Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
contract de administrare SRL - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


contract de administrare SRL

5 replies to this topic

#1 kunta

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 26 September 2007 - 07:06 AM

Care sunt obligatiile catre stat pentru un contract de administrare al unei societati comerciale cu raspundere limitata???
Venitul lunar in baza acestui contract este de 1000 lei brut+100 lei/zi pentru delegatii.Cu societatea am incheiat si un contract de munca pentru minim pe economie 2 ore/zi studii superioare.Multumesc

Aceasta postare a fost editata de kunta: 26 September 2007 - 07:07 AM




#2 hucka

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 9 Postari:
  • Location:iasi

Postat 13 November 2007 - 04:16 PM

Nu am inteles de ce ai incheiat contract de munca. Contractele de administrare (mandat) se inregistreaza la finante la biroul inregistrare contribuabili printr-o declaratie 020. Firma iti retine 10% impozit ca plati anticipate. La sf. anului faci decl. de impozit pe venit global si apoi platesti diferenta de 6%. Se declara si la sanatate , mi se pare, si se plateste si acolo 6.5%




#3 PISOIAS

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 141 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 13 November 2007 - 07:22 PM

Hmmm.....legislatia s-a mai schimbat in privinta asta si mai nou contractele de mandat sunt asimilate veniturilor din salarii si se plateste tot la ele: somaj, CAS, CASS, impozit.



#4 florimanea

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 126 Postari:
  • Location:ploiesti
  • Interests:contabilitate

Postat 15 May 2008 - 08:43 PM

Vezi postareaPISOIAS, la Nov 13 2007, 05:22 PM, a spus:

Hmmm.....legislatia s-a mai schimbat in privinta asta si mai nou contractele de mandat sunt asimilate veniturilor din salarii si se plateste tot la ele: somaj, CAS, CASS, impozit.

Poti sa-mi dai baza legala te rog mult? Trebuie sa fac urgent un astfel de contract ... multumesc anticipat
"Invatatura iti da lumina dar nu te inalti decat prin caracter"



#5 MARYSA ST

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 231 Postari:

Postat 16 May 2008 - 08:47 AM

Sursa:Posted on October 11th, 2007 in Contractul de mandat by romconta si pe contabilul.ro

Am verificat baza legala la care se face referire in articol, dar mai verifica si tu, poate mi-a scapt ceva!

TRATAMENTUL FISCAL AL CONTRACTULUI DE MANDAT PENTRU ADMINISTRATORII SAU DIRECTORII CARE SUNT CETATENI ROMANI, REZIDENTI
Mandantul este un contract prin care o persoana, numita mandatar, se obliga sa incheie acte juridice pe seama unei alte persoane, numita mandant, care ii da aceasta imputernicire si pe care il reprezinta. In contractul de mandat se va inscrie suma bruta cuvenita mandatarului. Mandantul poate sa vireze, in numele mandatarului, contributiile obligatorii datorate de catre acesta: impozitul, cas, contributia pentru accidente de munca, somaj, sanatate, contributia de pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate.
1. IMPOZITUL IN REGIM DE COMISION
In baza prevederilora art. 52, alin. 1, litera c) din Codul Fiscal, platitorii veniturilor obtinute in baza unui contract de agent, comision sau mandat au obligatia de a calcula, de a retine si de a vira impozit prin retinere la sursa, reprezentind plati anticipate.
Determinarea impozitului pe venitul obtinut din activitatea desfasurata in baza contractului de mandat se va face in conformitate cu art. 52, alin. 2 din Codul Fiscal, astfel impozitul ce trebuie retinut se stabileste prin aplicarea unei cote de impunere de 10% la venitul brut.
Termenul de plata a impozitului. Impozitul ce trebuie retinut se vireaza la bugetul de stat pina la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost platit venitul, in baza art. 52, alin. 3 din Codul Fiscal.
Declararea lunara a impozitului se face conform OMFP nr. 80 / 16.01.2007 cu ajutorul formularului 100 “Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat” , rindul 32 ” Impozit pe veniturile in regim de consignatie/agent/comision/mandat ”.
Declararea anuala a impozitului se face cu ajutorul Declaratiei 205 - Declaratie informativa privind impozitul retinut pe veniturile cu regim de retinere la sursa, pe beneficiari de venit”, rindul 04 ”Venituri obtinute in baza unui contract de comision sau mandat comercial”.
2. CONTRIBUTIA ASIGURARILOR SOCIALE
In sistemul public sunt asigurate obligatoriu, prin efectul legii, persoanele care realizeaza un venit brut pe an calendaristic, echivalent cu cel putin 3 salarii medii brute si persoanele autorizate sa desfasoare activitati independente, in baza art. 5, alin. 1, punct IV, litera d) din Legea 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi sociale
Persoanele asigurate obligatoriu sunt obligate sa depuna declaratia de asigurare la casa teritoriala de pensii in raza careia se afla domiciliul asiguratului, in termen de 30 de zile de la incadrarea in situatia mentionata, in conformitate cu art. 6, alin. 2 din Legea 19/2000.
In baza art. 6, alin. 3 din Legea 19/2000, se excepteaza de la obligativitatea depunerii declaratiei de asigurare administratorii /managerii daca beneficiaza de una dintre categoriile de pensii prevazute de prezenta lege sau daca se regasesc in situatile de: salariat, somer, Parlamentar, Guvernator, Presedinte, Judecator.
Cotele de CAS sunt diferentiate in functie de conditiile de munca, normale, deosebite si speciale. si se aproba anual prin legea bugetului asigurarilor sociale de stat. Pentru 2008 cotele sunt: la 29% - conditii normale, 34% - conditii deosebite si 39% - conditii speciale. (LEGE Nr. 387 din 31 decembrie 2007,Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2008, ART.16)
Plata contributiei de CAS datorata de asiguratii prevazuti se face lunar de catre acestia, pe baza calculului efectuat si comunicat de casele teritoriale de pensii la care sunt asigurati. Termenul de plata a CAS este pina la sfirsitul lunii pentru luna in curs.
Administratorul sau managerul care are incheiate mai multe contracte de administrare/mandat, in lipsa unui contract de munca, este obligat sa depuna o singura declaratie de asigurare si sa plateasca cota de 29% CAS la o valoare aleasa de catre administrator.
Administratorul sau managerul este exceptat de la plata CAS si de la depunerea declaratiei de asigurare pentru contractul de mandat in cazul in care este asigurat in cadrul sistemului de pensii, printr-un contract individual de munca la o societate, alta decit cea pe care o administreaza.
3. CONTRIBUTIA DATORATA PENTRU ACCIDENTE DE MUNCA SI BOLI PROFESIONALE
Persoanele care sunt comanditati, administratori sau manageri se pot asigura in conditiile prezentei legi, pe baza de contract individual de asigurare, in baza art. 6, alin. 1, lit.d) din Legea 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale.
Contributia datorata de persoanele care se asigura facultativ este unica, in valoare de 1%, aplicata asupra venitului lunar asigurat, indiferent de activitatea prestata. Baza lunara de calcul este venitul lunar prevazut in contractul individual de asigurare, care un poate fi mai mic decit salariul de baza minim brut pe tara.
Contributia de 1% de asiurare pentru accidente de munca se vireaza pina la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei de calcul.
4. CONTRIBUTIA DE SOMAJ
Persoanele autorizate sa desfasoare activitati independente si lte persoane care realizeaza venituri din activitatile desfasurate potrivit legii, se pot asigura in sistemul asigurarilor pentru somaj in conformitate cu prevederile Art. 20 din Legea 76/2002.
Persoanele care se pot asigura facultativ in sistemul asigurarilor pentru somaj pot incheia un contract de asigurare cu agentia de ocupare a fortei de munca in a carei raza teritoriala isi au domiciliul sau, dupa caz, resedinta, daca au cel putin 18 ani si sunt asigurate in sistemul public de pensii si in sistemul asigurarilor sociale de sanatate.
Venitul lunar minim din contractul de asigurare este salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata.
Persoanele asigurate in baza contractului de asigurare pentru somaj au obligatia de a plati lunar o contributie la bugetul asigurarilor pentru somaj, in cota de 3.25%, aplicata asupra venitului lunar declarat in contractul de asigurare pentru somaj.
Termenul de plata a contributiei de somaj este pina la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei de calcul.
5. CONTRIBUTIA DE ASIGURARI SOCIALE DE SANATATE
Toti cetatenii romani cu domiciliul in tara sunt asigurati. In aceasta calitate, persoana in cauza incheie un contract de asigurare cu casele de asigurari de sanatate, direct sau prin angajator, in baza a rt. 211, alin. 1 din Legea 95/2006.
Persoana asigurata are obligatia platii unei contributii banesti lunare pentru asigurarile de sanatate ;
Contributia lunara a persoanei asigurate se stabileste sub forma unei cote de 6.5% care se aplica asupra veniturilor impozabile realizate de persoane care desfasoara activitati independente care se supun impozitului pe venit; daca acest venit este singurul asupra caruia se calculeaza contributia, aceasta nu poate fi mai mica decat cea calculata la un salariu de baza minim brut pe tara, lunar. Cota de contributie de 6.5% se plateste trimestrial Obligatia virarii contributiei de asigurari sociale de sanatate revine administratorului sau directorului care a incheiat contract de administrare sau management.
6. CONTRIBUTIA PENTRU CONCEDII SI INDEMNIZATII DE ASIGURARI SOCIALE DE SANATATE
Cota de contributie pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate, destinata exclusiv finantarii cheltuielilor cu plata acestor drepturi, este de 0,85%, aplicata la fondul de salarii sau, dupa caz, la drepturile reprezentand indemnizatie de somaj ori asupra veniturilor supuse impozitului pe venit, si se achita la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, in conditiile legii, in conformitate cu art. 256, alin. 5 din legea 95/2006.
Persoanele autorizate sa desfasoare activitati independente sunt asigurate pentru concedii si indemnizatii de boala.
Dreptul la concediile si indemnizatiile de boala este conditionat de plata contributiei catre FNUASS, in cota de 0.85%. Cota de contributie catre FNUASS de 0.85% se datoreaza si se achita de catre administratori sau manageri.
Contributia catre FNUASS de 0.85% se vireaza pina la data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se efectueaza plata drepturilor salariale si/sau a veniturilor de natura salariala.



#6 DRAGOS NEGOITESCU

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 999 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 May 2008 - 09:30 AM

Pentru somaj trebuie tinut seama de:
2. Articolul 14 va avea următorul cuprins:
"Art. 14. - (1) Baza lunară de calcul asupra căreia angajatorii au obligația de a reține și de a vira contribuția individuală la bugetul asigurărilor pentru șomaj, conform art. 27 alin. (1) din lege, este reprezentată de venitul brut realizat lunar de persoanele asigurate obligatoriu, prin efectul legii, prevăzute la art. 19 din lege, constituit, după caz, din următoarele elemente:
a) salariul de bază lunar brut, corespunzător timpului efectiv lucrat, la care se adaugă, după caz: indemnizația de conducere, salariul de merit, precum și alte drepturi salariale care, potrivit actelor normative ori contractelor colective sau individuale de muncă, fac parte din salariul de bază;
b) indemnizația brută lunară pentru persoanele care își desfășoară activitatea în funcții elective, precum și pentru persoanele care sunt numite în cadrul autorității executive, legislative ori judecătorești;
c) solda brută lunară, indemnizațiile, primele, premiile, sporurile și alte drepturi ale soldaților și gradaților voluntari, acordate și suportate, potrivit legii, de unități;
d) drepturile bănești în valoare brută realizate lunar de persoanele care au raport de muncă în calitate de membru cooperator;
e) remunerația directorilor și membrilor directoratului societăților pe acțiuni, numiți în condițiile Legii nr. 31/1990 privind societățile comerciale, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
f) sporurile, adaosurile și drepturile bănești, acordate potrivit legii ori contractelor colective sau individuale de muncă, sub formă de procent din elementele prevăzute la lit. a)-d) ori ca sume fixe, indiferent dacă au caracter permanent sau nu;
g) indemnizațiile pentru concedii, indemnizațiile pentru perioadele de incapacitate temporară de muncă, suportate de unități, conform legii, în situația în care raporturile de muncă sau de serviciu sunt suspendate pentru incapacitate temporară de muncă, dacă aceasta nu depășește 30 de zile, precum și orice alte indemnizații acordate salariaților și suportate de unități, potrivit legii;
h) sumele rezultate prin plata cu ora, gărzi, indemnizații clinice;
i) drepturile bănești acordate potrivit legii ori contractelor colective sau individuale de muncă sub formă de stimulente, premii și prime;
j) orice alte sume plătite din fondul de salarii.
Hotărâre nr. 149 din 13/02/2008

Dar oare administratorul face parte din "directoratul" unei SA ?
"Directoratul" poate fi compus din altceva decat directori ?

Sa vedem ce zice legea 31:
Art. 137. - (1) Societatea pe acțiuni este administrată de unul sau mai mulți administratori, numărul acestora fiind totdeauna impar. Când sunt mai mulți administratori, ei constituie un consiliu de administrație.
Art. 138. - (1) În cazul în care într-o societate pe acțiuni are loc delegarea atribuțiilor de conducere către directori, conform art. 143, majoritatea membrilor consiliului de administrație va fi formată din administratori neexecutivi.
Art. 143. - (1) Consiliul de administrație poate delega conducerea societății unuia sau mai multor directori, numind pe unul dintre ei director general.
(2) Directorii pot fi numiți dintre administratori sau din afara consiliului de administrație.
(3) Dacă prin actul constitutiv sau printr-o hotărâre a adunării generale a acționarilor se prevede acest lucru, președintele consiliului de administrație al societății poate fi numit și director general.
(4) În cazul societăților pe acțiuni ale căror situații financiare anuale fac obiectul unei obligații legale de auditare financiară, delegarea conducerii societății în conformitate cu alin. (1) este obligatorie.
(5) În înțelesul prezentei legi, director al societății pe acțiuni este numai acea persoană căreia i-au fost delegate atribuții de conducere a societății, în conformitate cu alin. (1). Orice altă persoană, indiferent de denumirea tehnică a postului ocupat în cadrul societății, este exclusă de la aplicarea normelor prezentei legi cu privire la directorii societății pe acțiuni.

Sa inteleg ca Hot. 149 ne-a lasat o portita, sau ca este inca o lege ROMANEASCA ?
:thumbup:
Dragos






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL