Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
taxa timbru verde - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


taxa timbru verde


49 replies to this topic

#1 marinic

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 254 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 27 April 2007 - 02:57 PM

Numai maine nu e 1 mai si m-am trezit si eu :smile: . Am tot primit instiintari de la furnizori nostri importanti, ca de la 1 mai o sa fim facturati cu aceasta taxa. Banuiesc ca si eu la randul meu tb sa facturez tot asa, pentru produsele IT pe care le comercializez. Intrebarea mea, din cate am inteles eu din scrisorile furnizorilor ar tb sa fiu membru ECO TIC. Exista cineva pe forum care s-a inscris? Din punct de vedere al inregistrarilor contabile eu m-am gandit 446=401, la intrare si 411=446 la iesire. Pentru cele care raman in firma 635=446. Asa cred eu ca s-ar inregistra. Si cele care le am in stoc acum, cum le facturez, cu taxa, fara taxa? In cazul in care factura contine taxa, cui virez aceasta taxa si mai ales, cum o declar. Asta asa ca ma gandeam si eu la cateva zile de liniste. :thumbup: Mercic pentru ajutor tuturor care sunt in situatia asta.
PS: am incercat sa sunt la ECO TIC pentru mai multe informatii, supriza nu raspunde nimeni, doar e vineri :tongue:



#2 IngeMihalik

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 182 Postari:
  • Gender:Female

Postat 30 April 2007 - 11:24 AM

Am cititi decizia ECOTIc si acolo scrie ca valoarea este de 7 lei+tva/echipament, adica mai platim si tva pe el.In rest si eu as astepta ceva parere cum sa inregistram aceasta taxa si momentl aplicarii de catre distribuitori.




#3 IngeMihalik

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 182 Postari:
  • Gender:Female

Postat 01 May 2007 - 10:40 AM

Am sunat la Ecotic si au spus ca distribuitorii au obligatia de a prelua "deseurile", pe care ei la randul au obligatia de a le ridica. Iar taxa cum o primesti asa o incasezi si atat.



#4 marinic

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 254 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 01 May 2007 - 12:00 PM

Marfa ai reusit sa vorbesti cu cineva de la ECO TIC. Deci pana la urma tb sa aderam cu totii la ECO TIC. O sa incerc si eu sa sun sa vad ce tb sa facem pt aderare. Mai ramane intrebarea ce fac cu stocul care il am il facturez cu taxa sau fara? Ca astea care intra acum cu taxa, dupa ce o sa ma inscriu in marea lor organizatie, le facturez direct cu taxa. Oricum merci de informatie, ii terorizez si eu maine cu telefoanele pana aflu ce si cum. Daca mai aflu ceva o sa pun aici.



#5 bibilica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 206 Postari:
  • Location:BUCURESTI

Postat 02 May 2007 - 09:07 AM

oare tb. evidentiata taxa separata pe factura sau marim pretul de vanzare?
oare unde o sa ajungem?



#6 liliana77

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 133 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj Napoca

Postat 02 May 2007 - 10:06 AM

postez si eu ce am primit de la alti colegi:

Metodologie de aplicare a ‘timbrului verde’



Incepand cu data de 30 aprilie 2007, membrii asociatiei ECO TIC vor trece la aplicarea timbrului verde pentru produsele cuprinse in lista de echipamente electrice si electronice (EEE), care face parte integranta din contractul de transfer de responsabilitate.
Baza legala a aplicarii timbrului verde o reprezinta licenta de operare acordata de MMGA/ ANPM, si notificarea transmisa Ministerului de Finante si Consiliului Concurentei. Licenta se bazeaza pe planul de gestionare DEEE al asociatiei ECOTIC aprobat in Adunarea Generala din 07 02 2007. Timbrul verde are exclusiv un caracter informativ, de simbol al taxei vizibile platite de consumatori pentru colectarea si reciclarea deseurilor, decizia de aplicare a sa, ca si modelul fiind decise de ECOTIC, ca organizatie privata colectiva.
Valoarea timbrului verde a fost fixata la 7 lei + TVA/ bucata si va fi evidentiata separat in facturile fiscale emise, conform modelului.
Incepand cu 30 aprilie, recomandam aplicarea timbrului verde tuturor produselor aflate in stoc, indiferent de data intrarii acestora in gestiune; astfel, prin exceptie, retailerii pot introduce timbrul verde la toate produsele din lista aflate in stoc ( pentru evitarea afisarii unor preturi diferite la acelasi produs), urmand ca dupa epuizarea stocurilor vechi, timbrul verde sa fie introdus doar de importatori- producatori.
Prin hotararea Consiliului Director al asociatiei ECOTIC, firmele membre importatoare sau producatoare de EEE la care se aplica timbrul verde vor raporta la sfarsitul fiecarui trimestru cantitatile vandute din fiecare echipament supus ‘taxarii’, catre firma de contabilitate, printr-un tabel Excell ce va fi transmis ca model.
Firma de contabilitate va emite o factura in numele si pe seama ECOTIC pentru valoarea de (7 lei x numarul de echipamente vandute), ce va fi platita in termen de 30 de zile de la emitere.
Pentru o buna organizare a colectarii DEEE, membrii ECOTIC vor transmite asociatiei o lista a magazinelor de la care se doreste ridicarea acestora, precum si numele responsabilului cu DEEE, cu datele de contact ( telefon, fax, email).
In momentul strangerii unei cantitati de DEEE transportabile economic (500 kg la magazine sau 2000 kg la depozitele de firma), responsabilul cu DEEE va anunta asociatia in scris si va primi tot in scris programarea la care se va efectua ridicarea DEEE.
La predarea DEEE catre transportator se va intocmi o nota de predare–receptie in 2 exemplare, semnata si stampilata de reprezentantul locatiei respective si de reprezentantul transportatorului (modelul de fisa va fi transmis pana la data de 30 aprilie).



ECO TIC

taxa de 7 lei se aplica pt:

Precizari asupra aplicarii “timbrului verde” la echipamente electrice si electronice din sectorul IT&C si al electronicelor de consum


Conform Hotararii Adunarii generale ECO TIC din 7 februarie 2007 si a clasificarii din Anexa I B a Hotararii de Guvern 448/ 2005, in categoria echipamentelor electrice si electronice ( EEE) purtatoare de timbru verde ( taxa vizibila) in valoare de 7 lei vor fi incluse toate aparatele electrice si electronice care se incadreaza in categoriile 3,4,7,9, dupa cum urmeaza:


3. Echipamente informatice și de telecomunicații

Prelucrare centralizată a datelor:

Informatică personală:

a) Calculatoare personale (inclusiv unitate centrală, mouse, monitor și tastatură)
b) Calculatoare mici portabile ( notebook)
c) Imprimante matriciale, inkjet, laser
d) Fotocopiatoare, scanere si multifunctionale
e) Mașini de scris electrice și electronice, shredere, laminatoare.
f) Calculatoare de buzunar și de birou: exceptate de la taxare de Adunarea Generala ECOTIC
g) Videoproiectoare
h) Monitoare
i) Modem extern
j) Rutere, switchuri, hub-uri
k) Alte produse și echipamente de colectat, stocat, prelucrat, prezentat sau comunicat informații prin mijloace electronice

Terminale și sisteme pentru utilizatori:
a) Faxuri
b) Telexuri
c) Telefoane
d) Telefoane publice
e) Telefoane fără fir
f) Telefoane celulare sau pentru alte retele fara fir
g) Roboți telefonici
h) Videofoane si interfoane
i) Surse neintreruptibile ( UPS-uri)
j) Alte produse sau echipamente de transmis sunete, imagini ori alte informații prin telecomunicație (inclusiv ATM)

4. Echipamente de larg consum
a) Aparate de radio
b) Televizoare
c) Camere video si foto digitale
d) Aparate video
e) Aparate de înaltă fidelitate
f) Amplificatoare audio
g) Instrumente muzicale
h) Radare auto si sisteme GPS
i) Alte produse sau echipamente de înregistrat sau reprodus sunete ori imagini, inclusiv semnale sau alte tehnologii de propagare a sunetului ori imaginii, altfel decât prin telecomunicații (inclusiv boxe audio)

7. Jucarii, echipamente sportive si de agrement
a) Trenuri electrice si masini de cursa
b) Console portabile de jocuri video
c) Jocuri video
d) Calculatoare pentru ciclism, scufundare, cros, canotaj etc.
e) Echipamente sportive cu componente electrice sau electronice
f) Automate cu monede


9. Instrumente de supraveghere și control
a) Detectoare de fum
b) Regulatoare de căldură
c) Termostate
d) Aparate de măsurat, cântărit sau reglat de uz casnic ori utilizate ca echipamente de laborator
e) Alte instrumente de supraveghere și control utilizate în instalații industriale (de exemplu în panourile de control)



Exceptie de la plata timbrului verde:

componentele sau piesele vandute separat ( exemplificam pe cazul unui PC: placa de baza, procesor, cooler, sursa, memorie, HDD, placa video, placa de retea, modem intern, carcasa, dispozitive de inregistrare-redare date, tastatura, mouse, pad, alimentatoare, microfoane, casti audio carduri si stickuri de memorie), si consumabilele (cartuse de cerneala, toner, dischete, CD-uri, DVD-uri si altele asemenea).

Aceasta postare a fost editata de liliana77: 02 May 2007 - 10:12 AM




#7 ics21

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 169 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Miercurea Ciuc

Postat 02 May 2007 - 10:07 AM

buna!
am si eu nedumeririle mele! Eu cand facturez bine ca pun separat taxa de 7 lei+TVA pe factura intr-un rand separat....bine asta am inteles.....dar.... mi se pare ilogic ca pt fiecare produs indiferent de pret si marime sa punem aceeasi suma! am si niste produse la care suma acesta reprezinta 50%! deci pretul produselor respective creste cu 50%! Si acesta merge in lant mai departe?! Daca eu vand pt o firma produse incasez de la el 7 lei/produs, iar el vinde mai departe si tot o sa dea cu 7 lei mai scump, mai departe?? :smile: mi-se pare ilogic! nu!?



#8 marinic

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 254 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 02 May 2007 - 10:56 AM

chestii noi primite de la furnizori

indrumari privind timbru verde

Sistemul de preluare al DEEE-urilor prin firme membre ale Asocia?iei ECO TIC
Introducerea Timbrului Verde
Acest material prezint? pe scurt modul în care va functiona sistemul de colectare al de?eurilor provenite din echipamente electrice si electronice ( DEEE), prin intermediul firmelor membre ale Asociatiei Colective ECO TIC.
Deoarece finan?area sistemului este asigurat? de colectarea timbrului verde, vor fi explicate avantajele aplic?rii acestei taxe vizibile ?i modul în care ea va fi colectat?.

1. Fluxul de de?euri ( DEEE)
În conformitate cu legisla?ia de mediu adoptat? în Romania, popula?ia poate returna c?tre agentul economic vânz?tor (magazine) un produs vechi la schimb cu unul nou (din aceea?i categorie), în momentul achizition?rii unui produs electronic nou; popula?ia are dreptul s? depun? DEEE-uri ?i la punctele de colectare municipale, în ambele cazuri în mod gratuit sau în schimbul unei compensa?ii.

Magazinele sunt obligate s? primeasc? aceste de?euri de la popula?ie, în regim “vechi contra nou” dac? ele sunt complete, chiar dac? nu mai functioneaz? (de exemplu, magazinele sunt obligate s? primeasc? un calculator defect, dar nu sunt obligate s? primeasc? un calculator din care s-a scos HDD-ul, memoria sau procesorul).
A?a cum popula?ia nu prime?te nimic pentru faptul c? a depus DEEE-urile la magazine, nici firmele nu sunt obligate s? ofere un discount cump?r?torilor care aduc DEEE-uri la schimb, dar au dreptul sa fac? promo?ii c?tre clien?i condi?ionate de predarea DEEE-urilor, în func?ie de politica comerciala a firmei respective.
Odata colectate în magazine o cantitate transportabil? economic (de ordinul a minim 500 kg la magazine ?i 2000 kg la depozite), magazinul respectiv va anun?a asocia?ia colectiv? care va direc?iona c?tre acea loca?ie într-un termen de max. 72 de ore lucratoare un agent economic transportator care va emite un PV de predare-primire, ce va fi semnat de directorul de magazine- depozit ?i de reprezentantul firmei de transport.
DEEE-urile astfel colectate vor fi transportate la cea mai apropiata instala?ie de reciclare sau pentru cantit??i mai mici, c?tre un depozit intermediar de colectare.
Atragem aten?ia c? legislatia în vigoare pedepse?te cu amenzi considerabile agen?ii economici care comercializeaz? bunuri electrice ?i electronice dac? refuz? f?r? un motiv temeinic (DEEE-uri incomplete, încercarea de a preda un aspirator de?i se cump?r? un PC, aparate care prezint? scurgeri de lichide sau gaze, etc) preluarea de la popula?ie a DEEE-urilor.

2. Fluxul de bani

Consumator - Atunci când cump?r? un produs nou, consumatorul trebuie s? achite un cost suplimentar (timbrul verde), în plus fa?? de pre?ul de vânzare al produsului; timbrul verde este trecut ca o pozitie separat? în factura de vânzare a produsului.

Comerciant - Comerciantul achit? timbrul verde c?tre produc?tor/ importator.

Produc?tor/ Importator - Produc?torul/ importatorul colecteaz? acest timbru verde de la Comerciant ?i îl transfer? pe baz? de factura c?tre Asocia?ia Colectiv?

Asocia?ia Colectiv? - ECO TIC colecteaz? timbrul verde de la to?i produc?torii/ importatorii membri ai asociatiei ?i finan?eaza transportul ?i reciclarea.


3. Timbrul verde
Acest cost suplimentar va acoperi costurile sistemului de colectare-reciclare DEEE-uri.
Va începe s? fie aplicat în România, incepand cu 30 aprilie 2007.


Caracteristicile timbrului verde:
- Nivelul timbrului verde este independent de marc?, greutate, volum sau pre? de vânzare.
- Timbrul verde are un nivel fix pe fiecare categorie de produs (?i o imprimant? ink jet de 1,5 kg cu pre?ul 150 lei ?i o multifunc?ional? laser de 20 kg cu pre?ul de 3000 lei vor purta aceea?i tax? vizibil?). Timbrul verde va avea aceea?i valoare pe aceea?i categorie de produs pentru men?inerea unui sistem financiar cât mai simplu posibil de aplicat.
- Timbrul verde este purt?tor de TVA. El va fi afi?at pe eticheta produsului ?i facturat ca pozi?ie separat? pe factura de vânzare a produsului.
- Timbrul verde se deplaseaz? cu aceea?i valoare de-a lungul întregului sistem de distribu?ie-vânzare (un aparat TV vândut de importator cu 350 lei+ TVA + timbrul verde de 7 lei de ex., va fi vândut c?tre clientul final de detailist cu 500 lei + TVA + timbru verde în valoare neta tot de 7 lei).
- Timbrul verde este stabilit de produc?tori-importatori prin intermediul ECO TIC ?i aprobat de comisia de autorizare, în scopul acoperirii costurilor sistemului de reciclare (scopul colect?rii timbrului verde nu este ob?inerea de profit).
- Nivelul timbrului verde este determinat in principal de costurile de reciclare, costurile de logistic? ?i celelalte obliga?ii ale asocia?iei colective, cum ar fi publicitatea la nivel na?ional. Toate cheltuielile se stabilesc prin intermediul licita?iilor ?i astfel se garanteaza costurile minime.
- Timbrul verde creeaz? o con?tientizare a consumatorilor fa?? de mediu. Acest cost suplimentar va trebui explicat clientilor de c?tre personalul din magazine, în scopul evit?rii confuziilor (aceasta tax? nu merge nici la stat ?i nici în buzunarul firmelor comerciale, ci finan?eaz? reciclarea DEEE-urilor în scopul p?str?rii unui mediu curat).
- Timbrul verde nu influen?eaza marja de profit a comercian?ilor ?i produc?torilor
(este platit de clien?i ?i colectat de asocia?ie).
- Cu ajutorul timbrului verde se acoper? costurile pentru de?eurile istorice
(DEEE-urile provenite din bunuri IT & C introduse pe pia?? înainte de 01 01
2007) ?i pentru produsele orfane (introduse pe pia?? de c?tre firme comerciale
care ?i-au încetat activitatea înainte de momentul colect?rii).




Metodologie de aplicare a ‘timbrului verde’



Incepand cu data de 30 aprilie 2007, membrii asociatiei ECO TIC vor trece la aplicarea timbrului verde pentru produsele cuprinse in lista de echipamente electrice si electronice (EEE), care face parte integranta din contractul de transfer de responsabilitate.
Baza legala a aplicarii timbrului verde o reprezinta licenta de operare acordata de MMGA/ ANPM, si notificarea transmisa Ministerului de Finante si Consiliului Concurentei. Licenta se bazeaza pe planul de gestionare DEEE al asociatiei ECOTIC aprobat in Adunarea Generala din 07 02 2007. Timbrul verde are exclusiv un caracter informativ, de simbol al taxei vizibile platite de consumatori pentru colectarea si reciclarea deseurilor, decizia de aplicare a sa, ca si modelul fiind decise de ECOTIC, ca organizatie privata colectiva.
Valoarea timbrului verde a fost fixata la 7 lei + TVA/ bucata si va fi evidentiata separat in facturile fiscale emise, conform modelului.
[b]Incepand cu 30 aprilie, recomandam aplicarea timbrului verde tuturor produselor aflate in stoc, indiferent de data intrarii acestora in gestiune; astfel, prin exceptie, retailerii pot introduce timbrul verde la toate produsele din lista aflate in stoc ( pentru evitarea afisarii unor preturi diferite la acelasi produs), urmand ca dupa epuizarea stocurilor vechi, timbrul verde sa fie introdus doar de importatori- producatori.[/b]
Prin hotararea Consiliului Director al asociatiei ECOTIC, firmele membre importatoare sau producatoare de EEE la care se aplica timbrul verde vor raporta la sfarsitul fiecarui trimestru cantitatile vandute din fiecare echipament supus ‘taxarii’, catre firma de contabilitate, printr-un tabel Excell ce va fi transmis ca model.
Firma de contabilitate va emite o factura in numele si pe seama ECOTIC pentru valoarea de (7 lei x numarul de echipamente vandute), ce va fi platita in termen de 30 de zile de la emitere.
Pentru o buna organizare a colectarii DEEE, membrii ECOTIC vor transmite asociatiei o lista a magazinelor de la care se doreste ridicarea acestora, precum si numele responsabilului cu DEEE, cu datele de contact ( telefon, fax, email).
In momentul strangerii unei cantitati de DEEE transportabile economic (500 kg la magazine sau 2000 kg la depozitele de firma), responsabilul cu DEEE va anunta asociatia in scris si va primi tot in scris programarea la care se va efectua ridicarea DEEE.
La predarea DEEE catre transportator se va intocmi o nota de predare–receptie in 2 exemplare, semnata si stampilata de reprezentantul locatiei respective si de reprezentantul transportatorului (modelul de fisa va fi transmis pana la data de 30 aprilie).



ECO TIC

Aceasta postare a fost editata de marinic: 02 May 2007 - 10:58 AM




#9 IngeMihalik

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 182 Postari:
  • Gender:Female

Postat 02 May 2007 - 12:35 PM

La ecotic nu trebuie sa adere retailerii ci doar importatorii. Noi am ajuns la concluzia ca vom introduce o gestiune separata
pentru produsele care vin cu timbru verde, celor avute pe stoc nu punem taxa. Am facut un tur pe la Domo, Flanco si nici ei nu aplica pentru produsele aflate in stoc, ma refeream la produse IT. Nu ne ramane decat se ne mai chinuim cu urmarirea taxelor, si preluarea deseurilor electrice.



#10 anca_sys

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:
  • Location:Cluj Napoca

Postat 02 May 2007 - 01:06 PM

eu tocmai am vorbit cu cineva de la ECOTIC
situatia sta in felul urmator: la produsele existente pe stoc NU trebuie aplicata aceasta taxa verde
la produsele intrate in gestiune dupa 30 aprilie, aceasta taxa va fi evidentiata separat pe factura de la furnizor, pentru fiecare produs in parte, urmand ca aceasta taxa sa fie facturata mai departe catre consumatorul final
situatii catre ECOTIC vor depune numai importatorii si producatorii



#11 ics21

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 169 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Miercurea Ciuc

Postat 03 May 2007 - 09:46 AM

Azi am reusit sa vorbesc cu un domn de la ECOTIC, el mi-a explicat la ce si cum trebuie adaugat taxa verde! aceasta suma de 7 lei nu este suma neta ci trebuie adaugat 7 lei+TVA! Importatorii trebuie sa se inregistreze la aceasta asociatie, si periodic sunt obligati sa le vireze sumele incasate din taxa, iar asociatia preia de la firma toate deseurile.
Atat am aflat! daca vi se pare interesant :smile: .



#12 BANKER

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 53 Postari:
  • Location:BRAILA
  • Interests:Ajuta-te singur, pentru a putea ajuta pe ceilalti...

Postat 03 May 2007 - 09:07 PM

http://www.ecotic.ro...e.php?NewsId=20

COMUNICAT DE PRESA - MINISTERUL MEDIULUI SI DEZVOLTARII DURABILE

Incepand cu data de 30 aprilie 2007, organizatia colectiva ECO TIC, care va prelua responsabilitatile producatorilor de IT &C, isi va demara activitatea de gestionare a echipamentelor de Deseuri de echipamente electrice si electronice (DEEE) prin aplicarea unui timbru verde de 7 RON pentru fiecare produs IT&C. Acesta inseamna ca toti membrii acestei organizatii vor adauga produselor proprii acest timbru verde, care va arata cit costa reciclarea produsului respectiv. Aceasta taxa nu este impusa de stat si nu este obligatorie decat pentru cei care au ales-o, respectiv membrii unei organizatii colective sau chiar producatori care au ales sa isi gestioneze in regim propriu deseurile de echipamente electrice si electronice. Acestia isi stabilesc costurile de reciclare si adauga la costurile produsului si aceasta „taxa verde”/ „timbru verde”. Aceasta contributie este instituita ca urmare a demararii sistemului gestionarii colectarii si reciclarii DEEE, conform Directivei europene EC/96/2002 si a HG 448/2005.

ECO TIC, asociatie non-profit infiintata in aprilie 2006, reuneste 107 companii din sectorul IT & C si al electronicelor de consum, carora le-a preluat responsabilitatile privind realizarea obiectivelor anuale de colectare, reutilizare, reciclare si valorificare a deseurilor de echipamente electrice si electronice.

ECO TIC a primit la 2 aprilie 2007 licenta de operare 001/2007 in domeniul gestionarii deseurilor de echipamente electrice si electronice din partea Ministerului Mediului si Dezvoltarii Durabile si a Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului. ECO TIC este prima asociatie a producatorilor de echipamente electrice si electronice care obtine aceasta licenta care deschide drumul spre demararea fluxului gestionarii deseurilor de echipamente electrice si electronice din Romania.

In vederea atingerii obiectivelor sale, ECO TIC va conlucra cu autoritatile locale si centrale, cu prestatorii de servicii in domeniul deseurilor de echipamente electrice si electronice, precum si cu celelalte organizatii ale producatorilor de echipamente electrice si electronice.
Pentru gestionarea deseurilor de echipamente electrice si electronice, producatorii (importatori, producatori) au cele mai multe responsabilitati, conform legislatiei in vigoare. Conform HG 448/2005, acestia se pot asocia în sisteme colective sau pot actiona individual. In momentul de fata, in afara de ECO TIC mai exista inca doua structuri care intentioneaza sa preia responsabilitatile de colectare si reciclare ale producatorilor de echipamente electrice si electronice si anume CECED Romania (care se va ocupa de produsele albe) si RECOLAMP (care se va ocupa de produsele de iluminat).

Biroul de Presa al Ministerului Mediului si Dezvoltarii Durabile

Am trimis 2 corespondente catre ECO TIC fara a primi nici un raspuns, iar domnul Mihai Posedaru se vede ca este mereu ocupat si nu poate fi contactat.
Din comunicatul de mai sus reiese clar ca aceasta taxa nu este obligatorie.
Alaturi de ECO TIC care se va ocupa de deseurile de echipamente electrice si electronice, va activa si CECED care va gestiona deseurile provenite de la produsele electrocasnice.
Am primit deja de la furnizor prima factura ce contine taxa verde, pe care trebuie sa o recuperez de la beneficirul final al produsului.
Interesant va fi cum vom evidentia in jurnalul de vanzari taxa. (la ce rubrica)
Logic e sa colectam aceasta taxa doar pt produsele achizitionate ce contin taxa verde.
Sunt pentru crearea unei gestiuni separate compusa din produsele pt care se plateste taxa verde.

Aceasta postare a fost editata de BANKER: 03 May 2007 - 09:11 PM

Ajuta-te singur, pentru a putea ajuta pe ceilalti...



#13 lasliebudai

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 93 Postari:

Postat 03 May 2007 - 09:30 PM

Daca nu sunt membru ECO TIC, dupa parerea mea nu trebuie sa tinem evidenta separata pentru timbru verde. Se adauga la costul de achizitie a marfii. Deschiderea unei gestiuni separate pentru timbru verde daca nu sunt membru ECO TIC? e prea mult de lucru pentru nimic.



#14 stanciu ana simona

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 90 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti
  • Interests:contabilitate

Postat 04 May 2007 - 09:09 AM

Exista o lista cu membrii Ecotic. Eu daca cumpar marfa de la ei, care include taxa verde, eu logic trebuie sa le facturez clientilor mei aceasta taxa , nu ?



#15 Septimiu

    Peter Pan

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4882 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Nici unu - am o lene de ma doare !!!

Postat 04 May 2007 - 03:23 PM

si totusi
daca aceasta taxa trebuie facturata separat sau inclusa in pretul produsului, nu ar trebui sa existe un act normativ unde se precizeaza cat e taxa si cum se factureaza?
sau acum ne luam dupa faptul ca o asociatie zice ca e 7 lei + tva si noi facturam acesti 7 ?
:smile:



#16 supercalculatoare

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 05 May 2007 - 11:47 AM

Dupa ore si ore de studiu (lecturare si re-lecturare www.ecotic.ro , diverse bloguri IT, consultari cu site-uri si firme partenere) asupra acestei minunate taxe (impropriu spus) m-am lamurit cu aplicabilitatea ei .A mai ramas un singur lucru :latura contabila .Cunosc si intuiesc 2 moduri de inregistrare a timbrului verde :a) cont 446 si b) cont 472 .Pareri ? Multumesc anticipat.



#17 liliana77

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 133 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj Napoca

Postat 09 May 2007 - 02:38 PM

revenind la problema, punctul de vedere al unor firme este:

Extras din comunicat:
„Aceasta taxa nu este impusa de stat si nu este obligatorie decat pentru cei care au ales-o, respectiv
membrii unei organizatii colective sau chiar producatori care au ales sa isi gestioneze in regim propriu
deseurile de echipamente electrice si electronice”

Aceasta Decizie circula din pacate si este in mod fals prezentata ca un document oficial emis de o autoritate cu atributii regulatorii, obligatoriu prin lege, si care trebuie aplicat nemijlocit de orice persoana juridica care comercializeaza EEE.
Mai mult, similar deciziilor autoritatilor competente in diverse domenii, actul intern al EcoTic poarta denumirea de „decizie” si contine norme si precizari de aplicare. Aceasta reprezinta o incercare de inducere in eroare prin forma privind natura reala a documentului, sugerand ca emitentul este o autoritate guvernamentala cu atributii prevazute prin lege si cu putere regulatorie, ceea ce nu este cazul.
Aceasta Decizie a EcoTic NU este un act al unei autoritati regulatorii si NU genereaza obligativitati pentru terti, adica firmele neasociate la EcoTic sau consumatorii finali.
Acestia se afla doar sub obligatiile de a respecta regimul deseurilor EEC stabilit prin HG448/2005 si au responsabilitatile care decurg din aceasta.


si concluzia la care s-a ajuns:


1. Va inregistra facturile ca atare in gestiunea interna
2. Va achita suma inscrisa pe facturi pentru produse, mai putin Timbrul Verde si TVA aferent
3. Va cere stornarea liniei de factura Timbru Verde
4. In caz de neacceptare a stornari, va face aviz si factura de retur catre furnizori cu Timbrul
Verde si TVA averente care au fost facturate nejustificat, fara temei legal si fara o
negociere intre parti.


interesant este ca firme care pana ieri facturau taxa verde pozitie separata pe factura, de azi o includ in pretul produsului :smile:



#18 jointventure

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 23 May 2007 - 08:46 PM

in HG 448 SAU 445 /2005, aia cu echipamentele, art 7, alin. 8 parca....costurile de ..bla bla bla...nu se evidentiaza separat...
presupundeci c distribuitorul le incarca in 371 in pretul marfii si nu prin 472 saualte conturi...



#19 miha77

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 27 June 2007 - 08:36 AM

Contari (parerea mea):

1. Daca am calitatea de producator si sunt membru ECOTIC

- facturez taxa verde cumparatorului, separat

411 = 707, 472, 4427

- comunic la ECOTIC taxa facturata; ECOTICUL imi factureaza acest serviciu

%628, 4426 = 401

si 7XX=472

2. Daca sunt revanzator, fara a fi membru ecotic

- introduc in pretul marfii aceasta taxa si nu o facturez separat (eu consider ca daca facturez aceasta taxa am obligatia sa colectez produse. Cum as putea explica unui cumparator ca nu fac acest lucru atata timp cat i-am facturat taxa verde)

3. Daca sunt consumatorul final- maresc pretul de intrare

Ce parere aveti???



#20 Anita SM

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 10 July 2007 - 07:22 PM

Bună seara! Vă rog să mă ajutați! am și eu o nelamurire legat de taxa verde. Spuneți-mi cum trebuie înregistrată această taxă. Când fac recepția introduc în prețul mărfii, sau trebuie să înregistrez pe alt cont? Înregistrez cu tva sau fără tva? Și dacă înregistrez cu tva pe ce categorie îl trec: nevoi firmă sau revânzare? Furnizorii noștri nu fac stornare pt. această taxă, nici nu includ în prețul mărfii să nu mai am probleme de înregistrare, așa că trebuie să înregistrez cumva. Iar facturile le emitem incluzând în preț această taxă, iar nota contabilă la vânzare este ca și cum nu ar exista această taxă. E corect așa? Vă mulțumesc.






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL