Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
NOILE FACTURI - OMFP 2226 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


NOILE FACTURI - OMFP 2226 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile


427 replies to this topic

#21 4EST

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 27 December 2006 - 01:22 PM

Eu nu stiu sigur decat ca se vor folosi INVOICE-uri pe A4

Unde ati citit de neobligativitatea stampilei?

Iar cu chitantele cred ca normal ar fi sa ramana tipizate. Ca altfel tu imi platesti, eu sterg chitanta si zic ca n-ai platit. Iar tu nu poti dovedi, ca eu o sa zic ca ai scos tu chitanta la imprimanta :)

Daca nu vor mai fi tipizate, probabil va fi obligatorie semnatura/stampila, deci astea nu cred ca se vor putea trimite pe mail



#22 laguna

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 145 Postari:

Postat 27 December 2006 - 07:46 PM

"am gasit eu unde scrie":
legea 343/2006 -art 155-(5) Factura cuprinde in mod obligatoriu urmatoarele informatii:
a) numarul de ordine, in baza uneia sau mai multor serii, care identifica factura in mod unic;
b) data emiterii facturii;
c) denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare prevazut la art. 153, dupa caz, ale persoanei impozabile care emite factura;
d) denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare prevazut la art. 153, ale reprezentantului fiscal, in cazul in care furnizorul/prestatorul nu este stabilit in Romania si si-a desemnat un reprezentant fiscal, daca acesta din urma este persoana obligata la plata taxei;
e) denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare prevazut la art. 153, ale cumparatorului de bunuri sau servicii, dupa caz;
f) numele si adresa cumparatorului, precum si codul de inregistrare in scopuri de TVA, in cazul in care cumparatorul este inregistrat, conform art. 153, precum si adresa exacta a locului in care au fost transferate bunurile, in cazul livrarilor intracomunitare de bunuri prevazute la art. 143 alin. (2) lit. d);
g) denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare prevazut la art. 153, ale reprezentantului fiscal, in cazul in care cealalta parte contractanta nu este stabilita in Romania si si-a desemnat un reprezentant fiscal in Romania, in cazul in care reprezentantul fiscal este persoana obligata la plata taxei;
h) codul de inregistrare in scopuri de TVA furnizat de client prestatorului, pentru serviciile prevazute la art. 133 alin. (2) lit. c)-f), lit. h) pct. 2 si lit. i);
i) codul de inregistrare in scopuri de TVA cu care se identifica cumparatorul in celalalt stat membru, in cazul operatiunii prevazute la art. 143 alin. (2) lit. a);
j) codul de inregistrare in scopuri de TVA cu care furnizorul s-a identificat in alt stat membru si sub care a efectuat achizitia intracomunitara in Romania, precum si codul de inregistrare in scopuri de TVA, prevazut la art. 153 sau 1531, al cumparatorului, in cazul aplicarii art. 126 alin. (4) lit. b);
k) denumirea si cantitatea bunurilor livrate, denumirea serviciilor prestate, precum si particularitatile prevazute la art. 1251 alin. (3) in definirea bunurilor, in cazul livrarii intracomunitare de mijloace de transport noi;
l) data la care au fost livrate bunurile/prestate serviciile sau data incasarii unui avans, cu exceptia cazului in care factura este emisa inainte de data livrarii/prestarii sau incasarii avansului;
m) baza de impozitare a bunurilor si serviciilor, pentru fiecare cota, scutire sau operatiune netaxabila, pretul unitar, exclusiv taxa, precum si rabaturile, remizele, risturnele si alte reduceri de pret;
n) indicarea, in functie de cotele taxei, a taxei colectate si a sumei totale a taxei colectate, exprimate in lei, sau a urmatoarelor mentiuni:
1. in cazul in care nu se datoreaza taxa, o mentiune referitoare la prevederile aplicabile din acest titlu sau din Directiva a 6-a, ori mentiunile „scutit cu drept de deducere” „scutit fara drept de deducere”, „neimpozabila in Romania” sau, dupa caz, „neinclus in baza de impozitare”;
2. in cazul in care taxa se datoreaza de beneficiar in conditiile art. 150 alin. (1) lit. b)-d) si g) sau ale art. 160, o mentiune la prevederile prezentului titlu sau ale Directivei a 6-a ori mentiunea „taxare inversa”;
o) o referire la alte facturi sau documente emise anterior, atunci cand se emit mai multe facturi sau documente pentru aceeasi operatiune;
p) orice alta mentiune ceruta de acest titlu.
(6) Semnarea si stampilarea facturilor nu sunt obligatorii




#23 4EST

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 28 December 2006 - 09:18 AM

E bun.

Si despre chitante ce scrie?



#24 Dzsygy

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 154 Postari:
  • Location:Zalau

Postat 28 December 2006 - 09:52 AM

Vezi postarealaguna, la Dec 27 2006, 07:46 PM, a spus:

"am gasit eu unde scrie":
legea 343/2006 -art
(6) Semnarea si stampilarea facturilor nu sunt obligatorii
... este si continuare ...
(7) Prin derogare de la alin. (1) și fără să contravină prevederilor alin. (3), persoana impozabilă este scutită de obligația emiterii facturii, pentru următoarele operațiuni, cu excepția cazului în care beneficiarul solicită factura:
a) transportul persoanelor cu taximetre, precum și transportul persoanelor pe baza biletelor de călătorie sau a abonamentelor;
b) livrările de bunuri prin magazinele de comerț cu amănuntul și prestările de servicii către populație, consemnate în documente, fără nominalizarea cumpărătorului;
c) livrările de bunuri și prestările de servicii consemnate în documente specifice, care conțin cel puțin informațiile prevăzute la alin. (5).
(8) Prin norme se stabilesc condițiile în care:
a) se poate întocmi o factură centralizatoare pentru mai multe livrări separate de bunuri sau prestări separate de servicii;
b) se pot emite facturi de către cumpărător sau client în numele și în contul furnizorului/prestatorului;
c) se pot transmite facturi prin mijloace electronice;
d) se pot emite facturi de către un terț în numele și în contul furnizorului/prestatorului;
e) se pot păstra facturile într-un anumit loc.
(9) Prin derogare de la dispozițiile alin. (5), se pot întocmi facturi simplificate în cazurile stabilite prin norme.

eu zic sa asteptam normele.
 
Poate ca banii vorbesc, dar cu auzul nu stau prea bine, pentru ca niciodata nu vin cind ii chem.



#25 LUCK33RO

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1059 Postari:
  • Gender:Male

Postat 28 December 2006 - 10:38 AM

Noi asteptam normele cand anul 2007 bate la usa...ca de obicei!!! :thumbup:
Silencio Stampa!... ptr. delatii avem ID mess in profil!



#26 ics21

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 169 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Miercurea Ciuc

Postat 28 December 2006 - 12:09 PM

:lostit (13): :thumbup: exact....ca deobicei....



#27 tenache

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 28 December 2006 - 01:06 PM

Buna ziua ,
inca nu am inteles daca de la 01.01.2007 mai este necesar sa folosim facturile fiscale pe formulare tipizate asa cum avem acum. Am citit CF, normele la CF si nu m-am lamurit (ceea ce era de asteptat la "varza" din aceste legi ) . Stie cineva ?



#28 marcopolo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 149 Postari:

Postat 28 December 2006 - 01:27 PM

Vezi postareatenache, la Dec 28 2006, 01:06 PM, a spus:

Buna ziua ,
inca nu am inteles daca de la 01.01.2007 mai este necesar sa folosim facturile fiscale pe formulare tipizate asa cum avem acum. Am citit CF, normele la CF si nu m-am lamurit (ceea ce era de asteptat la "varza" din aceste legi ) . Stie cineva ?


Stie cineva, dar nu vrea sa spuna.
Sic!!!



#29 mariamarin

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 73 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 28 December 2006 - 03:24 PM

Vezi postareatenache, la Dec 28 2006, 01:06 PM, a spus:

Buna ziua ,
inca nu am inteles daca de la 01.01.2007 mai este necesar sa folosim facturile fiscale pe formulare tipizate asa cum avem acum. Am citit CF, normele la CF si nu m-am lamurit (ceea ce era de asteptat la "varza" din aceste legi ) . Stie cineva ?

Unde ai citit normele la CF valabile de la 01.01.2007 ?



#30 tenache

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 28 December 2006 - 04:10 PM

Vezi postareamariamarin, la Dec 28 2006, 03:24 PM, a spus:

Unde ai citit normele la CF valabile de la 01.01.2007 ?

Cauta aici la "Noutati legislative" sau pe mfinante.ro . Nu a aparut in MO dar pare sa fie forma finala.



#31 gabi.04

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 38 Postari:
  • Gender:Female

Postat 28 December 2006 - 09:28 PM

Vezi postareaics21, la Dec 28 2006, 12:09 PM, a spus:

:lostit (13): :thumbup: exact....ca deobicei....


si banuiesc ca vor scoate si un soft de facturare,,,,ca toar tr sa manance toata lumea,,,ce naiba


cum ziceati si voi sa asteptam normele :lostit (13):



#32 CamiT

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 122 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 29 December 2006 - 01:02 AM

Vezi postareatenache, la Dec 28 2006, 01:06 PM, a spus:

Buna ziua ,
inca nu am inteles daca de la 01.01.2007 mai este necesar sa folosim facturile fiscale pe formulare tipizate asa cum avem acum. Am citit CF, normele la CF si nu m-am lamurit (ceea ce era de asteptat la "varza" din aceste legi ) . Stie cineva ?

Si eu sunt interesata de subiectul facturi.
Din pacate nici eu nu sunt lamurita.
Dar, din cate am auzit la diversi... se pare ca facturile fiscale actuale se vor utiliza pana la epuizarea stocului... O persoana mi-a spus ca firma ei va comanda in continuare acelasi tip de facturi pt ca este mai sigur pentru firma. Intr-un fel are dreptate... Dar, din pacate , mie nu imi este de ajutor varianta asta.
Am sunat si la Asistenta Contribuabilului, la MF, si erau in mare ceata si ei... singurul lucru cert pe care mi l-au spus a fost cel mentionat mai sus... cu utilizarea facturilor actuale pana la epuizarea stocului.
Dar in ceea ce priveste facturile in varianta noua... n-au fost in stare sa ma lamureasca... Nu se stie cum va fii cu seriile acestor facturi

Daca sunt persoane mai informate, le rog sa ne comunice si noua
Multumesc

Aceasta postare a fost editata de CamiT: 29 December 2006 - 01:06 AM




#33 ellys

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 29 December 2006 - 08:33 AM

Din informatiile pe care le-am primit pana acum, nu mai este obligatorie folosirea facturilor fiscale pretiparite. Dupa 01.01.2007 pe factura nu se va mai tipari sintagma “FACTURA FISCALA” ci doar “FACTURA”. Ca exceptie, facturile fiscale in format vechi pot fi folosite in continuare pana la epuizarea stocului cu obligatia inscrierii noului CIF al furnizorului (manual, electronic sau prin aplicarea unei stampile) in locul vechiului CUI. Atributul fiscal R nu mai trebuie mentionat pe facturile emise dupa 01.01.2007.

Informatii obligatorii pe facturi:
-numarul de ordine generat intern si nu mai trebuie aprobat de ANAF
-data facturii
- numele adreasa si CIF
- data la care au fost livrate bunurile sau serviciile prestate sau data la care s-a incasat un avans pentru acestea
- denumirea si cantitatea bunurilor livrate, denumirea serviciilor prestate si particularitatile cu privire la mijloacele de transport noi achizitionate din alt stat UE;
- baza de impozitare pentru fiecare cota, scutire sau operatiune netaxabila si total TVA
- pretul unitar exclusiv TVA
- discounturile comerciale, financiare si alte reduceri de pret
- diverse mentiuni (taxare inversa, scutiri)
Urmatoarele informatii nu sunt obligatorii, dar pot fi tiparite pe factura: capitalul social, banca si IBAN, nr. de inregistrare la Registrul Comertului.
Nu mai este obligatoriu ca facturile sa fie stampilate si semnate de furnizor.

O sa vedem acestea si in normele de aplicare ale Codului Fiscal.



#34 coconat

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 159 Postari:

Postat 29 December 2006 - 11:20 AM

CE I AIA ' noului CIF al furnizorului (manual, electronic sau prin aplicarea unei stampile)'?

ADICA IN LOC DE COD FISCAL PUNEM STAMPILA CU ACELASI NUMAR DE COD FISCAL?
:thumbup:

Aceasta postare a fost editata de ALUPEI OTILIA: 09 January 2007 - 02:47 PM

Chiar dacă omul va face un cer nou și un pământ nou, tot nu va fi fără griji!



#35 florika

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 297 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 29 December 2006 - 11:28 AM

Conform certificatului de inregistrare in scopuri de TVA valabil de la 01.01.2007, CIF = cod de identificare fiscala = RO+ vechiul CUI. Denumirea de cod unic de inregistrare va dispare incepand cu 1 ianuarie 2007 si va fi inlocuit de CIF care va fi trecut pe vechile formulare tipizate de facturi fiscale (asa cum a mentionat ellis) sau pe noile facturi care pot fi editate si de societatea comerciala dupa epuizarea vechilor facturi tipizate.



#36 OANA TOMA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 68 Postari:
  • Location:harsova-constanta

Postat 29 December 2006 - 11:55 AM

OK. Asta am inteles. Intrebarea mea este alta: daca vreau sa-mi emit singura facturile, pot sa achizitionez orice soft care face acest luru? de oriunde? si pana la urma imi trebuie aprobare de la ANAf pt. numere si serii sau ba?
oana_toma



#37 ics21

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 169 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Miercurea Ciuc

Postat 29 December 2006 - 12:04 PM

Chestia asta cu facturile ma-nebunesc.....!!!ma dau pe spate :thumbup:



#38 helga

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 111 Postari:
  • Location:cluj

Postat 29 December 2006 - 12:54 PM

Vezi postareaflorika, la Dec 29 2006, 11:28 AM, a spus:

Conform certificatului de inregistrare in scopuri de TVA valabil de la 01.01.2007, CIF = cod de identificare fiscala = RO+ vechiul CUI. Denumirea de cod unic de inregistrare va dispare incepand cu 1 ianuarie 2007 si va fi inlocuit de CIF care va fi trecut pe vechile formulare tipizate de facturi fiscale (asa cum a mentionat ellis) sau pe noile facturi care pot fi editate si de societatea comerciala dupa epuizarea vechilor facturi tipizate.

si fiecare persoana juridica va trebui saüsi scoata un asemenea certificat de inregistrare in scopuri TVA in locul vechiului CUI?
nimeni nu gandeste pentru tine



#39 helga

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 111 Postari:
  • Location:cluj

Postat 29 December 2006 - 01:07 PM

scuze...m-a luat gura pe dinainte si nu am folosit butonul cautare.am aflat tot ce imi trebuia.
nimeni nu gandeste pentru tine



#40 coconat

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 159 Postari:

Postat 29 December 2006 - 09:27 PM

bun , adica pt un cui r 4973456 care apare acum pe factura . eu tai cu pixul si scriu cif ro 4973456. asa se intelege

ce prostie
Chiar dacă omul va face un cer nou și un pământ nou, tot nu va fi fără griji!






Similar Topics Collapse

3 useri citesc topicul

0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL