Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
firma nou infiintata-ce obligatii am? - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


firma nou infiintata-ce obligatii am?

21 replies to this topic

#1 cineva

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 30 December 2006 - 01:37 PM

Am infiintat o firma in 21.12.06 avand ob. de activitate principal 5212,nu am nici o activitate inca,intentionez sa incep activitatea peste cateva luni:intrebarea mea este ce obligatii(contabile) am(balante,bilant etc?) si daca toate astea le pot face de unul singur sau am nevoie de un contabil(cam cat ar putea sa imi ceara pe luna avand in vedere ca nu am nici o activitate,cheltuieli...am doar cheltuielile de constituire,si care ar fi modul de colaborare cu el...contract?).....m-ar interesa in primul rand sa stiu ce obligatii am si daca ma pot descurca singur fara contabil...macar pana incep activitatea propriu zisa



#2 DuGalle

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 7 Postari:
  • Location:Galati

Postat 02 January 2007 - 07:38 PM

Vezi postareacineva, la Dec 30 2006, 01:37 PM, a spus:

Am infiintat o firma in 21.12.06 avand ob. de activitate principal 5212,nu am nici o activitate inca,intentionez sa incep activitatea peste cateva luni:intrebarea mea este ce obligatii(contabile) am(balante,bilant etc?) si daca toate astea le pot face de unul singur sau am nevoie de un contabil(cam cat ar putea sa imi ceara pe luna avand in vedere ca nu am nici o activitate,cheltuieli...am doar cheltuielile de constituire,si care ar fi modul de colaborare cu el...contract?).....m-ar interesa in primul rand sa stiu ce obligatii am si daca ma pot descurca singur fara contabil...macar pana incep activitatea propriu zisa

In primul rand LA MULTI ANI! Un An prosper si cu o aderare cat mai usoara la noua legislatie europeana!
Pe de alta parte datele furnizate de tine sunt insuficiente ( societate cu impozit pe venit sau profit, etc).Cu siguranta iti vor fi de mare folos sa citesti paginile chiar de la inceputul subiectului "Societati comerciale" si nu numai.
Bafta! :thumbup:




#3 Lili Pet

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 22 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 January 2007 - 03:01 AM

ai grija ca neachizitionarea unor registre te poate costa fff.scump daca inca nu te-a ajutat nimeni ma gasesti la lily_petrisor@yahoo.com



#4 Lili Pet

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 22 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 08 January 2007 - 07:30 PM

In termen de 30 zile de la data eliberari certificat (de regula sunt 2 date, data codului unic de inregistrare si data eliberarii) se achizitioneaza Registrul unic de control de la Administratia fiscala unde este arondata firma (ex.eu sunt la sector 6 Bucuresti), documente necesare: copie CI/BI administrator daca el achiztioneaza registrul, inputernicire (firma prin administrator X Srl imputerniceste pe persoana fisica XY, se gasesc tipizate la xerox), si copie codul unic de inregistrare.
E de preferat sa aveti si documentele firmei si sa faceti o copie dupa toate apoi indosariate si depusa o copie indosariata la administratia respectiva.
Tot in termen de 30 zile se depune declaratia 010, tipizatul il gasiti la administratie.
Daca sunteti microintreprindere si cred ca doriti sa pastrati acest vector fiscal e necesar ca in termen de 60 de zile sa angajati o persoana cu cel putin timp partial 2 ore pe zi, atentie in 2007 salariu minim pe economie este 390 ron (cred ca acesta a ramas doar pentru bugetari), s-a implementat regula folosiri salariu minim garantat Contrac Colectiv la nivel national adica 440 ron. Aceasta atrage dupa sine Contract de munca care se depune in termen de 20 zile de la data incheieri lui la ITM apoi achizitionati Registru evidenta salariati, si la Inspectoratul de munca trebuie pentru a inregistra firma prezentate actele firmei in original si depusa o copie. Apoi incepe balciul cu ITM-ul unde este un intreg arsenal de drumuri, nervi, hartii....
Atentie!!! In fiecare luna pana pe data de 25 ale lunii trebuiesc depusev anumite declaratii la aceasi administratie unde sunteti arondat, (programul de declaratii il gasiti pe site www.mfinante.ro )
Intotdeauna sa aveti stampila la dumneavoastra si ceva imputerniciri cu numere de inregistrare (intocmiti pe un caiet studentesc sau agenda un registru cu numere de intrari si iesiri documente) si copie Cod Unic de Inregistrare, nici nu stiti de cate ori veti avea nevoie.
Registru Inventar si Registru jurnal nu se mai inregistreaza la administratie dar trebuie sa le aveti numerotate si snuruite si completate atunci cand este prevazut de legislatie.
Alte registre: Registru de casa, Jurnal de cumparari si de vanzari chiar daca firma nu e platiroare de TVA ele sunt necesare in contabilitate la emiterea notelor contabile si apoi pe baza notelor a balantei, Nota de intrare receptie (pentru obiecte de inventar sau materiale pe care le stocati ex; cablu de internet), Bon de consum ....si nu in ultimul rand factura si chitanta chiar daca nu mai sunt tipizate cu regim special trebuie cunva sa le editati banuiesc ca prin natura obiectului de activitate aveti PC deci toate acestea pot fi tinute si pe calculator, in excel.
Lily



#5 cineva

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 08 January 2007 - 07:41 PM

iti multumesc frumos pentru raspunsul prompt pe care mi l-ai dat,intre timp am vorbit cu un contabil si cu care urmeaza sa ma intalnesc si voi discuta mai in detaliu anumite chestiuni....dar oricum e bine de stiut tot ceea ce mi-ai zis aici.....



#6 Alex Negrila

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 24 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Dej

Postat 08 January 2007 - 08:11 PM

sa depui urgent contract de munca la ITM pt ca daca ai optat pt microinteprindere si nu ai indeplinit toate cerintele conform codului fiscal vei fi nevoit sa treci la macro
eu am patit-o cu o societate pe care nu am avut activitate



#7 cineva

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 08 January 2007 - 08:16 PM

Citeaza

sa depui urgent contract de munca la ITM pt ca daca ai optat pt microinteprindere si nu ai indeplinit toate cerintele conform codului fiscal vei fi nevoit sa treci la macro
eu am patit-o cu o societate pe care nu am avut activitate


bun si ce se intampla daca nu fac asta?ce implica mai exact?



#8 Alex Negrila

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 24 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Dej

Postat 08 January 2007 - 08:22 PM

Conform codului fiscal.. o micro trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii :

ART. 103
Definiția microîntreprinderii
În sensul prezentului titlu, o microîntreprindere este o persoană juridică română care îndeplinește cumulativ următoarele condiții, la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent:
a) are înscrisă în obiectul de activitate producția de bunuri materiale, prestarea de servicii și/sau comerțul;
b) are de la 1 până la 9 salariați inclusiv;
c) a realizat venituri care nu au depășit echivalentul în lei a 100.000 euro;
d) capitalul social al persoanei juridice este deținut de persoane, altele decât statul, autoritățile locale și instituțiile publice.


Daca una dintre ele nu este indeplinita.... atunci nu mai are statutul de microinteprindere si trebuie trecuta la finante ca macrointepr

Diferenta intre macro si micro este :
la micro se impoziteaza venitul total cu 2% (2007), 2.5%(2008), 3%(2009), si se mai plateste impozit pe dividente 16 %
la macro se impoziteaza profitul (venit-cheltuieli) cu 16 %, si se mai plateste si impozitul pe dividente de 16%


Acum tu optezi pt varianta care iti convine mai mult...Depinde de activitatea pe care o desfasori



#9 cineva

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 08 January 2007 - 08:31 PM

Citeaza

Diferenta intre macro si micro este :
la micro se impoziteaza venitul total cu 2% (2007), 2.5%(2008), 3%(2009), si se mai plateste impozit pe dividente 16 %
la macro se impoziteaza profitul (venit-cheltuieli) cu 16 %, si se mai plateste si impozitul pe dividente de 16%



pe moment nu cred ca ma va afecta foarte tare daca va fi 16% din profit si din cate stiu la inceputul(sau ma rog sfarsitul)unui an fiscal as putea opta(schimba) pentru o forma sau alta....corecteaza-ma te rog daca gresesc



#10 Alex Negrila

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 24 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Dej

Postat 08 January 2007 - 08:34 PM

odata trecut la macro...... nu se mai poate trece la micro

de la micro poti trece la macro



#11 cineva

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 08 January 2007 - 08:45 PM

trebuie sa fie un angajat cu contract de munca....sau poate fi un contract de colaborare?

ca asociat unic (parca nu pot fi si cu contract de munca) am vreo sansa cu un minim de ore pe zi(in vreun mod sau altul)?



#12 Alex Negrila

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 24 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Dej

Postat 08 January 2007 - 08:50 PM

chiar azi am intrebat la ITM care este norma minima de lucru pt un angajat : si mi-au zis ca poate fi si 5 min / zi
dar eu zic sa faci totusi un contract de 2h/zi pe durata nedeterminata
Ca asociat unic nu poti fi angajat niciodata pe firma.... deocamdata

Angajeaza pe oricine : mama, tata, sora



#13 Ioan P.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 178 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 09 January 2007 - 04:28 PM

Va contrazic in ceea ce priveste angajarea in cazul asociat unic: Legea 31/1990:

"Art. 1961. - (1) În cazul societăților cu răspundere limitată cu asociat unic, acesta va exercita atribuțiile adunării generale a asociaților societății.
(2) Asociatul unic va consemna de îndată, în scris, orice decizie adoptată în conformitate cu alin. (1).
(3) Asociatul unic poate avea calitatea de salariat al societății cu răspundere limitată al cărui asociat unic este, cu excepția cazului în care are calitatea de administrator unic sau de membru al consiliului de administrație."

Deci daca nu este si administrator poate.
Ioan Butariu
expert contabil



#14 Ioan P.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 178 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 09 January 2007 - 04:40 PM

Din cate stiu eu chitanta a ramasa inca cu regim special, sau poate gresesc.
Ioan Butariu
expert contabil



#15 Gianinutza

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 104 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Braila

Postat 02 May 2007 - 11:38 AM

De aici inteleg ca daca infiintez o firma fiind asociata cu sotul meu,eu voi putea fi angajata ca contabil pt firma mea(microintreprindere) si voi avea si putere de decizie in firma:in relatiile cu banca, furnizorii?Pt ca practic eu o sa ma ocup de toate,dispun de mai mult timp liber,fiind si angajata la alta firma cu CIM de 8 ore.Se poate?Multumesc.



#16 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 May 2007 - 07:53 PM

Daca sotul este administratorul firmei poti fi si angajata



#17 chanel

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:

Postat 02 May 2007 - 09:53 PM

Vezi postareaGianinutza, la May 2 2007, 01:38 PM, a spus:

De aici inteleg ca daca infiintez o firma fiind asociata cu sotul meu,eu voi putea fi angajata ca contabil pt firma mea(microintreprindere) si voi avea si putere de decizie in firma:in relatiile cu banca, furnizorii?Pt ca practic eu o sa ma ocup de toate,dispun de mai mult timp liber,fiind si angajata la alta firma cu CIM de 8 ore.Se poate?Multumesc.


Eu stiu ca daca esti la o alta firma cu CIM =8 ore nu mai poti fi angajata la alta firma ,decat eventual cu part-time.
Ai grija.



#18 bamiro

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 02 May 2007 - 10:19 PM

sunt in aceiasi situatie cu initiatorul topicului
am infiintat o firma in urma cu ......2 zile
in statul suntem doi asociati (eu si sotia)
sa inteleg ca nici unul dintre noi nu se poate angaja cu contract de colaborare la acesta firma?
mentionez ca amandoi avem CIM de 8 ore la o alta firma
va multumesc anticipat pentru sfaturi



#19 Gianinutza

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 104 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Braila

Postat 03 May 2007 - 12:00 PM

Bineinteles ca part-time m-am gandit si eu.Multumesc tuturor



#20 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 May 2007 - 03:56 PM

Vezi postareaIoan P., la Jan 9 2007, 05:40 PM, a spus:

Din cate stiu eu chitanta a ramasa inca cu regim special, sau poate gresesc.

Nu mai are regim special.
Madalina






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL