Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Dreptul / obligatia de semnatura - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


- - - - -

Dreptul / obligatia de semnatura


77 replies to this topic

#21 Septimiu

    Peter Pan

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4882 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Nici unu - am o lene de ma doare !!!

Postat 02 October 2007 - 01:41 PM

poti semna tot, inclusiv bilant



#22 g10

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 02 October 2007 - 02:52 PM

Multumesc pentru raspuns :smile:

It's All About Attitude!



#23 econt

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 28 December 2007 - 03:01 PM

Deci,
am o firma de contabilitate (obiect de activitate contabilitate primara). Nu sunt expert contabil. Pana acum am colaborat cu un expert contabil ( aveam incheiat un contract cu el prin care semna bilantul/balanta), care a plecat din tara din pacate. Sunt interesat in colaborarea cu un contabil/firma membru ceccar care sa semneze bilantul la firmele la care tin conta, PE BAZA UNUI CONTRACT de prestari servici ..... In momentu de fata am 23 de clienti(firme) la care tin contabilitatea. Intrebarea mea este : CAT MA COSTA ??? Ma puteti contacta la books17us@yahoo.com sau imi puteti raspunde aici.

PS: Nu vreau sa-i pun pe patroni sa-si asume raspunderea si nici sa ma angajez 2 ore/zi la 23 de firme, asa ca asta este singura solutie legala pe care am gasit-o.



#24 ALINA IOANA

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 28 December 2007 - 05:30 PM

CITAT(Septimiu @ Oct 2 2007, 01:41 PM) <{POST_SNAPBACK}>
poti semna tot, inclusiv bilant

spune-mi si mie legea care zice ca poti semna orice act daca ai terminat liceu si facultate ??????
eu stiu ca poti semna pana la bilant cum a zis si colegul!!!!!



#25 ancamin

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 94 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:BACAU

Postat 28 December 2007 - 07:49 PM

CITAT(Septimiu @ Oct 2 2007, 03:41 PM) <{POST_SNAPBACK}>
poti semna tot, inclusiv bilant

de acord d.p.d.v. personal , ca si pregatire , studii , etc . dar trebuie sa vada si fisa postului , C.I.M. - ul , R.O.I. -ul . trebuie sa aiba grija sa nu isi faca mai mult rau , decat bine .



#26 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 28 December 2007 - 10:19 PM

CITAT(g10 @ Oct 2 2007, 12:43 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Am terminat ASE- ul - Contabilitate si informatica de gestiune, si un liceu economic, si ma intreb ce pot semna cu aceste studii.
Pot semna state , declaratii ... balanta? Bilant stiu ca nu pot semna .. dar restul...?

Poti semna orice la firma la care esti angajat(a), daca esti angajat(a) pe functia de Contabil sef sau de Director economic. Altfel iti trebuie o delegare scrisa din partea conducerii pentru aceasta. Vezi Legea 82 din 1991 a contabilitatii (act.10.10.2007). Art.10 spune:
(2) Contabilitatea se organizeaza si se conduce, de regula, in compartimente distincte, conduse de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie. Aceste persoane trebuie sa aiba studii economice superioare.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#27 danutanitulescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:

Postat 17 January 2008 - 08:25 PM

buna seara,
lamuriti ma si pe mine va rog.Am liceul economic,sunt in ultimul an (anul III) la facultate(finante si banci)si vreau sa stiu daca pot tine contabilitatea in cazul in care nu fac masteratul.Am facut si un curs de contabilitate de 3 luni.In prezent tin contabilitatea unei firme,fiind angajata cu contract de munca ca si contabil.O sa pot semna bilantul dupa ce termin facultatea?
Experienta in cartea de munca in functia de contabil am de 4 ani.
multumesc mult

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 08 July 2008 - 08:37 AM




#28 zsuzsa1983

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 11 March 2008 - 03:45 PM

salutare tuturor
as avea si eu o intrebare
acu am dat licenta -am terminat specializarea de contabilitate si informatica de gestiune
si am auzit de la cineva ca pot semna bilant daca sunt angajata la societate ca director economic dar nu si la alte firme(fara sa am expert sau autorizat)
stie cineva ceva despre asta?
multumesc



#29 Cristina23

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 16 September 2008 - 10:14 PM

An terminat ASe-ul Facultatea de Economie (am si un curs de contabilitate ) si vreau sa stiu si eu daca tin contabilitatea, sa zic la mai multe firme in baza unui contract individual de munca cu timp partial ( 4 sau 2 ore daca se poate) daca am dreptul sa semnez eu bilantul , si daca nu am dreptul ce ar fii de facut, ar trebui sa caut un contabil autorizat sau un expert sa il semneze?



#30 kathy

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 124 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 17 September 2008 - 10:36 AM

CITAT(Cristina23 @ Sep 17 2008, 09:14 AM) <{POST_SNAPBACK}>
An terminat ASe-ul Facultatea de Economie (am si un curs de contabilitate ) si vreau sa stiu si eu daca tin contabilitatea, sa zic la mai multe firme in baza unui contract individual de munca cu timp partial ( 4 sau 2 ore daca se poate) daca am dreptul sa semnez eu bilantul , si daca nu am dreptul ce ar fii de facut, ar trebui sa caut un contabil autorizat sau un expert sa il semneze?


In baza unui ctr de munca da poti, dar ar insemna sa faci ctr indiv de munca cu toate firmele ptr care prestezi contabilitate, ceea ce implica sa iti platesti contributiile la stat ptr fiecare ctr individual in parte, si sincer nu stiu cu ce bani mai ramai in mana dupa treaba asra, sau sa iti plateasca firma si nu cred ca ii mai convine sa iti de-a suma de bani pe care o ceri tu. Cel mai bine este sa iti gasesti un expert contabil care sa iti semneze bilantul la semestru si la sfarsitul anului contra cost bineinteles, si de restul te ocupi tu.
kathy



#31 angelabiris

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:

Postat 17 September 2008 - 02:32 PM

poti sa-ti faci CIM de exemplu si cu 1 ora/zi cu fiecare societate si atunci contributiile nu se ridica la o suma foarte mare, atunci ai dreptul sa semnezi bilantul la fiecare dintre societatile cu care ai contract, doar ca acea semnatura implica multa raspundere.daca esti la inceput de drum e mai greu ...



#32 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 17 September 2008 - 04:37 PM

Unde scrie ca salariatul , adica contabilul plateste contributiile la stat , societatea cu care faci contractul trebuie sa plateasca contributiile retinute la sursa la stat , se poate spune ca negociezi o suma mai mica datorita acestor taxe care trebuiesc platite , e un dezavantaj, desi nu stiu de ce te intereseaza asa mult, sunt mii de salariati care au salarii mari si carora li se platesc toate taxele, ar trebui si in Romania sa stim ca munca trebuie sa fie respectata.



#33 kathy

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 124 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 18 September 2008 - 08:10 AM

Se pare ca nu ai inteles foarte bine ce am vrut sa spun, inseamna ca nu prea cunosti astfel de situatii. Angelabiris a inteles si a explicat si ea la randul ei.
Sa iti dau un exemplu: Cum ar fi sa tii contabilitatea la cateva firme micro care nu au facturi foarte multe si de exemplu le ceri 200 ron/fiecare. Daca ai fi calculat cat da angajatorul cu contributiile la stat ai fi vazut ca mai ramai in mana cu aproximativ 70 ron. Si sincer nu cred ca se poate sa faci cu 1 ora pe ctr de munca. Mai ales ca trebuie sa fii Director Economic ca sa poti semna bilantul. Ca nu pui acum contabil simplu si gata semnezi bilantul, trebuie sa respecti cateva proceduri.
CITAT(angelabiris @ Sep 18 2008, 01:32 AM) <{POST_SNAPBACK}>
poti sa-ti faci CIM de exemplu si cu 1 ora/zi cu fiecare societate si atunci contributiile nu se ridica la o suma foarte mare, atunci ai dreptul sa semnezi bilantul la fiecare dintre societatile cu care ai contract, doar ca acea semnatura implica multa raspundere.daca esti la inceput de drum e mai greu ...


Cine ti-a spus ca poti sa faci cu 1 ora/zi ???????

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 16 March 2009 - 02:17 PM
citare mesaj anterior

kathy



#34 PasareaPhoenix

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 181 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 18 September 2008 - 08:48 AM

CITAT(kathy @ Sep 18 2008, 09:10 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Cine ti-a spus ca poti sa faci cu 1 ora/zi ???????

Legea 53/2003

Sincer, nici eu nu am inteles de ce un contabil cu studii superioare nu poate semna bilantul, pe baza de CIM cu norma fractionata?



#35 kathy

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 124 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 18 September 2008 - 10:16 AM

Te cred ca legea 53/2003, dar eu una am patit la un moment dat ca la ITM sa nu imi accepte ctr de munca cu 1 ora, indiferent de situatie. Si in lege apropo nu scrie exact 1 ora.
In legatura cu bilantul nu ati citit corect ceea ce am scris. Ma mir cum stiti sa interpretati legile, atunci?
Am zis clar ca poti dar trb sa ai pozitie de Director Economic. Simplu ca buna ziua, in loc sa treci Contabil pe ctr indiv de munca treci Direct Ec, ( conditia sa ai studii superioare de specialitate ASE ) ce este greu de inteles? Ma repet, iteleg din acest lucru ca nu ati mai avut de a face cu asa ceva. Va spun din partea unei persoane care a avut de-a face cu firme facute varza de alti " contabili", nu va apucati de ceva ce nu stapaniti bine. Macar un pic de experienta.

Ca sa va mai dau un exemplu, am avut de a face saptamana asta cu o firma infiintata de un "JURIST" in luna martie 2008. Patroana habar nu are ce inseamna ctb si sa trezit acum ca nu a depus nici o declaratie nici bilant si pe deasupra Juristul nu ia dat nici facturile de constituire a societatii( cele de la registru comertului). Am rugat-o sa il sune si sa le ceara. Raspunsul juristului a fost ca nimeni nu ia mai cerut pana acum asa ceva, si nu intelegea el ce vrea patroana. Imi vine sa urlu cand aud de astfel de persoane care au impresia ca a face contabilitate este simplu. Sau infiinteaza firme si nu indruma asociatul ce sa faca mai departe. Si culmea este un batranel, deci se presupune ca are ceva experienta. In orice caz firma era deja inactiva si data in monitorul oficial, asa ca a trb sa depunem cu amenda si proces verbal toate declaratiile pana la zi.
Asa ca evitati sa va injure cineva sau sa va de-a in judecata.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 16 March 2009 - 02:19 PM

kathy



#36 PasareaPhoenix

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 181 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 18 September 2008 - 11:34 AM

CITAT(kathy @ Sep 18 2008, 11:16 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Si in lege apropo nu scrie exact 1 ora.
Ma mir cum stiti sa interpretati legile, atunci?

Inainte
Art. 101. - (1) Angajatorul poate incadra salariati cu program de lucru corespunzator unei fractiuni de norma de cel putin doua ore pe zi, prin contracte individuale de munca pe durata nedeterminata sau pe durata determinata, denumite contracte individuale de munca cu timp partial.
Dupa
Articolul 101 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 101. - Salariatul cu fractiune de norma este salariatul al carui numar de ore normale de lucru, calculate saptamanal sau ca medie lunara, este inferior numarului de ore normale de lucru al unui salariat cu norma intreaga comparabil."
21. Dupa articolul 101 se introduce un nou articol, articolul 1011, cu urmatorul cuprins:
"Art. 1011. - (1) Angajatorul poate incadra salariati cu fractiune de norma prin contracte individuale de munca pe durata nedeterminata sau pe durata determinata, denumite contracte individuale de munca cu timp partial.



#37 AnaB

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 215 Postari:

Postat 18 September 2008 - 04:01 PM

La Bucuresti primeste fara probleme contracte de munca cu o ora.Am atasat eu un contract.

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  1.jpg   350.6K   144 downloads

Aceasta postare a fost editata de AnaB: 18 September 2008 - 04:10 PM




#38 angelabiris

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:

Postat 18 September 2008 - 04:50 PM

pt.kathy

eu asa am cu mai multe societati.la fiecare societate am specificat in contract, de la ce ora la ce ora lucrez in societatea respectiva.evident in contract este salariul de economist/1 ora zi pentru achitarea contributiilor si restul e tacere ...
mai putin de 1 ora nu au vrut sa-mi accepte contractele.



#39 vioricapop

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 58 Postari:
  • Location:Cluj

Postat 19 September 2008 - 08:25 PM

CITAT(angelabiris @ Sep 18 2008, 05:50 PM) <{POST_SNAPBACK}>
pt.kathy

eu asa am cu mai multe societati.la fiecare societate am specificat in contract, de la ce ora la ce ora lucrez in societatea respectiva.evident in contract este salariul de economist/1 ora zi pentru achitarea contributiilor si restul e tacere ...
mai putin de 1 ora nu au vrut sa-mi accepte contractele.


se pot inregistra contracte si de 1 ora pe luna!!! si e perfect legal

am inregistrat contracte de tipul acesta (1 - 5 ore pe luna) fara probleme



#40 dorinz

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 18 November 2008 - 02:05 PM

Buna ziua!
Ma numesc Dorin si am o nelamurire.
Anul acesta am terminat facultatea sectia:Contabilitate si informatica de gestiune. acum 10 ani facusem liceul economic,atestat in merceologie,deci comert, si apoi am facut un curs intensiv de contabilitate de 3 luni,in urma caruia am obtinut o diploma ce imi dadea dreptul de a tine contabilitatea la firme mici si mijlocii.
De atunci am lucrat cel mult contabilitate primara pana anul acesta in iulie de cand lucrez la o firma de contabilitate ,fiind incadrata ca economist.
Pot sa-mi iau 2-3 firme si acasa sa tin contabilitatea?
Din cate am citit pot semna inclusiv balanta, daca inchei cu respectivele firme contract .Se poate contract de prestari servicii? Sau trebuie clar specificat despre ce fel de servicii este vorba?
Bilantul il pot semna eu la INTOCMIT ? Cine mai trebuie sa semnneze bilantul? Administratorul societatii(vorbesc de IMM) ?
Sau este obligatoriu nevoie sa fie semnat nu de administrator ci de un axpert contabil ?
Si inca o intrebare: ca sa fiu contabil autorizat ce trebuie sa fac?
Va multumesc.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL