#41
Postat 18 February 2008 - 09:05 PM
#42
Postat 19 February 2008 - 09:36 AM
magdan, la Feb 18 2008, 09:05 PM, a spus:
#43
Postat 19 February 2008 - 12:52 PM
OP se face per suma total, pentru toti angajatii si toate contributiile fie ca e a salariatului fie ca e a firmei ( vezi lamuriri pe site fond..ca eu am gasit), si trimiti apoi pe fax impartirea sumei pe salariati si cat la fiecare contribuie salariatul si cat firma
Voi ati verificat ca suma contributiei pentru un salariat ( si aici inseamna contributie salariat+contributie firma) este maxim 15% din venit brut?? ...ca eu am avut surprize..salariat care vrea sa cotizeze mai mult decat legal ( peste 15 %) si agentul de asigurari i-a facut asa.... Acu eu ce fac??
#44
Postat 09 May 2008 - 03:03 PM
mie imi da prin cap
421=427 60 ii retin din salar angajatului
427=401 60 incarc pe furnizor suma
6458=401 60 suma platita de angajator incarcata pe alte cheltuieli cu asig si protectia sociala
401=5121 120 plata
e bine? ce parere aveti?
#45
Postat 10 May 2008 - 07:52 AM
DianaC, la May 9 2008, 01:03 PM, a spus:
mie imi da prin cap
421=427 60 ii retin din salar angajatului
427=401 60 incarc pe furnizor suma
6458=401 60 suma platita de angajator incarcata pe alte cheltuieli cu asig si protectia sociala
401=5121 120 plata
e bine? ce parere aveti?
La virare
% = 5121
427.XX
4381.XX
#46
Postat 03 August 2008 - 10:14 AM
OK - deci fac un protocol cu angajatul in care scriu: 15% este atit, din care atit plateste el si atit platesc eu ca societate. Iau de la angajat o copie dupa actul de aderare pe care o pun la dosarul lui de personal (si pt siguranta pun linga fiecare op cite o copie dupa actul de aderare si protocol, pt ca la un control...)
Neclaritatea mea e : plata spuneti ca e lunara? sau o data cu CAS? pt ca daca e microintreprindere plateste CAS trimestrial, clar. Trebuie sa platesc pensia privata lunar? sau tot trimestrial?
A doua problema: incepind cu mai a incheiat protocolul, dar eu am aflat in iulie! cum ii mai retin banii de pe statele la mai si iunie?
#47
Postat 22 June 2009 - 07:19 PM
OUG 127/2008 spune asa:
[indent]
Impozitul lunar prevazut la alin. (1) se determina astfel:
a) la locul unde se afla functia de baza, prin aplicarea cotei de 16% asupra bazei de calcul determinate ca diferenta intre venitul net din salarii, calculat prin deducerea din venitul brut a contributiilor obligatorii aferente unei luni, si urmatoarele:
- contributiile la fondurile de pensii facultative, astfel incat la nivelul anului sa nu se depaseasca echivalentul in lei a 400 euro;
[/indent]
Concret, eu ca director la firma, daca vreau sa ofer unui angajat pensie privata facultativa (in limita a 400 de euro/an), ce platesc ?
A) Platesc cei 400 de euro, la care mi se scade impozitul de 16% (64 euro), adica platesc 336 euro
B) Toti cei 400 de euro mi se deduc din impozit, si in loc sa platesc de ex. la sfarsit de an impozit pe profit 2000 de euro, platesc doar 1600
Mai exact, mi se deduce toata suma, din plata impozitului anual (ideea B), sau beneficiez doar de "reducere" de la plata impozitului pe cei 400 de euro (ideea A).
va multumesc anticipat.
#48
Postat 22 June 2009 - 09:52 PM
1. Citatul pe care l-ati postat se refera la salariat , la ce se retine salariatului , si inteleg din intrebare ca doriti detalii din punctul de vedere al angajatorului.
2. art ART. 21 din codul fiscal este cel care intereseaza dpdv al angajatorului .
Cheltuieli
(3) Următoarele cheltuieli au deductibilitate limitată:
j) cheltuielile efectuate în numele unui angajat, la schemele de pensii facultative, în limita unei sume reprezentând echivalentul în lei a 400 euro într-un an fiscal, pentru fiecare participant;
Un exemplu
- venituri 1000 eur
- cheltuieli 500 euro
- cheltuieli pensii facultative 400 euro
Profit brut = 1000-(500+400)=100
Impozit 100*16%=16( nu mai tin cont de forfetar , ca nu e relevant in cazul de fata )
Profit net 100-16 = 84 euro
Ideea e ca acel 400 euro pe an e admis ca si chetuiala deductibila pentru o firma .
#49
Postat 23 June 2009 - 08:20 AM
Actionarul unei firme care este si administrator fara indemnizatie poate fi asimilat angajatului, astfel incat firma sa poata deduce pensia facultativa pe numele acestuia ?
#50
Postat 23 June 2009 - 08:41 AM
#51
Postat 23 June 2009 - 01:10 PM
Daca ii cu indemnizatie, administatorul are un raport de munca, drepturi si obligatii (vechime si pensie, sanatate, impozit) similar cu un angajat cu CIM, deci ar trebui sa poata beneficia si de pensia facultativa si de deducerea acesteia.
Pentru indemnizatie zero exista de asemenea un contract si exista munca prestata. Administratorul insa poate sa faca contracte pt pensie (de stat) si sanatate direct cu casele respective la un nivel de referinta de cel putin salarul minim minim. De ce nu si pensie facultativa deductibila pt firma ?
Unde s-ar pierde similaritatea cu un angajat ?
Aceasta postare a fost editata de vics: 23 June 2009 - 01:11 PM
#52
Postat 23 June 2009 - 08:58 PM
vics, la Jun 23 2009, 09:20 AM, a spus:
Actionarul unei firme care este si administrator fara indemnizatie poate fi asimilat angajatului, astfel incat firma sa poata deduce pensia facultativa pe numele acestuia ?
Art 21 lit j se refera la angajat , dar trateaza modul de deductibilitate pentru angajator .
In normele la codul fiscal , la pct 68 se definesc veniturile realizate din salarii si asimilate , dupa cum urmeaza :
68. Veniturile din salarii sau asimilate salariilor cuprind totalitatea sumelor încasate ca urmare a unei relații contractuale de muncă, precum și orice sume de natură salarială primite în baza unor legi speciale, indiferent de perioada la care se referă, și care sunt realizate din:
n) indemnizația administratorilor, precum și suma din profitul net, alta decât cea calificată drept dividend, cuvenite administratorilor societăților comerciale, potrivit actului constitutiv, sau stabilite de adunarea generală a acționarilor;
Ca urmare , daca titlul III impozit pe venit considera la indemnizatia administratorului este asimilata , dpdv fiscal, unui venit din salariu , as zice ca se poate face asmilarea de care vorbiti.
#53
Postat 24 June 2009 - 09:19 AM
Deci asigurarea devine in fapt indemizatie si nu mai putem vorbi de "fara indemnizatie"
deci alt contract de administrare, alti bani la camera, registru etc,
sau ar fi suficient un aditional la contractul existent ?
Similar Topics
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi