Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
NOILE FACTURI - OMFP 2226 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 13

Salt la continut


NOILE FACTURI - OMFP 2226 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile


427 replies to this topic

#241 pfaist

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 14 January 2007 - 07:04 PM

Ce bine ca am gasit forumul asta! aveam 100 de intrebari despre noile facturi si pe topicul asta m-am lamurit cu toate :). Contabila mea e cam aeriana saraca, ma zapacise ca , chitantele au in continuare regim special. Deci nu au! Eu sunt PFA si nu am mai mult de 2 chitante si 3 facturi pe luna.
Eu am gasit niste programe/site-uri pe net poate va folosesc, www.aifacturi.ro (asta e gratis) si inca unul care era de fapt un excel si se vindea cu 5RON da nu mi s-a parut cine stie ce.
Acum nu stiu daca asta aifacturi.ro e ok, contabila zice ca da, dar cum spuneam e cam aeriana.
Teo



#242 waveturn

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:
  • Location:galati
  • Interests:marketing, PR, juridic

Postat 15 January 2007 - 02:01 PM

[quote name='gbogdan' date='Jan 10 2007, 09:19 PM' post='115276']
poftiti stimabililor,
dupa ce am intors ordinul lu'peste pe toate partile am ajuns la urmatoarea solutie. cel putin in ce ma priveste, oricum imbunatatiri sunt binevenite.

Gasiti atasat un model factura .XLS

________________
Factura ta e buna ! Asa avem si noi. Numai ca iti lipsesc niste rubrici obligatorii. Valoarea discountului e una si TVA colectat, etc.

Dupa UM si Cantitate noi am introdus Pret unitar ( cu 2 subcoloane : cu discount si fara, valoric). Valoarea totala fara Tva este val cu discount x cantitate la care se aplica tva-ul in coloana urmatoare.

Poate ne inselam. Oricum n-am inteles de ce trebuie sa apara pe factura ce discount i-ai dat clientului. Pret 1000 fara si 900 cu discount. Dupa care unii au trecut jos si discount-ul procentual.

Voi ati citit? Avem dreptate?

Aceasta postare a fost editata de waveturn: 15 January 2007 - 02:10 PM




#243 Nic03

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 59 Postari:

Postat 15 January 2007 - 05:56 PM

Banuiesc ca multi dintre voi mai aveti facturi tipizate pe care le folositi in anul 2007 .

La NR.FACTURA - ati mers in continuare cu numarul de ordine al facturii sau ati inceput numerotarea interna - stabilita intern de firma ?
Noile CIF ale clientilor le treceti separat sau la cod fiscal treceti RO..................



#244 lyv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 278 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:oradea

Postat 15 January 2007 - 05:59 PM

[quote name='Nic03' date='Jan 15 2007, 05:56 PM' post='116218']
Banuiesc ca multi dintre voi mai aveti facturi tipizate pe care le folositi in anul 2007 .

La numar factura , eu am lasat numerotarea veche. La clint la CUI trec RO......



#245 laura2006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 15 January 2007 - 06:39 PM

Este adevarat ca folosim vechile formulare dar tot trebuie sa atribuim un nr intern cf ordin 2226/27.12.06,
adica numarul de la care se va emite prima factura in anul 2007.
situatia pe care o dam la 6 luni privind facturile emise ar tebui sa aiba o continuitate.
privind atributul fiscal am adaugau O langa R existent.



#246 lyv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 278 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:oradea

Postat 15 January 2007 - 07:34 PM

[quote name='laura2006' date='Jan 15 2007, 06:39 PM' post='116222']
S-a mai discutat asta. Primul nr. pe 2007 poate fi numarul care urmeaza din facturierul vechi .



#247 mirela 0702

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 920 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 15 January 2007 - 08:08 PM

Sunt de acord cu laura, iar in situatia in care se folosesc numerele vechi, se considera ca acestea sunt numerele interne, deci trebuie specificate in nota interna de numerotare si se merge in continuare cu ele pana la sfarsitul anului...



#248 mony23

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1239 Postari:
  • Location:

Postat 15 January 2007 - 11:16 PM

:lostit (13): slava domnului
putem pastra si seria
Am invatat ca succesul se masoara nu atat prin pozitia pe care cineva a castigat-o in viata cat prin obstacolele pe care el le-a depasit incercand sa invinga.



#249 Guest_TJZ_*

  • Guests

Postat 15 January 2007 - 11:41 PM

Draci. Citind un act constitutiv in vigoare (scris de cei de la RC pentru o firma) am vazut ca Registrul Comertului a bagat in AC-urile scrise de ei o prevedere prin care firmele se obliga prin AC sa scrie si capitalul social acolo. Minunat.

Carevasazica cine va respecta doar OMFP 2226/2006 ia amenda ca nu a respectat si Legea 441/2006 (care solicita si numarul de la registrul comertului) si cine le respecta pe amandoua va lua amenda pentru ca nu a respectat actul constitutiv, care e, de, singurul act al firmei opozabil tertilor si, desigur, siesi, pentru ca vreun minunat de la o institutie a statului va da amenda si pe asa ceva.



#250 ctc

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 76 Postari:
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 16 January 2007 - 09:01 AM

Am un comunicat de la finante Cluj in care se specifica: "Dupa epuizarea stocului de facturi personalizate, persoanele prevazute la art. 1 din L82 vor asigura un regim intern de numerotare a facturii in conformitate cu prevederile O2226."



#251 maca

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 33 Postari:

Postat 16 January 2007 - 10:28 AM

Vezi postareaSERBAN MARIANA, la Jan 7 2007, 02:32 PM, a spus:

-am incercat sa fac un model de factura pentru livrarile in tara
-daca cineva crede ca este buna si o poate imbunatatii vreau sa aud pareri
-incerc sa fac ceva pentru ca parerile sant impartite : folosim vechile facturi pana le terminam, dar anexam fact noua pt a putea deduce tva

astept pareri


CAM ASA AM CONCEPUT SI EU, DAR NU AR FI MAI CORECT IN LOC DE TVA , VALOARE TAXA, NU SE MAI FACE REGERIRE LA TVA CI LA TAXA IN CF



#252 waveturn

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:
  • Location:galati
  • Interests:marketing, PR, juridic

Postat 16 January 2007 - 12:24 PM

Vezi postareamaca, la Jan 16 2007, 10:28 AM, a spus:

Vezi postareaSERBAN MARIANA, la Jan 7 2007, 02:32 PM, a spus:

-am incercat sa fac un model de factura pentru livrarile in tara
-daca cineva crede ca este buna si o poate imbunatatii vreau sa aud pareri
-incerc sa fac ceva pentru ca parerile sant impartite : folosim vechile facturi pana le terminam, dar anexam fact noua pt a putea deduce tva

astept pareri


CAM ASA AM CONCEPUT SI EU, DAR NU AR FI MAI CORECT IN LOC DE TVA , VALOARE TAXA, NU SE MAI FACE REGERIRE LA TVA CI LA TAXA IN CF


________________________


O luam de la capat? S-a explicat de 3-4 ori in topic-ul asta, ca la facturile vechi nu se ataseaza nimic. Sunt bune asa cum sunt. Cititi cu atentia alin 2 din ordinul 2226 . Factura noua se ataseaza numai la imprimatele din anexa 1. In rest facem facturi de tip vechi pana la epuizare dupa care se trece la cele de tip nou. La cele vechi se adauga doar RO-ul manual pe factura.

"Art. 2. - (1) Începând cu data de 1 ianuarie 2007, formularele cu regim special prevazute în anexa nr. 1 care face parte integranta; din prezentul ordin nu se vor mai tipari, înseria si numerota în conformitate cu prevederile art. 1 alin. (5) din Hotararea Guvernului nr. 831/1997...
(2) Formularele prevazute la alin. (1), existente în stoc, pot fi utilizate pana la epuizare si dupa data de 1 ianuarie 2007, dar cele referitoare la livrari de bunuri sau prestari de servicii taxabile din punct de vedere al taxei pe valoarea adaugatanu mai dau dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugat la cumparator, daca nu sunt însotite de factura care contine informatiile prevazute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal"

Aceasta postare a fost editata de waveturn: 16 January 2007 - 12:29 PM




#253 beatrice1971

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 519 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 16 January 2007 - 01:05 PM

Vezi postareaEurocontab, la Jan 10 2007, 08:31 PM, a spus:

Vezi postareaflexi, la Jan 5 2007, 06:03 PM, a spus:

nu i-ai intrebat ce facem cu cele vechi si cu chitantele?

La finalul OMFP 2226/2006 este art.10 care spune asa:

,,Art. 10. - Prevederile Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 989/2002 privind tipărirea, înserierea și numerotarea formularelor cu regim special și ale Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 1.849/2003 privind personalizarea formularelor tipizate cu regim special, comune pe economie, cu modificările și completările ulterioare, se abrogă începând cu data de 1 ianuarie 2007. ''

In anexa 1 din OMFP 1849 erau trecute urmatoarele documente:

NOMENCLATORUL formularelor tipizate, comune pe economie, cu regim special de tiparire, inscriere si numerotare
1. Aviz de insotire a marfii 14-3-6/A
2. Chitanta 14-4-1
Chitanta fiscala 14-4-2
3.Factura fiscala 14-4-10/A
Factura 14-4-10/aA
4. Bon de comanda chitanta (T.VA) 14-4-11
Bon de comanda-chitanta 14-4-11/a
5. Fisa de magazie a formularelor cu regim special 14-3-8/b

Cum acest act normativ este abrogat nu mai exista obligativitatea pretiparirii chitantei de catre Imprimeria Nationala. Astfel chitanta ramane regelemntata numai in HG 831/1997 si se va intocmi pe formulare neinseriate cu mijloace proprii asa cum era acum cativa ani, daca va mai amintiti, cand chitanta nu era pretiparita si inseriata.
_________________
Din analiza HG 831/1997(in vigoare), Ordin 989/2002(abrogat), Ordin 1849/2003(abrogat) si Ordin 2226/2006 eu inteleg ca formularul Chitanta (cod 14-4-1), ramane formular cu regim special de inseriere si numerotare insa nu mai trebuie personalizat (Ordin 1849/2003) si nici tiparit pe hartie autocopiativa securizata (Ordin 989/2002).

Help! Imi scapa ceva?
Viata e ceea ce ti se intampla in timp ce esti ocupat sa faci alte planuri.



#254 Guest_TJZ_*

  • Guests

Postat 16 January 2007 - 05:47 PM

Vezi postareabeatrice1971, la Jan 16 2007, 01:05 PM, a spus:

Vezi postareaEurocontab, la Jan 10 2007, 08:31 PM, a spus:

Vezi postareaflexi, la Jan 5 2007, 06:03 PM, a spus:

nu i-ai intrebat ce facem cu cele vechi si cu chitantele?

La finalul OMFP 2226/2006 este art.10 care spune asa:

,,Art. 10. - Prevederile Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 989/2002 privind tipărirea, înserierea și numerotarea formularelor cu regim special și ale Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 1.849/2003 privind personalizarea formularelor tipizate cu regim special, comune pe economie, cu modificările și completările ulterioare, se abrogă începând cu data de 1 ianuarie 2007. ''

In anexa 1 din OMFP 1849 erau trecute urmatoarele documente:

NOMENCLATORUL formularelor tipizate, comune pe economie, cu regim special de tiparire, inscriere si numerotare
1. Aviz de insotire a marfii 14-3-6/A
2. Chitanta 14-4-1
Chitanta fiscala 14-4-2
3.Factura fiscala 14-4-10/A
Factura 14-4-10/aA
4. Bon de comanda chitanta (T.VA) 14-4-11
Bon de comanda-chitanta 14-4-11/a
5. Fisa de magazie a formularelor cu regim special 14-3-8/b

Cum acest act normativ este abrogat nu mai exista obligativitatea pretiparirii chitantei de catre Imprimeria Nationala. Astfel chitanta ramane regelemntata numai in HG 831/1997 si se va intocmi pe formulare neinseriate cu mijloace proprii asa cum era acum cativa ani, daca va mai amintiti, cand chitanta nu era pretiparita si inseriata.
_________________
Din analiza HG 831/1997(in vigoare), Ordin 989/2002(abrogat), Ordin 1849/2003(abrogat) si Ordin 2226/2006 eu inteleg ca formularul Chitanta (cod 14-4-1), ramane formular cu regim special de inseriere si numerotare insa nu mai trebuie personalizat (Ordin 1849/2003) si nici tiparit pe hartie autocopiativa securizata (Ordin 989/2002).

Help! Imi scapa ceva?

Eu zic ca OMFP 2226 spune clar:
Art. 5. - (1) Persoanele prevăzute la art. 1 din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, vor asigura un regim intern de numerotare a facturii în conformitate cu prevederile cuprinse în anexa nr. 4 care face parte integrantă din prezentul ordin.
(2) Prevederile alin. (1) se aplică și altor formulare financiar-contabile care stau la baza înregistrării de venituri, cum ar fi: monetar, chitanță și altele, după caz, precum și avizului de însoțire a mărfii.



#255 LUCK33RO

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1059 Postari:
  • Gender:Male

Postat 16 January 2007 - 10:06 PM

S-au mai pe scurt...iti scapa ceva, sigur! :)
Silencio Stampa!... ptr. delatii avem ID mess in profil!



#256 leila

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 173 Postari:
  • Location:iasi

Postat 17 January 2007 - 08:58 AM

Vezi postarealaura2006, la Jan 15 2007, 06:39 PM, a spus:

Este adevarat ca folosim vechile formulare dar tot trebuie sa atribuim un nr intern cf ordin 2226/27.12.06,
adica numarul de la care se va emite prima factura in anul 2007.
situatia pe care o dam la 6 luni privind facturile emise ar tebui sa aiba o continuitate.
privind atributul fiscal am adaugau O langa R existent.

ce situatie trebuia data la 6 luni?



#257 IULIANA1207

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 755 Postari:
  • Location:Ploiesti

Postat 17 January 2007 - 12:15 PM

La semestru se va depune la ADM FIN un centralizator in format electronic al facturilor emise. Vor apare instructiuni si, evident , aplicatia. Probabil la sfarsitul lui iunie 2007, dupa cum ne-au obisnuit!
iuliana



#258 silvia stanciu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 247 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 17 January 2007 - 02:56 PM

In sfarsit s-au gandit sa spuna ceva clar:


16 ianuarie2007



C O M U N I C A T D E P R E S Ă



Referitor la regimul de tiparire si numerotare al facturilor, Serviciul de Comunicare și Relații Publice din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, vă transmite următoarele:

Incepand cu 01.01.2007, persoanele impozabile stabilite in Romania trebuie sa emita facturi catre beneficiarii livrarilor de bunuri sau prestarilor de servicii, in conformitate cu prevederile art. 155 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale Ordinului nr. 2226/27.12.2006 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile de catre persoanele prevazute la art.1 din Legea contabilitatii nr.82/1991, republicata (publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.1056 din 30 decembrie 2006).
Factura cuprinde in mod obligatoriu informatiile prevazute la art.155 alin.(5) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, iar regimul de tiparire si numerotare este stabilit de persoana impozabila stabilita in Romania . Factura este identificata in mod unic printr-un numar de ordine, in baza uneia sau mai multor serii, numar care trebuie sa fie secvential, stabilit de persoana impozabila, astfel incat sa asigure necesarul in functie de numarul de facturi care se emit.
Anual, se stabileste numarul de la care se va emite prima factura.
Persoanele, care raspund de organizarea si conducerea contabilitatii societatii respective, trebuie sa desemneze, prin decizie interna scrisa, persoana sau, dupa caz, persoanele cu atributii privind alocarea si gestionarea numerelor aferente facturilor emise de persoana impozabila.
De asemenea, persoanele prevazute la art.1 din Legea contabilitatii nr.82/1991, republicata trebuie sa emita proceduri proprii de stabilire si/sau alocare a numerelor, in care vor mentiona, pentru fiecare exercitiu financiar, care este numarul de la care se emite prima factura.

Formularele de factura, factura fiscala si aviz de insotire a marfii, pretiparite, inseriate si numerotate sub supravegherea C.N. “Imprimeria Nationala” S.A. sau editate cu ajutorul tehnicii de calcul, aflate in stoc la data de 01.01.2007, vor putea fi utilizate si dupa aceasta data, pana la epuizarea stocului.
Astfel, potrivit prevederilor Ordinului ministrului finantelor publice nr.2226/2006, utilizarea formularelor de factura cu seriile si plajele de numere alocate in anul 2006 se va efectua avand in vedere:
a) inlocuirea atributului fiscal “R” din codul de inregistrare ca platitor de TVA cu prefixul “RO” al codului de inregistrare in scopuri de TVA, manual sau prin aplicarea unei stampile;
b) respectarea informatiilor obligatorii care trebuie cuprinse in factura, prevazute la art.155 alin.(5) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.



#259 sdnr

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 433 Postari:
  • Gender:Male

Postat 18 January 2007 - 10:53 AM

Vezi postareasilvia stanciu, la Jan 17 2007, 02:56 PM, a spus:

In sfarsit s-au gandit sa spuna ceva clar:


16 ianuarie2007



C O M U N I C A T D E P R E S Ă



Referitor la regimul de tiparire si numerotare al facturilor, Serviciul de Comunicare și Relații Publice din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, vă transmite următoarele:

Incepand cu 01.01.2007, persoanele impozabile stabilite in Romania trebuie sa emita facturi catre beneficiarii livrarilor de bunuri sau prestarilor de servicii, in conformitate cu prevederile art. 155 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale Ordinului nr. 2226/27.12.2006 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile de catre persoanele prevazute la art.1 din Legea contabilitatii nr.82/1991, republicata (publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.1056 din 30 decembrie 2006).
Factura cuprinde in mod obligatoriu informatiile prevazute la art.155 alin.(5) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, iar regimul de tiparire si numerotare este stabilit de persoana impozabila stabilita in Romania . Factura este identificata in mod unic printr-un numar de ordine, in baza uneia sau mai multor serii, numar care trebuie sa fie secvential, stabilit de persoana impozabila, astfel incat sa asigure necesarul in functie de numarul de facturi care se emit.
Anual, se stabileste numarul de la care se va emite prima factura.
Persoanele, care raspund de organizarea si conducerea contabilitatii societatii respective, trebuie sa desemneze, prin decizie interna scrisa, persoana sau, dupa caz, persoanele cu atributii privind alocarea si gestionarea numerelor aferente facturilor emise de persoana impozabila.
De asemenea, persoanele prevazute la art.1 din Legea contabilitatii nr.82/1991, republicata trebuie sa emita proceduri proprii de stabilire si/sau alocare a numerelor, in care vor mentiona, pentru fiecare exercitiu financiar, care este numarul de la care se emite prima factura.

Formularele de factura, factura fiscala si aviz de insotire a marfii, pretiparite, inseriate si numerotate sub supravegherea C.N. “Imprimeria Nationala” S.A. sau editate cu ajutorul tehnicii de calcul, aflate in stoc la data de 01.01.2007, vor putea fi utilizate si dupa aceasta data, pana la epuizarea stocului.
Astfel, potrivit prevederilor Ordinului ministrului finantelor publice nr.2226/2006, utilizarea formularelor de factura cu seriile si plajele de numere alocate in anul 2006 se va efectua avand in vedere:
a) inlocuirea atributului fiscal “R” din codul de inregistrare ca platitor de TVA cu prefixul “RO” al codului de inregistrare in scopuri de TVA, manual sau prin aplicarea unei stampile;
b) respectarea informatiilor obligatorii care trebuie cuprinse in factura, prevazute la art.155 alin.(5) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.


Misto comunicatele astea de presa. Nu spun mai mult decat spune legea, dar o spun in alt fel. :)



#260 IULIANA1207

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 755 Postari:
  • Location:Ploiesti

Postat 18 January 2007 - 11:04 AM

Am primit raspuns de la adm. fin. referitor la aceste probleme si taaaaare m-am mai bucurat! pana am citit....
Nu au facut altceva decat sa-mi reciteze art. din ordin si codul fiscal! Nici o vorba in nume personal! Eu cred ca habar nu au si acesta este un mod de a scapa de responsabilitate! Sa nu poata nimeni zice ca a facut cf. instructiunilor lor.
iuliana






Similar Topics Collapse

19 useri citesc topicul

0 membri, 19 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL