Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
terenuri - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


terenuri


82 replies to this topic

#41 ANGHEL NICOLAE

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 61 Postari:
  • Location:CUGIR-ALBA

Postat 07 October 2008 - 11:12 AM

trebuie sa declar la taxe si impozite aceasta suma rezultata din amenajarea de teren?



#42 PasareaPhoenix

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 181 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 07 October 2008 - 02:11 PM

Impozitul pe teren se calculeaza pe m2, deci nu se declara.
Amenajarea in ce consta?




#43 ANGHEL NICOLAE

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 61 Postari:
  • Location:CUGIR-ALBA

Postat 10 October 2008 - 07:21 AM

amenajarea de teren consta in:racordari la sisteme de alimentare cu energie.drum de acces



#44 mimi_elena

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 04 November 2008 - 08:42 AM

O societate a cumparat un teren. Acum intentioneaza sa-l vanda, insa pretul va fi mai mic. Ce proceduri ar trebui urmate? Multumesc.

Ai gasit pana la urma un raspuns? Ma intereseaza si pe mine subiectul. Am aceeasi situatie si nu stiu daca se calculeaza sau nu impozit pa diferenta dintre val de achizitie (mai mare) si cea de vanzare (mai mica). Te rog daca poti sa-mi dai si mie un raspuns. Multumesc anticipat.



#45 robby78

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 15 November 2008 - 12:40 AM

am o societate care a achizitionat un teren intravilan de la o persoana fizica (sa zicem 500.000 euro pt 1000 m2); la cateva luni dupa finalizarea tranzactiei, societatea face schimb cu primaria pt o portiune de teren (respectiv 100 m2); in contractul de schimb au fost mentioante sumele nete de TVA aferente tranzactiei dar s-a precizat in acelasi timp ca sunt in scopul exclusiv al taxarii (se subintelege ca e vorba de taxe notariale); pretul pe m2 in cadrul contractului de schimb a fost de 10 euro/m2 comparativ cu 500 euro/m2 valoare cu care fusese achizitionat cu cateva luni in urma; din cate stiu schimbul de terenuri e asimilat unei vanzari si urmeaza tratamentul fiscal aplicabil pt fiecare dintre parti, respectiv in ac caz, societatea e platitoare de TVA si ar trebui sa inregistreze TVA 4427 aferent vz, in timp ce primaria nu e platitoare de TVA si deci nu inregistrez in contrapartida 4426. Dar la ce suma aplic TVA-ul - la cea din contractul de schimb (100 m2 x 10 euro/m2) sau la valoarea initiala corespunzatoare? Va rog ajutati-ma si pe mine sa inteleg tratamentul fiscal ce tb aplicat si inregistrarile care tb facute - eu nu am emis nici o factura catre primarie si nici nu am incasat TVA de la ei (si cred ca am facut o mare greseala!)



#46 sima_laura

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 180 Postari:

Postat 21 November 2008 - 10:57 PM

Normal ca se calculeaza impozit pe diferenta, fiind cheltuiala nedeductibila fiscal.



#47 darla2203

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 71 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Hunedoara

Postat 25 November 2008 - 12:46 PM

buna.ma ivesc si eu de urmatoarea problema.o sc cumpara un teren de la o pers fizica, pana aici am inteles contarea este 2111=404(se face inregistrara pe baza contractului).intrebarile mele ar fi:
1in contract nu se specifica nimic despre plata si in acest caz cum ma sfatuiti sa dau banii(e vb de suma relativ mica) du disp de plata din caserie sau prin banca?trebuie sa ii fac nota de receptie?sau ce alte doc se mai intocmesc in astfel de cazuri?
2alta intrebare ar fi vazand pe emonografii.ro despre acest subiect acolo se face si contarea de la taxare inversa.trebuie facuta contarea cu taxare inversa daca eu achizitionez de la o pers fizica?va multumesc anticipat!o zi buna tuturor!

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 27 November 2008 - 02:20 PM

DARLA2203



#48 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 26 November 2008 - 03:06 PM

Cumpararea unui teren trebuie facuta cu un contract autentificat la notar si inscrierea noului proprietar in cartea funciara. Altfel nu e corecta cumpararea. Daca ati facut contractul prin notar ma mir ca nu spune nimic despre plata. Notarii au contracte tip destul de bine intocmite. Chiar banii erau dati notarului care elibera o chitanta. Banii puteti sa-i virati din banca doar daca persoana fizica va da un cont bancar sau un cont de card. Altfel faceti plata prin numerar. Prin cont bancar e mai bine, avand o dovada in plus si neutra a platii (extrasul bancar).
Cereti persoanei fizice sa va scrie o adresa (catre firma) prin care sa specifice:
"Plata terenului mentionat in contractul nr.... va rog sa o faceti in contul bancar nr. [cont IBAN], de la banca, sucursala..., deschis pe numele... (neaparat a lui)."
Pentru plata in numerar, adresa sa fie cam asa: "Plata ... se va face prin numerar in schimbul unei chitante de mana care sa ateste plata, semnata de primitorul banilor si de 2 martori".
Legea nu cere aceasta adresa, dar ea completeaza contractul. Se poate face plata si fara ea (prin OP sau chitanta).
Daca nu are cont bancar, puteti sa-i cereti sa-si creeze unul. E mai sigur asa (ca nu va nega incasarea si semnatura).
Banii se pot inmana mai sigur in prezenta notarului, care va elibera o chitanta (sau alt document de atestare).
Daca persoana fizica este PFA, trebuie sa va faca factura si sa va dea chitanta pe numele PFA.
Mi-am exprimat doar niste pareri. Nu o luati ca pe o litera de lege. Colegii de forum care stiu mai mult pot sa ma corecteze.

In ce priveste taxarea inversa, nu este cazul sa o faceti.

Aceasta postare a fost editata de nopris: 26 November 2008 - 03:11 PM

Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#49 clah

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 03 December 2008 - 10:29 AM

Vezi postareasima_laura, la Nov 22 2008, 12:57 AM, a spus:

Normal ca se calculeaza impozit pe diferenta, fiind cheltuiala nedeductibila fiscal.

ma intereseaza si pe mine subiectul, spune-mi te rog unde gasesc in Cod fiscal referire la aceasta cheltuiala nedeductibila?
multumesc



#50 helink

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 71 Postari:

Postat 03 December 2008 - 12:18 PM

33. valoarea fiscală reprezintă:
a) pentru active şi pasive - valoarea de înregistrare în patrimoniu;
b) pentru titlurile de participare - valoarea de achiziţie sau de aport, utilizată pentru calculul câştigului sau pierderii, în înţelesul impozitului pe venit ori al impozitului pe profit;
[{*}] c) pentru mijloace fixe amortizabile şi terenuri - costul de achiziţie, de producţie sau valoarea de piaţă a mijloacelor fixe dobândite cu titlu gratuit ori constituite ca aport, la data intrării în patrimoniul contribuabilului, utilizată pentru calculul amortizării fiscale, după caz. În valoarea fiscală se includ şi reevaluările contabile efectuate potrivit legii. În cazul în care se efectuează reevaluări ale mijloacelor fixe amortizabile care determină o descreştere a valorii acestora sub costul de achiziţie, de producţie sau al valorii de piaţă a mijloacelor fixe dobândite cu titlu gratuit ori constituite ca aport, după caz, valoarea fiscală rămasă neamortizată a mijloacelor fixe amortizabile se recalculează până la nivelul celei stabilite pe baza costului de achiziţie, de producţie sau a valorii de piaţă a mijloacelor fixe dobândite cu titlu gratuit ori constituite ca aport, după caz. În situaţia reevaluării terenurilor care determină o descreştere a valorii acestora sub costul de achiziţie sau sub valoarea de piaţă a celor dobândite cu titlu gratuit ori constituite ca aport, după caz, valoarea fiscală este costul de achiziţie sau valoarea de piaţă a celor dobândite cu titlu gratuit ori constituite ca aport, după caz. (literă modificată prin art. I pct. 2 din O.U.G. nr. 106/2007 (publicată la 18 octombrie 2007) în vigoare de la 1 ianuarie 2008)

Am mai dat acest raspuns si in alt topic.



#51 accserv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 15 Postari:

Postat 05 December 2008 - 11:07 AM

buna ziua,
am si eu rugamintea daca ma poate ajuta cineva sami spuna daca se poate registra in contabilitate evaluarea unui teren al societatii respective
Va multumesc din suflet.



#52 sima_laura

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 180 Postari:

Postat 06 December 2008 - 05:29 PM

Nu vad de ce nu? La 31.12 se poate inregistra diferenta din reevaluare. De fapt care e speta? Pentru ce faci asta, pentru ca e posibil sa nu te ajute in ceea ce vrei sa faci?



#53 mihaci

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 493 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 18 February 2009 - 11:36 AM

Pentru un teren achizitionat de o sc se va plati impozitul pe teren, iar daca terenul se va arenda, impozitul pe profit corespunzator, 16%. Mai trebuie platite alte taxe sau impozite pentru arenda, ce declaratii trebuiesc depuse? Ar fi mai avantajos pentru patron sa cumpere terenul ca persoana fizica? scopul este arenda.Multumesc.



#54 Silvia Pastiu

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 05 March 2009 - 09:23 PM

O societate a cumparat un teren de la o persoana fizica pe care intentioneaza sa-l imparta in parcele si sa le revanda. Achizitia acestui teren se inregistreaza in contabilitate ca si imobilizare corporala? 2111=404 sau 462 , sau ca si imobilizare in curs? Iar cand le vinde, poate fi scutit de TVA conform art. 141 alin. (3) din Codul fiscal?
Art. 141 alin. (3) din Codul fiscal.

Urmatoarele operatiuni sunt, de asemenea, scutite de taxa:
- livrarea de catre orice persoana a unei constructii, a unei parti a acesteia si a terenului pe care este construita, precum si a oricarui alt teren. Prin exceptie, scutirea nu se aplica pentru livrarea unei constructii noi, a unei parti a acesteia sau a unui teren construibil. In sensul prezentului articol, se definesc urmatoarele:
1. teren construibil reprezinta orice teren amenajat sau neamenajat, pe care se pot executa constructii, conform legislatiei in vigoare;
2. constructie inseamna orice structura fixata in sau pe pamant;
3. livrarea unei constructii noi sau a unei parti din aceasta inseamna livrarea efectuata cel tarziu pana la data de 31 decembrie a anului urmator anului primei ocupari ori utilizari a constructiei sau a unei parti a acesteia, dupa caz, in urma transformarii;
4. o constructie noua cuprinde si orice constructie transformata astfel incat structura, natura ori destinatia sa au fost modificate sau, in absenta acestor modificari, daca costul transformarilor, exclusiv taxa, se ridica la minimum 50% din valoarea de piata a constructiei, exclusiv valoarea terenului, ulterior transformarii;

va multumesc



#55 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 15 March 2009 - 07:15 PM

Inregistrarea in contabilitate a achizitiei terenului este corecta (211 = 462). cand le vinde pe parcele poate sa nu le factureze cu tva aplicand CF. art 141, si nici nu trebuie sa ajusteze TVA pentru ca l-a achizitionat fara tva.



#56 Puscasu Gabi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 108 Postari:

Postat 27 May 2009 - 03:43 PM

Buna ziua,

Va rog urgent ajutati-ma cu urmatoarea problema:sunt asociat la o firma, care are inregistrat in contabilitate un teren.Doresc ca acest teren sa fie cumparat de catre asociat.CUm se procedeaza in acest caz? se intocmeste factura, sau este valabil numai contract/ CUm se scade din patrimoniul societatii?

VA multumesc?



#57 claudiaionela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 319 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:PITESTI

Postat 27 May 2009 - 04:02 PM

Se intocmeste factura si act notarial. Pe baza facturii, se scade din contabilitate.



#58 deea19

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 44 Postari:

Postat 22 June 2009 - 12:10 PM

societate comerciala vinde unei persoane juridice un teren.Intrebarea este : il facturez cu sau fara TVA?
va multumesc pentru un eventual raspuns.



#59 foxyexp

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 57 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:cluj-napoca

Postat 22 June 2009 - 01:33 PM

vezi art. 141 alin 2 si 3 din codul fiscal, care iti face precizari legate de vanzarea terenului; daca este vorba de un teren construibil, este o operatiune cu tva.



#60 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 22 June 2009 - 08:23 PM

Daca este construibil cu TVA, daca nu fara TVA dar trebuie sa ajustezi baza de impozitare in functie de anul in care l-ai achizitionat cu 5 ani daca este innainte de 2007 si 20 de ani daca este dupa 2007.






Similar Topics Collapse

5 useri citesc topicul

0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL