Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
terenuri - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


terenuri


82 replies to this topic

#21 Sayra

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 18 February 2008 - 09:41 PM

terenurile se amortizeaza?



#22 mari.a

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 68 Postari:

Postat 18 February 2008 - 10:01 PM

Vezi postareaSayra, la Feb 18 2008, 09:41 PM, a spus:

terenurile se amortizeaza?


Nu, terenurile nu se amortizeaza, doar amenajarile de terenuri.

Every thing happens for a reason.



#23 Nicoleta C.

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 28 March 2008 - 04:16 PM

Vezi postareaSayra, la Feb 18 2008, 11:41 PM, a spus:

terenurile se amortizeaza?

Terenurile nu se amortizeaza, doar amenajarea terenurilor se amortizeaza.



#24 vuap

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:
  • Location:constanta

Postat 27 May 2008 - 12:42 PM

o s.c. cumpara de la alta s.c. un teren si o cladire. se incheie la notariat contractul de vanz-cump, care prevede ca plata se va face in 3 transe.
prima transa la semnarea contractului, se emite factura de avans pe care eu ca si cumparator o inregistrez 232 la 404.
intrebarea mea este cum inregistrez in evidentele contabile terenul si cladirea pt ca eu deja sunt proprietar de la plata primei rate. nu gasesc corespondent la conturile 211 si 212.
va multumesc anticipat!



#25 hb_ralu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 59 Postari:

Postat 27 May 2008 - 02:37 PM

Partea cu taxarea inversa a cazut

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de madalinab: 27 November 2008 - 02:18 PM
citare mesaj anterior




#26 CORINA39

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 79 Postari:

Postat 05 July 2008 - 06:56 AM

am urmatoarea prb,cumparare teren si cladire;cladirea a fost demolata nu sau recuperat materiale;in conta am inregistrat valoarea cladirii,cum procedez mai departe?

cum scot valoarea constructiei din firma avind in vedere ca au demolat-o?nu am fost inteleasa anterior,,,

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 27 November 2008 - 02:18 PM




#27 irina petcu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 278 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bistrita
  • Interests:contabilitate

Postat 05 July 2008 - 10:39 PM

Eu cred ca trebuiau sa faca un proces verbal de dezmembrare nu?
Sau un act prin care sa se constate demolarea si motivul demolarii, valoarea de inventar, valoarea amortizata, valoarea ramasa si daca s-au recuperat sau nu ceva materiale.
Si pe baza acelui act puteai sa scazi cladirea de la mijloace fixe.

Asta am vazut-o acuma, scuze.
% 404 - cind inregistrezi factura de avans
232
4426
404 = 5121-plata facturii
--in practica, factura de avans se storneaza si se intocmeste factura definitiva, la achizitionarea bunului--

% 404 - inregistrarea facturii definitive
211
212
4426

Sper ca te-am lamurit

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 27 November 2008 - 02:19 PM

irina



#28 CORINA39

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 79 Postari:

Postat 06 July 2008 - 07:28 AM

nu a fost amortizata,nu au recuperat materiale.



#29 irina petcu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 278 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bistrita
  • Interests:contabilitate

Postat 06 July 2008 - 10:54 AM

Atunci o scazi la valoarea de achizitie, care trebuie consemnata pe procesul verbal.
Procesul verbal trebuie intocmit de comisia care a hotarat demolarea. Adica nu de tine.
Se intocmeste in 3 ex., din care un exemplar la compartimentul financiar-contabil.
Pe baza acestuia se scade atat din contabilitate cat si din registrul de mijloace fixe.

6583=212

Aceasta postare a fost editata de irina petcu: 06 July 2008 - 10:55 AM

irina



#30 irina petcu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 278 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bistrita
  • Interests:contabilitate

Postat 06 July 2008 - 11:10 AM

Vezi postareairina petcu, la Jul 6 2008, 11:54 AM, a spus:

consemnata pe procesul verbal.

Ce scriu! IN procesul verbal. :frusty:
irina



#31 ionut popescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 18 Postari:

Postat 11 July 2008 - 03:43 PM

BUNA ZIUA!
AM CUMPARAT PE UN CONTRACT DE VANZARE CUMPARARE UN LOT DE TERENURI FIECARE IDENTIFICAT PRINTR-UN NUMAR CADASTRAL.
PROBLEMA CARE SE PUNE ESTE CA PE CONTRACT NU EXISTA O VALOARE DE CUMPARARE A FIECARUI TEREN IN PARTE CI DOAR O VALOARE TOTALA A LOTULUI.
ULTERIOR AM VANDUT O PARTE DIN ACESTE TERENURI, DAR NU STIU LA CE VALOARE SA FAC DESCARCAREA DE GESTIUNE PENTRU CA NU AM VALOAREA DE INTRARE A FIECARUI TEREN IN PARTE.
CE MA SFATUITI?



#32 irina petcu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 278 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bistrita
  • Interests:contabilitate

Postat 11 July 2008 - 11:28 PM

Toate terenurile au aceeasi locatie?
Daca da, se justifica valoarea totala a terenului.
Inseamna ca pe contract e specificata si suprafata totala.
Atunci, vezi cit iti iese la mp si inmultesti cu suprafata terenului vandut.

Aceasta postare a fost editata de irina petcu: 11 July 2008 - 11:33 PM

irina



#33 ionut popescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 18 Postari:

Postat 12 July 2008 - 08:30 AM

Vezi postareaionut popescu, la Jul 11 2008, 04:43 PM, a spus:

BUNA ZIUA!
AM CUMPARAT PE UN CONTRACT DE VANZARE CUMPARARE UN LOT DE TERENURI FIECARE IDENTIFICAT PRINTR-UN NUMAR CADASTRAL.
PROBLEMA CARE SE PUNE ESTE CA PE CONTRACT NU EXISTA O VALOARE DE CUMPARARE A FIECARUI TEREN IN PARTE CI DOAR O VALOARE TOTALA A LOTULUI.
ULTERIOR AM VANDUT O PARTE DIN ACESTE TERENURI, DAR NU STIU LA CE VALOARE SA FAC DESCARCAREA DE GESTIUNE PENTRU CA NU AM VALOAREA DE INTRARE A FIECARUI TEREN IN PARTE.
CE MA SFATUITI?


DAR PENTRU SITUATIA CAND TERENURILE NU AU ACEEASI LOCATIE CUM PROCEDAM?



#34 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 July 2008 - 08:53 AM

Ionut, te rog sa recitesti Regulamentul forumului si sa incerci a-l respecta. Este vorba de mesajele editate in intregime cu litere mari.
Multumesc pt intelegere.
Madalina



#35 ionut popescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 18 Postari:

Postat 12 July 2008 - 02:54 PM

Vezi postareamadalinab, la Jul 12 2008, 09:53 AM, a spus:

Ionut, te rog sa recitesti Regulamentul forumului si sa incerci a-l respecta. Este vorba de mesajele editate in intregime cu litere mari.
Multumesc pt intelegere.
Imi cer scuze



#36 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 12 July 2008 - 10:43 PM

Contractul de vanzare -cumparare spune tot:
fie ca este impartit pe loturi ,fie ca au locatii diferite tu vezi ce suma s-a platit si o imparti la total mp pt. a afla valoarea pe1 mp. in gestiune tu vei baga cantitatea total mp* val.1 mp= val. totala a terenului
vezi cum bine ti-a explicat Irina



#37 Gabi S

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 17 September 2008 - 12:19 PM

Buna ! Ajutati-ma si pe mine intr-o problema destul de ciudata. Am cumparat de la o pers fizica un teren pe care apare cf schitei cadastrale o constructie "corp constructie- bucatarie de vara"din material lemnos( ca o baraca) in SC de 10mp care nu este racordata la niciun serviciu( electrica, gaze ..etc) si care este f veche (peste 40 ani) si care de altfel, arata ca o terasa pietruita cu 4 stalpi din lemn, nu mai are nici acoperis, practic nu mai exista fizic. Pe terenul respectiv se va construi un sp comercial( birouri ce vor fi inchiriate) pentru care am obtinut in 5 zile de la achizitia terenului certificatul de urbanism in care se specifica demolare constructie sc 10mp si construire sp com. Aceleasi specificatii apar si in avizul de la Electrica si in toate celelalte avize, ( am vrut sa subliniez ca nu mi s-a cerut un dosar special pentru demolare ci s-a specificat prin certificatul de urbanism) Apare chestia cu demolarea pentru ca tb intr-un fel sa se demareze actiunea pentru a fi scoata din Cartea Funciara. Asociatii au facut deja un raport de evaluare inainte de achizitie, prin care s-a stabilit o valoare mult mai mare decat ceea ce au negociat si platit vechiului proprietar si care se refera numai la teren, nu si la cladire ( pentru ca nu mai avea practic ce sa apara). Nu stiu cum ar trebui sa procedez..sa solicit un nou raport de evaluare prin care sa se aiba in vedere si constructia ...si pe baza raportului sa stabilesc valoare de intrare a constructiei care scriptic se va demola in 2 luni de la achitizie odata cu obtinerea Autorizatie de Constructie si , separat, a terenului dupa care in momentul in care se scoate din cartea funciara sa se scoata si din contabilitate? Incurcat nu? Multumesc frumos pentru raspuns celor care vor raspunde.



#38 dragosal

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 38 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 18 September 2008 - 01:49 PM

O societate a cumparat un teren. Acum intentioneaza sa-l vanda, insa pretul va fi mai mic. Ce proceduri ar trebui urmate? Multumesc.



#39 ANGHEL NICOLAE

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 61 Postari:
  • Location:CUGIR-ALBA

Postat 06 October 2008 - 12:51 PM

cum inregistrez in contabilitate executarea unor lucrari de amenajare a unui teren?
care este perioada de amortizare pentru amenajarile de terenuri?
cum inregistrez in contabilitate o factura de evaluare a unei cladiri+teren+utilaje?



#40 PasareaPhoenix

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 181 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 07 October 2008 - 11:01 AM

Vezi postareaANGHEL NICOLAE, la Oct 6 2008, 01:51 PM, a spus:

cum inregistrez in contabilitate executarea unor lucrari de amenajare a unui teren?
care este perioada de amortizare pentru amenajarile de terenuri?
cum inregistrez in contabilitate o factura de evaluare a unei cladiri+teren+utilaje?
1.daca ti-au fost executate de o alta firma-ct.2112
2.art.24-CF
11) Amortizarea fiscala se calculeaza dupa cum urmeaza:
.............
d) pentru cheltuielile cu investitiile efectuate pentru amenajarea terenurilor, liniar, pe o perioada de 10 ani;
......................
3.fact de evaluare -pretari servicii ct.628

Aceasta postare a fost editata de PasareaPhoenix: 07 October 2008 - 11:02 AM







Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL