Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Dreptul / obligatia de semnatura - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


- - - - -

Dreptul / obligatia de semnatura


77 replies to this topic

#41 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 18 November 2008 - 02:27 PM

Dorinz, tu esti economist, adica deja esti mai mult decat un contabil autorizat, care e o functie de studii medii. Poti sa devi mai mult decat economist daca reusesti sa devi "expert contabil".
Si ca economist poti face tot ce tine de contabilitate, salarii etc., cu exceptia semnarii bilantului. Semnarea bilantului il face un expert contabil sau o firma de contabilitate sau directorul economic sau contabilul sef. Ca economist poti sa te angajezi ca director-economic sau ca si contabil sef (chiar si cu o ora pe zi) la cate firme doresti, dar sa nu fii in conflict de interese cu firma de contabilitate cu care lucrezi. Vezi contractul de munca cu firma de contabilitate daca nu-ti interzice sa faci contabilitate la alte firme.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#42 flore82

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 02 January 2009 - 07:23 PM

CITAT(AnAbEllA @ Mar 27 2008, 09:48 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Poti tine contabilitatea la firme ( banuiesc ca ai suficiente cunostinte in domeniu) ca si angajat cu contract de munca pe o functie ce necesita studii medii ( contabil, functionar economic) pina termini facultatea. Pentru intocmirea si semnarea bilanturilor va fi necesar ( tot pina termini facultatea) sa apelezi la un expert contabil. In ceea ce priveste declaratiile, te sfatuiesc sa iti procuri de pe net programul de conta SAGA, care este gratuit ( daca nu doresti actualizari) si in care gasesti toate declaratiile care sunt necesare. Iti va fi de mare ajutor, crede-ma.
buna si la multi ani
referitor l acest mesaj as avea o mare rugaminte la dvs.
am nascut acum 3 ani si de atunci sunt in concediu de ingrijire copil intre timp nascand si o a 2 fetita ,inainte de a naste am lucrat intr-o soc com ca si contabil sef ,am terminat cursurile fac de manag financiar contabil ,si sunt licentiata econimost,numai doresc sa ma intorc la respectiva socieatate ,si as dori sa tin evidenta acasa la cateva firme numai ca nu stiu dac pot face asta ,pot semna bilantul?este necesar un ctr cu timp partial de lucru?pana la ce cifra de afaceri pot semna bilantul?nu am urmat un curs de expert contabil sau ceva asemanator ,daca ma puteti ajuta cu aceste informatii ca raman profund recunoascatoare .id meu de mess este florioprescu 82 daca dorit sa ma ajutati .
va multumesc anticipat
la multi ani




#43 vioreld

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 166 Postari:
  • Location:Buzau
  • Interests:Informare

Postat 12 January 2009 - 03:11 PM

CITAT(dorinz @ Nov 18 2008, 02:05 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Buna ziua! Ma numesc Dorin si am o nelamurire.
Anul acesta am terminat facultatea sectia:Contabilitate si informatica de gestiune. acum 10 ani facusem liceul economic,atestat in merceologie,deci comert, si apoi [...]Bilantul il pot semna eu la INTOCMIT ? Cine mai trebuie sa semnneze bilantul? Administratorul societatii(vorbesc de IMM) ? Sau este obligatoriu nevoie sa fie semnat nu de administrator ci de un axpert contabil ? Si inca o intrebare: ca sa fiu contabil autorizat ce trebuie sa fac? Va multumesc.

Daca citesti OG 65/94 cred ca o sa te lamuresti. Este necesar un contact de prestari servicii financiar - contabile.
CITAT(flore82 @ Jan 2 2009, 07:23 PM) <{POST_SNAPBACK}>
[...]si sunt licentiata econimost,numai doresc sa ma intorc la respectiva socieatate ,si as dori sa tin evidenta acasa la cateva firme numai ca nu stiu dac pot face asta ,pot semna bilantul?este necesar un ctr cu timp partial de lucru?pana la ce cifra de afaceri pot semna bilantul?nu am urmat un curs de expert contabil sau ceva asemanator

Da. Este necesar un contract de munca.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 16 March 2009 - 02:23 PM

vioreld



#44 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 16 January 2009 - 01:53 PM

Expertii contabili si contabilii autorizati pot lucra atat independent cat si angajati. In ultimul caz ai dreptate ca functiile lor in acea firma nu se vor numi "expert contabil", respectiv "contabil autorizat" ci vor avea o functie potrivita din COR, cel mai probabil "economist" (pentru cei cu studii superioare economice), respectiv "contabil" (pentru studii medii).

Aceasta postare a fost editata de nopris: 16 January 2009 - 01:55 PM

Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#45 getw

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 40 Postari:
  • Location:iasi

Postat 12 March 2009 - 10:41 AM

Pentru a fi PFA trebuie sa fii expert contabil sau contabil autorizat. Poti semna doar un contract de munca cu timp partial



#46 economista01

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 01 September 2009 - 10:08 PM

Buna ziua, daca am absolvit ASE-ul, am si cursuri in domeniu, pot tine conta primara si generala la firme? Pot semna bilantul?
Va rog sa am ajutati si pe mine cu un raspuns, multumesc!
Alina.



#47 vioreld

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 166 Postari:
  • Location:Buzau
  • Interests:Informare

Postat 05 September 2009 - 04:29 PM

Contract de munca pentru fiecare firma. Ai grija insa, ca nu cumva orele cumulate din toate contractele de munca sa depaseasca 24 de ore.
vioreld



#48 butelie

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 188 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Slatina
  • Interests:timpul liber

Postat 06 September 2009 - 01:31 AM

CITAT(vioreld @ Sep 5 2009, 05:29 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Contract de munca pentru fiecare firma. Ai grija insa, ca nu cumva orele cumulate din toate contractele de munca sa depaseasca 24 de ore.


Se pot depasi lejer si 48 de ore !

Eu cunosc un caz concret !



#49 valentina_2009

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 09 September 2009 - 02:52 PM

CITAT(vioreld @ Sep 5 2009, 04:29 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Contract de munca pentru fiecare firma. Ai grija insa, ca nu cumva orele cumulate din toate contractele de munca sa depaseasca 24 de ore.



Multumesc pt ajutor!



#50 lely4vanc

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 06 October 2009 - 04:25 PM

buna ziua!

.... am o problema, la insistentele sefului am semnat un bilet la ordin (avea rol de garantie de plata,....... in protocolul de colaborare era convenit cu semnatura ambelor parti ca nu va fi folosit biletul la ordin). Eu nu am semnatura autorizata pentru banca, ....a fost introdus in sistemul bancar si refuzat (pe motiv ca e invalid) de catre banca noastra.... pe bilet era doar semnatura mea fara nici o completare..............


in naivitatea mea si frica de al refuza pe sef, l-am semnat!....fiind sigura ca nu o sa-l foloseasca conform protocolului de colaborare semnat si anexat la contract!........ si totusi l-au folosit, pe o plata partiala a unei facturi de plata ( plata care seful meu a refuzat sa o faca deoarece nu s-a respectat devizul de lucrari de catre colaboratorii nostri - furnizori de servicii)


ma poate ajuta cineva cu niste trimiteri la legislatia in vigoare! vis-a-vis de contraventile in care m-as incadra prevazute in codul civil si penal

de 2 saptamani tot caut pe internet si nu gasesc ce ma intereseaza! :lostit (13):


multumesc mult anticipat!

nu as fi facut asta, sub nici o forma, dar intr-un oras mic, pe fondul economic actual, greu iti gasesti de lucru, postul meu e destul de bine platatit si de frica sa nu raman pe drumuri am semnat biletul la ordin, crezand in buna-credinta a furnizorului de servicii, care acum ne anunta prin notificare ca va intenta proces si va face plangere la politie, chiar daca nu a respectat devizul de lucrari,.....



Lely



#51 DRAGOS NEGOITESCU

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 999 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 October 2009 - 04:43 PM

In civil nu ai nicio raspundere, in penal este mai greu sa se ajunga; poate doar daca seful tau dispare se poate ajunge la un proces de inselaciune (dar foarte putin probabil, si daca s-ar ajunge aici probabil te-ar face martor nu complice; eu nu mi-as face griji).
Omeneste este de inteles ce ai facut tu, dar vezi ca de obicei tocmai astfel de persoane o patesc... data viitoare nu sti peste ce mai dai.
Contraventie este atunci cand te sui in autobuz fara bilet, cand te joci cu acte si semnaturi este infractiune, dar nu este cazul tau.
Dragos



#52 lely4vanc

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 06 October 2009 - 04:52 PM

merci mult pt toate lamuririle! o seara placuta!

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 07 October 2009 - 12:19 PM




#53 pav

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 173 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 06 October 2009 - 06:17 PM

din practica pe care o cunosc (putin , dar relativ aproape binisor), cu privire la biletele la ordin -
1. daca un bilet la ordin a fost refuzat la plata din lipsa de disponibil, societatea intra in incidenta bancara,
2. daca biletul la ordin a fost refuzat din diversele greseli de intocmire a biletului la ordin, cei de la banca va pot atentiona pentru completarea corecta , semnatura si stampila, ( vi-l retrage pentru o zi pana reglementati situatia- asta daca nu a intrat in circuit- altfel nu se mai poate, cat despre sanctiuni chiar nu am auzit,
despre restul, ar trebui pe viitor sa stii ce semnezi, pentru ca nu este de gluma, faci toate actele, pui stampila si mergi frumos la boss si-l pui sa semneze.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 07 October 2009 - 12:19 PM




#54 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 07 October 2009 - 10:20 AM

Crezi ca va ramane nepedepsit? Adica mi se pare rea credinta sa-l pacalesti pur si simplu.
Daca va plati suma, se poate considera o eroare,
daca insa nu vrea sa platesca suma prin oricare dintre modalitati , e de natura penalului,
acuma nu se stie cine ce intentii a avut, daca angajata a semnat
din nestiinta , iar seful a avut alte intentii... trebuie demonstrat , cert este ca exista un act semnat ilegal , fiecare va raspunde mai mult sau mai putin .
Depinde si de pretentiile beneficiarului sumei.



#55 pav

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 173 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 07 October 2009 - 05:49 PM

CITAT(doiny @ Oct 7 2009, 11:20 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Crezi ca va ramane nepedepsit? Adica mi se pare rea credinta sa-l pacalesti pur si simplu.


Chiar nu stiu, dar hai sa o luam logic. Daca cel care a introdus biletul la ordin ( adica doamna care a semnat fara sa aiba drept de semnatura), reprezenta societatea care trebuia sa incaseze, nu sa plateasca, concluzia: societatea urma sa incaseze niste bani prin introducerea biletului la ordin, acest bilet care nu intrunea toate cerintele, a fost refuzat chiar de la banca unde au contul deschis. Deci, nu s-a intamplat nimic, pentru ca cel care a introdus biletul a fost in culpa, nu cel care urma sa incaseze. Domnul (patron, sef.. etc..) a avut de suferit pentru ca nu a stiut sa respecte conditiile care se impun in calitatea sa de conducator. Ar trebui sa nu aiba nimic impotriva doamnei care a vrut ( omeneste, spre binele firmei...) sa faca ceva, dar totusi... o impiedica anumite restrictii.

N-am inteles pe cine sa pacaleasca? pe patron? . nicidecum , daca semnatura era OK, oricum banii intrau in contul societatii, daca te referi la acordul intre cei doi - DA , cred si eu ca nu a fost cum trebuie, pentru ca nu si-a respectat cuvantul dat ( este destul de urat acest lucru) :lostit (13):

Aceasta postare a fost editata de MIKY2010: 24 November 2009 - 02:48 PM




#56 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 07 October 2009 - 07:05 PM

nici nu stim toate detaliile....
nu cred ca se pune problema ca d-na contabila sa plateasca biletul la ordin...
doar de natura morala..



#57 xswqaz

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 05 November 2009 - 10:46 PM

Am facut liceul economic, sunt angajat la o firma unde tin contabilitatea primara , contabila a nascut si este acasa pentru crestere bebe timp de 2 ani si vrea sa ma puna pe mine ca sa semnez statele la departamemntul contabil . Este ok ? Am voie ?

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 06 November 2009 - 11:39 AM




#58 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 05 November 2009 - 11:45 PM

Evidenta personalului, intocmirea si semnarea statelor de salarii nu tine de "contabilitate" ci de "resurse umane", domeniu care nu e asa strict reglementat ca domeniul contabil. Asa ca aceste activitati le poti face fara probleme daca ti se incredinteaza prin fisa postului sau printr-o decizie a conducerii. Desigur intocmirea statelor de salarii presupune cunosterea legilor care au legatura cu salariile, iar semnarea lor implica o raspundere, uneori cu consecinte penale, asa ca ai grija ce semnezi. Cu liceul economic poti face si contabilitate primara (operare documente primare). Dar a tine locul contabilei in alte activitati nu prea se poate. De exemplu nu se pot face inchideri de an, bilant, declaratii fiscale (inclusiv cele privind salariile). Pentru declaratii fiscale puteti apela la alt contabil sau la un consultant fiscal sau la o firma de contabilitate. Pentru bilant puteti apela la un expert contabil sau la o firma de contabilitate (preferabil chiar inainte de inventarul anual, caci expertul contabil care face bilantul ar trebui sa participe la inventarul anual, ceea ce la romani nu prea se practica).

Aceasta postare a fost editata de nopris: 05 November 2009 - 11:54 PM

Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#59 xswqaz

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 12 November 2009 - 09:27 PM

CITAT(nopris @ Nov 5 2009, 11:45 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Evidenta personalului, intocmirea si semnarea statelor de salarii nu tine de "contabilitate" ci de "resurse umane", domeniu care nu e asa strict reglementat ca domeniul contabil. Asa ca aceste activitati le poti face fara probleme daca ti se incredinteaza prin fisa postului sau printr-o decizie a conducerii. Desigur intocmirea statelor de salarii presupune cunosterea legilor care au legatura cu salariile, iar semnarea lor implica o raspundere, uneori cu consecinte penale, asa ca ai grija ce semnezi. Cu liceul economic poti face si contabilitate primara (operare documente primare). Dar a tine locul contabilei in alte activitati nu prea se poate. De exemplu nu se pot face inchideri de an, bilant, declaratii fiscale (inclusiv cele privind salariile). Pentru declaratii fiscale puteti apela la alt contabil sau la un consultant fiscal sau la o firma de contabilitate. Pentru bilant puteti apela la un expert contabil sau la o firma de contabilitate (preferabil chiar inainte de inventarul anual, caci expertul contabil care face bilantul ar trebui sa participe la inventarul anual, ceea ce la romani nu prea se practica).




MULTUMESC PENTRU RASPUNS ! O SA-I SPUN CA NU SUNT DE ACORD .



#60 sobis

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 23 November 2009 - 07:42 PM

Sunt contabil la o unitate administrativ-teritoriala si momentan sunt in concediu medical.In institutia in care lucrez nu are cine sa-mi tina locul.Intrebarea este daca pot semna acte pentru banca pe perioada concediului medical?Mentionez ca nu s-a dat nici o alta dispozitie,specimen de semnatura sau altceva din care sa reiasa ca altcineva poate prelua lucrarile.Ori,salariatii nu pot astepta la nesfarsit.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL