Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Calcul TVA achizitii intracomunitare - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Calcul TVA achizitii intracomunitare


101 replies to this topic

#1 anaid

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 38 Postari:

Postat 09 February 2007 - 09:43 AM

Am doua probleme la care as dori lamuriri daca se poate. Mentionez ca suntem firma en-gros.

1. Furnizorul din Germania imi emite factura iar la sfarsitul ei, dupa ce face totalul aferent pretului marfii imi trece si "Packing Insurance". Valoarea pe care i-o platesc eu este pret marfa + paking insurance.
Cand fac 4426=4427 ca valoare iau in calcul? Cand calculez pretul de achizitie pe produs eu iau in calcul si aceasta asigurare deci este corect sa calculez 19% din total, adica nu numai din valoarea efectiva a marfii?

2. Trebuie sa declar intrastat. Acelasi furnizor imi face sa sfarsitul facturii o recapitulare in care imi scrie codurile vamale aferente marfii din factura. Intocmind declaratia am constatat ca exista coduri care nu exista in aceasta declaratie si deci nu am cum sa declar exact aceleasi coduri ca si partenerul extern. Am incadrat in alta parte dar ma intreb daca este vreo problema si de ce nu sunt exact aceleasi coduri? V-at mai lovit de asa ceva si cum ati procedat?


Va multumesc anticipat pentru lamuriri.

Diana

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 21 March 2011 - 11:26 AM




#2 ocoleanuionut

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 318 Postari:

Postat 09 February 2007 - 09:54 AM

(2) Baza de impozitare cuprinde urmatoarele:
a) impozitele si taxele, daca prin lege nu se prevede altfel, cu exceptia taxei pe valoarea adaugata;
b) cheltuielile accesorii, cum sunt: comisioanele, cheltuielile de ambalare, transport si asigurare, solicitate de catre furnizor/prestator cumparatorului sau beneficiarului. Cheltuielile facturate de furnizorul de bunuri sau de prestatorul de servicii cumparatorului, care fac obiectul unui contract separat si care sunt legate de livrarile de bunuri sau de prestarile de servicii in cauza, se considera cheltuieli accesorii.
(3) Baza de impozitare nu cuprinde urmatoarele:
a) rabaturile, remizele, risturnele, sconturile si alte reduceri de pret, acordate de furnizori direct clientilor la data exigibilitatii taxei;
b) sumele reprezentand daune-interese, stabilite prin hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila, penalizarile si orice alte sume solicitate pentru neindeplinirea totala sau partiala a obligatiilor contractuale, daca sunt percepute peste preturile si/sau tarifele negociate. Nu se exclud din baza de impozitare orice sume care, in fapt, reprezinta contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate;
c) dobanzile, percepute dupa data livrarii sau prestarii, pentru plati cu intarziere;
d) valoarea ambalajelor care circula intre furnizorii de marfa si clienti, prin schimb, fara facturare;
e) sumele achitate de furnizor sau prestator, in numele si in contul clientului, si care apoi se deconteaza acestuia, precum si sumele incasate in numele si in contul unei alte persoane.*
.



la intrastat declari daca te incadrezi in pragurile lor statistice!!!! --www.intrastat.ro

ocoleanui



#3 Puparo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 22 Postari:

Postat 09 February 2007 - 09:58 AM

http://ec.europa.eu/taxation_customs/



#4 PRO

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 53 Postari:

Postat 09 February 2007 - 10:42 AM

Daca factura externa in cazul unei achizitii intracomunitare este emisa cu 31.01.2007 iar data pe documentul de transport e 04.02.2007, in ce luna se declara in decont si Intrastat, in luna emiterii facturii la curs BNR din 31.01.2007?



#5 LORENA-2007

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 57 Postari:

Postat 09 February 2007 - 11:30 AM

da-mi o adresa de e-mail iti trimit ghidul complet de tva ff.detaliat este expusa orice problema te-ar interesa,,,



#6 anaid

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 38 Postari:

Postat 09 February 2007 - 12:32 PM

Va rog daca stie cineva ce ma fac si cu a doua problema, cu intrastatul. Unele codurile vamale (NC8 cum apar in declaratie) de pe factura externa nu exista in intrastat, imi da mesaj ca nu exista. Pot sa incadrez altfel pentru a completa declaratia?



#7 SERBAN MARIANA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 789 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BUCURESTI

Postat 09 February 2007 - 11:55 PM

Vezi postareaPuparo, la Feb 9 2007, 07:58 AM, a spus:



de ce ai dat o pagina pe care nu santem autorizati sa o vedem ?
RIANA784


Treburile ce se pot indeplini cu blandete niciodata nu dau gres



#8 Andreea`

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1952 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 16 February 2007 - 12:45 PM

fisierele promise de Lorena

Fisiere atasate





#9 sonex93

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 18 February 2007 - 01:28 PM

Buna Ziua.
Daca tot este vorba de TVA, poate ma lamureste si pe mine cineva in ceea ce priveste urmatoarele :

Firma A este o firma in Austria care imi solicita sa zicem 1000 de bucati scaune din Romania.
Firma B este o firma producatoare de scaune din Romania.
Firma C este firma la care lucrez.

Prin urmare :
Firma C solicita un pret de la firma B pentru a indeplini cerintele firmei A. Pretul comunicat este sa zicem 1 euro/buc + TVA.

Avand in vedere ca firma C este agent comercial, aceasta firma va aplica un adaos la pretul de achizitie pentru a genera un profit.

Prin urmare, firma C factureaza firma A cu pretul de 1.2 euro/buc (si avand in vedere ca firma A nu furnizeaza un CIF din Romania, factura nu va contine TVA).

Acum, intrebarea mea este daca poate cineva sa-mi confirme sau sa-mi infirme urmatoarele :

Din cele de mai sus rezulta ca firma C va incasa 1.2 euro x 1000 buc = 1200 euro (repet, cifrele sunt exemplu). Totodata, firma C va plati urmataorele :

- 1 euro x 1000 buc = 1000 euro (pretul de achizitie) : suma achitata catre firma B
- 190 euro care este TVA la factura firmei B
- 32 euro impozit pe profit din aceasta tranzactie (avand in vedere ca profitul va fi de 0.2 euro/buc lasand la oparte TVA-ul la pretul de achizitie)

Prin urmare :
Firma C va achita un total de 1222 euro si va incasa 1200 euro (ceea ce inseamna ca firma C efectiv achita TVA-ul la factura de achizitie din propriul adaos) si asta pt ca la randul ei, nu poate factura TVA-ul catre beneficiarul final.

Ca atare, teoretic, firma C are un profit de 200 de euro din aceasta tranzactie dar practic cheltuielile tranzactiei depasesc venitul ...

Daca cele de mai sus sunt corecte, daca firma C efectueaza 20 de tranzactii similare (sa zicem ca firma A solicita 20,000 de bucati in loc de 1000), firma C practic o sa aiba in final o cheltuiala de 440 de euro in loc de profit.

Imi poate spune cineva logica de tranzactii comerciale intracomunitare daca cele de mai sus sunt corecte ?

Multumesc.



#10 Puparo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 22 Postari:

Postat 18 February 2007 - 10:03 PM

Vezi postareaSERBAN MARIANA, la Feb 9 2007, 11:55 PM, a spus:

Vezi postareaPuparo, la Feb 9 2007, 07:58 AM, a spus:

de ce ai dat o pagina pe care nu santem autorizati sa o vedem ?
Poate este o pagina care expira dupa un anumit timp. Oricum se pot cauta codurile vamale valabile in eu. Poate merge asta http://ec.europa.eu/.../en/tarhome.htm

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 16 October 2009 - 11:27 PM




#11 Cocioran

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 21 February 2007 - 12:39 AM

Buna ziua la toata lumea. Am si eu o intrebare. Sunt novice in meseria de contabil :lostit (13): si am nevoie de ceva ajutor daca se poate. Unde as putea gasi o lista cu bunurile al caror TVA nu este returnabil sau ceva de genul acesta. Va multumesc foarte mult.



#12 kimba

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1675 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Tg Mures
  • Interests:to rule the world

Postat 21 February 2007 - 06:52 PM

Citat din regulament:
"Limbaj.
Nu se admite folosirea limbajului vulgar, obscen, sau ironic-ofensator.
Nu este permis atacul la persoana .
Nu se admite nici un fel de comportament rasist, extremist sau discriminator in ceea ce priveste religia, sexul sau convingerile politice.
Va rugam sa respectati regulile gramaticale.
Nu postati mesaje scrise integral cu litere mari, bold, italic sau underline.
Nu folositi un limbaj de tip chat (sh, tz, k daka, k, lol etc.) sau posturi monosilabice de genul "- cool!", "- beton!", "- de acord!", etc.. "

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 16 October 2009 - 11:27 PM

Don't save it all for Christmas day,
Find a way to give a little love every day!



#13 razvancatanici

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 33 Postari:
  • Location:CUGIR
  • Interests:consulatare

Postat 22 February 2007 - 09:41 AM

am si eu urmatoare situatie: am mai multi parteneri starini care im factureaza prestari de servicii, servicii pe care le efectueaza in Gemania, iar facturile mi le intocmesc fara tva. eu trebuie sa fac taxare inversa cand inreg facturile, sau nu. mentionez ca unii parteneri sunt platitori de tva, iar altii nu. multumesc



#14 elena_j

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 84 Postari:
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Dintre cele mai diverse :D

Postat 22 February 2007 - 09:53 AM

Pentru cei platitori de TVA sigur-sigur faci.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 16 October 2009 - 10:57 PM

Alea iacta est!



#15 razvancatanici

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 33 Postari:
  • Location:CUGIR
  • Interests:consulatare

Postat 22 February 2007 - 10:51 AM

si cu celelalte?



#16 citrom05

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 314 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Arad

Postat 23 February 2007 - 04:35 PM

In mod normal, locul prestarii serviciului este acolo unde beneficiarul are sediul. Te rog sa specifici despre ce servicii este vorba? Daca sunt servicii accesorii transportului, in mod normal, locul prestarii serviciului este in tara respectiva. Daca in schimb beneficiarul furnizeaza un cod valid de TVA, locul prestarii serviciului este in Romania, si deci se face taxare inversa.
Daca furnizorul nu este platitor de TVA, el nu factureaza cu TVA, si nici nu se face taxare inversa, fiind un serviciu pentru care locul prestarii este in afara Romaniei.



#17 sdnr

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 433 Postari:
  • Gender:Male

Postat 09 March 2007 - 01:25 PM

Doamne iarta-ma, dar mai opriti-va! :pullhair:
S-a postat ghidul cu o pagina inainte, cautati-l acolo...
Sau intrati pe siteul MF la urmatoarea adresa: http://www.mfinante....e/GhidTVA_I.pdf
Sau cautati pe Google "Ghid TVA"...
Dar nu mai tot cereti pe mail cand ghidul e in fata voastra!



#18 mannix

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 22 April 2007 - 01:49 PM

Dati va rog cu parerea la urmatoatea chestie: -Am facut o achiz.intracom. din Germ.,de unde am primit o factura pe care nu se mentioneaza nimic de TVA,(dealtfel nu are nici nr. nici data nici cod de inreg.) iar pe chitanta (quittung) scrie: "inkl.19% MwSt./EUR. Asta inseamna ca deja am platit TVA-ul pe care ar trebui sa-l recuperez (cum?), deci nu e cazul sa mai fac "taxare inversa"???



#19 simonica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 14 June 2007 - 08:31 AM

Buna ziua.

Daca cineva ma poate ajuta cu o problema: Am achizitii intracomunitare , evident fac 4426=4427 cu sa zicem suma X

In cursul aceleiasi luni primesc un credit note de la acelasi furnizor intracomunitar si evident il inregistrez.
Dupa aceasta intregistrare pentru declaratia 390 Vies baza cumararilor de la furnizor *19% nu se mai pupa cu tva-ul din aic. Deci declaratia este considerata incorecta. :smile:

Intrebarea este odata cu credit note-ul trebuie facuta si stornarea de tva? Deoarece acesta nu influenteaza suma tva de plata..., daca aveti vreo idee va multumesc mult si poate si o reverire la o reglementare (ar fi perfect).

Va multumec mult :tongue:



#20 grigore simona

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:
  • Location:bucuresti
  • Interests:contabilitate

Postat 13 July 2007 - 11:42 AM

buna ziua!

am o factura din germania de achizitie si la tva scrie 0. ce fac in cazul asta? cum o introduc?
as vrea si eu ghidul de tva daca il are cineva. (jully_hy@YAHOO.COM)
multumesc!






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL