Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
NOILE FACTURI - OMFP 2226 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 8

Salt la continut


NOILE FACTURI - OMFP 2226 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile


427 replies to this topic

#141 julia607

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 414 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 07 January 2007 - 09:23 PM

Eu as mai completa cu cont bancar, pt facturile care nu se achita pe loc.
In principiu as merge pe modelul formularelor personalizate folosite pana mai ieri.

La plaja de serie/nr as merge ceva de genul serie = tip formular + grup de litere sugerat din numele firmei, iar nr ceva de genul an/nr ordine. de ex pt sc firma srl, as da o plaja de seria FFRM nr 0700001-0799999 pt anul 2007 ( tip formular : F= factura, A = aviz, C= chitanta, etc) In decizia in care se hotarasc aceste serii se explica de unde vin elementele pt fiecare. Daca am puncte de lucru, mai pun o cifra sau o litera pt diferentiere.

V-as ruga sa va dati cu parerea, daca am gandit bine, sau se mai poate face o imbunatatire, ceva, nu cred ca o serie kilometrica va fi de ajutor, si nici un nr prea mare. Poate pt firmele care emit un nr mai mic de facturi, se pot folosi mai putine cifre pt nr facturii.

Am o intrebare: pt cei care nu au calculator, si isi fac formularele la copiator, si am nevoie de 2-3 exemplare, inseamna ca ne intoarcem la "prietenul nostru" indigo-ul? Pai hartia scrisa la indigo nu e reciclabila ( informatie venita de la un prieten din Germania, de acum cativa ani, daca a mintit, mint si eu) , si cum ne aliniem la UE? Cei care emit factura la sediul clientilor cum vor face?
Sau se for putea face comenzi de facturi pe hartie autocopiativa ca pana acum?
Julia S



#142 vramo

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 08 January 2007 - 12:52 AM

Buna, va atasez legea referitoare la facturile pe care le vom folosi de la 01.01.2007. Greu fratilor cu intergarea asta :lostit (13):

Fisiere atasate





#143 LUCK33RO

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1059 Postari:
  • Gender:Male

Postat 08 January 2007 - 09:59 AM

Observ ca lumea intra pe un topic dar nu citeste postarile de la inceput...si fiecare intreaba acelasi lucru de 10 ori ...in felul asta o s-o tinem asa la nesfarsit.
A facut cineva un model de fact. XLS (excell) pana la urma sau o luam de la inceput iar?
Silencio Stampa!... ptr. delatii avem ID mess in profil!



#144 nikolae

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 08 January 2007 - 11:10 AM

Vezi postarealucyan, la Jan 7 2007, 11:37 AM, a spus:

deci nu dau drept de deducere formularele din anexa nr. 1 din ordinul 2226 .....nu se face referire la vechile facturi....aceeasi confuzie am facut-o si eu din cauza vitezei.
Buna precizarea!!!! cred ca multi am inteles gresit la inceput. Deci Anexa nr.1 se refera la formulare cu regim special si nu la factura.

Aceasta postare a fost editata de ALUPEI OTILIA: 09 January 2007 - 02:09 PM




#145 Felichir

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 169 Postari:

Postat 08 January 2007 - 11:39 AM

Oare astia de la ziar vorbesc prostii sau e ceva? articol ziar

Citeaza

2007 aduce schimbări și pentru companiile de stat. Din acest an, Imprimeria Națională își pierde monopolul privind tipărirea de documente pentru societățile comerciale.
Potrivit unui ordin al ministrului de finanțe, Sebastian Vlădescu, agenții economici vor putea să își imprime tipizatele chiar și singuri. Pentru a le pune însă în circulație va fi nevoie să solicite de la Ministerul de Finanțe o serie unică pentru companie.

În plus, firmele vor fi obligate să anunțe cîte tipizate vor imprima într-un an. Cu toate că acest ordin distruge monopolul pe care îl deținea Imprimeria Națională, reprezentanții acestei instituții apreciază că nu vor pierde foarte mulți bani.

Ei spun că își vor păstra majoritatea clienților pentru că singurele companii care vor prefera să-și elibereze sigure tipizatele necesare vor fi doar marile societăți.

Aceasta postare a fost editata de Felichir: 08 January 2007 - 11:47 AM




#146 IngeMihalik

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 182 Postari:
  • Gender:Female

Postat 08 January 2007 - 12:10 PM

Am auzit pe Realitatea Tv ca trebuie sa mergem la finante pt numerele facturilor.



#147 ics21

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 169 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Miercurea Ciuc

Postat 08 January 2007 - 12:33 PM

oare e adevarat?? ma-nnebunesc!!!! de la o zi la alte se schimba tot??? :lostit (13): :pullhair:



#148 lucyan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 85 Postari:

Postat 08 January 2007 - 12:45 PM

Nu mai cred nimic pana nu vad actul normativ....in plus in ordinul 2226 nu se face referire la asa ceva...

Aceasta postare a fost editata de ALUPEI OTILIA: 09 January 2007 - 02:11 PM




#149 Eurocontab

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 29 Postari:
  • Location:Nowhere

Postat 08 January 2007 - 05:50 PM

Vezi postareaLUCK33RO, la Jan 6 2007, 12:03 PM, a spus:

Vezi postareaflexi, la Jan 5 2007, 05:25 PM, a spus:

ce au mai vrut, ce ti-au cerut la control ??
eu ii am de 6 luni in control dar nici ei nu stiu ce vor! ma plimba de la o situatie la alta si nici raspunsuri nu au.
Asta e cam off-topic dar, stiam ca un control GF nu au voie sa-l lungeasca mai mult de 8 ore....!!!! si nu au voie sa vina mai des de 6 luni....


Cand este caz grav de evaziune si au o reclamatie sau un dosar pe rol pe la DICOT pot sa stea in control si cu anii. Stiu o firma care are control si acte pe la dansi de aproape un an si jumatate.

Vezi postareaIngeMihalik, la Jan 8 2007, 01:10 PM, a spus:

Am auzit pe Realitatea Tv ca trebuie sa mergem la finante pt numerele facturilor.

Priveste ce scrie in Anexa 4 a OMFP 2226

''....ANEXA Nr. 4

Norme privind regimul intern de numerotare a facturii

1. Persoanele care răspund de organizarea și conducerea contabilității vor desemna, prin decizie internă scrisă, o persoană sau mai multe, după caz, care să aibă atribuții privind alocarea și gestionarea numerelor aferente facturilor emise de societate.
2. Factura va avea un număr de ordine, în baza uneia sau mai multor serii, număr ce trebuie să fie secvențial, stabilit de societate, astfel încât să se asigure necesarul în funcție de numărul de facturi emis.
Anual, se stabilește numărul de la care se va emite prima factură.
În alocarea numerelor se va ține cont de structura organizatorică, respectiv gestiuni, puncte de lucru, sucursale etc.
3. Persoanele prevăzute la art. 1 din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, vor emite proceduri proprii de stabilire și/sau alocare de numere prin care se va menționa, pentru fiecare exercițiu financiar, care este numărul de la care se emite prima factură.''

De unde ati inteles voi ca trebuie sa va duceti la finante? Gata cu finantele, acum ni le facem singuri singurei de la cap la coada, numai ca va trebui sa le raportam pe ale pe care le utilizam, lucru pe care nu il faceam pana acum.

Nu mai credeti tot ce auziti la TV :lostit (13):



#150 Eurocontab

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 29 Postari:
  • Location:Nowhere

Postat 08 January 2007 - 06:24 PM

Problema pe care o ridic eu este cea legata de art.2 alin.2 din OMFP 2226 in care se spune:

''OMFP 2226/2006 ...Art.2 (2) Formularele prevăzute la alin. (1), existente în stoc, pot fi utilizate până la epuizare şi după data de 1 ianuarie 2007, dar cele referitoare la livrări de bunuri sau prestări de servicii taxabile din punct de vedere al taxei pe valoarea adăugată nu mai dau dreptul de deducere a taxei pe valoarea adăugată la cumpărător, dacă nu sunt însoţite de factura care conţine informaţiile prevăzute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal. ''

Ce sa inteleg de aici ca nu avem drept de deducere a TVA decat daca avem factura fiscala pe formuarul pretiparit de Imprimeria Nationala si pe cel tiparit de noi cu numar alocat?

Daca este asa atunci asta este curata nebunie pentru ca stiu zeci de agenti economici care folosesc inca facturile vechi si nici nu viseaza sa faca facturi tiparite de dansii pana nu li se va epuiza stocul.

La noi in mod neoficial, Garda Financiara a spus ca nu este nevoie de formularul tiparit de firma cf. art.1 alin.1 din OMFP 2226, atat timp cat avem factura fiscala in format vechi pe care putem modifica din R in RO, insa un domn care lucreaza la control a spus tot in mod neoficial ca pentu deductibilitate TVA ar fi bine sa avem si formularul tiparit de firma cf.art.1 alin.1 din OMFP 222

Pererile sunt impartite si intre fiscalisti se pare... dar pana una alta noi cum procedam?

Aceasta postare a fost editata de Eurocontab: 08 January 2007 - 06:27 PM




#151 Ocsi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 766 Postari:
  • Location:Oradea
  • Interests:Excursii, internet, filme S.F. etc.

Postat 08 January 2007 - 07:38 PM

Si cine va opreste ca sa nu faceti numirea conf. anexei 4 si sa se stabileasca numerotarea specifica societatii si sa-l folositi pe formularele de facturi existente pe post de nr. intern!?

E satula si capra (exista toate informatiile cerute de CF, inclusiv numarul stabilit de firma), ramane si varza (folositi linistiti mai departe facturile existente pana la epuizare)!
Cele scrise mai sus reprezinta doar o parere,
daca o iei de buna, o faci pe riscul tau.



#152 Dzsygy

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 154 Postari:
  • Location:Zalau

Postat 08 January 2007 - 07:45 PM

Vezi postareaEurocontab, la Jan 8 2007, 06:24 PM, a spus:

Problema pe care o ridic eu este cea legata de art.2 alin.2 din OMFP 2226 in care se spune:

Ce sa inteleg de aici ca nu avem drept de deducere a TVA decat daca avem factura fiscala pe formuarul pretiparit de Imprimeria Nationala si pe cel tiparit de noi cu numar alocat?

Daca este asa atunci asta este curata nebunie pentru ca stiu zeci de agenti economici care folosesc inca facturile vechi si nici nu viseaza sa faca facturi tiparite de dansii pana nu li se va epuiza stocul.

Pererile sunt impartite si intre fiscalisti se pare... dar pana una alta noi cum procedam?

De ce nu cititi cu atentie legea si topicul de la inceput de la pag. 1, ca altfel nu intelegeti nimic.

deci:

ANEXA nr. 1 se refera la:
1. │Bilet de călătorie │TRINTER 14-4-1 │O.M.F. nr. 606/1999 │
2. │Bilet de călătorie │TRAUTO 14-4-1 │O.M.F. nr. 970/1998 │
3. │Bilet de călătorie │TRINTER 14-4-1/A│O.M.F.P. nr. 1775/2003 │
4. │Bon cu valoare fixă │6-8-31/a │O.M.F.P. nr. 743/2004 │
5. │Registru chitanțier mandate poștale interne, on-line, electronice prezentate │MC 14-4-1/f │O.M.F.P. nr. 1060/2004│
6. │Registru chitanțier mandate poștale internaționale, mandate EUROGIRO prezentate │MC 14-4-1/f1 │O.M.F.P. nr. 1060/2004│
7. │Registru-chitanțier pentru încasarea diferitelor taxe poștale │MC 14-4-1/g │O.M.F.P. nr. 1060/2004│
8. │Registru-chitanțier pentru obiecte de mesagerii prezentate │MC 14-4-1/j │O.M.F.P. nr. 1060/2004│
9. │Registru-chitanțier presă │MC 29-61-14 │O.M.F.P. nr. 1060/2004│
10. │Registru-chitanțier pentru trimiterile poștale prezentate la agenți poștali, factori rurali și ghișee comune │MC 14-4-1/h │O.M.F.P. nr. 1060/2004│
11. │Registru-chitanțier mesagerii externe sosite │MC 14-4-1/i │O.M.F.P. nr. 1060/2004│
12. │Bon cu valoare fixă │6-8-31 │O.M.F. nr. 593/1998 │
13. │Borderou scadențar TVA-rate │RATE 14-6-15 │O.M.F. nr. 15/1999 │
14. │Bon de reparații │REPAR 14-4-11 │O.M.F. nr. 3/1998 │
15. │Fișa de magazie a formularelor cu regim special │14-3-8/b │H.G. 831/1997 │
16. │Bon de comandă-chitanță (TVA) │14-4-11 │H.G. 831/1997

pentru formularele enumerate mai sus, referitoare la livrări de bunuri sau prestări de servicii taxabile din punct de vedere al taxei pe valoarea adăugată nu mai dau dreptul de deducere a taxei pe valoarea adăugată la cumpărător, dacă nu sunt însoțite de factura care conține informațiile prevăzute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal.

Nici acuma nu este clar ???
Poate ca banii vorbesc, dar cu auzul nu stau prea bine, pentru ca niciodata nu vin cind ii chem.



#153 Eurocontab

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 29 Postari:
  • Location:Nowhere

Postat 08 January 2007 - 07:48 PM

Vezi postareaOcsi, la Jan 8 2007, 08:38 PM, a spus:

Si cine va opreste ca sa nu faceti numirea conf. anexei 4 si sa se stabileasca numerotarea specifica societatii si sa-l folositi pe formularele de facturi existente pe post de nr. intern!?

E satula si capra (exista toate informatiile cerute de CF, inclusiv numarul stabilit de firma), ramane si varza (folositi linistiti mai departe facturile existente pana la epuizare)!


Acum, asa cum zici tu nu ma impiedica nimeni si mi se pare logica treaba insa, daca peste trei luni vine un nene de la fisc in control si imi zice: no no TVA-ul nu este deductibil pentru ca nu ai formularul de factura emisa cf. OMFP 2226 atr.2 alin.2 si atasata facturii tipizate si imi taie din TVA de rambursat? Atunci ce le mai zic eu patronilor, ca nu a fost legea clara acum trei luni? Crezi ca lor le pasa? Nu merge sa ma joc de-a capra si varza cand este vorba de facturi cu sute de milioane TVA pe ele. Trebuie stiut clar. Nu credeti?...



#154 vulpisor

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 149 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 08 January 2007 - 07:56 PM

Vezi postareaflexi, la Jan 7 2007, 01:16 PM, a spus:

pe facturile vechi nu poti sa stergi nimic din ce a fost tiparit (serie si numar)avan in vedere ca sunt trecute in evidenta dupa aceste doua informatii. sa mai emiti inca una de tip nou odata cu cea veche iti dublezi veniturile.... asa ca nu stiu dar avan in vedere ca am ramas pe stoc si cu facturi nepersonalizate cand a fost ultima modificare tind sa le las si pe acestea pe stoc si sa emit din cele noi ce spuneti?


ACUM LA ANTENA 3 spuneau ca a aparut un ordin MF si trebuie sa ne luam serii pentru facturi de la FINATE.
STIE CINEVA CEVA ?



#155 4EST

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 08 January 2007 - 08:15 PM

cred ca au citit si ei articolul ala de mai sus si se abereaza

....vb lui lucyan - nu cred nimic pana nu vad actul.

Si la TV n-au precizat nici un act, doar ca ar fi un ordin al MF

Ceea ce e aberant, pentru ca este in contrar cu ceea ce a aparut in legi pana acum, unde scrie CLAR ca numerele se aloca de catre fiecare firma prin decizie PROPRIE



#156 vulpisor

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 149 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 08 January 2007 - 08:19 PM

PUR SI SIMPLU AM AJUNS DE RASUL LUMII !!!

AZI - ALBA
MAINE - NEAGRA
POIMAINE - VERDE SI ASA mai departe !
oare pana cand ?
ce sa le spui celor din afara care asteapta de la noi raspunsuri profesioniste.
ieri i-am trimis prin mail ca in urma normelor si a OMF le facem singuri
acum ca nu !!!!!
totusi fara foc nu iese fum. deci undeva au citit si astia de la ANTENA 3 !!!!

Aceasta postare a fost editata de ALUPEI OTILIA: 09 January 2007 - 02:07 PM




#157 4EST

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 08 January 2007 - 08:23 PM

deci scrie asa:

ANEXA Nr. 4
Norme privind regimul intern de numerotare a facturii
1. Persoanele care răspund de organizarea și conducerea contabilității vor desemna, prin decizie internă scrisă, o persoană sau mai multe, după caz, care să aibă atribuții privind alocarea și gestionarea numerelor aferente facturilor emise de societate.
2. Factura va avea un număr de ordine, în baza uneia sau mai multor serii, număr ce trebuie să fie secvențial, stabilit de societate, astfel încât să se asigure necesarul în funcție de numărul de facturi emis.
Anual, se stabilește numărul de la care se va emite prima factură.
În alocarea numerelor se va ține cont de structura organizatorică, respectiv gestiuni, puncte de lucru, sucursale etc.

Acum nu pot sa vina sa zica ca anuleaza ordinul 2226/2006 publicat in monitotul oficial Partea I 1056/30.12.2006, si sa o intoarca cu 180grade!!

Mai auzisem eu la televizor speculatii privind cum va fi, si probabil s-a reluat stirea

Sper....



#158 doru

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 121 Postari:
  • Location:Suceava

Postat 08 January 2007 - 11:34 PM

Ordinul 2226 , asa cum e el formulat , interzice comandarea de FRS vechi si folosirea lor pana se linistesc apele ?



#159 Eurocontab

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 29 Postari:
  • Location:Nowhere

Postat 08 January 2007 - 11:42 PM

Vezi postareaDzsygy, la Jan 8 2007, 08:45 PM, a spus:

De ce nu cititi cu atentie legea si topicul de la inceput de la pag. 1, ca altfel nu intelegeti nimic.
T-am urmat sfatul si am citit tot topicul si desi mi-a luat oaproape o ora pentru ca aveti multe reluari pe forum a meritata pentru ca am constatat ca imi lipsea cea mai importanta parte din el si anume continutul anexei unu. Multzam fine ca ma destupasi. O sa incerc sa citesc topicurile cap-coada first.

Aceasta postare a fost editata de ALUPEI OTILIA: 09 January 2007 - 02:06 PM




#160 Eurocontab

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 29 Postari:
  • Location:Nowhere

Postat 08 January 2007 - 11:55 PM

Abia acum l-am inteles toata miscarea cu facturile si in cateva zile o sa terminam un program de facturare simplu, care sa respecte cerintele legii actuale si pe care o sa il dam gratuit si aici la conta.ro daca se va putea, cand va fi gata.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL