Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
contract de inchiriere - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


- - - - -

contract de inchiriere

63 replies to this topic

#21 giucontex

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 56 Postari:
  • Location:oradea

Postat 07 April 2008 - 06:03 PM

tu ca persoana fizica nu poti sa colectezi TVA, deci nu poti sa treci in contract TVA, doar nu poti emite factura.
in rest e ok, fara probleme, il inregistraza, insa ai grija de cele 15 zile de la data incheierii contractului trebuie declarat.
eu asa stiu,
bafta :pullhair:



#22 kosminus

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 04 July 2008 - 09:51 AM

proprietar - persoana fizica
chirias- persoana juridica

Spuneti-mi va rog, daca firma vrea sa inregistreze in contabilitate respectiva suma platita drept chirie,
proprietarul este nevoit sa inregistreze contractul la finante ?
daca nu-l inregstreaza, firma numai poate deduce aceasta suma de bani ?
multumesc anticipat




#23 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 04 July 2008 - 10:40 AM

contractul de inchiriere pt pers.juridica inseamna - de obicei - deschiderea unui punct de lucru(birou/depozit, etc). La finante trebuie inregistrat punctul de lucru, cu declaratia pt sedii secundare. Cat despre cheltuielile ce se pot deduce aferent punctului de lucru, exista discutii pe forum...in orice caz, pt deducere tb inregistrarea la fisc.
Madalina



#24 kosminus

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 04 July 2008 - 11:46 AM

nu pct de lucru , locuinta de servici pt un angajat, dar e pe numele firmei.



#25 a.d.n.

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 537 Postari:
  • Gender:Female

Postat 04 July 2008 - 02:06 PM

De fapt, persoana fizica , proprietar, care inchiriaza trebuie sa inregistreze contractul (model tip de la Adm.Fin.) la Finante in vederea stabilirii impozitului pe venitul din chirii.
De asemenea, chiriasul , PJ, are nevoie de ctr. intregistrat pentru deductibilitatea chelt. de chirie si alte chelt. aferente (utilitati, etc), dar pentru aceasta problema mai sunt topicuri deschise ....



#26 vmb

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:
  • Gender:Male

Postat 13 August 2008 - 04:07 PM

Buna ziua,

Sunt asociat la o societate comerciala cu care urmeaza sa inchiriez un spatiu de la o PF pentru sediu lucrativ. Persoana ce imi va inchiria spatiul nu are inca actul de proprietate definitivat deoarece trebuie sa se faca succesiunea dupa parintele decedat.
Acum eu "la mica intelegere" am intrat in spatiu si m-am apucat de renovari pe banii mei urmand ca intr-o luna sa facem si contractul si sa deducem progresiv investitia facuta din chirie pe baza facturilor de materiale si preturile stabilite cu muncitorii.

Eu doresc sa ma asigur ca dupa o luna nu sunt aruncat in strada cu investitia facuta si neplatita. Ce document simplu as putea incheia intre mine (PJ) si el (precontract sau altceva)?

Ce recomandari imi faceti?



#27 DENISA GRIGORITA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 641 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:GALATI
  • Interests:INFORMARE

Postat 17 August 2008 - 11:26 AM

Nu sunt jurist, dar cred ca nu ai acoperire si te afli doar la nivel de ,,mica intelegere''. Cred totusi ca se putea face un contract in care semnau toti succesorii si ulterior il refaceai. Eu vad riscul tau = 100%.
%%%




***



#28 bryan

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 13 October 2008 - 11:11 AM

Buna ziua ! avem un contract de inchiriere spatiu cu o firma. Am primit o adresa de la firma prin care ni se propune urmatoarea solutie: firma cu care am incheiat contr de loc. are conturile blocate, nu cunosc motivul, si ne propune ca chirie si cheltuielile aferente spatiului inchiriats a fie platite de o alta firma care spune ca are drept de comodat in spatiul respectiv(sa inteleg ca au facut un contc. de comodat). Deasemenea la adresa este atasat si acordul firmei respective. Intrebarea este facturile reprezentand (chiria+intretinere) catre cine le emit?catre firma noua sau catre ce-a veche?sa le cer si o copie a contrc. de comodat ,nu ? ce ma sfatuiti? multumesc ,anticipat ptr. sfaturi



#29 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 13 October 2008 - 11:49 AM

Parerea mea este ca emiteti facturile catre firma cu care ati incheiat contractul de inchiriere; nu aveti nici o relatie juridica cu a doua firma - cea noua -...
Nu stiu cat de corecta este ingineria la care a recurs firma chirias...in primul rand i-ati permis, prin contractul incheiat sa subinchirieze altcuiva?!...aaa, dar de fapt este comodat...pai si atunci daca ei au facut o intelegere cu titlu gratuit, a doua firma se angajeaza sa plateasca costurile de inchiriere si intretinere ale primei firme...nu este o situatie tocmai in regula...am inteles ca totul pleaca de la imposibilitatea chiriasului de a plati prin conturile proprii, dar...
In fine, daca tot se fac astfel de ''inginerii'', desigur ca si contul de client se poate inchide in ctb in aceeasi maniera, cu sumele primite de la a doua firma - practic tine de operare si nu de principii, dar din punct de vedere al legalitatii cred ca este de discutat, chiar daca va acoperiti de hartii doveditoare a ceea ce se intampla de fapt.

Bryan, esti la prima postare, dar banuiesc ca ai aruncat deja o privire pe Regulamentul forumului...titlul topicului pe care l-ai deschis nu este catusi de putin sugestiv fata de problema expusa ''ce ma sfatuiti?''...Voi schimba numele topicului din motive multiple si, te rog, sa tii cont de aceasta observatie, pe viitor.
Madalina



#30 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 13 October 2008 - 08:19 PM

Se poate face compensarea obligatiilor de plata cu acordul celor trei societati comerciale.

Exemplu de compensare in numerar
A, B, C trei societati.
B are de incasat de la A si de platit la C

A emite un BO catre B, B il gireaza si il da mai departe lui C in contul datoriei

In contabilitatea lui A avem:
401B= 403B
La data scadentei, cand banii sunt efectiv transferati din contul lui A avem:
403B=5121
In contabilitatea lui B:
413A = 411A
401C = 403C
La data scadentei, cand banii sunt efectiv transferati din contul lui A avem:
581=413A
403C=581
In contabilitatea lui C :
Acceptarea efectelor comerciale:
413B=411B
Primirea efectelor comerciale:
5113=413B
La data scadentei, incasarea efectiva din contul lui A:
5121=5113



#31 raccone

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 03 December 2008 - 11:22 PM

Buna seara!
Am urmatoarea situatie:
contract de inchiriere pentru in spatiu comercial, proprietar (persoana fizica) - chirias (societate).
In ce moneda credeti ca ar fi mai bine de incheiat contractul: in euro platibili in lei la cursul BNR din ziua platii sau direct in lei?
Ma intereseaza din punctul de vedere al proprietarului care plateste impozitul pe venituri din chirii la un anumit curs si poate cursul scade luna viitoare si incaseaza o chirie mai mica ...daca intelegeti ce vreau sa spun.......
Si inca ceva important:
daca proprietarul persoana fizica este titular contract Electrica cum se procedeaza pt ca chiriasul sa-si poata deduce cheltuielile cu utilitatile avand in vedere ca persoana fizica nu poate emite factura?
Va multumesc foarte mult!



#32 fboji

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1114 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 10 December 2008 - 05:07 PM

Intrucat contractul de inchiriere la sediul secundar (punct de lucru) se face anual (si tot anual merg cu el la Adm Financiara sa-l inregistrez) vreau sa va intreb cum procedati voi: faceti si la Registrul Comertului cerere de inregistrare a mentiunii privind noul contract, in fiecare an? Am pierdut azi 3 ore cu treaba asta :thumbup:
Daca ti se pare simplu ce ai de facut... inseamna ca nu cunosti toate amanuntele Imagine postata



#33 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 10 December 2008 - 06:21 PM

Pai da. Expirarea contractului inseamna ca nu mai este valabil. Deci nu mai exista autorizare pentru perioada urmatoare.
Dar la Registrul Comertului se pot trimite acte si prin posta - in plic cu valoare declarata. In felul acesta se poate evita aglomeratia de la ghiseu, la depunerea dosarului. De asemenea, pe site-ul ONRC-ului exista sectiunea ''stadiu dosar'' unde se poate verifica, in timp real, situatia dosarului in lucru.
Madalina



#34 fboji

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1114 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 11 December 2008 - 11:54 AM

Punctul de lucru are aceeasi adresa de 10 ani si nici nu se intentioneaza schimbarea locatiei.
In principiu autorizarea activitatilor la adresa respectiva este solicitata pe proprie raspundere. Daca de la anul firma nu mai are contract, insa tot acolo functioneaza, care ar fi problema? Stiti vreun articol de lege?
Daca ti se pare simplu ce ai de facut... inseamna ca nu cunosti toate amanuntele Imagine postata



#35 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 11 December 2008 - 10:22 PM

In locul sintagmei ''punct de lucru'' pune ''sediu'' si vezi ce iese...adica: procedura este aceeasi indiferent de natura locatiei, indiferent de ''antecendente''. Unde scrie ca dupa expirarea ultimului an pentru care a existat contract punctul de lucru are aceeasi adresa cu cea de pana atunci?!
De ce nu incercati varianta unui contract pe o perioada mai lunga de timp...in eventualitatea unor modificari ulterioare se poate incheia cu succes un act aditional la contractul initial urmand a se aduce la cunostinta autoritatilor dupa caz (ex: inchiderea punctului de lucru).
Madalina



#36 Roxy73

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:

Postat 24 March 2009 - 05:59 PM

Buna ! Am cautat prin forum, vreun topic in legatura cu contractele de inchiriere masini; firma la care lucrez (are printre CAEN-uri si pe acesta) a decis sa inchirieze unui tert, doua masini din dotare; intrebarea mea este: acest contract trebuie dus la Administratie?
Va multumesc.



#37 elenuta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 03 April 2009 - 01:27 PM

Avem 3 firme:
A-firma de leasing - locator
B-firma utilizatoare a bunului - locatar
C - tertul

--B doreste sa inchirieze masina lui C. B obtinut acordul lui A.( conform puncului XXX din contractul de leasing)
Facturile vor fi in continuare emise spre B de catre A.

In contractul de inchiriere dintre B si C, B devine Locator si C locatar.

1. este corect ca B sa fie locator daca inca nu este proprietar?
2. C poate sa-si deduca chelt. cu benzina si diverse piese ale masinii pe care o foloseste?
3. chelt. cu leasingul si amortiz. masinii mai sunt deductibile pentru B?
4. ce alt contract se poate incheie intre B si C avantajos pentru ambele?

Va multumesc!



#38 Bea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 546 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 03 April 2009 - 02:01 PM

1. CONTRACTUL DE LOCATIUNE sau contract de inchiriere este perfect legal intre B si C, B devenind locator conform contractului, unde (atentie la formulare) trebuie precizat ca detine bunul sau este utilizator al bunului prin contractul de inchiriere(locatiune)-nu e nevoie sa se specifice contractul dintre A si B, doar sa nu se inscrie gresit ca este proprietar
2. cheltuielile ce decurg din folosinta bunului sunt deductibile la C daca bunul este folosit in scopuri de a aduce venituri, si in baza contractului dintre B si C
3. cheltuielile cu leasingul si amortizare sunt deductibile la B intrucat bunul este folosit in scop de a genera venituri(prin chirie)
4. contractul de locatiune este perfect
Bea



#39 elenuta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 03 April 2009 - 02:06 PM

Multumesc!

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 05 April 2009 - 01:05 PM




#40 abcde

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 75 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:oltenita

Postat 17 April 2009 - 08:47 AM

daca nu am codul caen (pt inchiriere auto) pot sa inchiriez un mijl transport? Am un caz similar celui expus mai sus.Multumesc






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL