Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
reevaluare mijloc fix - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 13

Salt la continut


reevaluare mijloc fix

mijloace fixe alte probleme contabile cladire mijloc fix
265 replies to this topic

#241 cristina5859

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1152 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 17 January 2012 - 08:46 AM

Are dreptate, Lexiroxi...trebuie evaluator autorizat ! La mine s-a facut o reevaluare de cladire la 31.12.2011 si s-a tinut cont de o multime de factori, printre care si: pretul chiriilor din zona ; pretul pietei ; cursul euro la 31.12.2011, etc.
Imaginatia este mai importanta decat cunoasterea. Cunoasterea este limitata, imaginatia inconjoara lumea .



#242 Tzica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 161 Postari:

Postat 18 January 2012 - 04:35 PM

1. Despre evaluatori (membri CECCAR)
http://www.ceccarmures.ro/ (anunt din 06.09.2011) sau in general:
art.122 alin.1 omfp 3055:
"122. - (1) Reevaluarea imobilizarilor corporale se face la valoarea justa de la data bilantului. Valoarea justa se determina pe baza unor evaluari efectuate, de regula, de profesionisti calificati în evaluare, membri ai unui organism profesional în domeniu, recunoscut national si international.";(important este ce intelege primaria de care apartinem, anumite primarii accepta numai evaluator membru ANEVAR)
2. Amanunte despre inregistrari contabile gasim in Ghidul omfp_3055 emis de MF.




#243 scorpiutza_leny

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 100 Postari:

Postat 19 January 2012 - 12:57 PM

Va rog sa ma ajutati...
Cladire reevaluata in decembrie 2011 la o valoare de 47.400 lei
Valoarea initiala 18213.77 lei
Amortizare cumulata 17454.87 lei
Amortizare lunara 151.78 lei
Perioada ramasa de amortizat 5 luni
Rezerva din reevaluare = 46.641,1 lei
Amortizarea lunara 46.641,1 / 5luni = 9328,22 lei din care 151.78 lei deductibila
9176.44 lei nedeductibila
Vreau sa fac un proces verbal de prelungire a perioadei de functionare a respectivei cladiri cu inca 10 ani. Care este procedura? A facut cineva asa ceva? Doar in baza procesului verbal pot mari perioada de utilizare?
Daca nu fac aceasta prelungire ce se intampla in luna iunie 2012 cand valoarea cladirii = 0 si durata de utilizare = 0? Trebuie facuta atunci reevaluarea?



#244 cristina5859

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1152 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 19 January 2012 - 01:52 PM

Daca la decembrie 2011, cladirea reevaluata are valoare de 47.400 lei aceasta va fi noua valoare a cladirii pe care o veti avea in balanta !
Imaginatia este mai importanta decat cunoasterea. Cunoasterea este limitata, imaginatia inconjoara lumea .



#245 scorpiutza_leny

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 100 Postari:

Postat 20 January 2012 - 08:54 AM

Dar cu prelungirea perioadei de utilizare a cladirii cum procedez? cum sa intocmesc procesul verbal de prelunguire a perioadei? Are cineva vreun model? Amortizarea in aceste conditii este tot nedeductibila?

Cum se procedeaza pentru prelungirea perioadei utile de viata pentru o cladire? Mentionez ca se amortizeaza complet in iunie 2012 si vrem prelungirea duratea.



#246 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 20 January 2012 - 03:39 PM

Din pct. de vedere contabil, daca o imobilizare corporala complet amortizata mai poate fi folosita, cu ocazia reevaluarii acesteia i se stabileste o noua valoare si o noua durata de utilizare economica, corespunzătoare perioadei estimate a se folosi in continuare- art 121 alin. (3) al OMFP 3055/2009.
Din pct. de vedere fiscal, cheltuielile cu amortizarea mijloacelor fixe reevaluate ce au fost complet amortizate la data efectuarii reevaluarii nu sunt recunoscute din punct de vedere fiscal.
Norme Codul fiscal
Art. 24 al.15
71^5.
Nu se recupereaza prin intermediul amortizarii fiscale reevaluarile contabile efectuate dupa data de 1 ianuarie 2004 la mijloacele fixe amortizabile care nu mai au valoare fiscala ramasa neamortizata la data reevaluarii.

Aceasta postare a fost editata de Lexiroxi: 20 January 2012 - 03:41 PM




#247 scorpiutza_leny

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 100 Postari:

Postat 22 January 2012 - 11:03 PM

Mii de multumiri!



#248 doinanicole

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:

Postat 24 January 2012 - 08:57 PM

Buna seara!
am si eu nevoie de ajutor va rog frumos:
val initiala cladire= 70.000 lei
13.12.2010=marit valoarea prin investitie-modernizare, astfel val cladire devine 77.742lei;
15.12.2010 - val reevaluata(de evaluator) = 78.200.
Am cumulata dec 2010=5.377.80
Contabila de atunci a facut inreg : 212=105 458 lei la luna dec 2010.
E corect asa?
Noua contbila spune ca tb-ia data jos amortizarea din val cladirii,si apoi inreg reevaluarea .Vechea contabila spune ca e corect cum a facut ea......
Acum la sf anului 2011ce tb facut?



#249 mariana07

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 256 Postari:

Postat 25 January 2012 - 10:14 AM

Noua contabila are dreptate!
Reevaluarea prin metoda valorilor nete presupune 2 pasi :
1. amortizarea cumulata este eliminata din valoarea activului;
2. valoarea ramasa este adusa la nivelul valorii reevaluate.
Deci inregistrarile tale, la 30.12.2010, trebuiau sa fie urmatoarele :
1. 281=212 5.377,80
2. 212=105 5.835,80 (78.200 - (77.742 - 5.377,80))
Parerea mea e ca trebuie sa corectezi inregistrarile initiale acum (la decembrie 2011).



#250 doinanicole

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:

Postat 25 January 2012 - 08:02 PM

Multumesc pt raspuns, dar va rog sa ma ghidati in continuare, caci ctabila noua nu mai stie ce sa faca : cum calculeaza de la inceputul anului 2011 amortizarea, avand in vedere ca durata ramasa la dec 2010 era de 554 luni( 78200/554=141,16 ron /luna? amortizarea lunara inainte de reev era de 116,65 ron-dif de 24,51 e neded? programul ei de ctb. calc. o amortiz de 131,47 ron. ?!)Cu suma din contul 105 ce se face?
Va multumesc anticipat....



#251 mariana07

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 256 Postari:

Postat 26 January 2012 - 10:15 AM

Amortizarea lunara in 2011 este intr-adevar 141,16 lei (78.200/554 luni), dar banuiesc ca a fost deja calculata (am vazut ca si vechea contabila a adus valoarea activului la valoarea reevaluata, respectiv 78.200 lei). Inregistrarile tale la decembrie 2011 ar trebui sa corecteze soldul conturilor 281 si 105 :
1. 281=212 5.377,80
2. 212=105 5.377,80 (5.835,80-458)
Nu stiu de unde programul de contabilitate calculeaza o amortizare de 131,47 lei, poate are inregistrata alta durata ramasa de amortizare?
In ce priveste tratamentul fiscal al amortizarii rezervei din reevaluare aceasta este deductibila, dar concomitent este considerata si venit impozabil (incepand cu mai 2009), trecandu-se in Declaratia 101 la "Elemente similare veniturilor".
Amortizarea rezervei este 5.835,80/554 luni=10,53 lei, cred ca ceva este eronat in datele tale daca iti rezulta diferenta dintre amortizarea dupa si inainte de reevaluare de 24,51 lei...
Contul 105 se debiteaza in momentul scoaterii din functiune a activului, deci la casarea/vanzarea cladirii.



#252 doinanicole

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:

Postat 26 January 2012 - 08:32 PM

Multumesc din nou ptr. raspuns. Am depistat impreuna cu contabila si de unde vine diferenta de 24,51 lei(116.65-am calc inainte de reev si 141,16 - am calculata dupa reevaluare). diferenta e de fapt 7741,70/554=13,97 (24.51=10.53+13.97) adica suma cu care a crescut val cladirii prin modernizare, caci precum am scris prima data:
"val initiala cladire= 70.000 lei
13.12.2010=marit valoarea prin investitie-modernizare, astfel val cladire devine 77.741,70 lei(212=231 7.741,70);
15.12.2010 - val reevaluata(de evaluator) = 78.200."
Si acum mai e valabil tot ce am stabilit inainte?
In fiecare luna tb facuta operatiunea 105=1065 10,53 lei?, iar in decl 101 tb trecuta suma de 10,53*12=126.36( ceea ce inseamna ca in luna dec 2011 tb inreg nc: 105=1065 126,36 lei?
Multumesc anticipat, si va raman profund indatorata daca ma ajutati sa-mi clarific aceata problema.
D-nei Mariana07,
Cu stima,



#253 mariana07

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 256 Postari:

Postat 27 January 2012 - 09:44 AM

Da, intr-adevar diferenta de 13,97 reprezinta amortizarea modernizarii efectuate, dar ea nu s-a inregistrat datorita datelor foarte apropiate intre modernizare si reevaluare (13 si 15.12.2010), deci eu cred ca inregistrarile pe care ti le-am scris pentru 2011 raman valabile.
In ce priveste transferul din 105 in 1065, OMFP 3055/2009 prevede ca surplusul din reevaluare reprezinta un castig realizat fie integral la data scoaterii din gestiune a activului reevaluat (cum ti-am scris si mai inainte - la casare/vanzare - eu asa fac, mi se pare mai usor...), fie pe masura amortizarii sale (caz in care da, trebuie sa faci lunar 105=1065 10,53). Avand in vedere ca tot anul 2011 nu ai facut aceasta inregistrare, daca alegi varianta aceasta, da, trebuie sa faci la decembrie 2011 105=1065 126,36 si sa declari aceasta suma in Decl. 101).
Oricum vei proceda, ai grija ca la platile trimestriale ale impozitului pe profit sa tii cont de aceste "venituri".



#254 doinanicole

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:

Postat 27 January 2012 - 09:40 PM

Multumesc din nou pt. clarificari.
Aceste "venituri" participa la stabilirea rezultatului, dupa cate inteleg eu, nu se impoziteaza separat, nu?(In cazul meu daca am pierdere o diminueaza).
Cu stima,





#255 HANDA76

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 261 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 12 March 2012 - 03:17 PM

Buna ziua,
Cum se procedeaza in cazul unei cladiri care a depasit cei 3 ani de la ultima reevaluare, si nu a fost reevaluata deoarece firma este suspendata in acesti 3 ani?
Daca se face reevaluarea, cum se contabilizeaza, in cazul unei majorari sau micsorari?



#256 marietadragos

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 83 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:ZALAU
  • Interests:contabil autorizat

Postat 21 March 2012 - 08:50 PM

Am facut reevaluare la 31.12.2011 la cladiri, in decl.101 trec undeva suma aceea?
Cand sunt cheltuieli nedeductibile la calculul impozitului pe profit la 31.12.2012 ? sau pe trimestrele urmatoare ale anului 2012 ? sau la vinzare/casare ?
Mai ales ca sunt pe pierdere de 3 ani, cum sa procedez?
Sunt intr-o ceata totala ca nu mai inteleg nimic.
Multumesc.



#257 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 27 July 2012 - 01:10 PM

HOTARAREA nr. 2139/2004 din 30 noiembrie 2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe

În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicata, al art. 24, alin. 19 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si al art. 8 din Legea nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale si necorporale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul României adopta prezenta hotarare.
ART. 1
Se aproba Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, cuprins în anexa care face parte integranta din prezenta hotarâre.
ART. 2
Prezenta hotarâre intra în vigoare la data de 1 ianuarie 2005.
ART. 3
Pe data intrarii în vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 964/1998 pentru aprobarea clasificatiei si a duratelor normale de functionare a mijloacelor fixe, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 520 din 30 decembrie 1998, cu modificarile ulterioare, precum si orice alte dispozitii contrare.


PRIM-MINISTRU ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza: Ministrul finantelor publice, Mihai Nicolae Tanasescu
Bucuresti, 30 noiembrie 2004.
Nr. 2.139.


ANEXA
CATALOGUL privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe

I. Dispozitii generale

1. Catalogul cuprinde clasificarea mijloacelor fixe utilizate în economie si duratele normale de functionare ale acestora, care corespund cu duratele de amortizare în ani, aferente regimului de amortizare liniar.

2. Durata normala de functionare reprezinta durata de utilizare în care se recupereaza, din punct de vedere fiscal valoarea de intrare a mijloacelor fixe pe calea amortizarii. În consecinta, durata normala de functionare este mai redusa decât durata de viata fizica a mijlocului fix respectiv.

3. Mijloacele fixe cuprinse în catalog sunt clasificate în general în grupe, subgrupe, clase si subclase, iar pentru unele si în familii. Astfel mijloacele fixe amortizabile au fost clasificate în trei grupe principale si anume:
- Grupa 1 – Constructii;
- Grupa 2 – Instalatii tehnice, mijloace de transport, animale si plantatii;
- Grupa 3 – Mobilier, aparatura birotica, echipamente de protectie a valorilor umane si materiale si alte active corporale.
Catalogul se aplica în mod unitar de catre agentii economici, persoanele juridice fara scop patrimonial cat si de catre institutiile publice, asigurând determinarea în mod unitar a amortizarii capitalului imobilizat în active corporale.

4. În prezentul catalog pentru fiecare mijloc fix nou achizitionat se utilizeaza sistemul unor plaje de ani cuprinse între o valoare minima si una maxima, existând astfel posibilitatea alegerii duratei normale de functionare cuprinsa între aceste limite. Astfel stabilita, durata normala de functionare a mijlocului fix ramâne neschimbata pana la recuperarea integrala a valorii de intrare a acestuia sau scoaterea sa din functiune.

II. Modul de utilizare a catalogului

1. Catalogul cuprinde urmatoarele informatii necesare identificarii mijlocului fix si stabilirii duratei normale de functionare:
a) codul de clasificare;
b) denumirea grupei, a subgrupei, clasei, subclasei si a familiei, dupa caz, mijloacelor fixe amortizabile;
c) limita minima si limita maxima a duratei normale de functionare, în ani.

2. Pentru stabilirea duratei normale de functionare a unui mijloc fix se cauta succesiv în clasificare: grupa, subgrupa, clasa, subclasa si familia, dupa caz.

De exemplu:
a) Pentru a stabili durata normala de functionare a mijlocului fix “gara” se va cauta în clasificare:
- grupa 1. Constructii;
- subgrupa 1.3 Constructii pentru transporturi, posta si telecomunicatii;
- clasa 1.3.1 Cladiri pentru transporturi: autogari, gari,…
Astfel la codul 1.3.1 se gaseste o durata normala de functionare cuprinsa între 32 – 48 ani. La punerea în functiune a acestui mijloc fix, se va stabili durata normala de functionare în limitele intervalului de la 32 ani la 48 ani.
În acest caz mijlocul fix gara este definit drept cladire.

Pentru evitarea confuziilor se precizeaza ca o cladire reprezinta o constructie sub forma de incinta închisa, în care se desfasoara o activitate umana de locuire, de productie, de învatamânt, de sanatate, de cultura, de agrement, de servicii, de administratie, de cult, de transport (gara), de posta si telecomunicatii.

b) Pentru a stabili durata normala de functionare a infrastructurii unui drum cu îmbracaminte de beton asfaltic se va cauta în clasificare:
- grupa 1. Constructii;
- subgrupa 1.3 Constructii pentru transporturi, posta si telecomunicatii;
- clasa 1.3.7 Infrastructura drumuri (publice, industriale, …) …;
- subclasa 1.3.7.2 Cu îmbracaminte din beton asfaltic …..
Astfel la codul 1.3.7.2 se citeste o durata normala de functionare cuprinsa între 20 – 30 ani, limite între care se poate stabili, numai la punerea în functiune, durata normala de functionare a mijlocului fix.

c) Pentru o moara din industria cimentului durata normala de functionare se gaseste astfel:
- grupa 2. Instalatii tehnice, mijloace de transport, animale si plantatii;
- subgrupa 2.1 Echipamente tehnologice (masini, utilaje……);
- clasa 2.1.17 Masini, utilaje si instalatii comune care functioneaza ….;
- subclasa 2.1.17.2 Masini ………. pentru prelucrarea mecanica a ………., mori;
- familia 2.1.17.2.1 – morile din industria cimentului.
Pentru codul 2.1.17.2.1 se citeste din catalog o durata normala de functionare cuprinsa între 12 – 18 ani, limite între care se poate stabili, la punerea în functiune, durata normala de functionare a mijlocului fix.

3. Pentru trecerea de la vechiul catalog privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, aprobat prin Hotarârea Guvernului nr. 964/1998 , la noul catalog privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, se vor avea în vedere urmatoarele:
- Grupa 1 “Constructii” corespunde cu vechea grupa 1 “Constructii”;
- Grupa 2 “Instalatii tehnice, mijloace de transport, animale si plantatii” include vechile grupe: grupa 2 “Echipamente tehnologice (masini, utilaje si instalatii de lucru); grupa 3 “Aparate si instalatii de masurare, control si reglare”; grupa 4 “Mijloace de transport”; grupa 5 “Animale si plantatii”;
- Grupa 3 “Mobilier, aparatura birotica, echipamente de protectie a valorilor umane si materiale si alte active corporale” corespunde cu vechea grupa 6 “Mobilier, aparatura birotica, echipamente de protectie a valorilor umane si materiale si alte active corporale”.

4. În anexa la catalog, se prezinta Dictionarul de corespondenta între codurile de clasificare si duratele normale de functionare prevazute în Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, aprobat prin Hotarârea Guvernului nr. 964/1998 si cele din prezentul catalog, care va asigura o încadrare corecta a mijloacelor fixe aflate în patrimoniu.

5. Pentru mijloacele fixe aflate în patrimoniu, a caror valoare de intrare nu a fost recuperata integral pe calea amortizarii pana la data de 31 decembrie 2004, duratele normale de functionare ramase pot fi recalculate cu ajutorul relatiei:
DR =(1 – DC/DV) x DN
în care:
DR – durata normala de functionare ramasa, în ani;
DC – durata normala de functionare consumata pana la 31 decembrie 2004, în ani;
DV – durata normala de functionare dupa vechiul catalog aprobat prin Hotarârea Guvernului nr. 964/1998 , în ani;
DN – durata normala de functionare stabilita între limitele minime si maxime prevazute în noul catalog, în ani.
De exemplu:
O rampa de încarcare-descarcare are o durata normala de functionare dupa vechiul catalog, cod 1.1.10 DV = 40 ani, o durata de functionare consumata DC = 24 ani si o durata normala de functionare dupa noul catalog, cod 1.1.10 DN = 30 ani. Durata normala de functionare ramasa se determina astfel:
DR = (1 – 24/30) x 30 = 12 ani
În acest caz valoarea ramasa neamortizata pentru acest mijloc fix va fi recuperata în urmatorii 12 ani.

6. Pentru trecerea de la vechiul Catalog privind clasificarea si duratele de functionare a mijloacelor fixe, aprobat prin Hotarârea Guvernului nr. 964/1998 , la noul Catalog privind clasificarea si duratele de functionare a mijloacelor fixe, persoanele juridice enumerate la cap. I, pct. 3 pot constitui comisii tehnice pentru stabilirea duratei normale de functionare în cadrul plajei indicate în catalog, cu posibilitatea reclasificarii unor mijloace fixe care nu s-au regasit în vechiul catalog si pot fi asimilate altor grupe în noul catalog.

III. Alte precizari

1. Pentru mijloacele fixe noi achizitionate dupa data de 1 ianuarie 2005 se vor înscrie duratele normale de functionare conform prevederilor din noul catalog.
Pentru mijloacele de transport amortizarea poate fi determinata si în functie de numarul de kilometri sau numarul de ore de functionare prevazut în cartile tehnice, pentru cele achizitionate dupa data de 1 ianuarie 2004.
În acest caz, amortizarea se determina prin raportarea valorii de intrare a mijlocului fix la numarul de kilometri sau numarul de ore de functionare prevazute în cartile tehnice, rezultând astfel amortizarea/km, sau pe ora de functionare.
Amortizarea lunara se determina prin înmultirea numarului de kilometri parcursi sau a numarului de ore de functionare efectuate în fiecare luna cu amortizarea/km, sau pe ora de functionare.

2. Investitiile efectuate la mijloacele fixe sub forma cheltuielilor ulterioare trebuie sa aiba ca efect îmbunatatirea parametrilor tehnici initiali ai acestora si sa conduca la obtinerea de beneficii economice viitoare.
Obtinerea de beneficii se poate realiza fie direct prin cresterea veniturilor, fie indirect prin reducerea cheltuielilor de întretinere si functionare.
În cazul cladirilor, investitiile efectuate trebuie sa asigure protectia valorilor umane si materiale si îmbunatatirea gradului de confort si ambient sau reabilitarea si modernizarea termica a acestora.
Amortizarea acestor investii se face fie pe durata normala de utilizare ramasa, fie prin majorarea duratei normale de utilizare cu pana la 10% sau în cazul institutiilor publice pana la 20%. Daca cheltuielile ulterioare se fac dupa expirarea duratei normale, se va stabili o noua durata normala de catre o comisie tehnica sau expert tehnic independent.
Cheltuielile care se fac la mijloacele fixe ce au ca scop restabilirea starii intiale sunt considerate cheltuieli de reparatii.

3. În cazul mijloacelor fixe achizitionate cu durata normala de utilizare neconsumata, pentru care se cunosc datele de identificare (data punerii în functiune, durata normala de utilizare ramasa), recuperarea valorii de intrare se face pe durata normala de functionare ramasa.
În cazul mijloacelor fixe achizitionate cu durata normala de functionare expirata sau pentru care nu se cunosc datele de identificare, durata normala de functionare se stabileste de catre o comisie tehnica sau expert tehnic independent.

4. Mentinerea în functiune a mijloacelor fixe care pot afecta protectia vietii, a sanatatii si a mediului (mijloace de transport rutier, feroviar, aerian si naval, masini de constructii si de gospodarie comunala, masini de ridicat etc.) dupa expirarea duratei normale de functionare, se va putea face numai pe baza unui raport tehnic întocmit de organisme de certificare sau organisme de inspectie tehnica abilitate în domeniul de activitate al mijlocului fix.

5. Pentru perioada în care mijloacele fixe nu sunt utilizate, recuperarea amortizarii aferente acesteia se va face prin recalcularea cotei de amortizare pe durata normala de utilizare ramasa, începând cu luna urmatoare repunerii în functiune a acestora sau se diminueaza capitalurile proprii la data scoaterii din functiune.

6. Fondurile bibliotecilor, muzeelor si arhivelor care au statut de bunuri culturale, nu mai sunt considerate mijloace fixe.
Bunurile prevazute la aliniatul de mai sus, tratate din punct de vedere fiscal ca mijloace fixe, vor fi considerate din punct de vedere fiscal materiale de natura obiectelor de inventar, pentru bunurile comune sau imobilizari financiare – alte titluri imobilizate, pentru bunurile de patrimoniu.

7. Pentru mijloacele fixe specifice sistemului national de aparare, ordine publica si siguranta nationala, ordonatorul de credite va aproba prin norme proprii, cu avizul Ministerului Finantelor Publice, clasificarea si duratele normale de functionare.
În aceleasi conditii va fi aprobata si clasificarea si duratele normale de functionare pentru mijloacele fixe care se utilizeaza de catre persoanele juridice, autorizate în conditiile legii, sa desfasoare activitati specifice sistemului national de aparare, ordine publica si siguranta nationala.



#258 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 27 July 2012 - 01:26 PM

:smile:

Fisiere atasate





#259 scorpiutza_leny

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 100 Postari:

Postat 14 January 2013 - 07:27 PM

Cladire reevaluata in decembrie 2011 pentru prima data, valoarea reevaluata fiind mai mare decat valoarea neta contabila. Dilema mea este la deductibilitatea amortizarii.

Amortizare lunara inainte de reevaluare 500lei.
Amortizare lunara dupa reevaluare 600lei.
Am considerat suma de 100 lei( 600-500lei) ca fiind nedeductibila. Este corect?
Mai mult cineva mi-a spus ca nimeni nu ma obliga sa inregistrez noua amortizare dupa efectuarea reevaluarii (acest lucru imi diminueaza rezultatul) deci pana la finalul amortizarii peste 15 ani pot merge pe amortizarea initiala (fiscala) in valoare de 500lei. Cred ca nu este corect de accea va rog din suflet sa ma ajutati!!!
Conform Codului Fiscal
"rezervele din reevaluarea mijloacelor fixe, inclusiv a terenurilor, efectuată după data de 1 ianuarie 2004, care sunt deduse la calculul profitului impozabil prin intermediul amortizării fiscale sau al cheltuielilor privind activele cedate și/sau casate, se impozitează concomitent cu deducerea amortizării fiscale, respectiv la momentul scăderii din gestiune a acestor mijloace fixe, după caz."a



#260 dannad001

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 224 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 18 January 2013 - 05:26 PM

Vezi declaratia 101 (anuala, pt. impozit profit) :

- amortizare contabila nedeductibila = 600 lei
- amortizare fiscala deductibila = 500 lei (nu contine rezerva din reevaluare)

SAU

- amortizare contabila nedeductibila = 600 lei
- amortizare fiscala deductibila = 600 lei
- elemente similare veniturilor = 100 lei (adica suma lunara din rezerva din reevaluare) .

Amortizarea trebuie inregistrata 15 ani (sau cat e cazul pana la completa amortizare a mijlocului fix).






Similar Topics Collapse

6 useri citesc topicul

0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL