Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
inregistrare in cartea de munca - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

inregistrare in cartea de munca

46 replies to this topic

#1 ggk

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 33 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 23 August 2007 - 07:58 PM

Am cerut inspectorului de resurese umane o copie de pe
cartea de munca si am constatat ca majorarea salariului
de care am beneficiat de la 01.01.2007 a fost inregistrata
cam asa:

-conform decizie din 19.05.2007 -majorat salariul de la 01.01.2007.

E corect ?Ati mai vazut asemenea inregistrari ?

In statul de plata salariul apare majorat de la 1.01.2007.



#2 dana_cz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 218 Postari:
  • Gender:Female

Postat 23 August 2007 - 10:51 PM

Nu-i prea corect, dar se practica. Nu e primul caz si probabil nici ultimul. De obicei se gaseste intelegere si de la functionarii ITM pentru astfel de cazuri, cu atat mai mult cu cat e vorba de majorare si, in plus, si prin efectul legii. Practica aceasta e de inteles pentru ca se are in vedere interesul angajatului.
La fel a procedat si inspectorul vostru de resurse umane. Daca el asa a primit actul ce putea face? Era in avantajul salariatului sa nu fi inregistrat acea decizie pe motiv ca a primit-o tarziu?

Nu inteleg care mai e problema? Atata timp cat s-a majorat salariul de la 01.01.2007, iar acesta apare majorat inca de pe statul de plata din ianuarie, iar contributiile platite si restul de plata primit sunt cele corespunzatoare salariului majorat care mai e problema?
Corect sau incorect, asta e. Iar prin bunavointa acelei persoane, acel "detaliu de procedura" a fost acoperit.

Viata este suma tuturor alegerilor tale



#3 carmen29

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 156 Postari:

Postat 24 August 2007 - 02:43 PM

Schimbarile de salariu nu se mai fac prin decizie ci prin act aditional la contractul de munca
care se semneaza si de angajat si de angajator si dupa inregistrarea la ITM, un exemplar
apartine angajatului.



#4 dana_cz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 218 Postari:
  • Gender:Female

Postat 24 August 2007 - 08:13 PM

De cand si in baza a ce orice schimbare de salariu se face prin act aditonal? Poate imi scapa mie ...
Viata este suma tuturor alegerilor tale



#5 carmen29

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 156 Postari:

Postat 27 August 2007 - 04:54 PM

Vezi postareadana_cz, la Aug 24 2007, 09:13 PM, a spus:

De cand si in baza a ce orice schimbare de salariu se face prin act aditonal? Poate imi scapa mie ...
Codul Muncii
Art.17 Informare cu privire la clauzele contractului de munca.
1)
Anterior încheierii sau modificării contractului individual de muncă, angajatorul are obligația de a informa persoana selectată în vederea angajării ori, după caz, salariatul, cu privire la clauzele esențiale pe care intenționează să le înscrie în contract sau să le modifice.
(11) Obligația de informare a persoanei selectate în vederea angajării sau a salariatului se consideră îndeplinită de către angajator la momentul semnării contractului individual de muncă sau a actului adițional, după caz.
(2) Persoana selectată în vederea angajării ori salariatul, după caz, va fi informată cu privire la cel puțin următoarele elemente:
a) identitatea părților;
b) locul de muncă sau, în lipsa unui loc de muncă fix, posibilitatea ca salariatul să muncească în diverse locuri;
c) sediul sau, după caz, domiciliul angajatorului;
d) funcția/ocupația conform specificației Clasificării ocupațiilor din România sau altor acte normative și atribuțiile postului;
e) riscurile specifice postului;
f) data de la care contractul urmează să își producă efectele;
g) în cazul unui contract de muncă pe durată determinată sau al unui contract de muncă temporară, durata acestora;
h) durata concediului de odihnă la care salariatul are dreptul;
i) condițiile de acordare a preavizului de către părțile contractante și durata acestuia;
j) salariul pe bază, alte elemente constitutive ale veniturilor salariale, precum și periodicitatea plății salariului la care salariatul are dreptul;
k) durata normală a muncii, exprimată în ore/zi și ore/săptămână;
l) indicarea contractului colectiv de muncă ce reglementează condițiile de muncă ale salariatului;
m) durata perioadei de probă;
(3) Elementele din informarea prevăzută la alin. (2) trebuie să se regăsească și în conținutul contractului individual de muncă.
(4) Orice modificare a unuia dintre elementele prevăzute la alin. (2) în timpul executării contractului individual de muncă impune încheierea unui act adițional la contract, într-un termen de 15 zile de la data încunoștințării în scris a salariatului, cu excepția situațiilor în care o asemenea modificare rezultă ca posibilă din lege sau din contractul colectiv de muncă aplicabil.
(41) La negocierea, încheierea sau modificarea contractului individual de muncă, oricare dintre părți poate fi asistată de terți, conform propriei opțiuni, cu respectarea prevederilor alin. (5).
(5) Cu privire la informațiile furnizate salariatului, prealabil încheierii contractului individual de muncă, între părți poate interveni un contract de confidențialitate.



#6 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 August 2007 - 08:47 PM

in situatia majorarilor de salarii prin lege, de regula se fac decizii de majorare nu acte aditionale ( Asa cere si ITM ul ) findca ar fi cam greu de facut acte aditionale la firme care au zeci sau sute de angajati.



#7 dana_cz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 218 Postari:
  • Gender:Female

Postat 27 August 2007 - 10:28 PM

Exact. Asa e cum spune Florin.
E perfect adevarat si ce ai vrut sa spui tu, Carmen, din pacate te-ai oprit cu bolduitul exact la ceea ce conta in situatia asta:

Vezi postareacarmen29, la Aug 27 2007, 05:54 PM, a spus:

(4) Orice modificare a unuia dintre elementele prevăzute la alin. (2) în timpul executării contractului individual de muncă impune încheierea unui act adițional la contract, într-un termen de 15 zile de la data încunoștințării în scris a salariatului, cu excepția situațiilor în care o asemenea modificare rezultă ca posibilă din lege sau din contractul colectiv de muncă aplicabil.
Act aditional se incheie atunci cand cuprinsul lui reflecta vointa partilor. Cand aplici dispozitii imperative ale legii, nu este nevoie de act aditonal. Oricum nu ai de ales daca vrei sau nu sa aplici.
Orice modificare in baza unei dispozitii imperative a legii sau in baza obligatiei de executare a unui contract colectiv incheiat la un nivel superior e obligatorie si nu ai nevoie decat de decizie (individuala sau chiar colectiva, atunci cand sunt multi angajati).
Viata este suma tuturor alegerilor tale



#8 bsimona

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 64 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 05 January 2008 - 03:22 PM

Se mai poate trece in carnetul de munca vechimea constituita la o societate, cu contract de 2 ore pe zi si cumul de functii, dar din anul 2004-2005?



#9 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 05 January 2008 - 05:46 PM

Vezi postareabsimona, la Jan 5 2008, 03:22 PM, a spus:

Se mai poate trece in carnetul de munca vechimea constituita la o societate, cu contract de 2 ore pe zi si cumul de functii, dar din anul 2004-2005?
Din pacate nu se fac totalizari de vechime in cartea de munca desi ar fi utile pentru procentul de vechime in munca. Vechimea se calculeaza.
In cartea de munca se trec doar evenimente sau modificari de situatii (functie, salarii etc.).
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#10 IULIANA1207

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 755 Postari:
  • Location:Ploiesti

Postat 05 January 2008 - 08:02 PM

Se poate face o adeverinta pentru perioada respectiva, este valabila in cazul pensionarii.
iuliana



#11 stanciu ana simona

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 90 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti
  • Interests:contabilitate

Postat 03 April 2008 - 08:24 AM

Ce acte trebuie sa duc la ITM pentru completarea unei carti de munca ? Va multumesc



#12 MIKY2010

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 609 Postari:
  • Gender:Female

Postat 03 April 2008 - 08:32 AM

acuma depinde ce vrei sa se completeze in cartea de munca. daca este carte noua, pentru inscrierea datelor personale ale salariatului ai nevoie de copie dupa cartea de identitate, certificatul de nastere si o copie dupa diploma de studii. daca vrei sa se completeze o modificare de salariu sau incadrare, atunci trebuie sa duci act aditional sau decizie(daca majorarea este data de o lege). sper ca ti-am fost de folos



#13 mirela62

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 4 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 14 May 2008 - 03:09 PM

Miky, te intreb si eu, trebuie facuta o cerere pentru carte de munca nou? Ca din partea solicitantului, sau din partea firmei?

Aceasta postare a fost editata de MIKY2010: 22 April 2009 - 01:59 PM




#14 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 14 May 2008 - 03:55 PM

Vezi postareamirela62, la May 14 2008, 03:09 PM, a spus:

Miky, te intreb si eu, trebuie facuta o cerere pentru carte de munca nou? Ca din partea solicitantului, sau din partea firmei?
Firma face rost de carte de munca pentru noii angajati care declara in scris ca nu au carte de munca (la ei sau la vreo alta firma). Dar nu prea vad la ce mai folosesc cartile de munca din ziua de azi. Ele chiar vor fi desfiintate in curand. Se poate inlocui cu o adeverinta de la firma la plecarea din firma.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#15 MARYSA ST

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 231 Postari:

Postat 14 May 2008 - 04:06 PM

Vezi postareamirela62, la May 14 2008, 04:09 PM, a spus:

Vezi postareaMIKY2010, la Apr 3 2008, 09:32 AM, a spus:

acuma depinde ce vrei sa se completeze in cartea de munca. daca este carte noua, pentru inscrierea datelor personale ale salariatului ai nevoie de copie dupa cartea de identitate, certificatul de nastere si o copie dupa diploma de studii. daca vrei sa se completeze o modificare de salariu sau incadrare, atunci trebuie sa duci act aditional sau decizie(daca majorarea este data de o lege). sper ca ti-am fost de folos


Miky, te intreb si eu, trebuie facuta o cerere pentru carte de munca nou? Ca din partea solicitantului, sau din partea firmei?

Cand am solicitat carnete de munca pentru mai multi salariati, ITM mi-a cerut o adresa din parte societatii cu un tabel: nr crt., numele salariat, nr si data contract de munca si data angajarii. Asta la ITM Prahova, poate in alta parte, e altfel!



#16 MIKY2010

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 609 Postari:
  • Gender:Female

Postat 22 May 2008 - 08:06 AM

este un formular tip pentru cumpararea carnetului de munca. firma se ocupa de cumpararea lui, dar salariatul suporta costul acestuia. pentru ca ii apartine. aproximativ 5 lei. carnetul de munca se cumpara de la directia pentru dialog, familie si solidaritate sociala. dupa ce completezi formularul, ai nevoie de viza ITM pe el, si apoi mergi la Directie pentru a cumpara carnetul. la fel se procedeaza si pentru suplimentul pentru carnetul de munca. acolo nu ai nevoie de viza ITM.



#17 FlorynF

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 17 June 2008 - 02:37 PM

Urgent !!!! Poate cineva sa ma ajute si pe mine ??? Am un prieten care lucreaza ca profesor cu norma intreaga perioada determinata si are si o jumatate de norma ca secretar perioada nedeterminata. trebuie sa-si completeze singur carnetul de munca si nu stie exact cum sa faca operatiunile in carnet. Va rog mult, cine poate sa ma ajute . :thumbup:



#18 MIKY2010

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 609 Postari:
  • Gender:Female

Postat 17 June 2008 - 03:02 PM

in cartea de munca se completeaza perioada in care lucreaza ca profesor, cu norma intreaga. fractiunile de norma nu se completeaza in cartea de munca. la incetarea unui contract de munca cu timp partial, se elibereaza adeverinta vizata de ITM. originalul se pastreaza de catre angajat. conteaza la stabilirea vechimii.



#19 Elena_cristina

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 20 October 2008 - 01:26 PM

Buna ziua,

Am si eu o problema legata de modul de completare in cartea de munca: am un contract pe durata determinata de 3 luni, la data expirarii contractului a fost facut un nou contract. cum se completeaza in cartea de munca?
1. angajat pe durata determinata - contract nr 1/.......
2. incetat contract de munca conform art 56, lit j - contract nr 1/.......


sau

1. angajat pe durata determinata - contract nr 1/.......
2.incadrat pe durata nedeterminata - contract nr 2/......



#20 eugen ursache

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 517 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:agricultura, lemne fiare si motoare

Postat 20 October 2008 - 01:51 PM

Daca se face un nou contract pt durata nedeterminata, se inscriu 2 randuri:
1 incetat contract durata det
2 incadrat pe durata nedet.

Daca se modifica contractul existent prin act aditional (varianta cea mai corecta, in opinia mea) se inscrie doar modificarea, pe un rand.
Motan m-as fi dorit sa fiu / cu gheare si mustete lungi, / cu coada-n sus, cu blana-n dungi, / c-un ochi verzui si-un ochi capriu. // Pisicile de prin vecini / sa le gonesc pe la pricini, / sa-mi fete fiecare-un fiu / c-un ochi verzui si-un ochi capriu (Nichita Stanescu)






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL