Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
NOILE FACTURI - OMFP 2226 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


NOILE FACTURI - OMFP 2226 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile


427 replies to this topic

#41 sanclaudiu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 134 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Motru-GORJ

Postat 30 December 2006 - 01:55 PM

exista un site oficial unde se pot emite facturi?sau cum se procedeaza?
"Gandirea nu costa nimic."



#42 LUCK33RO

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1059 Postari:
  • Gender:Male

Postat 30 December 2006 - 07:16 PM

Vezi postareaOANA TOMA, la Dec 29 2006, 11:55 AM, a spus:

OK. Asta am inteles. Intrebarea mea este alta: daca vreau sa-mi emit singura facturile, pot sa achizitionez orice soft care face acest luru? de oriunde? si pana la urma imi trebuie aprobare de la ANAf pt. numere si serii sau ba?
Poti sa-ti faci singura in XLS un model de factura pe care sa-l poti folosi...sau cei care au programe de gestiune le pot folosi pe acelea (facturarea generata de program). Programe pe siteuri care sa listeze facturi pentru toti nu cred ca exista si nici nu e bine sa existe asa ceva...e vorba de date confidentiale totusi!

Silencio Stampa!... ptr. delatii avem ID mess in profil!



#43 sanclaudiu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 134 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Motru-GORJ

Postat 30 December 2006 - 10:21 PM

Merci.Var. online ar fi posibila poate pe anumite coduri-parole
"Gandirea nu costa nimic."



#44 madata

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 74 Postari:

Postat 31 December 2006 - 01:20 AM

:thumbup: si totusi nu prea e clara treaba cu alocarea numerelor...



#45 marcopolo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 149 Postari:

Postat 03 January 2007 - 09:23 AM

Pana la urma s-a lamurit cineva?
Cum fac sa emit o factura? Mai folosesc vechiul formular sau le emit din calculator direct???



#46 ics21

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 169 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Miercurea Ciuc

Postat 03 January 2007 - 10:27 AM

pana la epuizarea lotului existent folosesti factura fiscala....dupa epuizare.....ninci mie nu-mie prea clar! :thumbup:



#47 lucyan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 85 Postari:

Postat 03 January 2007 - 02:47 PM

Vezi postareaics21, la Jan 3 2007, 10:27 AM, a spus:

pana la epuizarea lotului existent folosesti factura fiscala....dupa epuizare.....ninci mie nu-mie prea clar! :thumbup:

Asa aud si eu in stanga si in dreapta ......da unde scrie ca trebuie folosita factura fiscala pana la epuizare ca nu m-am lamurit :lostit (13): Apropo ceva de chitante?



#48 IngeMihalik

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 182 Postari:
  • Gender:Female

Postat 03 January 2007 - 03:32 PM

Totusi pana la urma cum sa imi numerotez facturile? Pot folosi si litere?
Azi am fost la Metro si ei din cate am observat ca au schimbat si ei numerele. de ex 2500 00002540 .



#49 danbonta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 202 Postari:

Postat 03 January 2007 - 03:49 PM

Am si eu 3 intrebari:

Pentru facturile externe, mai fac si factura interna in lei?

Daca nu mai fac, cum scriu valoare? In EUR sau in EUR si RON?

Transportul cum il facturez? Tot in EUR?
Timpul este cel mai bun profesor, din pacate el isi omoara toti elevii.



#50 Dzsygy

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 154 Postari:
  • Location:Zalau

Postat 03 January 2007 - 05:47 PM

Monitorul Oficial nr. 1056,

Formularele de factura, factura fiscala si aviz de insotire a marfii, pretiparite, inseriate si numerotate sub supravegherea C.N.I.N. - S.A. sau editate cu ajutorul tehnicii de calcul in baza art. 2 alin (1) din din Ordinul ministrului finantelor nr. 1177/12998 privind aplicarea prevederilor art. 1 alin (4) si (10) parafraful 2 din H.G. mr. 831/1997, vor putea fi utilizate si dupa data de 1 ianuarie 2007, pana la epuizarea stocului existent.
.... mai sunt multe lucruri interesante, dar nu am rabdare sa scriu tot ordinul.

daca are cineva OMFP 2.226, complect poate ne ajuta.
Poate ca banii vorbesc, dar cu auzul nu stau prea bine, pentru ca niciodata nu vin cind ii chem.



#51 mansour ana 34

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 138 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 03 January 2007 - 06:48 PM

Ordin nr. 1177 din 09/06/1998
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 223 din 18/06/1998
Intrare in vigoare: 18/06/1998
privind aplicarea prevederilor art. 1 alin. (4) și (10) paragraful 2 din Hotărârea Guvernului nr. 831/1997



Ministrul finanțelor,
în baza atribuțiilor prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor, cu modificările ulterioare,
având în vedere prevederile art. 1 alin. (4) și (10) paragraful 2 din Hotărârea Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiară și contabilă și a normelor metodologice privind întocmirea și utilizarea acestora, prin care, la propunerea principalilor utilizatori, Ministerul Finanțelor aprobă introducerea de noi formulare tipizate cu regim special, modificarea sau eliminarea celor aflate în uz, precum și excepții de la utilizarea formularelor pretipărite,
emite următorul ordin:

Art. 1. - În vederea aprobării de noi formulare tipizate cu regim special, comune și specifice, precum și a modificării celor aflate în uz, persoanele juridice prevăzute la art. 1 din Legea contabilității nr. 82/1991, cu modificările ulterioare, vor transmite Direcției generale legislație contabilă din cadrul Ministerului Finanțelor un dosar care să conțină următoarele:
- notă justificativă, din care să reiasă motivele pentru care nu pot fi utilizate formularele tipizate prevăzute în anexa nr. 1A la Hotărârea Guvernului nr. 831/1997;
- modelele formularelor propuse, redactate în trei exemplare, lizibil și fără prescurtări, cu respectarea conținutului minim de informații;
- normele de întocmire și utilizare a formularelor, elaborate după modelul celor aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 831/1997.
A se vedea Hotărâre nr. 831 din 02/12/1997 Anexa 1

Art. 2. - (1) Pentru aprobarea excepțiilor de la utilizarea formularelor pretipărite, respectiv de la utilizarea tehnicii de calcul la editarea formularelor cu regim special, persoanele juridice prevăzute la art. 1 din Legea contabilității nr. 82/1991 vor prezenta un dosar care să conțină următoarele:
a) notă justificativă, din care să reiasă motivele solicitării;
b) declarație pe propria răspundere, din care să rezulte că sistemele informatice financiar-contabile utilizate respectă prevederile "Criteriilor minimale privind programele informatice utilizate în domeniul financiar-contabil", prevăzute în anexa la Normele metodologice privind întocmirea, verificarea și centralizarea bilanțurilor contabile ale agenților economici pe anul 1997;
c) copie de pe contractul, pe termen nelimitat, cu titlu oneros, dintre furnizorul programului informatic și beneficiar sau o confirmare, în scris, din partea furnizorului programului informatic, din care să reiasă obligația acestuia de a asigura întreținerea sistemului informatic în conformitate cu modificările intervenite în reglementările financiar-contabile;
d) modelele formularelor editate cu ajutorul sistemului informatic și/sau eventualele aprobări pentru utilizarea altor modele de formulare cu regim special decât cele prevăzute în anexa nr. 1A la Hotărârea Guvernului nr. 831/1997;
e) în condițiile în care programul informatic folosit este realizat de către unitate, o copie de pe mențiunile înregistrate în registrul comerțului privind obiectul de activitate, în sensul includerii în acesta a activității de realizare și furnizare de programe informatice;
f) declarație pe propria răspundere, din care să reiasă, pe de o parte, că nu li s-a întocmit nici un dosar de control în care s-au menționat abateri în privința întocmirii documentelor cu regim special care stau la baza determinării veniturilor și, implicit, a calculului impozitelor și taxelor datorate, iar pe de altă parte, că sunt respectate prevederile art. 11 alin. 1 și 2 din Legea contabilității nr. 82/1991, cu modificările ulterioare.
(2) În situația pierderii exemplarelor originale, editarea duplicatelor se va efectua în două exemplare, în afara excepțiilor prevăzute în acest sens, la solicitarea expresă a beneficiarilor, menționându-se pe duplicate numărul dosarului de reconstituire și/sau numărul intern folosit pentru evidența contabilă și fiscală, după caz, precum și numărul și data documentului prin care i s-a comunicat Regiei Autonome "Imprimeria Națională" pierderea, sustragerea sau distrugerea documentului original. Comunicarea către Regia Autonomă "Imprimeria Națională" se face periodic, dar nu mai târziu de expirarea trimestrului.
(3) Dosarul va fi prezentat direcțiilor generale ale finanțelor publice și controlului financiar de stat județene, respectiv a municipiului București, care vor analiza cererea respectivă și vor răspunde solicitantului în termenul legal.
(4) Prezentarea de dosare incomplete atrage după sine respingerea cererii.
(5) Nu se aprobă cereri pentru întocmirea documentelor în condițiile art. 1 alin. (10) paragraful 2 din Hotărârea Guvernului nr. 831/1997, pentru următoarele activități:
- comerțul cu amănuntul;
- comerțul angro cu băuturi alcoolice, tutun și cafea.
(6) În situația aprobării editării cu ajutorul tehnicii de calcul a formularelor cu regim special de către direcțiile generale ale finanțelor publice și controlului financiar de stat județene, respectiv a municipiului București, seriile și plajele de numere se vor acorda de către Regia Autonomă "Imprimeria Națională".
Modificat de Ordin nr. 1714 din 14/11/2005 Articolul 6 la 15/07/2004
A se vedea Hotărâre nr. 831 din 02/12/1997 Anexa 1


Art. 3. - (1) În situația în care, ulterior primirii aprobării pentru utilizarea tehnicii de calcul la editarea formularelor cu regim special, nu mai sunt întrunite toate cerințele care au stat la baza aprobării, persoanele juridice care au primit aprobarea suspendă editarea formularelor în condițiile art. 1 alin. (10) paragraful 2 din Hotărârea Guvernului nr. 831/1997 până la data îndeplinirii condițiilor impuse de prevederile art. 2 din prezentul ordin.
(2) În cazul în care persoanele juridice prevăzute la art. 1 din Legea contabilității nr. 82/1991 nu suspendă activitatea de utilizare a tehnicii de calcul la editarea formularelor cu regim special potrivit alin. (1), acestea vor fi sancționate în conformitate cu prevederile Legii contabilității nr. 82/1991, cu modificările ulterioare, și, totodată, direcțiile generale ale finanțelor publice și controlului financiar de stat județene, respectiv a municipiului București, le vor retrage aprobarea de a utiliza tehnica de calcul în conformitate cu prevederile art. 1 alin. (10) paragraful 2 din Hotărârea Guvernului nr. 831/1997.
Art. 4. - În situația în care agenții economici utilizatori ai tehnicii de calcul pentru completarea formularelor cu regim special au în dotare imprimante tip LASER, cu jet de cerneală sau imprimantă rapidă cu bandă de caractere, se va proceda astfel:
1. agenții economici vor face comandă specială Regiei Autonome "Imprimeria Națională" sau tipografiilor agreate pentru tipărirea formularelor respective. Aceste formulare vor fi personalizate din tipografie cu datele de identificare ale agentului economic respectiv, toate formularele având aceeași culoare;
2. formularele pretipărite, primite de la Regia Autonomă "Imprimeria Națională" sau de la tipografiile agreate, vor avea imprimat pe fiecare filă câte un număr fiscal diferit, iar același număr intern al formularului va fi imprimat pe toate exemplarele unui set. Unui număr intern îi vor corespunde atâtea numere fiscale în câte exemplare se întocmește formularul respectiv. Aceste numere fiscale vor fi în ordine crescătoare, unul după altul, în condițiile în care nu apar erori de listare la imprimantă. Filele de facturi deteriorate se vor păstra în conformitate cu normele legale în vigoare;
3. agenții economici vor ține evidența financiar-contabilă după numărul intern al formularului respectiv;
4. seriile și plajele de numere pentru formularele cu regim special, listate pe imprimantă tip LASER, cu jet de cerneală sau pe imprimantă rapidă cu bandă de caractere, se vor acorda de către Regia Autonomă "Imprimeria Națională". În subsolul paginii acestor formulare se va face mențiunea "Formular pretipărit pentru imprimantă tip LASER, cu jet de cerneală sau imprimantă rapidă cu bandă de caractere";
5. agenții economici vor înștiința organul fiscal la care sunt înregistrați despre utilizarea acestor tipuri de imprimante.
Modificat de Ordin nr. 1714 din 14/11/2005 Articolul 6 la 15/07/2004


Art. 5. - (1) În cazul în care formularele cu regim special se întocmesc pe mai multe pagini cu numere fiscale diferite, unui număr intern corespunzându-i mai multe numere fiscale, în funcție de numărul paginilor completate, înregistrarea în evidența financiar-contabilă se va face după numărul intern dat de utilizatorii formularelor.
(2) Pentru evitarea confuziei dintre numărul intern folosit pentru evidența contabilă și fiscală, dat de utilizatorii formularelor cu regim special, și numărul fiscal pretipărit, la cererea utilizatorilor, pretipărirea seriei și a numărului fiscal se poate face în alt loc decât colțul din dreapta sus al formularului cu regim special, cum ar fi: colțul din stânga sus, lateral stânga sau versoul paginii (numai dacă se pretipăresc și alte informații pentru beneficiari).
(3) Agenții economici care desfășoară activitate de gospodărie comunală și locativă, activitate de televiziune prin cablu, activitate de prestări de servicii, precum și alte activități similare, al căror specific nu necesită crearea unui compartiment de desfacere, care ar determina întocmirea și arhivarea în cadrul acestuia a unuia dintre cele trei exemplare ale facturii fiscale, întocmirea facturilor fiscale se poate face în două exemplare.
(4) În condițiile în care la baza înregistrării veniturilor stau facturile fiscale pretipărite, înseriate și numerotate de către Regia Autonomă "Imprimeria Națională" sau de către alte tipografii agreate de aceasta, emiterea chitanței de încasare a contravalorii produselor și a serviciilor facturate se poate realiza cu ajutorul tehnicii de calcul, fără a mai fi necesară utilizarea formularului pretipărit.
Art. 6. - Direcția generală legislație contabilă din cadrul Ministerului Finanțelor, împreună cu direcțiile generale ale finanțelor publice și controlului financiar de stat județene și a municipiului București vor lua măsuri pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Prezentul ordin se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.


Ministrul finanțelor,
Daniel Dăianu




Ordin nr. 2226 din 27/12/2006
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1056 din 30/12/2006
Intrare in vigoare: 30/12/2006
privind utilizarea unor formulare financiar-contabile de către persoanele prevăzute la art. 1 din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată

Publicat în 30/12/2006



În temeiul prevederilor art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice și a Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare,
având în vedere prevederile art. 4 alin. (1) din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată,


ministrul finanțelor publice emite următorul ordin:


Art. 1. - (1) Începând cu data de 1 ianuarie 2007, conținutul minimal obligatoriu pentru formularul de factură este cel prevăzut la art. 155 alin. (5) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Codul fiscal.
(2) Formularele de factură, factură fiscală și aviz de însoțire a mărfii, pretipărite, înseriate și numerotate sub supravegherea Companiei Naționale "Imprimeria Națională" - S.A. sau editate cu ajutorul tehnicii de calcul, în baza art. 2 alin. (1) din Ordinul ministrului finanțelor nr. 1.177/1998 privind aplicarea prevederilor art. 1 alin. (4) și (10) paragraful 2 din Hotărârea Guvernului nr. 831/1997, cu modificările și completările ulterioare, vor putea fi utilizate și după data de 1 ianuarie 2007, până la epuizarea stocului existent. Utilizarea formularelor cu seriile și plajele de numere alocate în cursul anului 2006 se va efectua în condițiile respectării prevederilor Codului fiscal.
(3) Prefixul R din codul de înregistrare în scopuri de TVA, pretipărit pe facturile fiscale din stoc, va fi înlocuit cu prefixul RO, modificare ce poate fi efectuată fie manual, fie prin aplicarea unei ștampile.
Art. 2. - (1) Începând cu data de 1 ianuarie 2007, formularele cu regim special prevăzute în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin nu se vor mai tipări, înseria și numerota în conformitate cu prevederile art. 1 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiară și contabilă și a normelor metodologice privind întocmirea și utilizarea acestora, cu modificările ulterioare.
(2) Formularele prevăzute la alin. (1), existente în stoc, pot fi utilizate până la epuizare și după data de 1 ianuarie 2007, dar cele referitoare la livrări de bunuri sau prestări de servicii taxabile din punct de vedere al taxei pe valoarea adăugată nu mai dau dreptul de deducere a taxei pe valoarea adăugată la cumpărător, dacă nu sunt însoțite de factura care conține informațiile prevăzute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal.
Art. 3. - (1) În situațiile în care bunurile circulă fără să fie însoțite de factură, documentul utilizat pe perioada transportului este avizul de însoțire a mărfii, cu excepțiile prevăzute expres de reglementările legale în vigoare.
(2) Conținutul minim de informații, precum și normele de întocmire și utilizare a avizului de însoțire a mărfii sunt prevăzute în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 4. - (1) Normele de întocmire și utilizare a facturii sunt cele prevăzute în anexa nr. 3 care face parte integrantă din prezentul ordin și se aplică numai de către persoanele stabilite în România, în conformitate cu prevederile art. 1251 alin. (2) din Codul fiscal.
(2) Persoanele impozabile nestabilite în România, înregistrate în România potrivit art. 153 alin. (4) sau (5) din Codul fiscal, vor întocmi facturile în conformitate cu prevederile titlului VI din Codul fiscal.
Art. 5. - (1) Persoanele prevăzute la art. 1 din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, vor asigura un regim intern de numerotare a facturii în conformitate cu prevederile cuprinse în anexa nr. 4 care face parte integrantă din prezentul ordin.
(2) Prevederile alin. (1) se aplică și altor formulare financiar-contabile care stau la baza înregistrării de venituri, cum ar fi: monetar, chitanță și altele, după caz, precum și avizului de însoțire a mărfii.
Art. 6. - (1) Persoanele care nu au obligația, în conformitate cu prevederile legale, de a emite factură vor înregistra veniturile realizate zilnic utilizând monetarul, chitanța sau alte documente specifice, după caz.
(2) Prevederile alin. (1) nu se aplică operatorilor economici care au obligația să utilizeze aparatele electronice de marcat fiscale.
Art. 7. - Operatorii economici care doresc să utilizeze factura simplificată, în conformitate cu prevederile art. 155 alin. (9) din Codul fiscal, vor depune o solicitare la Direcția de reglementări contabile din Ministerul Finanțelor Publice, care trebuie să conțină următoarele:
- notă justificativă, din care să reiasă motivele solicitării;
- modelul solicitat de factură simplificată și normele de utilizare a formularului respectiv.
Art. 8. - Prevederile referitoare la reconstituirea documentelor financiar-contabile, cuprinse în Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.850/2004 privind registrele și formularele financiar-contabile, nu sunt obligatorii și în cazul facturii. Reconstituirea facturii se efectuează în conformitate cu prevederile Codului fiscal.
Art. 9. - Persoanele impozabile care aplică regimul special de scutire de taxă pe valoarea adăugată conform art. 152 din Codul fiscal vor întocmi factura respectând același conținut de informații prevăzut de Codul fiscal, mai puțin elementele înscrise în scopuri de TVA.
Art. 10. - Prevederile Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 989/2002 privind tipărirea, înserierea și numerotarea formularelor cu regim special și ale Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 1.849/2003 privind personalizarea formularelor tipizate cu regim special, comune pe economie, cu modificările și completările ulterioare, se abrogă începând cu data de 1 ianuarie 2007.
Art. 11. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.


Ministrul finanțelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu


București, 27 decembrie 2006.
Nr. 2.226.


ANEXA Nr. 1*)


Formularele cu regim special care nu se vor mai tipări, înseria și
numerota în conformitate cu prevederile art. 1 alin. (5) din Hotărârea
Guvernului nr. 831/1997
____________
*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
┌────┬────────────────────────────────────────────────┬────────────────┬──────────────────────┐│Nr. │ Denumire formular │ Cod formular │ Act normativ de ││crt.│ │ │ Aprobare │├────┼────────────────────────────────────────────────┼────────────────┼──────────────────────┤│ 1. │Bilet de călătorie │TRINTER 14-4-1 │O.M.F. nr. 606/1999 │├────┼────────────────────────────────────────────────┼────────────────┼──────────────────────┤│ 2. │Bilet de călătorie │TRAUTO 14-4-1 │O.M.F. nr. 970/1998 │├────┼────────────────────────────────────────────────┼────────────────┼──────────────────────┤│ 3. │Bilet de călătorie │TRINTER 14-4-1/A│O.M.F.P. nr. 1775/2003│├────┼────────────────────────────────────────────────┼────────────────┼──────────────────────┤│ 4. │Bon cu valoare fixă │6-8-31/a │O.M.F.P. nr. 743/2004 │├────┼────────────────────────────────────────────────┼────────────────┼──────────────────────┤│ 5. │Registru chitanțier mandate poștale interne, │MC 14-4-1/f │O.M.F.P. nr. 1060/2004││ │on-line, electronice prezentate │ │ │├────┼────────────────────────────────────────────────┼────────────────┼──────────────────────┤│ 6. │Registru chitanțier mandate poștale │MC 14-4-1/f1 │O.M.F.P. nr. 1060/2004││ │internaționale, mandate EUROGIRO prezentate │ │ │├────┼────────────────────────────────────────────────┼────────────────┼──────────────────────┤│ 7. │Registru-chitanțier pentru încasarea diferitelor│MC 14-4-1/g │O.M.F.P. nr. 1060/2004││ │taxe poștale │ │ │├────┼────────────────────────────────────────────────┼────────────────┼──────────────────────┤│ 8. │Registru-chitanțier pentru obiecte de mesagerii │MC 14-4-1/j │O.M.F.P. nr. 1060/2004││ │prezentate │ │ │├────┼────────────────────────────────────────────────┼────────────────┼──────────────────────┤│ 9. │Registru-chitanțier presă │MC 29-61-14 │O.M.F.P. nr. 1060/2004│├────┼────────────────────────────────────────────────┼────────────────┼──────────────────────┤│10. │Registru-chitanțier pentru trimiterile poștale │MC 14-4-1/h │O.M.F.P. nr. 1060/2004││ │prezentate la agenți poștali, factori rurali și │ │ ││ │ghișee comune │ │ │├────┼────────────────────────────────────────────────┼────────────────┼──────────────────────┤│11. │Registru-chitanțier mesagerii externe sosite │MC 14-4-1/i │O.M.F.P. nr. 1060/2004│├────┼────────────────────────────────────────────────┼────────────────┼──────────────────────┤│12. │Bon cu valoare fixă │6-8-31 │O.M.F. nr. 593/1998 │├────┼────────────────────────────────────────────────┼────────────────┼──────────────────────┤│13. │Borderou scadențar TVA-rate │RATE 14-6-15 │O.M.F. nr. 15/1999 │├────┼────────────────────────────────────────────────┼────────────────┼──────────────────────┤│14. │Bon de reparații │REPAR 14-4-11 │O.M.F. nr. 3/1998 │├────┼────────────────────────────────────────────────┼────────────────┼──────────────────────┤│15. │Fișa de magazie a formularelor cu regim special │14-3-8/b │H.G. 831/1997 │├────┼────────────────────────────────────────────────┼────────────────┼──────────────────────┤│16. │Bon de comandă-chitanță (TVA) │14-4-11 │H.G. 831/1997 │├────┼────────────────────────────────────────────────┼────────────────┼──────────────────────┤├────┼────────────────────────────────────────────────┼────────────────┼──────────────────────┤└────┴────────────────────────────────────────────────┴────────────────┴──────────────────────┘



ANEXA Nr. 2*)


AVIZ DE ÎNSOȚIRE A MĂRFII
____________
*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.


Conținutul minimal obligatoriu de informații al avizului de însoțire a mărfii este următorul;
- seria și numărul intern de identificare a formularului;
- data emiterii formularului;
- datele de identificare ale furnizorului (denumire, adresă, cod de identificare fiscală);
- datele de identificare ale cumpărătorului (denumire, adresă, cod de identificare fiscală);
- denumirea și cantitatea bunurilor livrate;
- date privind expediția: numele delegatului, buletin/carte identitate (serie, număr), numărul mijlocului de transport, ora livrării, semnătura delegatului;
- semnătura expeditorului.
Este formular cu regim intern de tipărire și numerotare.
1. Servește ca:
- document de însoțire a mărfii pe timpul transportului, după caz;
- document ce stă la baza întocmirii facturii, după caz;
- dispoziție de transfer al valorilor materiale de la o gestiune la alta, dispersate teritorial, ale aceleiași unități;
- document de primire în gestiune, după caz.
2. Se întocmește, în două sau mai multe exemplare, de către unitățile care nu au posibilitatea întocmirii facturii în momentul livrării produselor, mărfurilor sau altor valori materiale, precum și în alte situații stabilite prin procedurile proprii ale societății.
În cazul transferului de bunuri între gestiunile aceleiași unități, dispersate teritorial, avizul de însoțire a mărfii va purta mențiunea "Fără factură".
Pe avizul de însoțire a mărfii emis pentru valori materiale trimise pentru prelucrare la terți se face mențiunea "Pentru prelucrare la terți".
În celelalte situații decât cele prevăzute mai sus se face mențiunea cauzei pentru care s-a întocmit avizul de însoțire a mărfii și nu factura.
3. Circulă, după caz:
- la furnizor:
-> la delegatul unității care face transportul sau al clientului, pentru semnare de primire;
-> la compartimentul desfacere, pentru înregistrarea cantităților livrate în evidențele acestuia și pentru întocmirea facturii;
-> la compartimentul financiar-contabil;
- la cumpărător:
-> la magazie, pentru încărcarea în gestiune a produselor, mărfurilor sau altor valori materiale primite, după efectuarea recepției de către comisia de recepție și după consemnarea rezultatelor;
-> la compartimentul aprovizionare, pentru înregistrarea cantităților aprovizionate în evidența acestuia;
-> la compartimentul financiar-contabil, pentru înregistrarea în contabilitatea sintetică și analitică.
4. Se arhivează, după caz:
- la furnizor:
-> la compartimentul desfacere;
-> la compartimentul financiar-contabil;
- la cumpărător:
-> la compartimentul financiar-contabil.


ANEXA Nr. 3*)


Normele de întocmire și utilizare a facturii
____________
*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.


Formular cu regim intern de tipărire și numerotare.
1. Servește ca:
- document pe baza căruia se întocmește instrumentul de decontare a bunurilor livrate și a serviciilor prestate;
- document de însoțire a mărfii pe timpul transportului, după caz;
- document de încărcare în gestiunea cumpărătorului;
- document justificativ de înregistrare în contabilitatea furnizorului și a cumpărătorului;
- alte situații prevăzute expres de lege
2. Se întocmește, în două sau mai multe exemplare pentru livrări de bunuri și/sau prestări de servicii.
În situația în care factura nu se întocmește în momentul livrării, bunurile livrate sunt însoțite pe timpul transportului de avizul de însoțire a mărfii. În vederea corelării documentelor de livrare, numărul și data avizului de însoțire a mărfii se înscriu în formularul de factură.
3. Circulă, după caz:
- la furnizor:
-> la compartimentul desfacere, în vederea înregistrării în evidențele operative și pentru eventualele reclamații ale clienților;
-> la compartimentul financiar-contabil, pentru înregistrarea în contabilitate;
- la cumpărător:
-> la compartimentul financiar-contabil, pentru acceptarea plății, precum și pentru înregistrarea în contabilitate.
4. Se arhivează, după caz:
- la furnizor:
-> la compartimentul desfacere;
-> la compartimentul financiar-contabil;
- la cumpărător:
-> la compartimentul financiar-contabil.


ANEXA Nr. 4*)


Norme privind regimul intern de numerotare a facturii
____________
*) Anexa nr. 4 este reprodusă în facsimil.


1. Persoanele care răspund de organizarea și conducerea contabilității vor desemna, prin decizie internă scrisă, o persoană sau mai multe, după caz, care să aibă atribuții privind alocarea și gestionarea numerelor aferente facturilor emise de societate.
2. Factura va avea un număr de ordine, în baza uneia sau mai multor serii, număr ce trebuie să fie secvențial, stabilit de societate, astfel încât să se asigure necesarul în funcție de numărul de facturi emis.
Anual, se stabilește numărul de la care se va emite prima factură.
În alocarea numerelor se va ține cont de structura organizatorică, respectiv gestiuni, puncte de lucru, sucursale etc.
3. Persoanele prevăzute la art. 1 din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, vor emite proceduri proprii de stabilire și/sau alocare de numere prin care se va menționa, pentru fiecare exercițiu financiar, care este numărul de la care se emite prima factură.



#52 Dzsygy

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 154 Postari:
  • Location:Zalau

Postat 03 January 2007 - 07:33 PM

... da asta este, cu multe MULTUMIRI !!!

Aceasta postare a fost editata de Dzsygy: 03 January 2007 - 07:33 PM

Poate ca banii vorbesc, dar cu auzul nu stau prea bine, pentru ca niciodata nu vin cind ii chem.



#53 Septimiu

    Peter Pan

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4882 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Nici unu - am o lene de ma doare !!!

Postat 03 January 2007 - 08:19 PM

am scapat si de "fisa de magazie a formularelor cu regim special" :thumbup:



#54 mony23

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1239 Postari:
  • Location:

Postat 03 January 2007 - 11:19 PM

:thumbup:
Am invatat ca succesul se masoara nu atat prin pozitia pe care cineva a castigat-o in viata cat prin obstacolele pe care el le-a depasit incercand sa invinga.



#55 Dzsygy

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 154 Postari:
  • Location:Zalau

Postat 04 January 2007 - 09:33 AM

AVIZ DE ÎNSOŢIRE A MĂRFII
____________
*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.


Conţinutul minimal obligatoriu de informaţii al avizului de însoţire a mărfii este următorul;
- seria şi numărul intern de identificare a formularului;
- data emiterii formularului;
- datele de identificare ale furnizorului (denumire, adresă, cod de identificare fiscală);
- datele de identificare ale cumpărătorului (denumire, adresă, cod de identificare fiscală);
- denumirea şi cantitatea bunurilor livrate;
- date privind expediţia: numele delegatului, buletin/carte identitate (serie, număr), numărul mijlocului de transport, ora livrării, semnătura delegatului;
- semnătura expeditorului.
Este formular cu regim intern de tipărire şi numerotare.
1. Serveşte ca:
- document de însoţire a mărfii pe timpul transportului, după caz;
- document ce stă la baza întocmirii facturii, după caz;
- dispoziţie de transfer al valorilor materiale de la o gestiune la alta, dispersate teritorial, ale aceleiaşi unităţi;
- document de primire în gestiune, după caz.
2. Se întocmeşte, în două sau mai multe exemplare, de către unităţile care nu au posibilitatea întocmirii facturii în momentul livrării produselor, mărfurilor sau altor valori materiale, precum şi în alte situaţii stabilite prin procedurile proprii ale societăţii.
În cazul transferului de bunuri între gestiunile aceleiaşi unităţi, dispersate teritorial, avizul de însoţire a mărfii va purta menţiunea "Fără factură".
Pe avizul de însoţire a mărfii emis pentru valori materiale trimise pentru prelucrare la terţi se face menţiunea "Pentru prelucrare la terţi".
În celelalte situaţii decât cele prevăzute mai sus se face menţiunea cauzei pentru care s-a întocmit avizul de însoţire a mărfii şi nu factura.
3. Circulă, după caz:
- la furnizor:
-> la delegatul unităţii care face transportul sau al clientului, pentru semnare de primire;
-> la compartimentul desfacere, pentru înregistrarea cantităţilor livrate în evidenţele acestuia şi pentru întocmirea facturii;
-> la compartimentul financiar-contabil;
- la cumpărător:
-> la magazie, pentru încărcarea în gestiune a produselor, mărfurilor sau altor valori materiale primite, după efectuarea recepţiei de către comisia de recepţie şi după consemnarea rezultatelor;
-> la compartimentul aprovizionare, pentru înregistrarea cantităţilor aprovizionate în evidenţa acestuia;
-> la compartimentul financiar-contabil, pentru înregistrarea în contabilitatea sintetică şi analitică.
4. Se arhivează, după caz:
- la furnizor:
-> la compartimentul desfacere;
-> la compartimentul financiar-contabil;
- la cumpărător:
-> la compartimentul financiar-contabil.

Normele de întocmire şi utilizare a facturii

____________
*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.


Formular cu regim intern de tipărire şi numerotare.
1. Serveşte ca:
- document pe baza căruia se întocmeşte instrumentul de decontare a bunurilor livrate şi a serviciilor prestate;
- document de însoţire a mărfii pe timpul transportului, după caz;
- document de încărcare în gestiunea cumpărătorului;
- document justificativ de înregistrare în contabilitatea furnizorului şi a cumpărătorului;
- alte situaţii prevăzute expres de lege
2. Se întocmeşte, în două sau mai multe exemplare pentru livrări de bunuri şi/sau prestări de servicii.
În situaţia în care factura nu se întocmeşte în momentul livrării, bunurile livrate sunt însoţite pe timpul transportului de avizul de însoţire a mărfii. În vederea corelării documentelor de livrare, numărul şi data avizului de însoţire a mărfii se înscriu în formularul de factură.
3. Circulă, după caz:
- la furnizor:
-> la compartimentul desfacere, în vederea înregistrării în evidenţele operative şi pentru eventualele reclamaţii ale clienţilor;
-> la compartimentul financiar-contabil, pentru înregistrarea în contabilitate;
- la cumpărător:
-> la compartimentul financiar-contabil, pentru acceptarea plăţii, precum şi pentru înregistrarea în contabilitate.
4. Se arhivează, după caz:
- la furnizor:
-> la compartimentul desfacere;
-> la compartimentul financiar-contabil;
- la cumpărător:
-> la compartimentul financiar-contabil.


ANEXA Nr. 4*)

Norme privind regimul intern de numerotare a facturii
____________
*) Anexa nr. 4 este reprodusă în facsimil.


1. Persoanele care răspund de organizarea şi conducerea contabilităţii vor desemna, prin decizie internă scrisă, o persoană sau mai multe, după caz, care să aibă atribuţii privind alocarea şi gestionarea numerelor aferente facturilor emise de societate.
2. Factura va avea un număr de ordine, în baza uneia sau mai multor serii, număr ce trebuie să fie secvenţial, stabilit de societate, astfel încât să se asigure necesarul în funcţie de numărul de facturi emis.
Anual, se stabileşte numărul de la care se va emite prima factură.
În alocarea numerelor se va ţine cont de structura organizatorică, respectiv gestiuni, puncte de lucru, sucursale etc.
3. Persoanele prevăzute la art. 1 din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, vor emite proceduri proprii de stabilire şi/sau alocare de numere prin care se va menţiona, pentru fiecare exerciţiu financiar, care este numărul de la care se emite prima factură.

... am aranjat un pic in pagina ...

Aceasta postare a fost editata de laura2005: 04 January 2007 - 07:22 PM

Poate ca banii vorbesc, dar cu auzul nu stau prea bine, pentru ca niciodata nu vin cind ii chem.



#56 mucho dolor

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 462 Postari:

Postat 04 January 2007 - 10:00 AM

Vezi postareaSeptimiu, la Jan 3 2007, 08:19 PM, a spus:

am scapat si de "fisa de magazie a formularelor cu regim special" :thumbup:

retroactiv se mai aplica?
daca n-am fisa pt registrul de calcul al impozitului pe profit, si-mi vine controlul anul asta mai ma amendeaza?



#57 Guest_stanescuema_*

  • Guests

Postat 04 January 2007 - 12:40 PM

"Persoanele care răspund de organizarea și conducerea contabilității vor desemna, prin decizie internă scrisă, o persoană sau mai multe, după caz, care să aibă atribuții privind alocarea și gestionarea numerelor aferente facturilor emise de societate" - deci sef contab sau contabilul
si
"Persoanele prevăzute la art. 1 din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, vor emite proceduri proprii de stabilire și/sau alocare de numere prin care se va menționa, pentru fiecare exercițiu financiar, care este numărul de la care se emite prima factură"-deci administr

numerele vor fii la bunul nostru plac 1000-1999?
sau 1-100?



#58 Felichir

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 169 Postari:

Postat 04 January 2007 - 01:08 PM

Citeaza

2. Factura va avea un număr de ordine, în baza uneia sau mai multor serii


dar seriile ????? ce serii dam? niciodata n-am inteles la ce folosesc :lostit (13): punem acolo niste litere? eventual primele doua initialele judetului ???????



#59 GAMA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 675 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Brasov
  • Interests:Dialogul este cea mai buna cale de a ajunge mai repede la solutii pozitive

Postat 04 January 2007 - 01:17 PM

Vezi postareamucho dolor, la Jan 4 2007, 12:00 PM, a spus:

retroactiv se mai aplica?
daca n-am fisa pt registrul de calcul al impozitului pe profit, si-mi vine controlul anul asta mai ma amendeaza?
Pai ce legatura are fisa pt.registrul de evidenta fiscala,cu fisa de magazie a formularelor cu regim special?
Registrul de evidenta fiscala ramane in continuare pe tapet.
In fisa de magazie a formularelor cu regim special se inregistrau toate documentele cu regim special de inscriere si numerotare,cumparate si consumate.
OMFP. 2217 din 22 decembrie 2006
privind organizarea evidenței în scopul taxei pe valoarea adăugată, conform art. 156 alin. (1) - (3) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările ulterioare-ne da oricum de lucru,adica inlocuieste cumva fisa docum.cu regim special:
ART. 3
Persoanele impozabile înregistrate în scopuri de taxă pe valoarea adăugată conform art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările ulterioare, au obligația să depună semestrial, până la data de 25 a lunii următoare încheierii semestrului, la organul fiscal de care aparțin, lista în format electronic a facturilor emise pentru livrările și prestările efectuate către cumpărători/beneficiari din țară. Lista va cuprinde, pentru fiecare factură emisă, numărul și data emiterii, denumirea și codul de înregistrare al cumpărătorului/beneficiarului, valoarea tranzacției și taxa pe valoarea adăugată aferentă.



#60 ics21

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 169 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Miercurea Ciuc

Postat 04 January 2007 - 02:09 PM

wow ce interesant.....ceva lumina in capul meu... :lostit (13): :good:






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL