Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
OU 47/2007 - CASA DE MARCAT - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 8

Salt la continut


OU 47/2007 - CASA DE MARCAT


180 replies to this topic

#141 ade31

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 45 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Sibiu

Postat 25 January 2008 - 12:01 PM

Vezi postareadanutanitulescu, la Jan 24 2008, 09:28 PM, a spus:

Vezi postareaade31, la Jan 23 2008, 11:27 AM, a spus:

stie cineva daca se plateste vreo taxa la fondul de mediu? Lucrez la o firma care cumpara bustean si cherestea si produce cabane, lambriuri, podele etc. Am nevoie destul de repede de un raspuns. Va multumesc
am inteles ca nu se mai plateste

am avut control de la mediu si am primit amenda pentru ca nu am declarat aceasta taxa. Este vorba de OUG 196/2005 si L 105/2006. Deci trebuie declarata.



#142 leila

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 173 Postari:
  • Location:iasi

Postat 27 January 2008 - 10:18 AM

legat de registrul pt banii personali. Ma gandesc la o firma de protectie si paza care are monitorizari la apartamente la pers fizice.Dupa mine ar trebui casa de marcat iar oamenii sa vina sa achite ca la cablu sau lumina. Bun, avand casa de marcat intra sub incidenta legii corespunzatoare, deci trebuie registru pt bani personali. Daca e sa ne luam dupa lege care spune ca toti angajatii tre sa scrie acolo banii personali, imi imaginez cum trebuie angajat un om care sa se plimbe cu registrul SI PE LA AGENTII DE PAZA care stau in posturi, ca doar si ei sunt angajatii firmei, si inca la fiecare schimbare de tura, ca sa nu mai spun de agentii de interventie sau transport valori. Ar fi frumos tare. Eu cred ca astia care au facut chestia asta traiesc in alta lume, nu cea reala. :lostit (13):




#143 Iaro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 423 Postari:

Postat 27 January 2008 - 11:05 PM

Registrul special pentru banii detinuti de persoanla, se refera numai la acele persoane care fac operatiuni cu bani, in numerar. Daca un agent de paza are functie de interventie, monitorizare si protectie a obiectivelor, atunci insemna ca el nu "lucreaza" cu numerar. Daca un agent de paza indeplineste functia de sofer el nu trebuie sa justifice nimic. Numai personalul care lucreaza si utilizeaza aparatul electronic fiscalizat de marcat. :biggrin:



#144 view2

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 29 January 2008 - 09:15 PM

Azi mi-am luat-o cu 8000 ron.Control inopinant de la Garda si nu aveam casa fiscalizata.Casa era fizic in showroom dar nu am fiscalizat-o.Restul OK casa se pupa fix.Au cautat peste tot - jignitor .deplorabil.In sertare pe dupa praful care nu-l mai stersesem de luni.intrebau ce e cu geanta aia etc.Niste fomisti ce merg cu apuca si se cred radicali. Montez tamplarie de PVC (s-a mai scris pe aici si nimeni nu a raspuns-in special Contabilii moderatori care unde e text al legii dau raspuns imediat cu da sau nu) si incasesez respectiv tai chitante pe teren.De trei ani.Si a fost ok.Acum legea s-a modificat si pe frigul asta cand nu prea sunt comenzi noi trebuie sa alergam pe la cozile fiscului sa fiscalizam casele de marcat (si acolo indiferenta si cozi imense)sau cu documente pe la fisc. Oricum nu o sa-mi fac in veci un caiet cu banii de inghetata in firma atat timp cat am taiat la toti PF chitante cu regim special.Nu am timp de plans cu angajatii sau sa urmez si niste cursuri speciale cu ei din banii mei sa le explic cum trebuie sa-si declare banii la intrare in unitate. Unde mai e managementul?.Unde mai e caracterul? Fata de angajati bineinteles ca ei nu inteleg ca si mine cand muncesti de ce nu te lasa sa muncesti? Oricum o mana se spala pe alta. Daca se spune ca pana in aprilie muncesti pentru stat asa sa creada el.



#145 view2

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 29 January 2008 - 10:24 PM

E lege si nimeni nu zice.Statul vrea sa fi corect ca nici el nu are de unde sa plateasca asfaltul pe care calcam noi zilnic.Sunt de acord.Dar cand tai chitanta (ca mai am 10 cartoteci in birou goale-cu regim fiscal) si el vine si zice nu nu e bine (ce nu e bine?) ca trebuie asa si face o lege ambigua si plina de interpretari si cei care nu sunt buticari si evazionisti nu stiu ce sa faca si o fura pana la urma.Unde mai e dreptatea?Ca parca numai comert online cu extraerestii se face aici.Vreti chitanta sau bon?Ora pe internet costa la mine.Va rog plata.



#146 Olguta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 469 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti
  • Interests:diverse

Postat 30 January 2008 - 01:47 PM

Vezi postareaILDY77, la Jan 30 2008, 11:08 AM, a spus:

@ kokosmin

Legea am citit-o de nenumarate ori, insa atata timp cat e loc de interpretari, eu personal nu imi mai permit sa risc. Amenzile sunt uriase, si cei 600-700 ron cat costa un aparat, chiar nu merita riscul de a plati 8000 ron amenda. Am intrebat si eu la finante, nimeni nu spune un da hotarat, dar totusi ... raspunsul este da, trebuie casa de marcat.
In concluzie, zilele trecute mi-am achizitionat si eu un aparat, am fiscalizat-o si... mergem inainte. Inca un obiect decorativ in camera.
Chiar nu aveam nevoie de aceasta cheltuiala, plus contract de service obligatoriu etc.. dar din pacate noi nu suntem in masura sa ne facem dreptate, ca urmare trebuie sa "dansam" cum vor ei.
Nu are absolut nicio logica nici casa de marcat, nici caietul cu banii personali, unde imi scriu zilnic cati bani am in poseta, cati in dulap si cati in sertar?! dar asta e! asta-i tara in care traim...

Kokosmin, dupa cum vezi, eu am intrat in hora, tu faci cum crezi, poate nici nu e vorba atat de mult de cei 6-700 de lei cat costa cea mai mica, ieftina casa de marcat, enervant este faptul ca tu incerci sa fi corect, lucrezi legal,iti declari banii incasati prin chitanta, platesti tva-ul aferent, etc... si tot nu e bine.
Explicati-mi si mie va rog, pentru ca eu nu am mai lucrat cu case de marcat. E vorba de o persoana juridica careia i s-a facut factura si bon pe casa. In cazul asta, cum e afectat Z? E o greseala? Adica sa nu dubleze veniturile?Care ar fi inregistrarile contabile in cazul acesta? Cum introduci acest z si cu ce trebuie sa fie el egal. Va multumesc pentru ajutor si raman recunoscatoare.



#147 kokosmin

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 30 January 2008 - 02:06 PM

Eu am casa de marcat nefolosita, am avut-o fiscalizata in alt judet unde am avut un punct de lucru ... nu am predat memoria acolo si acum ar trebui sa ma duc din Bucuresti pan ain Constanta sa o dau, urmand sa o refiscalizez aici ...

Dar nu asta este problema mare..
Acum pun o intrebare retorica: De la vanzatorii online cu magazine cunoscute am primit intotdeauna ca persoana fizica factura si chitanta cand a sosit curierul cu produsul. Noi suntem diferiti ? Nu. :lostit (13): :thumbup:



#148 GeForce

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 137 Postari:
  • Gender:Male

Postat 30 January 2008 - 04:29 PM

Vezi postareaOlguta, la Jan 30 2008, 01:47 PM, a spus:

Explicati-mi si mie va rog, pentru ca eu nu am mai lucrat cu case de marcat. E vorba de o persoana juridica careia i s-a facut factura si bon pe casa. In cazul asta, cum e afectat Z? E o greseala? Adica sa nu dubleze veniturile?Care ar fi inregistrarile contabile in cazul acesta? Cum introduci acest z si cu ce trebuie sa fie el egal. Va multumesc pentru ajutor si raman recunoscatoare.
Daca unei persoane juridice (si nu numai) i s-a emis factura, care a fost achitata cu bon fiscal, atunci acea suma se scade din Z-ul zilnic (daca folosesti program de conta si tii evidenta pe fiecare client, in analitic).
Ex: Z-ul zilei "N" este de 3000 lei
In ziua "N" s-a uemis urmatoarele facturi, achitate cu Bon fiscal:
a) PF Ionescu , in valoare de 100 lei
b) SC Alfa , in valore de 500 lei
Cand inregistram Z-ul, vom inregistra 5311 = 707, 4427 cu valoarea de 2400 lei, iar apoi pentru facurile emise se inregistreaza incasarea acestora in registrul de casa, astfel : 5311 - 4111.analitic a) - pentru suma de 100 lei si 5311 = 4111.analitic b) cu valorea de 500 lei. Emiterea facturilor catre clienti se inreg. astfel: 4111. analitic a) =707, 4427 cu valorea de 100 lei si 4111.analitic b) = 707, 4427 cu valorea de 500 lei.
In acest mod nu se denatureaza nimic in evidenta contabila, deoarece se vede destul de clar ca pentru suma de 600 lei, au fost emise doua facturi, in ziua respectiva, catre diversi clienti, iar restul de 2400 lei e evidentiat distinct ca incasare din vanzarea marfurilor cu bonuri fiscale (fara a se emite factura). :lostit (13):
Daca e ceva neclar va rog sa spuneti!



#149 Olguta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 469 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti
  • Interests:diverse

Postat 30 January 2008 - 06:28 PM

Vezi postareaSalsa, la Jan 30 2008, 04:29 PM, a spus:

Vezi postareaOlguta, la Jan 30 2008, 01:47 PM, a spus:

Explicati-mi si mie va rog, pentru ca eu nu am mai lucrat cu case de marcat. E vorba de o persoana juridica careia i s-a facut factura si bon pe casa. In cazul asta, cum e afectat Z? E o greseala? Adica sa nu dubleze veniturile?Care ar fi inregistrarile contabile in cazul acesta? Cum introduci acest z si cu ce trebuie sa fie el egal. Va multumesc pentru ajutor si raman recunoscatoare.
Daca unei persoane juridice (si nu numai) i s-a emis factura, care a fost achitata cu bon fiscal, atunci acea suma se scade din Z-ul zilnic (daca folosesti program de conta si tii evidenta pe fiecare client, in analitic).
Ex: Z-ul zilei "N" este de 3000 lei
In ziua "N" s-a uemis urmatoarele facturi, achitate cu Bon fiscal:
a) PF Ionescu , in valoare de 100 lei
b) SC Alfa , in valore de 500 lei
Cand inregistram Z-ul, vom inregistra 5311 = 707, 4427 cu valoarea de 2400 lei, iar apoi pentru facurile emise se inregistreaza incasarea acestora in registrul de casa, astfel : 5311 - 4111.analitic a) - pentru suma de 100 lei si 5311 = 4111.analitic b) cu valorea de 500 lei. Emiterea facturilor catre clienti se inreg. astfel: 4111. analitic a) =707, 4427 cu valorea de 100 lei si 4111.analitic b) = 707, 4427 cu valorea de 500 lei.
In acest mod nu se denatureaza nimic in evidenta contabila, deoarece se vede destul de clar ca pentru suma de 600 lei, au fost emise doua facturi, in ziua respectiva, catre diversi clienti, iar restul de 2400 lei e evidentiat distinct ca incasare din vanzarea marfurilor cu bonuri fiscale (fara a se emite factura). :lostit (13):
Daca e ceva neclar va rog sa spuneti!
Minutioasa treaba. O sa lucrez si eu cat de curand cu casa de marcat si voi vedea si pe pielea mea! Multumesc frumos salsa pentru ajutor! Poti sa contezi si tu pe mine :thumbup:
Nu mi-e clar un lucru: de pilda la s.c. alfa: bagi asa: 411 = 704, 4427 din care 420.17 ron in contul de venit 704; dar pe el nu l-ai mai bagat odata cand ai facut 5311=704? Nu trebuie sa il scazi de acolo?la 704 nu mi-e clar mie..



#150 Iaro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 423 Postari:

Postat 30 January 2008 - 09:02 PM

707 e contul, nu 704!
RFZ = 3000 lei
Si ai asa o data , bonurile fiscale fara factura:
5311 = % (707, 4427) cu suma de 2400 lei
Si a doua oara , bonurile fiscale cu factura:
a) 4111analitic a)=% (707, 4427) cu 100 lei
b) 4111analitic b)=% (707, 4427) cu 500 lei
I. Total RFZ = 3000 lei = 707 cumulat + 4427 cumulat = 5311 + 4111analitic a) + 4111analitic b)
Iar prin incasarea facturilor:
II. 5311 = % (4111analitic a) , 4111analitic b)) = 600 lei ( 100+500)
Din I si II rezulta ca Total RFZ = 3000 lei = 5311 (incasari totale ziua "N")
OBS: La magazinele cu amanuntul (comert) evidenta se tine global-valoric, iar descarcarea marfurilor se face la pret de vanzare (care include TVA).
Ce anume e neclar?
707 se afla impartind 3000lei (total RFZ din ziua N) la 1,19
4427 se afla prin inmultirea sumei de 3000 lei cu 19 si impartit apoi la 119.
707 nu are analitic distinct si nici 4427 :cool:



#151 ILDY77

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 30 January 2008 - 09:45 PM

Vezi postareakokosmin, la Jan 30 2008, 04:06 PM, a spus:

Acum pun o intrebare retorica: De la vanzatorii online cu magazine cunoscute am primit intotdeauna ca persoana fizica factura si chitanta cand a sosit curierul cu produsul. Noi suntem diferiti ? Nu. :lostit (13): :lnr (21):

Nu suntem diferiti, unii isi permit sa plateasca amenzi, sau.. au "cunostinte bune", relatii cu cine trebuie, dar cine nu are?!...
Revenind la intrebarea ta, da, prin posta ai voie sa primesti fact+chitanta, se ataseaza documentul de ramburs, in acest fel, se justifica comertul prin corespndenta. :seas (2): Bon de casa trebuie facut doar daca incasezi numerar direct de la persoana fizica, nu prin banca, nu prin ramburs posta sau curier.
Mi-am invatat lectiile nu? ce ziceti? :thumbup:



#152 kokosmin

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 31 January 2008 - 03:39 PM

Vezi postareaILDY77, la Jan 30 2008, 09:45 PM, a spus:

prin posta ai voie sa primesti fact+chitanta, se ataseaza documentul de ramburs, in acest fel, se justifica comertul prin corespndenta. :lostit (13): Bon de casa trebuie facut doar daca incasezi numerar direct de la persoana fizica, nu prin banca, nu prin ramburs posta sau curier.

Ai mare dreptate, m-am grabit eu la postare..
La ce document de ramburs te referi si unde sa-l atasez ? :thumbup:



#153 lenuta.pop

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 143 Postari:

Postat 06 February 2008 - 02:48 PM

Va rog frumos o lamurire:
Magazin deci vanzare cu amanuntul, gestiunea se vrea a fi tinuta cantitativ valoric.
Vanzari pe baza de comanda la persoane fizice. Vine omul cere ceva imi da avans, factura+bon de casa,vine marfa aduce omu' banii factura (valoare marfa,storno avans)+bon casa cu valoarea facturii.
Cum fac raportul de gestiune pentru ca:
- atunci cand incasez avansul nu-mi iese marfa din gestiune nu?
- cand incasez diferenta, valoare gestiune cu care ma descarc este mai mare ca valoare incasata.
Cum sa fac ca sunt cu nervii la pamant. :laugh:
E ceva ce-mi scapa?
Va rog sa ma ajutati :tongue:



#154 lenuta.pop

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 143 Postari:

Postat 07 February 2008 - 09:23 AM

Multumesc robertantal.
Mai am o intrebare referitor la acest subiect.
RZ trebuie sa corespunda cu raportul de gestiune?
Eu cred ca nu deoarece se pot vinde marfuri si prestari servicii iar prestarile servicii nu sunt stocabila.
Corect?



#155 danutanitulescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:

Postat 07 February 2008 - 07:42 PM

nelamurirea mea este ca din moment ce legea nu mai permite eliberarea de chitante celor care au casa de marcat,fara nici o exceptie,cum de eu inca primesc chitante de la furnizori???? :tongue:



#156 carmen2531

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 17 April 2008 - 03:23 PM

Oare mai e cineva care s-a pacalit cu neseriosii de la SEDONA? Va sfatuiesc sa nu apelati la ei, eu am facut-o si acum :pullhair: :frusty:



#157 Catalina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 150 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 22 April 2008 - 02:45 PM

Buna ziua
Am si eu o intrebare legata de bonul fiscal si chitanta emisa de POS.
Sa va explic: Am cumparat ceva de la o firma si am platit cu cardul de firma. Ca documente justificative nu mi s-a dat decat factura+chitanta de confirmare de la POS. Cd am cerut si un bon mi s-a dat ca raspuns ca nu poate sa emita si bon, ca acea chitanta de la POS ar fi bonul care imi atesta mie plata. Dar am citit acum pe net cum ca exista o optiune la casa de marcat "vanzare pe non-cash". Ma puteti lamuri si pe mine. M-am certat cu mai multa lume c aunii sustin ca e de ajuns aceea chitanta de la POS. Mie nu mi s epare normal. O sa mai caut si aici pe forum si as vrea sa gasesc ceva in niste norme privind plata cu cardul.
Multumesc frumos
Degeaba ai dreptate daca nu ti-o da cineva.



#158 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 22 April 2008 - 06:31 PM

Vezi postareaCatalina, la Apr 22 2008, 03:45 PM, a spus:

Am si eu o intrebare legata de bonul fiscal si chitanta emisa de POS.
Sa va explic: Am cumparat ceva de la o firma si am platit cu cardul de firma. Ca documente justificative nu mi s-a dat decat factura+chitanta de confirmare de la POS. Cd am cerut si un bon mi s-a dat ca raspuns ca nu poate sa emita si bon, ca acea chitanta de la POS ar fi bonul care imi atesta mie plata.
Persoanele fizice si juridice, asociațiile familiale, precum si orice alte entitati care efectueaza cu plata, pe teritoriul Romaniei, livrari de bunuri cu amanuntul si/sau prestari de servicii direct catre populatie, sunt obligate sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale, indiferent daca plata se face in numerar sau cu card bancar.
Ordonanta de urgenta nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale
Art. 9. - (1) Clientii vor solicita si vor pastra bonurile fiscale asupra lor pana la parasirea unitatii de livrare a bunurilor sau de prestare a serviciilor in vederea prezentarii lor la un eventual control, pentru justificarea provenientei acestora.
(2) Utilizatorii sunt obligati sa afiseze la loc vizibil anunturi de atentionare a clientilor cu privire la obligatia acestora de a respecta dispozitiile prevazute la alin. (1).



#159 Catalina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 150 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 29 April 2008 - 04:06 PM

Multumesc frumos Lexiroxi!
Degeaba ai dreptate daca nu ti-o da cineva.



#160 lore14

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 45 Postari:
  • Location:cluj napoca

Postat 18 May 2008 - 04:55 PM

Situatie...
obiect activitate firma: alte forme de invatamant mai exact cursuri de limba engleza
pana la modificare legii privitoare la obligativitatea caselor de marcat, se intocmea:
- contract in care era prevazuta valoarea cursului si faptul ca se plateste in rate
- se emitea factura pe suma totala a cursului iar banii erau incasati cu 2 chitante cf contractului.
Dupa modificarea legii, articolul referitor la plata in rate s-a revocat si apare obligativitatea casei de marcat.
Putem emite 2 bonuri fiscale reprezentant cele 2 rate aferente unui curs? cum ne dau seama ce bon tine de ce factura? sau cum e corect sa facem? :thumbup:
Daca aveti situatii asemanatoare va rog un sfat,as vrea sa lucram cat mai corect. multumesc






Similar Topics Collapse

3 useri citesc topicul

0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL