Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Calcul TVA achizitii intracomunitare - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2.5

Salt la continut


Calcul TVA achizitii intracomunitare


101 replies to this topic

#31 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 25 September 2007 - 11:21 AM

Pt. Madalina
Eu procedez asa: inreg. fct in momentul receptiei ,adica data NIR, (chiar daca este din luna anterioara pt. ca eu vad fct in momentul cand o primesc ) cu valoarea Eur calculata la curs BNR din data consemnata pe factura de furnizor.



#32 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 25 September 2007 - 12:59 PM

Vezi postarealucis, la Sep 25 2007, 10:45 AM, a spus:

Deci trebuie sa fac si inregistrarea 4426=4427 La suma de 6000 euro din invoice calculez eu tva ....platitor lunar de tva ...prind in D300 pe august aceasta si la trimestru voi depune D390?

Da, corect.
Si Doina are dreptate, si eu inreg. factura la data intrarii in gestiune. Am presupus ca intrarea este in luna in care este si factura, de aceea nu am intrat in detalii.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 16 October 2009 - 11:32 PM

Madalina



#33 mostwantu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 43 Postari:

Postat 03 October 2007 - 10:58 AM

V-as ruga frumos sa-mi trimiteti si mie ghidul la mostwantu@yahoo.com


Mai am o intrebare, nu stiu daca ma incadrez la acest topic, dar nu stiu unde sa mai caut.
Suntem o firma de transport marfa si lucram cu o firma de carduri alimentari combustibil in afara tarii. Facturile pirmite de la aceasta firma (sunt facturate in euro) trebuie declarate in decl. 390 si in decontul de Tva ca si achizitii intracomunitare. Acelasi lucru am, dar de data asta cu o firma din Austria care ne trimite factura de euro + Tva pentru autoband-uri pe Germania. Cum ar trebui sa apara in decontul de Tva? de la finante nu m-a lamurit nimeni.
Multumesc tare mult daca ma puteti ajuta.
Mersi pentru ajutor!!!



#34 GOIA ADRIAN-NICOLAE

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 206 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:GALAUTAS - HARGHITA

Postat 03 October 2007 - 11:14 AM

Vezi postareaDoina P, la Sep 25 2007, 12:21 PM, a spus:

Pt. Madalina
Eu procedez asa: inreg. fct in momentul receptiei ,adica data NIR, (chiar daca este din luna anterioara pt. ca eu vad fct in momentul cand o primesc ) cu valoarea Eur calculata la curs BNR din data consemnata pe factura de furnizor.


Daca data receptiei este intr-o luna ulterioara datei facturii, ce faci cu declaratia 390 ca nu o sa corespunda cu ce declara el acolo(presupunand ca factura e din 30.09 si tu o inregistrezi in 01.10 sa zicem).
ADITA



#35 monast

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 09 October 2007 - 03:31 PM

va rog mult sa ma ajutati si pe mine sa-mi lamuresc ceva: in art. 157 Cod Fiscal scrie ca :"prin derogare de la prev. alin. 1, pers. impozabila inregistrata conform art. 153 va evidentia in decont, atat ca taxa colectata, cat si ca taxa deductibila, taxa aferenta achizitiilor intracomunitare, pentru care respectiva persoana este obligata la plata taxei, in conditiile art. 150 alin. 1 lit. b - g

ma duc la art. 150 unde la alin. 1 lit. g scrie " persoana impozabila .... care este beneficiar al unor livrari de bunuri sau prest. de servicii care au loc in Romania cf. art. 132 sau art. 133...

... mai departe, in art. 132, scrie ca "se considera a fi locul livrarii de bunuri:
a) locul unde se gasesc bunurile in momentul cand incepe expedierea sau transportul

ce - mi scapa ??? :sad:

peste tot am citit ca, in cazul achizitiilor intracomunitare, locul livrarii = Romania, dar unde gasesc asta in codul fiscal?

pls, help ! :smile:



#36 very

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 128 Postari:
  • Location:ploiesti

Postat 11 October 2007 - 02:14 PM

Am si eu o intrebare: eu societate din Romania platitoare de tva primesc o factura pt prestari servicii (reparatie la o maisna) de la o firma din Germania cu tva pe ea(si firma din Germania este platitoare de tva).Cum inregistrez in conta?Toata valoarea(inclusiv tva-ul) din factura o trec pe cheltuieli?Mai fac taxare inversa?Cum o incadrez in decont?
Multumesc celor care se grabesc sa-mi dea un raspuns,este f.urgent.



#37 cretu oana

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 11 October 2007 - 02:27 PM

Vezi postareaPRO, la Feb 9 2007, 11:42 AM, a spus:

Daca factura externa in cazul unei achizitii intracomunitare este emisa cu 31.01.2007 iar data pe documentul de transport e 04.02.2007, in ce luna se declara in decont si Intrastat, in luna emiterii facturii la curs BNR din 31.01.2007?

Factura trebuie inregistrata in contabilitate la da si la cursul BNR din data facturii externe deci declarata in declaratia pentru luna ianuarie
In privinta declaratiei Intrastat se declara la data documentului de transport

Aceasta postare a fost editata de cretu oana: 11 October 2007 - 02:34 PM




#38 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 11 October 2007 - 03:55 PM

Vezi postareavery, la Oct 11 2007, 03:14 PM, a spus:

eu societate din Romania platitoare de tva primesc o factura pt prestari servicii de la o firma din Germania cu tva pe ea(si firma din Germania este platitoare de tva).Cum inregistrez in conta?Toata valoarea(inclusiv tva-ul) din factura o trec pe cheltuieli?Mai fac taxare inversa?Cum o incadrez in decont?

Daca ai TVA pe factura nu mai poti face taxare inversa, inregistrezi totul pe cheltuieli sau TVA-ul il inregistrezi intr-un cont distinct - de exemplu 473analitic - TVA intracomunitar urmand ca apoi sa faci demersurile pt a recupera TVA-ul din Germania(procedura este greoaie insa). In jurnal ar trebui sa apara la operatiuni neimpozabile in romania, iar in decont la scutite.
Dar, pt ca ambele societati sunt inregistrate in scopuri de TVA, ar fi trebuit sa transmiti firmei din Germania certificatul tau si sa-ti factureze fara TVA. Sau, daca e posibil, cere-le acum sa refaca factura...
Madalina



#39 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 11 October 2007 - 04:04 PM

Vezi postareaGOIA ADRIAN-NICOLAE, la Oct 3 2007, 12:14 PM, a spus:

Vezi postareaDoina P, la Sep 25 2007, 12:21 PM, a spus:

Pt. Madalina
Eu procedez asa: inreg. fct in momentul receptiei ,adica data NIR, (chiar daca este din luna anterioara pt. ca eu vad fct in momentul cand o primesc ) cu valoarea Eur calculata la curs BNR din data consemnata pe factura de furnizor.
Daca data receptiei este intr-o luna ulterioara datei facturii, ce faci cu declaratia 390 ca nu o sa corespunda cu ce declara el acolo(presupunand ca factura e din 30.09 si tu o inregistrezi in 01.10 sa zicem).

De acord cu tine. Si atunci ce-i de facut in situatia asta: contabilul primeste actele societatii, in transe, in cursul lunii urmatoare celei la care se refera actele contabile, la o data variabila. contabilul nu stie ca in cursul unei luni se emite o factura de achizitie intracom. de catre fz comunitar pentru a face autofactura pana la primirea efectiva a actelor. nu ramane decat sa faca rectificative la 390, dar ele nu vor corespunde cu sumele declarate in decont. care ar fi solutia corecta?
Madalina



#40 GOIA ADRIAN-NICOLAE

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 206 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:GALAUTAS - HARGHITA

Postat 12 October 2007 - 07:33 AM

La mine nu exista asa ceva. Cand am o achizitie intracomunitara primesc si factura externa. Daca nu o primesc nu o platesc si gata. Trebuie insistat la furnizorii externi sa emita si factura atunci cand fac o livrare. Nu cred ca e asa de greu pentru ei sa faca o factura... :smile:

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 16 October 2009 - 11:34 PM

ADITA



#41 polymer

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 38 Postari:

Postat 12 October 2007 - 09:41 AM

pe mfinante.ro a aparut un comunicat interesant cu tva-ul pt achizitii din afara comunitatii, in special pt cei ce lucreaza lohn, tocmai ce aveam control care facea nazuri si m-a scos. Recomandat de citire pt toti.



#42 polymer

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 38 Postari:

Postat 17 October 2007 - 09:49 AM

iata-l: http://www.mfinante....=/REGIM_TVA.htm : Solutiile aplicabile pentru bunurile care provin din import
MINISTERUL ECONOMIEI ȘI FINANȚELOR
CABINET SECRETAR DE STAT
Direcția generală a finanțelor publice a județului.............................
Referitor la operațiunile de prelucrare a bunurilor mobile corporale pe teritoriul României, al căror tratament fiscal s-a schimbat după data aderării ca urmare a integrarii țării noastre în Uniunea Europeană și a dispariției frontierelor vamale între statele membre, vă transmitem alăturat soluțiile aplicabile pentru bunurile care provin din import, sunt prelucrate în România și sunt ulterior transportate într-un alt stat membru al UE.
După data aderării bunuri care provin din import sunt cele care sunt transportate de pe teritoriul unor țări care nu aparțin Uniunii Europene, conform art. 131 din Codul fiscal. Atragem atenția că nu are relevanță în ce privește calificarea unei operațiuni drept import, dacă furnizorul este sau nu o persoană stabilită în Uniunea Europeană, ci relevant este numai dacă transportul bunurilor începe în afara Uniunii Europene și se termină în UE. În plus, conform Codului vamal Comunitar, bunurile care provin din import și sunt prelucrate în România nu pot fi plasate în regim vamal de perfecționare activă, ci trebuie puse în libera circulație în România, dacă produsele rezultate urmează a fi transportate în alt stat membru. Problemele care au apărut se datorează faptului că legislația fiscală, respectiv pct. 59 din normele de alicare a Titlului VI al Codului fiscal, aprobate prin Hotarârea Guvernului nr. 44/2004, cu modificările și completările ulterioare, stabilesc că persoana care are calitatea de importator, din punct de vedere al taxei pe valoarea adăugată, este cumpărătorul bunurilor, sau în lipsa acestuia, proprietarul bunurilor. În cele mai multe situații, proprietarii bunurilor, de regulă persoane nestabilite în România, nu au importat bunurile conform acestor prevederi, ci importul a fost realizat de operatori economici din România, care aveau doar contract de prestări de servicii (prelucrare) cu proprietarul materiei prime, respectiv persoana nestabilită în România.
Pentru a face o prezentare completă a acestor operațiuni, vom reda pe de o parte tratamentul fiscal aplicabil în condiții normale, respectiv în cazul în care operatorii nestabiliți în România s-au înregistrat în țara noastră în scopuri de TVA și au efectuat importul și livrarea intracomunitară sau transferul bunurilor obținute în urma prelucrarii, și pe de altă parte soluțiile aplicabile în cazurile semnalate cel mai frecvent în adresele transmise direcției de specialitate din cadrul Ministerului Economiei și Finanțelor, respectiv atunci când importul a fost realizat de operatorul economic român care realizează prelucrarea bunurilor.

Prezentarea situației de fapt
A ? persoana impozabilă nestabilită în România, înregistrată în scopuri de TVA în alt stat membru, încheie un contract de prestări servicii constând în lucrări asupra bunurilor mobile corporale cu B, persoană impozabilă înregistrată în scopuri de TVA conform art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
Bunurile care sunt prelucrate provin din țări terțe, sunt importate în România, iar produsele prelucrate obținute sunt transportate în alt stat membru;
B ? persoana impozabilă înregistrată în scopuri de TVA în România conform art. 153 din Codul fiscal prestează serviciile constând în lucrări asupra bunurilor mobile corporale în favoarea societății A;
I Tratamentul fiscal aplicabil în cazul în care bunurile prelucrate sunt confecționate exclusiv din bunuri care au fost importate în România după data aderării și importul este realizat de A
Potrivit prevederilor art. 151? din Codul fiscal, plata taxei pe valoarea adăugată pentru importul de bunuri supus taxării, este obligația importatorului.
Așa cum se precizează la pct. 59 din Normele metodologice de aplicare a Titlului VI al Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, cu modificările și completările ulterioare, importatorul în scopul taxei este cumpărătorul către care se expediază bunurile la data la care taxa devine exigibilă la import sau, în absența acestui cumpărător, proprietarul bunurilor la această dată.
Având în vedere că factura este emisă de furnizor către A pentru bunurile care sunt importate în România, din punct de vedere al taxei pe valoarea adăugată, persoana care are calitatea de importator și căreia îi revine obligația plății TVA aferente importului de bunuri în România este A. În numeroase cazuri, pe factură este înscrisă și societatea prelucrătoare din România (B), pentru a indica punctul de destinație al bunurilor. Pe declarația vamală de import, A va fi înscris drept importator al bunurilor.
Ulterior importului, A va preda bunurile spre prelucrare lui B, după prelucrare bunurile fiind transportate în alt stat membru.
Societatea A va avea următoarele obligații în România:
ü să se înregistreze în scopuri de TVA în România, conform art. 153 alin.(5) din Codul fiscal:
o ori ca urmare a faptului că, după prelucrare, bunurile prelucrate, al căror proprietar de drept este A, sunt transportate din România în alt stat membru, dar fără să fie vândute de A unei alte persoane, operațiune care îndeplinește condițiile unui transfer conform art. 128 alin.(10)-(11) din Codul fiscal, respectiv o livrare intracomunitară asimilată, care are locul în România conform art. 132 alin.(1) lit.a) din Codul fiscal;
o ori ca urmare a faptului că A vinde bunurile unei alte persoane și bunurile sunt transportate din România în alt stat membru, operațiune care îndeplinește condițiile unei livrări intracomunitare conform art. 128 alin.(9) din Codul fiscal, care are locul în România conform art. 132 alin.(1) lit.a) din Codul fiscal;
o în acest sens subliniem că orice persoană impozabilă nestabilită în România, are obligația să se înregistreze în scopuri de TVA conform art. 153 alin.(5) din Codul fiscal, dacă realizează o livrare intracomunitară care are locul în România.
ü să declare livrările intracomunitare sau livrările intracomunitare asimilate (transferurile) ca atare în decontul de taxă prevăzut la art. 1562 din Codul fiscal, precum și în declarația recapitulativă pentru livrări intracomunitare prevăzută la art. 1564 din Codul fiscal. Scutirea de taxă pentru livrarea intracomunitară este prevăzută de art. 143 alin.(2) lit.a) din Codul fiscal, iar pentru livrarea intracomunitară asimilată, este prevăzută la art. 143 alin.(2) lit. d) din Codul fiscal. Justificarea scutirilor de taxă pe valoarea adăugată se realizează conform art. 10 din Instrucțiunile de aplicare a scutirii de taxă pe valoarea adăugată pentru operațiunile prevăzute la art. 143 alin. (1) lit. a) - i), art. 143 alin. (2) și art. 1441 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2222/2006.
Având în vedere că importurile sunt realizate în România de A, în scopul utilizării pentru operațiuni scutite cu drept de deducere, respectiv livrarea intracomunitară asimilată (transferul) din România în alt stat membru, rezultă că A poate deduce taxa pe valoarea adăugată plătită pentru aceste importuri în conformitate cu prevederile art. 145 alin.(2) din Codul fiscal și art. 1471 din Codul fiscal.
Obligațiile firmei B din România care realizează prelucrarea:
ü Înregistrarea materiei prime în Registrul bunurilor primite, în conformitate cu prevederile pct. 79 alin.(1) lit. g) din normele de aplicare a Titlului VI din Codul Fiscal;
ü Emiterea facturii pentru prestarea de servicii constând în lucrări asupra bunurilor mobile corporale, către beneficiarul prestărilor de servicii, respectiv A. Servicul respectiv nu este impozabil în România, dacă beneficiarul (A) a comunicat un cod valabil de TVA din alt stat membru decât România și dacă bunurile prelucrate sunt transportate în afara României, conform art. 133 alin.(2) lit. h) pct. 2 coroborat cu art. 126 alin.(1) lit. b) din Codul fiscal. Serviciile respective se înscriu la rd. 3 din decontul de taxă depus de B, prevăzut la art. 1562 din Codul fiscal.
ü Prestatorul din România nu are obligația să declare aceste operațiuni în declarația recapitulativă pentru livrări intracomunitare, această obligație revenind proprietarului bunurilor, respectiv A.
II. Tratamentul fiscal aplicabil în cazul în care bunurile prelucrate sunt confecționate exclusiv din bunuri care au fost importate în Romania după data aderării și importul este realizat de B
Cazul 1.
În situația în care importul a fost efectuat de B care nu are calitatea de importator din punct de vedere al taxei pe valoarea adăugată întrucât facturile în baza cărora s-a efectuat importul erau emise pe numele lui A (iar din adresele primite de direcția de specialitate din cadrul Ministerului Economiei și Finanțelor reiese că această situație este cel mai des întâlnită în practică), totuși, având în vedere ca B are o declarație vamală de import pe care este înscris drept importator al bunurilor în România, dar plata se face în contul proprietarului bunurilor, respectiv societatea A, se poate considera că B aplică structura de comisionar, conform prevederilor pct. 6 alin. (3) din normele date în aplicarea art. 128 alin. (2) din Codul fiscal, respectiv B poate refactura lui A contravaloarea bunurilor importate și TVA aferentă, caz în care poate deduce taxa achitată în vamă, conform art. 145 alin. (2) din Codul fiscal, achizițiile (în cazul de față importurile) fiind utilizate pentru o operațiune taxabilă, respectiv livrarea bunurilor cu TVA.
Ulterior, când A iși va transporta bunurile rezultate în urma prelucrării în alt stat membru, va îndeplini obligațiile care au fost menționate la pct. I , situație în care A are posibilitatea să-și recupereze taxa pe valoarea adăugată facturată de B, prin exercitarea dreptului de deducere prin decontul de taxă prevăzut la art. 1562 din Codul fiscal, la fel ca și în situația prezentată la pct. I .
Cazul 2.
O mare parte din operatorii economici din România, care aveau încheiate contracte de prelucrare de bunuri cu persoane nestabilite în România, bunurile provenind din import, au încheiat adendum-uri la contractele de prestări servicii inițiale, prin care s-a specificat că societatea B care prelucrează materia primă este considerată proprietarul bunurilor și acționează ca atare, respectiv va face importul bunurilor în România, primind în acest sens o factură de la A pe baza căreia va declara importul bunurilor și după prelucrarea bunurilor, în loc să factureze doar prestarea de servicii, facturează beneficiarului A valoarea produselor prelucrate, efectuând astfel o livrare intracomunitară dacă bunurile sunt transportate în alt stat membru. Din punct de vedere fiscal nu are relevanță dacă între A și B se vor realiza compensări pentru faptul că B nu plătește materia primă importată, dar o înregistrează în evidențele proprii, și nici nu încasează decât contravaloarea serviciului prestat, deși facturează către A întreaga contravaloare a bunurilor, inclusiv valoarea materiei prime încorporate în produsele prelucrate.
În această situație, prestatorul B având calitatea de proprietar al bunurilor din punct de vedere al taxei pe valoarea adăugată are și drept de deducere a taxei pe valoarea adăugată aferentă importului de bunuri. De asemenea, îi revin toate obligațiile prevăzute de lege în cazul efectuării unei livrări intracomunitare scutite de TVA în cazul în care sunt îndeplinte condițiile pentru acordarea scutirii, respectiv declararea acestei operațiuni în decontul de taxă, precum și în declarația recapitulativă pentru livrări intracomunitare prevăzută la art. 1564 din Codul fiscal.
Se observă că în această situație, persoana nestabilită în România (A) nu se va mai înregistra în România în scopuri de TVA, nu va mai fi obligată la plata taxei pentru import și nici la declararea livrării intracomunitare din România. În schimb, B nu va mai fi tratat ca un prestator de servicii din punct de vedere fiscal, ci va fi tratat ca o persoană care face un import de bunuri urmat, după prelucrare, de livrarea intracomunitară a bunurilor respective.
Cazul 3.
În situația în care importul a fost efectuat de B, care nu are calitatea de importator din punct de vedere al taxei pe valoarea adăugată și acesta nu a refacturat bunurile către A (vezi cazul 1), și nici nu a încheiat un adendum la contract ca în situația prezentată la cazul 2, ci a emis numai o factură de prestări de servicii de prelucrare către A, nu are dreptul de deducere a taxei achitate in vamă, chiar dacă declarația vamală de import este emisă pe numele său. Această soluție se aplică în situațiile în care nici A nici B nu au declarat livrarea intracomunitară a bunurilor din România, fluxul bunurilor fiind practic întrerupt.
III. Tratamentul fiscal aplicabil potrivit prevederilor legale din Codul fiscal, în cazul în care bunurile prelucrate sunt realizate din materie primă plasată în regim de perfecționare activ? cu suspendarea drepturilor de import înainte de aderare și care sunt transportate după aderare în alt stat membru
Situația produselor compensatoare care sunt obținute după data aderării ridică probleme atunci când acestea sunt realizate atât din materii prime care au sosit în România anterior aderării și au fost plasate în regim de perfecționare activă, cât și din bunuri care ori au fost achiziționate intracomunitar după aderare, ori au fost cumpărate de pe teritoriul României, ori au fost importate în România, ori sunt doar transportate din alte state membre în România în scopul încorporării în produsul compensator (este un nontransfer în sensul art. 128 alin. (12) lit. (f) din Codul fiscal), deci practic o parte din bunuri nu mai sunt plasate în regimul de perfecționare activă și totuși sunt incluse în produsul compensator care va fi obținut și transportat într-un stat membru UE. Trebuie ținut cont de faptul că înainte de aderare în acest regim au fost plasate atât bunuri de origine necomunitară, cât și bunuri de origine comunitară.
Pe de o parte, trebuie analizată prestarea de servicii realizată pâna la aderare și după aderare și pe de altă parte tratamentul fiscal al fluxului de bunuri.
a) Pentru serviciile realizate pâna la data aderării, există prevederi la art. 14 alin. (3) lit. c) din Instrucțiunile de aplicare a scutirii de taxă pe valoarea adăugată pentru operațiunile prevăzute la art. 143 alin. (1) lit. a) - i), art. 143 alin. (2) și art. 144^1 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2222/2006. Conform acestui articol, titularii autorizațiilor de perfecționare activă care transportă produsele compensatoare în alt stat membru al Comunității după data de 1 ianuarie 2007 inclusiv, vor justifica scutirea de taxă pentru prestările de servicii realizate până la data de 31 decembrie 2006 inclusiv pe baza următoarelor documente:
1. contractul încheiat cu beneficiarul din străinătate;
2. autorizația pentru perfecționare activă;
3. factura pentru prestarea de servicii;
4. declarația vamală de tranzit în alt stat membru al Comunității al produselor compensatoare.
b) Pentru serviciile realizate după data aderării, se aplică prevederile art. 133 alin.(2) lit. h) din Codul fiscal, respectiv serviciile sunt neimpozabile în România dacă:
- beneficiarul comunică un cod valabil de TVA din alt stat membru
și
- bunurile obținute în urma prelucrării sunt transportate în afara României.
c) Închiderea regimului de perfecționare activă ca urmare a transportului produselor compensatoare în alt stat membru este reglementată prin Circulara Autorității Naționale a Vămilor nr. 44138/ 6.08.2007, în cazul bunurilor de origine necomunitară, și de Circulara nr. 5433/31.01.2007, dată în aplicarea cazului 9 din Documentul DG TXUD nr. 1661/2006, în cazul bunurilor de origine comunitară. Este o situație conjuncturală datorată aderării României la Uniunea Europeană, motiv pentru care aceste situații nu vor mai fi întâlnite pe viitor. Practic, datorită originii eterogene a acestor produse compensatoare, operațiunea se închide vamal.
Situația bunurilor de origine comunitară (sau din Bulgaria) care au fost plasate în România într-un regim de perfecționare activă înainte de data aderării, este reglementată de art. art. 1611 alin.(1) din Codul fiscal, care prevede că regimul vamal suspensiv se aplică în continuare de la data aderării, până la ieșirea bunurilor din acest regim (ori prin punere în liberă circulație a bunurilor în România, ori prin tranzit în alt stat membru). Prin urmare, acest articol reglementează faptul că bunurile de origine comunitară care sunt plasate în România în regim de perfecționare activă înainte de aderare, vor continua să se afle în acest regim vamal suspensiv și după aderare, la fel ca și bunurile de origine necomunitară.
Pentru reglementarea regimului taxei pe valoarea adăugată aferent acestor produse compensatoare a fost modificat Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2222/2006 pentru aprobarea Instrucțiunilor de aplicare a scutirii de taxă pe valoarea adăugată pentru operațiunile prevăzute la art. 143 alin. (1) lit. a)-i), art. 143 alin. (2) și art. 144? din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, prin Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 1503/2007, în curs de publicare în Monitorul Oficial al Romaniei, partea I.
Art. 14 alin. (5) ? (7) din aceste instrucțiuni precizează:
?(5) Încheierea regimului de perfecționare activă cu suspendarea drepturilor de import a mărfurilor de origine comunitară plasate în acest regim pe teritoriul României înainte de aderare și care sunt transportate după aderare în alt stat membru, se efectuează potrivit legislației vamale în vigoare, inclusiv dacă produsele compensatoare încorporează și bunuri de origine comunitară provenind din România sau care au fost transportate din alt stat membru în România după data aderării. Aceste produse compensatoare sunt numite în continuare produse compensatoare mixte. Persoanele impozabile care realizează prelucrarea bunurilor aflate în acest regim vor menționa în registrul bunurilor primite numai bunurile de origine comunitară provenind din România sau care au fost transportate din alt stat membru în România după data aderării, iar la data încheierii regimului vamal vor descărca registrul bunurilor primite pe baza documentelor vamale. Transportul produselor compensatoare mixte în alt stat membru nu va fi considerat o livrare intracomunitară de bunuri sau un transfer, respectiv o operațiune asimilată livrării intracomunitare de bunuri, fiind supuse unei operațiuni vamale, respectiv tranzit în alt stat membru, pentru care se întocmește documentul T1 sau TIR, și fișa de informații INF 1, potrivit legislației vamale.
(6) Prevederile alin. (5) se aplică și pentru bunurile de origine necomunitară plasate în România înainte de data aderării în regimul de perfecționare activă cu suspendarea drepturilor de import și care sunt transportate după aderare în alt stat membru.
(7) În situațiile prevăzute la alin. (5) și (6), transportul produselor compensatoare mixte din România în alt stat membru, realizat de proprietarul acestora, este scutit de taxă în conformitate cu prevederile art. 144 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal, indiferent dacă are loc sau nu o livrare în sensul art. 128 alin. (1) din Codul fiscal.?
În vederea clarificării cât mai multor aspecte legate de ajustarea taxei pe valoarea adăugată, vă transmitem următoarele precizari referitoare la ajustarea taxei aferente achiziției sau fabricării bunurilor de capital, altele decât bunurile imobile, pe care vă rugăm să le comunicați structurilor din subordinea dvs.
În acest sens, menționăm că prin circulara nr. 52657 din 13 septembrie 2007, ne-am referit la ajustarea TVA aferente achiziției, construcției, transformării sau modernizării bunurilor imobile.
În ceea ce privește ajustarea TVA pentru bunurile de capital, altele decât bunurile imobile, art. 149 din Codul fiscal reprezintă articolul cadru care reglementează procedura de ajustare, acesta referindu-se numai la bunurile achiziționate sau fabricate după data aderării, pentru care ajustarea se efectuează pe o perioada de 5 ani, de la data de 1 ianuarie a anului în care bunurile au fost achiziționate sau fabricate.
Precizăm însă că legislația în domeniul TVA conține și prevederi tranzitorii privind ajustarea TVA pentru bunurile de capital, altele decât bunurile imobile, la pct. 45 și pct. 61 din normele metodologice de aplicare a Titlului VI din Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, astfel cum au fost modificate prin Hotărârea Guvernului nr. 1861/2006.
Menționăm că, în ceea ce privește prevederile tranzitorii referitoare la ajustarea taxei aferente bunurilor de capital, altele decât bunurile imobile, există posibilitatea efectuării unor modificări cu ocazia viitoarelor proiecte legislative în domeniul TVA.
Secretar de Stat,
Cătălin DOICĂ
Direcția de legislație în domeniul TVA
Director,
Mariana Vizoli

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 16 October 2009 - 11:38 PM




#43 micha

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 100 Postari:

Postat 18 October 2007 - 08:28 PM

am un magazin cu amanuntul care a cumparat din Ungaria marfa pentru revanzare. Factura este fara TVA in valoare de 135000 HUF si nu se specifica taxare inversa.
Redau mai jos inregistrarile contabile:
581=5311 ridicare lei pentru cumparare valuta
5314=581 135000 HUF cumparare valuata de la casa de schimb
542=5314 135000 HUF avans pentru cumparare marfa
371=401 132000 HUF inrehistrarea facturii
%=542 135000 HUF decontarea sumei
401 132000 HUF
5314 3000 HUF
4426=4427 25080 HUF ( 132000 * 19% )

371=378 39600 HUF receptia marfii 30% adaos comercial

am dat toate sumele in HUF ca sa fie mai usor de urmarit

[b]m-am blocat la stabilirea TVA neexigibil aferent marfii receptionate In mod normal ar trebui sa stabilesc un TVA numai pe adaosul comecial, dar nu stiu ce voi face la descarcarea de gestiune. Nu stiu unde m-am incurcat. Ma poate ajuta cineva?[/b]
Sper ca am fost destul de explicita. Multumesc .



#44 gifinit

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 23 October 2007 - 09:52 AM

Buna ziua tuturor. Va rog sa ma ajutati cu inregistrarile contabile aferente achizitionarii unei masini sh din germania pe firma. multumesc si astept raspuns.



#45 valery

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 26 October 2007 - 11:54 AM

Si eu am aceeasi problema, adica societatea a achizitionat o masina din Germania si am primit factura fara TVA eu furnizandu-le un cod valid de TVA.
Daca ma poate ajuta cineva cu inregistrarile contabile, daca trebuie sa platesc TVA, unde o declar in D300, daca o declar in D390, si daca trebuie sa-i fac taxare inversa.
Mentionez ca masina este pt nevoile firmei nu pt comercializare

Va multumesc mult



#46 GAMA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 675 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Brasov
  • Interests:Dialogul este cea mai buna cale de a ajunge mai repede la solutii pozitive

Postat 27 October 2007 - 12:04 AM

Normal ca nu au trecut TVA pe factura.Am vazut situatii similare si in postarile de mai sus ale altor colegi.Ceea ce pentru tine este o achizitie intracomunitara,pentru care esti obligat la plata taxei,dar aplici taxarea inversa,pentru furnizorul tau este o livrare intracomunitara scutita de TVA,deci el nu trece TVA pe factura si nici "taxare inversa". In D.390 trebuie sa treci achizitia intracomunitara,iar in D.300,la rd.4 si 4.1,si la randurile pereche,14 si 14.1.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 16 October 2009 - 11:41 PM




#47 ovidiu79b

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 41 Postari:

Postat 14 November 2007 - 12:41 PM

Vezi postareamicha, la Oct 18 2007, 08:28 PM, a spus:

am un magazin cu amanuntul care a cumparat din Ungaria marfa pentru revanzare. Factura este fara TVA in valoare de 135000 HUF si nu se specifica taxare inversa.
Redau mai jos inregistrarile contabile:
581=5311 ridicare lei pentru cumparare valuta
5314=581 135000 HUF cumparare valuata de la casa de schimb
542=5314 135000 HUF avans pentru cumparare marfa
371=401 132000 HUF inrehistrarea facturii
%=542 135000 HUF decontarea sumei
401 132000 HUF
5314 3000 HUF
4426=4427 25080 HUF ( 132000 * 19% )

371=378 39600 HUF receptia marfii 30% adaos comercial

am dat toate sumele in HUF ca sa fie mai usor de urmarit

[b]m-am blocat la stabilirea TVA neexigibil aferent marfii receptionate In mod normal ar trebui sa stabilesc un TVA numai pe adaosul comecial, dar nu stiu ce voi face la descarcarea de gestiune. Nu stiu unde m-am incurcat. Ma poate ajuta cineva?[/b]
Sper ca am fost destul de explicita. Multumesc .

Va rog frumos poate stie cineva!
Eu am facturi si fara TVA dar si cu TVA. La cele cu TVA 0 fac taxare inversa, TVA neexigibil il calculez normal, ca la o achizitie din Romania, razultand pretul cu amanuntul.
Dar nu stiu cum sa procedez la facturile cu TVA (22% - din Polonia), ce regim are acest TVA al lor?



#48 mihael@

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 88 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 21 February 2008 - 07:14 PM

Buna,
am o situatie speciala: Am o factura din UE, statul X , insa produsele nu imi vin in Romania desi se platesc de catre noi pt ca se folosesc pt un proiect international.

Cum inregistrez asta?
Este AIC dar nu pot face taxare inversa pt ca nu am livrare si transport.
Insa in ce coloana trebuie sa-mi apara in jurnalul de cumparari si in decont?
La scutite? la neimpozabile? Alte coloane?

Multumesc



#49 sdnr

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 433 Postari:
  • Gender:Male

Postat 22 February 2008 - 02:57 PM

Unde se duc?
In UE?
Tu facturezi catre beneficiarul final?

Mie imi seamana cu o operatiune tringhiulara, dar te-as ruga sa prezinti mai detaliat situatia.



#50 inspector

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 07 March 2008 - 05:31 PM

am urmatoarea problema:am o achizitie intracomunitara de marfuri.tara de origine este italia.marfa trece prin turcia si din turcia ajunge in romania.Cum ma inregistrez?in acest caz avem taxare inversa?si daca nu cum apar inregistrarile?spuneti-mi unde apare in codul fiscal acest lucru?multumesc






Similar Topics Collapse

5 useri citesc topicul

0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL