#41
Postat 08 July 2008 - 06:43 AM
Treburile ce se pot indeplini cu blandete niciodata nu dau gres
#42
Postat 08 September 2008 - 08:45 AM
#43
Postat 14 October 2008 - 12:25 PM
#44
Postat 14 October 2008 - 12:33 PM
elf, la Oct 14 2008, 01:25 PM, a spus:
Pai de ce s-ar deduce?? Nu pare sa fie o cheltuiala realizata pentru aducerea de profit. Sau?
#45
Postat 14 October 2008 - 01:34 PM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 12 March 2009 - 04:49 PM
citare mesaj anterior
#46
Postat 15 October 2008 - 08:57 AM
Acum am un contract si urmeaza sa am venit pe PFA; ce ar trebui sa fac pentru a intra in legalitate?
In ceea ce privesc cheltuielile deductibile, inteleg ca pentru a deduce cheltuieli de intretinere este nevoie de un contract de comodat chiar daca tu esti unul dintre proprietarii apartamentului in care locuiesti si care este si sediul PFA?Contractul se incheie cu celalalt proprietar de apartament?
Ma poate ajuta cineva ca habar nu am; in viata mea nu am avut alt venit in afara de salariu si nu stiu ce trebuie facut
#47
Postat 15 October 2008 - 12:44 PM
Contractul de comodat il inchei cu ambii proprietari ai apartamentului, mi se pare ca apar in extrasul de CF.
Referitor la decontarea cheltuielilor, as avea si eu cateva intrebari:
- cum se trec in RJIP aceste cheltuieli. Pe chitanta apare un nume, PFA e alta persoana.
- se trece toata suma de pe chitanta, se trece doar partea PFA-ului? La un apartament cu 3 camere si contract de comodat pentru o camera, se imparte la 3 si se trece acea suma? La fel si curentul electric.
- contractul de comodat semnat de parti este destul (pe langa chitante, facturi) pentru justificarea deducerii acestor cheltuieli?
#48
Postat 21 October 2008 - 03:25 PM
Am o curiozitate legata de aceste cheltuieli deductibile...
Daca imi cumpar un aparat foto DSLR care costa 1500RON (numai corpul) la care se adauga un obiectiv care costa 900RON, voi putea deduce integral TVA-ul din pretul lor? Luate impreuna depasesc limita de 1800 RON, peste care devin mijloc fix si se amortizeaza in mai multi ani si ma gandesc sa nu aiba si TVA-ul un regim diferit in acest caz....
Calea mai "indirecta" ar fi sa le inregistrez separat, pt ca fiscul nu cred ca stie ca un dslr/body, adica doar corpul, nu poate functiona singur ci doar cu un obiectiv atasat! Astfel vor aparea doua inregistrari diferite, un produs si un accesoriu pt el, fiecare cu valoare sub 1800RON!
Voi ce spuneti, cum e mai bine sa procedez aici?
Merci,
Aceasta postare a fost editata de Lyvyoo: 21 October 2008 - 03:26 PM
#49
Postat 21 October 2008 - 10:22 PM
Daca esti inregistrat in scopuri de TVA (esti platitor de TVA), si achizitionezi un produs care-ti foloseste la obtinerea de venit (ma refer la activitatea ptr. care ai fost autorizat), val. fara TVA a produsului respectiv trebuie sa fie mai mare de 1800 RON, ptr. a-l considera Mij. fix si a-l supune amortizarii.
Ref. la accesoriul necesar functionarii ap. foto, mai citeste si tu pe la sub-forumul dedicat Mijloacelor fixe si obiectelor de inventar.
In mod normal, val accesoriilor se adauga la val. mij. fix.
Eu te sfatuiesc sa respecti legea. Nu te baza pe speranta ca cel ce te va controla nu stie cum e cu ap. foto...
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 12 March 2009 - 04:49 PM
citare mesaj anterior
#50
Postat 15 December 2008 - 02:13 PM
logic ar fi sa le puteti inregistra separat. Nu este vorba numai de mijloace fixe si accesoriile lor. In cazul de fata era posibil sa aveti deja obiective de la un aparat mai vechi si sa cumparati doar corpul DSLR-ului. Asta nu insemna ca nu este functional...
Ramine de vazut cit functioneaza logica in aplicarea reglementarilor fiscale...
#51
Postat 04 January 2009 - 02:48 PM
Acuma intrebarile: in Decembrie am decis sa trec la platitor de TVA prin optiune (ramanand la norma de venit in continuare), fiindca am aflat ca as putea deduce TVA-ul din tot ce cumpar si se poate justifica drept fiind in scopul activitatii pfa-ului. Intrebari:
1. Din ce am inteles eu, in situatia de acum a PFA-ului meu (norma de venit + platitor tva), practic din TVA-ul pe care eu trebuie sa-l virez la stat (aferent facturii care o emit catre firma) eu pot scadea (si vira mai putin) TVA-ul unor bunuri cumparate (ex: componente PC, mobilier, TV etc; daca trebuie virat TVA 1000 RON si iau un PC care are valoarea TVA de 800 RON inseamna ca la stat pot vira doar 200 RON). Am inteles bine? Se scade TVA-ul bunului cumparat din TVA-ul pe care-l am de virat la stat?
2. DOAR TVA-ul il pot deduce in aceasta situatie? Am citit pe-aici cum ca s-ar putea deduce din impozit anumite chestii. La situatia PFA-ului meu ce se aplica (if anything)?
3. La toate bunurile al caror TVA vreau sa-l deduc se procedeaza la fel? Adica trebuie sa iau factura si chitanta PE PFA si sa le dau contabililor de la firma (care, cel putin teoretic, se ocupa de tot)? Sau exista si exceptii (de exemplu am inteles ca pentru benzina e suficient bonul stampilat)
4. Daca masina nu e pe PFA, ci pe PF, am inteles ca trebuie sa fac un contract de comodat pentru a putea deduce benzina. 4a) exista undeva un model de asemenea contract sau ar trebui sa discut cu un notar? 4b) doar TVA-ul din benzina pot deduce sau toata valoarea bonului de benzina? 4c) reparatiile masinii se pot deduce in vreun fel?
Multumesc anticipat
Aceasta postare a fost editata de jmf: 04 January 2009 - 02:50 PM
#52
Postat 04 January 2009 - 04:25 PM
Iar din impozit nu aveti ce sa scadeti, fiindca sunteti la norma...platiti atat cat aveti norma si gata...puteati deduce numai daca erati in venit real, dar probabil ca ati ales norma fiindca asa va avantaja pe dvs.
#53
Postat 12 January 2009 - 06:59 PM
1. Daca in conditiile in care exista contract de comodat pt. masina , dar s-au achitat niste bonuri de benzina cu cardul personal si nu pe pfa se poate face o dispozitie de plata catre pfa pt. a deduce aceste cheltuieli
2. retragerile de numerar sau din cont la pfa trebuiesc justificate sau pfa se poate folosi de bani fara justificare si daca aceste retrageri se trec in RJIP
3. daca in contractul de comodat pt. apartament nu s-a specificat cat este folosit ca spatiu de pfa in conditiile in care acolo mai locuieste si altcineva, se pot deduce o parte din cheltuieli de intretinere , lumina , sau trebuie facut un act aditional in care sa se specifice o cota(contractul de comodat a fost depus la ONRC pt dovada sediu fara acest act aditional)
4. Pt. deplasarile in strainatate ale pfa in interesul desf activitatii , va face cheltuieli bilet de avion, taxi , etc. aceste cheltuieli sunt deductibile, si daca se trec bon in valuta in RJIP la cursul bnr din ziua respectiva
Multe intrebari dar sper ca ma veti ajuta. Multumesc.
#54
Postat 13 January 2009 - 06:09 AM
Aceasta postare a fost editata de MARIA-CARMEN: 13 January 2009 - 06:10 AM
#55
Postat 13 January 2009 - 10:12 AM
#56
Postat 19 February 2009 - 06:25 PM
2) Bonurile de benzina le trec direct in RJIP, astfel ca in declaratie nu le voi adauga la Ch deductibile. Este corect?
3) Dispozitia de plata se trece in RJIP la cheltuieli?
4) Obiectele de inventar se trec direct in RJIP la cheltuieli?
5) Contributia la CASS (5.5%) se trece in RJIP sau se trece la Ch deductibile in Declaratia 200?
Multumesc pentru eventualele raspunsuri
#57
Postat 09 March 2009 - 04:02 PM
Va multumesc daca imi veti acorda cateva minute
#58
Postat 24 April 2009 - 12:57 PM
Contributia la CASS (5.5%) se trece in RJIP sau se trece doar in Declaratia 200?
Multumesc anticipat.
#59
Postat 24 April 2009 - 01:10 PM
#60
Postat 24 April 2009 - 02:27 PM
Similar Topics
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi