Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
asociati - diverse probleme - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 4

Salt la continut


asociati - diverse probleme


227 replies to this topic

#61 eugen ursache

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 517 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:agricultura, lemne fiare si motoare

Postat 20 May 2008 - 09:09 AM

Probabil ca fostul asociat unic a fost si asociat si administrator. Daca asa stau lucrurile, solutia pentru a nu avea raspundere pentru ce s-a intamplat in urma este sa va faca cesiune de parti sociale, cu specificarea clara in contract ca fostul asociat ramane responsabil pentru activitatea anterioara; deasemeni, avand in vedere ca tot el va conduce in continuare societatea, va ramane administrator. In acest fel, dvs veti raspunde pentru activitatea firmei in limita capitalului social, raspunderea pentru operatiunile economice desfasurate trecand in sarcina administratorului.
Motan m-as fi dorit sa fiu / cu gheare si mustete lungi, / cu coada-n sus, cu blana-n dungi, / c-un ochi verzui si-un ochi capriu. // Pisicile de prin vecini / sa le gonesc pe la pricini, / sa-mi fete fiecare-un fiu / c-un ochi verzui si-un ochi capriu (Nichita Stanescu)



#62 demiankiki

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 28 Postari:

Postat 20 May 2008 - 12:59 PM

Va multumesc frumos pentru raspuns!




#63 olga

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 15 Postari:
  • Gender:Female

Postat 20 May 2008 - 07:26 PM

Buna ziua

Va rog frumos un raspuns.
Un SRL cu 2 asociati 50% si 50%.
Unul dintre ei este administrator.
In firma sunt 3 masini in leasing.
Administratorul vrea sa cesioneze 2 din leasinguri la 2 pers fizice diferite.
Prima intrebare: Poate sa faca acest lucru fara acordul celuilealt asociat?
A doua intrebare: In caz de cesiune al leasingului, ce acte sunt necesare a se intocmi? Factura de vanzare masina...? La ce pret?
Ce trebuie facut?

Am mare nevoie sa stiu ce se poate face
Va multumesc frumos pt rasp Dvs.



#64 xenia4

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 25 May 2008 - 09:37 PM

Buna seara!
Cine ma poate ajuta cu un raspuns la urmatoarea intrebare:

Ce implica vanzarea unei societati ?Cumva trebuie sa chem vreun control sau sa intocmesc procese verbale pentru valorile materiale existente in balanta pe care urmeaza sa le predau; mai exista sold si la contul 4551- datoria societatii catre (vechiul) administrator o va plati noul administrator-cum inregistrez aceata operatie in contabilitate (pe societatea veche,respectiv cea noua) sau se intocmesc doar formele juridice pentru vanzare-cumparare. Care este pretul cu care o poate vinde si care este procedura legala in concluzie?

Va rog din suflet sa ma ajutati!


Imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie.



#65 pscdn

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 04 June 2008 - 06:49 AM

Buna Dimineata

In vederea infintarii unui SRL ,intr-o societate cu asociati cetateni straini,este necesara declaratia pe propia raspundere a acestora
ca nu au cazier fiscal,si daca da,aceasta declaratie trebuie legalizata si la ei in tara si la noi?
Va multumesc.



#66 Bea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 546 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 04 June 2008 - 08:38 AM

printre alte acte va trebuie:

Declaratiile date pe propria raspundere, dupa caz, de catre fondatori/administratori/cenzori sau persoane fizice reprezentante ale persoanei juridice numita administrator sau cenzor, din care sa rezulte ca indeplinesc conditiile legale pentru detinerea acestor calitati (original);

Certificatele de cazier fiscal pentru asociatii sau reprezentantii legali ai societatii comerciale, care au domiciliul/ resedinta/sediul in Romania sau pentru persoanele fizice sau juridice straine, care au aceasta calitate si sunt inregistrate fiscal in Romania sau, dupa caz, declaratia autentica pe propria raspundere a persoanei fizice cetatean strain in nume propriu sau ca reprezentant al persoanei juridice straine care nu este inregistrata fiscal in Romania din care sa rezulte ca nu are datorii fiscale (original sau copie certificata si, dupa caz, traducerea realizata de un traducator autorizat a carui semnatura sa fie legalizata de un notar public);
Bea



#67 Mariusake

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 17 June 2008 - 02:23 PM

Care este responsabilitatea asociatului unic intr-o firma micro(2%) in cazul aparitiei amenzilor de la stat pentru diverse? Care sunt scenariile cele mai "morbide" sa le zicem asa, sau pana unde se poate ajunge cu responsabilitatea intr-un SRL in cazul in care nu se platesc tot felul de amenzi si taxe, acte completate si trimise la div administratii???
In cazul in care se doreste incheierea contractului de comodat de catre detinatorul spatiului, in care este inregistrat sediul firmei, ce se intampla cu statutul juridic al firmei?


Multumesc.

Aceasta postare a fost editata de Mariusake: 17 June 2008 - 02:26 PM




#68 CRIS TIMISOARA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 41 Postari:

Postat 17 June 2008 - 03:38 PM

depinde... daca acel asociat este si administrator, nu scapa asa usor. poti citi si legea 31/1990.
in cazul in care firma nu isi plateste darile la stat, se vor bloca conturile deschise la banci, executare, etc.

din ce scrii tu se pare ca se firma se pregateste de faliment, sau de altceva...
:biggrin:



#69 Mariusake

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 17 June 2008 - 04:26 PM

Vezi postareaCRIS TIMISOARA, la Jun 17 2008, 04:38 PM, a spus:

depinde... daca acel asociat este si administrator, nu scapa asa usor. poti citi si legea 31/1990.
in cazul in care firma nu isi plateste darile la stat, se vor bloca conturile deschise la banci, executare, etc.

din ce scrii tu se pare ca se firma se pregateste de faliment, sau de altceva...
:biggrin:

Ideea este ca firma a fost deschisa de mine din ultimul salariu pe care l-am avut, am renuntat si la facultate pentru a face rost de bani sa pot pune biznisul pe picioare, doar ca nu a mers cum ma asteptam, doar vreo 3 contracte semnate din care unul nici macar nu a fost incasat. De am ajuns pe minus foarte rau, de aici si imposibilitatea de a plati orice fel de taxe, acte si alte hartii, de aceea am pus intrebarea pe forum fiindca vreau sa stiu cam ce ma asteapta in vitorul apropiat, tinand cont ca situatia mea nu s-a imbunatatit si nu vad sa se imbunatateasca prea curand.



#70 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 17 June 2008 - 06:06 PM

Inteleg ca ai incetat activitatea...,primul lucru da decl 010 de unde scoti salariatii, platesti darile de salarii ,ca nu ai cum sa scapi,
si in continuare rogi pe cineva sa-ti arate cum faci decl .100 la trimestru si le faci singur ,pana pui firma pe picioare. Adaugi si bilant.
Daca nu ,o suspenzi la reg com. si la ad. fin.(pt.asta nu trebuie sa ai datorii la buget)



#71 Mariusake

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 17 June 2008 - 08:12 PM

Vezi postareaDoina P, la Jun 17 2008, 07:06 PM, a spus:

Inteleg ca ai incetat activitatea...,primul lucru da decl 010 de unde scoti salariatii, platesti darile de salarii ,ca nu ai cum sa scapi,
si in continuare rogi pe cineva sa-ti arate cum faci decl .100 la trimestru si le faci singur ,pana pui firma pe picioare. Adaugi si bilant.
Daca nu ,o suspenzi la reg com. si la ad. fin.(pt.asta nu trebuie sa ai datorii la buget)

Cam asta ar fi solutia pe care o doream. Doar ca am totusi niste intrebari:
1. Din cate am inteles eu practic firma nu va mai avea angajati(de fapt nici nu are) cu toate ca din cate am inteles eu la inceput tipul asta de firma este obligata sa aibe 1 angajat permanent?
2. Din cate ma uitam eu pe net bilantul se face de cineva autorizat?

Multumesc.



#72 dorina2003

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 18 June 2008 - 07:41 AM

ma ajuta si pe mine cineva,va rog
am o problema foarte mare
am o firma de constructii si din 01.05.2008 nu mai am angajatii si nici lucrari (pana acum imi facea cineva decl. dar acum ii suparat ca n-am avut sa-i dau banii ca am luat tzeapa (de aceea numai am nici angajatzi))pana acum duceam
lunar decl. la ITM,CASS,SOMAJ,CAS,FNUASS,FINANTE-DEC.100,102
trimestrial decl 300,
semestrial decl.394
acum ca nu mai am angajati ce trebuie sa fac?mai tre sa duc decl. la ITM,CASS,SOMAJ,CAS,FNUASS,FINANTE?



#73 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 18 June 2008 - 05:57 PM

daca s-a depus 010, la finante, pt modificarea vectorului fiscal, vei depune la trimestru 100 cu impozitul/profit si 300 - tva, la semestru - 394, bilant. Acestea se depun la finante.
Madalina



#74 contecs

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 20 June 2008 - 11:15 AM

Am urmatoarea situatie: Eu detin societatea X. Cumpar 80% din partile sociale ale socetatii Y iar 20% din aceeasi societate le cumpar ca persoana fizica. Societatea X este din sector 5 Societatea Y din sector 6. Eu ca si societatea X sunt obligata sa retin impozitul si sa il virez (Codul fisca art.67 alin 3 lit b). Intrebare: Ca persoana fizica ma obliga sa virez impozitul la sectorul de care apartin (in acest caz la sectorul 5), dar ca persoana juridica la ce sector virez impozitul? Care este baza legala? Eu zic ca trebui virat la sector 5 si sa declar in declaratia 100 la pozitia 16. Multumesc pentru ajutor.



#75 godzila

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 80 Postari:

Postat 22 June 2008 - 05:41 PM

Vezi postareacontecs, la Jun 20 2008, 11:15 AM, a spus:

Am urmatoarea situatie: Eu detin societatea X. Cumpar 80% din partile sociale ale socetatii Y iar 20% din aceeasi societate le cumpar ca persoana fizica. Societatea X este din sector 5 Societatea Y din sector 6. Eu ca si societatea X sunt obligata sa retin impozitul si sa il virez (Codul fisca art.67 alin 3 lit b). Intrebare: Ca persoana fizica ma obliga sa virez impozitul la sectorul de care apartin (in acest caz la sectorul 5), dar ca persoana juridica la ce sector virez impozitul? Care este baza legala? Eu zic ca trebui virat la sector 5 si sa declar in declaratia 100 la pozitia 16. Multumesc pentru ajutor.


impozitul este retinere la sursa ( tu il platesti, tu il declari) codul fiscal



#76 liana08

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 143 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:sibiu

Postat 01 July 2008 - 09:05 AM

Intr-un SRL cu doi asociati, nici unul nu are contract de munca pe firma respectiva, poate unul din ei sa incheie contract de prestari servicii intre el si firma proprie ?Daca da, aceste venituri ar trebui declarate in D 205 -venituri din activitati desfasurate in baza contactelor...... ??



#77 iuli73

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 148 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Pitesti

Postat 01 July 2008 - 03:39 PM

Si ce sa presteze ptr firma,adica in contul retributiei lunare?Cel mai bun e ctr de munca,merge vechimea cotizezi la pensie,chiar si o ora pe zi



#78 liana08

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 143 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:sibiu

Postat 02 July 2008 - 07:57 AM

Vezi postareaiuli73, la Jul 1 2008, 04:39 PM, a spus:

Si ce sa presteze ptr firma,adica in contul retributiei lunare?Cel mai bun e ctr de munca,merge vechimea cotizezi la pensie,chiar si o ora pe zi

Daca asa am formulat intrebarea era pentru ca asta era dorinta asociatului,nu dorea contract de munca.Intre timp am aflat de la finante ca este posibil un asemenea contract, se declara in D205, si se tine cont la impartirea dividendelor de sumele de care a beneficiat in baza acestui contact !



#79 Viktorija

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 03 July 2008 - 09:33 AM

Vezi postareaVartosul, la Jan 10 2008, 06:27 PM, a spus:

Te prezinti cu certificatul de mostenitor la registru si treci societatea pe numele tau. Trebuie insa sa fi facut deja succesiunea.


Am si eu o situatie, in care sint asociat unic al unei firme, iar Tatal meu, care a decedat, a fost administrator. Ce trebuie sa fac? Care sint consecintele daca nu am administrator? Eu am statut de administrator?



#80 tudor

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 58 Postari:
  • Location:baia mare

Postat 03 July 2008 - 10:27 AM

Vezi postareaViktorija, la Jul 3 2008, 10:33 AM, a spus:

Vezi postareaVartosul, la Jan 10 2008, 06:27 PM, a spus:

Te prezinti cu certificatul de mostenitor la registru si treci societatea pe numele tau. Trebuie insa sa fi facut deja succesiunea.


Am si eu o situatie, in care sint asociat unic al unei firme, iar Tatal meu, care a decedat, a fost administrator. Ce trebuie sa fac? Care sint consecintele daca nu am administrator? Eu am statut de administrator?

Nu ai statut de administrator ! Faci o decizie a asociatului unic prin care te numesti administrator ( sau pe altcineva ) , faci un nou act constitutiv actualizat , cazier , specimen de semnatura , etc ...si te duci la RC






Similar Topics Collapse

7 useri citesc topicul

0 membri, 7 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL