Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Monografie contabila in domeniul agricol/silvic/zootehnic - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 4

Salt la continut


- - - - -

Monografie contabila in domeniul agricol/silvic/zootehnic

agricutura
91 replies to this topic

#61 haiducul

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 24 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:zalau

Postat 06 January 2010 - 08:12 PM

buna. Am preluat de curand un srl care are obiect de activitate principal: 0113 - "Cultivarea legumelor si a pepenilor, a radacinoaselor si tuberculilor" (ciuperci )
Rugamintea mea este urmatoarea: ce documente si ce monografie contabila imi sunt necesare pentu aceasta "ciupercarie" ?

Va multumesc.
Ciao.



#62 Nazgul

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Slatina

Postat 10 January 2010 - 11:12 AM

dac primiesti raspuns la aceasta intrebare da-mi si mie un mesaj marius_ene2005@yahoo.com

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 01 October 2010 - 04:13 PM




#63 haiducul

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 24 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:zalau

Postat 11 January 2010 - 07:34 PM

nazgul 99,99 % ca nu o sa primesc nici un raspuns.......:((...
Ciao.



#64 raynaliv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 56 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Neamt

Postat 14 September 2010 - 10:25 PM

Va rog frumos....... sa ma ajute cineva, cu o monografie contabila pentru un ocol silvic privat. Nu raman datoare. balazs.rayna@yahoo.com



#65 Lucia M

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 01 October 2010 - 01:18 PM

As dori o monografie contabila pentru exploatarea masei lemnoase. Ma poate ajuta cineva cu o astfel de monografie? Va rog puteti atasa fisierele pe forum?



#66 adynely

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 18 Postari:
  • Location:Iasi

Postat 19 January 2011 - 11:11 PM

As vrea si eu o monografie contabila pentru un proiecy Feadr cu 50 % fonduri nerambursabile.
Val.Proiecy 200.000euro si val. consultanta 5000 de euro.
Multumesc anticipat! adresa mail ionela.murgoci@yahoo.com



#67 mirunadinu70

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 22 October 2011 - 10:32 PM

Am infintat anul acesta cultura de legume. La recoltat am constatat ca am costurl de productie mai mari decat pretul de vanzare. Ce nota contabila fac? 331=711 cu suma negativa? Si cum calculez suma cu care am iesti in pierdere? Pretul de vanzare nu a fost unic, am vandut marfa in mai multe locuri cu preturi diferite. Fac un pret mediu?



#68 Mares Stefan

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 01 November 2011 - 07:21 PM

Preţ mediu ?!
Pentru ce ?
Tot ce aţi vândut, aţi contabilizat prin 411 sau 5311 = 701 şi concomitent aţi făcut ieşirea producţiei 711=345, după ce aţi înregistrat şi predarea lor, anterior, 345 = 711.
Deci prin inchiderile lunare 7xx = 121, respectiv 121 = 6xx, aţi închis conturile de venituri, respectiv de cheltuieli şi le-aţi înregistrat în creditul contului 121, veniturile, şi în debitul contului 121, costurile.
Iar soldul contului 121 dacă-i debitor reprezintă pierderi, dacă ar fi creditor ar reprezintă profit.
Utilizarea contului 331, în sensul că în cursul anului aţi făcut înregistrarea 331 = 711, v-a asigurat doar amânarea deznodământului actual , că uită acum la ora adevărului, contul 331 Produse în curs de execuţie, trebuie să aibă soldul ZERO. şi în acest scop faceţi înregistrarea (în negru) 711= 331. (Nu aveţi ce storna.)
Iar cu ocazia înregistrării închiderii contului 711, după formula 121=711 , veţi constata eventuale pierderi rezultate.

Aceasta postare a fost editata de Mares Stefan: 01 November 2011 - 07:25 PM




#69 Alina_Anghel

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 10 November 2011 - 01:19 PM

Buna ziua,

Am preluat de curand contabilitatea unei firme care are ca domeniu principal de activitate exploatarea forestiera. Firma detine in proprietate o padure pe care intentioneaza sa o exploateze si pe care a cumparat-o de curand de la o PF in baza unui contract de vanz-cump. Cum inregistrez in contabilitate achizitia avand in vedere ca in contract am trecuta o valoare de achizitie aferenta terenului cu padure, expimat in mp? Exploatarea va fi facuta de Romsilva, de la care am inteles ca o sa primesc APV-uri in care se specifica cati mc de masa lemnoasa s-au exploatat si cat valoreaza. Lemnul care se exploateaza nu devine ptr mine materie prima? Cum fac inregistrarile? 301 la ce? Aveti cumva o monografie contabila de care m-as putea folosi ptr ca sincer nu am gasit nimic care sa ma ajute si nu stiu cum sa procedez. Sunt si eu la inceput la drum...

Multumesc!



#70 predaadina

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 28 November 2011 - 02:47 PM

Buna ziua,
As avea si eu o intrebare, cum se inregistreaza in contabilitate plata in natura, unui prestator de servicii tert, persoana fizica ?Adica pentru serviciile prestate se da o anumita cantitate de porumb boabe din productie proprie.
Multumesc ult si astept cu nerabdare un raspuns.



#71 Iaro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 423 Postari:

Postat 01 December 2011 - 07:28 PM

Vezi postareaAlina_Anghel, la 10 November 2011 - 01:19 PM, a spus:

Buna ziua,

Am preluat de curand contabilitatea unei firme care are ca domeniu principal de activitate exploatarea forestiera. Firma detine in proprietate o padure pe care intentioneaza sa o exploateze si pe care a cumparat-o de curand de la o PF in baza unui contract de vanz-cump. Cum inregistrez in contabilitate achizitia avand in vedere ca in contract am trecuta o valoare de achizitie aferenta terenului cu padure, expimat in mp? Exploatarea va fi facuta de Romsilva, de la care am inteles ca o sa primesc APV-uri in care se specifica cati mc de masa lemnoasa s-au exploatat si cat valoreaza. Lemnul care se exploateaza nu devine ptr mine materie prima? Cum fac inregistrarile? 301 la ce? Aveti cumva o monografie contabila de care m-as putea folosi ptr ca sincer nu am gasit nimic care sa ma ajute si nu stiu cum sa procedez. Sunt si eu la inceput la drum...

Multumesc!

Achizitia de la Persoane fizice in baza unui contract de vanzare - cumparare se inregistreaza in contabilitate in baza unui borderou de achizitie; plata masei lemnoase se contabilizeaza in baza unei dispozitii de plata cu suma efectiv achitata, conform prevederilor contractuale. Aici pot fi intalnite mai multe situatii:
a) plata integrala a masei lemnoase inainte de inceperea exploatarii;
b) plata in doua sau trei transe pe parcursul derularii contractului si exploatarii masei lemnoase;
c) plata la finalizarea exploatarii lemnoase ( la reprimirea parchetului supus exploatarii) si eventual plata unor despagubiri rezultate din prejudicii inevitabile rezultate in urma exploatarii masei lemnoase(ex: doborarea unor copaci nemarcati ca urmare a taierii unor arbori marcati situati la distante foarte apropiate de arborii nemarcati).

301 = 462.analitic distinct pe fiecare persoana fizica (in cazul in care exista mai multe contracte in derulare cu mai multe persoane fizice)

601 = 301 - darea in consum a exploatarii

4111 = 701 - valorificarea masei lemnoase prin vanzarea catre clienti in baza avizelor primare de materiale lemnoase si a facturilor (catre Persoane juridice cu atribut fiscal RO se aplica taxare inversa; catre alte tipuri de clienti se aplica tva 24%)

462.analitic = 5311 sau 5121 - plata contravalorii masei lemnoase conform contract (in numerar ori prin virament bancar)

5311 = 4111 - incasarea contrvalorii facturilor emise catre cienti (in numerar pe baza de chitanta)

5121 = 4111 - incasarea contrvalorii facturilor emise catre cienti ) in contul bancar prin virament ori instrumente bancare)

Achizitia masei lemnoase de la RNP Romsilva ori de la alti agenti economici ( Persoane juridice) in baza contractelor de vanzare - cumparare si a facturilor emise conform graficelor de esalonare prevazute in contracte.

301 = 401.analitic distinct pe fiecare tip de furnizor - achizitia masei lemnoase conform factura

601 = 301 - darea in consum a partizii sau parchetului de exploatare

4111 = 701 - valorificarea masei lemnoase din partida sau parchetul de exploatare catre clienti in baza avizelor primare de materiale lemnoase si a facturilor (catre Persoane juridice cu atribut fiscal RO se aplica taxare inversa; catre alte tipuri de clienti se aplica tva 24%)

401 = 5121 sau 5311 - plata efectiva a facturilor emise ( prin virament bancar ori prin numerar)

5311 = 4111 - incasarea contrvalorii facturilor emise catre cienti (in numerar pe baza de chitanta)

5121 = 4111 - incasarea contrvalorii facturilor emise catre cienti ) in contul bancar prin virament ori instrumente bancare)
Achizitia de la Persoane



#72 aurasname

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 3 Postari:
  • Location:Galati

Postat 14 June 2012 - 04:06 PM

Societate comerciala desfasor activitati agricole.
Doresc sa stiu daca se poate ca o parte din produsele finite-legume obtinute le pot folosi ca ingrasamant natural in pregatirea solului pentru cultura de anul urmator? Exista obligatii fiscale pentru aceasta operatie?
Inregistarile contabile : 711=345( descarcare) si eventual 331=711 (incarcare pt cultura viitoare) ? Este permis?
multumesc pentru raspuns.



#73 eli

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 11 October 2012 - 08:12 AM

Buna ziua.
Am si eu o intrebare : daca insamantam din productia obtinuta cum se reflecta asta in contabilitate.



#74 adinasb70

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 2 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 22 January 2013 - 08:55 PM

va rog ajutati-ma cu urmatoarea problema:

o firma care cultiva cereale, fara TVA:

Suprafata cultivata = 19,75 ha

achizitie seminte: 3025 = 401 276 lei
semanare seminte: 6025 = 3025 276 lei
servicii insamantare + recoltare: 628 = 401 4531 lei

Total chelt. infiintare cultura = 276 + 4531 = 4807 lei
Cheltuieli cu arenda: 612 = 462 17.775 lei

( Acest pret este calculat astfel: Consiliul Judetean, la fiecare inceput de
an emite o Hotatare cu cantitatea minima pe judet si pretul mediu pe
fiecare cultura.)

In cazul meu este vorba de florea soarelui:
- 1200 kg / ha
- 1,50 lei / kg
Suprafata cultivata = 19,75 ha, de aici rezulta: 1200 x 1,50 = 1.800 lei / ha
1.800 lei / ha x 19,75 ha = 35.550 lei

Dar, conform contract de arenda, ne obligam sa ii dam arendatorului numai 600 kg / ha.

De aici rezulta: 600 x 1,50 = 900 x 19,75 = 17.775 lei )

Pina aici cheltuielile sunt in valoare de 22.582 lei

Consum = productie in curs:

331 = 711 22582 lei

Recoltare cultura:

711 = 311 22582 lei

( aici ar trebui sa calculez la pretul mediu dat de Consiliul Judetean)

345 = 711 35.550 lei (1200 kg x 1,50 lei / kg = 1800 lei x 19,75 ha = 35.550 lei)

Achit arenda in bani, impozitul il plateste arendatorul, a semnat act aditional.

5311 = 462 17.775 lei

Intreaga cantitate recoltata (23.700 kg) le pastrez pentru a le insamanta anul viitor.

Am primit subventie de la stat (partiala) 5121 = 7584.suvb APIA 5709 lei

Platesc 16% impozit pe subventie = 913 lei

Pina aici am asa:

cheltuieli: (22.582 lei)
seminte = 276
prest serv = 4531
arenda = 17775

venituri: (41.259 lei)
711 c = 22582
711 d = -22582
711 c = 35550
7584APIA c = 5709

Cum ma sfatuiti sa fac inregistrarile pentru a trece produsele finite obtinute la recoltare pe 3025 pentru a le insamanta in anul urmator ?



#75 duna

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 20 November 2013 - 04:45 PM

Am si eu nevoie de monografie contabilitate crestere albine.Va rog sa-mi raspundeti pe adresa de email .................@yahoo.com.

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 21 November 2013 - 10:22 AM
eliminare adresa privata e-mail




#76 duna

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 21 November 2013 - 04:11 PM

Am si eu nevoie de monografie contabilitate crestere albine.



#77 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 23 November 2013 - 04:13 PM

e un domeniu f. rar intalnit in contabilitate si de aceea cred va trebui sa ai multa rabdare pana se va gasi cineva care stie asta ! :sad:

am gasit cate ceva, dar accesul la materiale e contra cost !!
http://www.portalcon...nelor-25270.htm
http://www.rs.ro/afa...ucces-1920.html

... si mai sunt, tot pe bani ! o cautare cu google ti le arata pe toate.



#78 Ana1989

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:
  • Gender:Female

Postat 01 February 2014 - 10:43 AM

Buna ma poate ajuta cineva evidenta eu sunt noua in domeniul acesta si m ar interesa in cadrul societatilor care au ca activitate in agricultura cum se inregistreaza din cate am inteles de la cineva este putin mai diferit decat in cazul celorlalte ,,, ma poate ajuta cineva cu o monografie .



#79 Ioana M.

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 31 August 2015 - 11:12 AM

Buna ziua,
Daca ma puteti ajuta cum pot inregistra un tabel nominal cu plata arendei. :rolleyes:



#80 urechemarin

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 18 February 2018 - 03:57 PM

Buna ziua

Am preluat o Societate din domeniul agricol, mai exact cultiva lucerna si o vinde in afara.
Terenurile luate in arenda la inceputul lui 2017 le-a pus in primavara cu lucerna. Abea in iulie a inceput sa recolteze si o vandut in Germania baloti de lucerna
Am nevoie de urmatoare indrumare:
Inregistrez la sfarsitul fiecarei luni incepand din ianuarie si pana in iunie 331-711, iar la recoltare 345-331.
la inceputul luni urmatoare este nevoie sa mai fac o alta inregistrare pentru a prelua cheltuielile din luna anterioara?






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL