firma nou infiintata-ce obligatii am?
#1
Postat 30 December 2006 - 01:37 PM
#2
Postat 02 January 2007 - 07:38 PM
cineva, la Dec 30 2006, 01:37 PM, a spus:
In primul rand LA MULTI ANI! Un An prosper si cu o aderare cat mai usoara la noua legislatie europeana!
Pe de alta parte datele furnizate de tine sunt insuficiente ( societate cu impozit pe venit sau profit, etc).Cu siguranta iti vor fi de mare folos sa citesti paginile chiar de la inceputul subiectului "Societati comerciale" si nu numai.
Bafta!
#3
Postat 06 January 2007 - 03:01 AM
#4
Postat 08 January 2007 - 07:30 PM
E de preferat sa aveti si documentele firmei si sa faceti o copie dupa toate apoi indosariate si depusa o copie indosariata la administratia respectiva.
Tot in termen de 30 zile se depune declaratia 010, tipizatul il gasiti la administratie.
Daca sunteti microintreprindere si cred ca doriti sa pastrati acest vector fiscal e necesar ca in termen de 60 de zile sa angajati o persoana cu cel putin timp partial 2 ore pe zi, atentie in 2007 salariu minim pe economie este 390 ron (cred ca acesta a ramas doar pentru bugetari), s-a implementat regula folosiri salariu minim garantat Contrac Colectiv la nivel national adica 440 ron. Aceasta atrage dupa sine Contract de munca care se depune in termen de 20 zile de la data incheieri lui la ITM apoi achizitionati Registru evidenta salariati, si la Inspectoratul de munca trebuie pentru a inregistra firma prezentate actele firmei in original si depusa o copie. Apoi incepe balciul cu ITM-ul unde este un intreg arsenal de drumuri, nervi, hartii....
Atentie!!! In fiecare luna pana pe data de 25 ale lunii trebuiesc depusev anumite declaratii la aceasi administratie unde sunteti arondat, (programul de declaratii il gasiti pe site www.mfinante.ro )
Intotdeauna sa aveti stampila la dumneavoastra si ceva imputerniciri cu numere de inregistrare (intocmiti pe un caiet studentesc sau agenda un registru cu numere de intrari si iesiri documente) si copie Cod Unic de Inregistrare, nici nu stiti de cate ori veti avea nevoie.
Registru Inventar si Registru jurnal nu se mai inregistreaza la administratie dar trebuie sa le aveti numerotate si snuruite si completate atunci cand este prevazut de legislatie.
Alte registre: Registru de casa, Jurnal de cumparari si de vanzari chiar daca firma nu e platiroare de TVA ele sunt necesare in contabilitate la emiterea notelor contabile si apoi pe baza notelor a balantei, Nota de intrare receptie (pentru obiecte de inventar sau materiale pe care le stocati ex; cablu de internet), Bon de consum ....si nu in ultimul rand factura si chitanta chiar daca nu mai sunt tipizate cu regim special trebuie cunva sa le editati banuiesc ca prin natura obiectului de activitate aveti PC deci toate acestea pot fi tinute si pe calculator, in excel.
#5
Postat 08 January 2007 - 07:41 PM
#6
Postat 08 January 2007 - 08:11 PM
eu am patit-o cu o societate pe care nu am avut activitate
#7
Postat 08 January 2007 - 08:16 PM
Citeaza
eu am patit-o cu o societate pe care nu am avut activitate
bun si ce se intampla daca nu fac asta?ce implica mai exact?
#8
Postat 08 January 2007 - 08:22 PM
ART. 103
Definiția microîntreprinderii
În sensul prezentului titlu, o microîntreprindere este o persoană juridică română care îndeplinește cumulativ următoarele condiții, la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent:
a) are înscrisă în obiectul de activitate producția de bunuri materiale, prestarea de servicii și/sau comerțul;
b) are de la 1 până la 9 salariați inclusiv;
c) a realizat venituri care nu au depășit echivalentul în lei a 100.000 euro;
d) capitalul social al persoanei juridice este deținut de persoane, altele decât statul, autoritățile locale și instituțiile publice.
Daca una dintre ele nu este indeplinita.... atunci nu mai are statutul de microinteprindere si trebuie trecuta la finante ca macrointepr
Diferenta intre macro si micro este :
la micro se impoziteaza venitul total cu 2% (2007), 2.5%(2008), 3%(2009), si se mai plateste impozit pe dividente 16 %
la macro se impoziteaza profitul (venit-cheltuieli) cu 16 %, si se mai plateste si impozitul pe dividente de 16%
Acum tu optezi pt varianta care iti convine mai mult...Depinde de activitatea pe care o desfasori
#9
Postat 08 January 2007 - 08:31 PM
Citeaza
la micro se impoziteaza venitul total cu 2% (2007), 2.5%(2008), 3%(2009), si se mai plateste impozit pe dividente 16 %
la macro se impoziteaza profitul (venit-cheltuieli) cu 16 %, si se mai plateste si impozitul pe dividente de 16%
pe moment nu cred ca ma va afecta foarte tare daca va fi 16% din profit si din cate stiu la inceputul(sau ma rog sfarsitul)unui an fiscal as putea opta(schimba) pentru o forma sau alta....corecteaza-ma te rog daca gresesc
#10
Postat 08 January 2007 - 08:34 PM
de la micro poti trece la macro
#11
Postat 08 January 2007 - 08:45 PM
ca asociat unic (parca nu pot fi si cu contract de munca) am vreo sansa cu un minim de ore pe zi(in vreun mod sau altul)?
#12
Postat 08 January 2007 - 08:50 PM
dar eu zic sa faci totusi un contract de 2h/zi pe durata nedeterminata
Ca asociat unic nu poti fi angajat niciodata pe firma.... deocamdata
Angajeaza pe oricine : mama, tata, sora
#13
Postat 09 January 2007 - 04:28 PM
"Art. 1961. - (1) În cazul societăților cu răspundere limitată cu asociat unic, acesta va exercita atribuțiile adunării generale a asociaților societății.
(2) Asociatul unic va consemna de îndată, în scris, orice decizie adoptată în conformitate cu alin. (1).
(3) Asociatul unic poate avea calitatea de salariat al societății cu răspundere limitată al cărui asociat unic este, cu excepția cazului în care are calitatea de administrator unic sau de membru al consiliului de administrație."
Deci daca nu este si administrator poate.
expert contabil
#14
Postat 09 January 2007 - 04:40 PM
expert contabil
#15
Postat 02 May 2007 - 11:38 AM
#16
Postat 02 May 2007 - 07:53 PM
#17
Postat 02 May 2007 - 09:53 PM
Gianinutza, la May 2 2007, 01:38 PM, a spus:
Eu stiu ca daca esti la o alta firma cu CIM =8 ore nu mai poti fi angajata la alta firma ,decat eventual cu part-time.
Ai grija.
#18
Postat 02 May 2007 - 10:19 PM
am infiintat o firma in urma cu ......2 zile
in statul suntem doi asociati (eu si sotia)
sa inteleg ca nici unul dintre noi nu se poate angaja cu contract de colaborare la acesta firma?
mentionez ca amandoi avem CIM de 8 ore la o alta firma
va multumesc anticipat pentru sfaturi
#19
Postat 03 May 2007 - 12:00 PM
Similar Topics
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi