Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
lichidare/dizolvare/radiere SRL - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 14

Salt la continut


- - - - -

lichidare/dizolvare/radiere SRL


279 replies to this topic

#261 Crissuc

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 09 October 2015 - 02:51 PM

Buna ziua,

Rog din suflet colegii mai experimentati sa ma indrume si pe mine: un SRL cu 2 asociati intra in dizolvare cu lichidare simultana, voluntara fara numire de lichidator (s-au inteles asupra activelor ramase dupa plata creditorilor in sensul distribuirii catre asociati cf cotei de participare la capital). Societatea mai are insa stocuri de marfa.

Avand in vedere ca nu s-a numit lichidator, stocul de marfa se poate vinde catre terti si abia apoi se poate trece la partaj? Sau fiind vorba de lichidare fara numire lichidator singura modalitate de a valorifica acel stoc este de a trece in posesia asociatilor(asa am citit unele interpretari cum ca dizolvare cu lichidare cf art 227 1-d si 235 din L31/1990 ar INTERZICE orice actiune de vanzare a stocurilor/activelor sau a altor operatiuni de lichidare precum recuperare creeante clienti si ar OBLIGA doar la intrarea in posesie prin radiere).Cum nu gasesc interdictia dar nici contrariul in lege, cer sfatul colegilor mai experimentati care au trecut prin asa ceva.

In prima varianta in care s-ar putea vinde,avand in vedere ca societatea este inca micro(anaf mi-a spus ca de-abia la anul trec la profit daca nu finalizez lichidarea), impozitul pe venitul din vanzare va fi de 3%?
In varianta transferului catre asociati, se va plati impozit de 16% asupra valorii transferate fara a se lua in calcul costul marfii? Adica daca mai am in 371 sold de 100.000 ron, se va aplica 16% la aceasta valoare sau la 100.000 minus costul marfii (cont 607)?

Apoi nu-mi este clar daca la acest tip de dizolvare, la data publicarii in MO inceteaza mandatul administratorului. Daca inceteaza cine are dreptul sa faca operatiunile de lichidare si partaj?

Si ultima problema: cf OMFP897/2015(anexa 1 art 5) si L31/1990(art 253) societatea trebuie sa depuna in momentul inceperii lichidarii un bilant. Cine il depune: SRL-ul care are lichidator sau orice SRL intrat in lichidare? Ce tremen are acest bilant S1039(confirmat de anaf) intrucat nu se specifica in lege(si pt inceputul lichidarii nici anaf nu stie termenul). Pt cei fara lichidator, cine il semneaza?

Scuze pentru postul prea lung, insa am citit atat de multe(inclusiv legile 31/1990,L82,OMF 897/2015), inclusiv multe pareri si interpretari incat nu stiu ce sa mai cred iar legea nu mi se pare clara in aceste aspecte.

Multumesc din suflet pentru orice sfat.

Aceasta postare a fost editata de Crissuc: 09 October 2015 - 02:51 PM




#262 Smurf

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 10 October 2015 - 06:54 AM

Buna ziua,

Pentru inceput, inainte de a incepe procedura de radiere si lichidare, trebuie sa inventariati toti furnizorii si clientii si sa obtineti confirmari de sold. Aceste confirmari de sold, pe 0, le veti pastra pentru eventuale reclamatii ulterioare.
Pentru stocul de marfa, va sfatuiesc sa faceti un inventar si un process verbal de diminuare de pret cu valoarea adaos-ului commercial (coeficientul K din descarcarea de gestiune). Ulterior acestui process verbal, faceti vanzarea, eventual cu factura (in cazul in care ati depus memoria fiscala de la casa de marcat la fisc). La valoarea acestei vanzari, veti plati 3% impozit micro.
Aveti grija la soldul contului 4551, deoarece in cazul unor solduri mari, correlate cu o pierdere constanta in ultimele perioade, un eventual control fiscal (pe care-l puteti avea chiar daca firma a fost radiate si lichidata), va reconsidera ca venituri acest sold si va va imputa 3% (in cazul dvs.)..
Bilantul de lichidare se depune de orice SRL. In fisierul .pdf aveti posibilitatea de a bifa bilant de lichidare. Bilantul va fi semnat de catre cel care asigura evidenta contabila si administrator. Acestui bilant trebuie sa ii atasati si o balanta de inchidere.

Aceasta postare a fost editata de Smurf: 10 October 2015 - 06:59 AM




#263 Crissuc

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 12 October 2015 - 02:47 PM

Buna ziua,

Multumesc pentru raspuns. Ca o concluzie, inteleg ca administratorul poate legal sa faca operatiuni de vanzare a stocului ramas si de incasare a clientilor restanti in procedura de dizolvare cu lichidare simultana fara numire de lichidator. Nu este obligat sa transfere stocul in proprietatea sa in acest tip de dizolvare cu lichidare.

Inteleg ca drepturile administratorului in firma ar inceta doar daca ar fi numit lichidator, altfel el isi pastreaza toate dreptuirle si poate face operatiunile de lichidare si partaj.

SRL-ul are ca obiect de activitate comertul cu ridicata,deci singura posibilitate de a valorifica acel stoc este fie prin vanzare, fie prin transfer la lichidare in patrimoniul asociatilor. Ma interesa legal cum poate proceda, sau cum este obligat sa procedeze, intrucat ar dori sa incerce vanzarea stocului inainte de intrarea in patrimoniul personal.

Referitor la bilantul de lichidare: din pacate se depune S1039 si la inceputul lichidarii si la sfarsitul acesteia. Cel de la inceput trebuie semnat de o persoana autorizata, ca orice bilant normal si trebuie sa aiba in atasament probabil un bilant facut manual in genul S1004, pe cand cel de la sfarsit nu se semneaza decat de administrator. Cel de inceput nu are termen decat in cazul numirii unui lichidator, fapt pt care intrebam daca e valabil si in cazul lichidarii fara lichidator. Inteleg de la dvs ca vom depune acest bilant, semnat de contabil. Stiti va rog si care este termenul acestuia?(ma refer la cel de la inceputul lichidarii).

Multumesc mult pentru amabilitate.



#264 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 13 October 2015 - 02:14 PM

Din pct de vedere juridic sunt aplicabile prevederile art. 235 din lg. 31 a societatilor, actualizata, iar prevederile art. 236 care prvedeau ca patrimoniul sa se transmita doar asociatului unic au fost abrogate de lg. 441/2006111
Din pct. de vedere fiscal se aplica prevederile Codul fiscal
Art. 27
(2) Distribuirea de active de catre o persoana juridica romana catre participantii sai, fie sub forma de dividend, fie ca urmare a operatiunii de lichidare, se trateaza ca transfer impozabil, exceptandu-se cazurile prevazute la alin. (3).
Exemplu de operatiuni de lichidare ai in Anexa 2 din ORDIN nr.897/03.08.2015 al ministrului finantelor publice pentru aprobarea Normelor metodologice privind reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni de fuziune, divizare, dizolvare si lichidare a societatilor, precum si de retragere sau excludere a unor asociati din cadrul societatilor, publicat in MO 711/22.09.2015



#265 Crissuc

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 14 October 2015 - 09:19 AM

Multumesc din suflet pentru raspuns.

Juridic ma interesa daca pot vinde stocurile (activele) si catre alti beneficiari in afara de asociati in cazul lichidarii fara numire de lichidator, intrucat art 235 precizeaza doar ca asociatii pot hotara modul de lichidare si de impartire al activelor, insa de aici nu rezulta daca modul de impartire al activelor inseamna posibilitatea de vanzare catre terti si impartirea activelor ramase intre asociati sau inseamna obligativitatea de a face vanzare doar catre sine ori preluare in patrimoniul personal la radiere(asa am citit unele pareri ale unor avocati si lichidatori) .

Referitor la stabilirea venitului impozabil rezultat in urma acestui transfer, va rog daca mai aveti bunavointa sa ma ajutati si pe mine cu 2 lamuriri, intrucat in ordinul amintit de dvs notele contabile explicative fac referire doar la o lichidare facuta de un lichidator, caz in care bunurile se vand (se recunosc venituri si cheltuieli), nu si la o transmitere a activelor asociatilor:
- care este nota contabila ce se face in cazul unui activ complet amortizat ce se preia de asociati (se face de exemplu 2813=213 sau trebuie facuta o nota cu 456? caz in care nu stiu ce se intampla cu 2813);
- la ce valoare se aplica impozitul pe acest transfer?(in cazul primei nota contabile nu am avea la ce sa calculam 16%, iar n cazul celei de-a doua nici atat; poate sa calculam 16% direct la valoarea din 213 fara a tine cont de 2813?).

Multumesc mult pentru rabdare si amabilitate.



#266 Guest_Cynderella_*

  • Guests

Postat 12 December 2015 - 06:14 PM

Buna seara,

E vorba de o societate cu asociat unic in radiere din 2008. Avocatul s-a ocupat de radiere si a spus ca firma nu mai exista. Pe site-ul reg com apare in radiere - dizolvare, la anaf ca fiind inactiva. Se pare ca avocatul a facut dizolvare fara lichidare, cu declaratie de preluare a pasivului de catre administrator in 2008. Cei de la reg com au spus ca trebuie facuta etapa a 2-a de radiere. Cei de la anaf nu au vrut sa dea certificat fiscal pentru ca nu au fost depuse declaratii de atunci, pentru anaf firma nu este in radiere. Firma nu mai exista practic din 2008, deci nu s-a mai depus nimic de atunci. Avocatul a decedat si nu se stiu ce s-a intamplat, de ce firma nu e radiata. Cei de la reg com solicita bilant de lichidare. E nevoie de bilant de lichidare daca dizolvare s-a facut fara lichidare? Un contabil a spus ca trebuie platite amenzi de vreo 10.000 de lei pentru nedepunere declaratii si nu stiu ce impozit forfetar. Cum sa se depuna declaratii pentru o firma inexistenta?
Nu stiu ce pasi trebuie urmati. Va rog sa ma indrumati.
Multumesc mult!



#267 petrescuemil

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 01 February 2016 - 04:26 PM

Buna ziua

Lamuriti-ma si pe mine, va rog, daca un srl are 2 asociati care se decid sa inchida voluntar firma, este necesar si un lichidator?
Ca nu mai inteleg nimic, pe pagina celor de la registrul comertului nu se spune nimic de asa ceva, insa citesc pe net ca e obligatoriu cu lichidator.

Iar situatia financiara de lichidare cine o poate intocmi, un expert contabil sau un lichidator?
Multumesc.



#268 petrescuemil

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 01 February 2016 - 04:40 PM

Vezi postareaOtilia Alupei, la 27 March 2015 - 03:10 PM, a spus:

datoriile catre asociati nu s-au prescris.

Ah, pe asta chiar n-o mai inteleg, deci daca unul din asociati a imprumutat firma cu niste bani, datoria nu se prescrie dupa 3 ani?

Aceasta postare a fost editata de petrescuemil: 01 February 2016 - 04:41 PM




#269 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 02 February 2016 - 04:12 PM

depinde de ctr. de imprumut (sau de lipsa lui) in care se prevede (sau nu) scadenta restituirii datoriei.
cum 99% dintre ctr. de imprumut nu au un termen fix de ramburs, ci acea clauza de plata pe masura disponibilitatilor utilizata tocmai pt a nu pune propria firma in dificultate, atunci nici datoria nu are termen de prescriptie fiindca nu exista o data la care sa se raporteze acest termen (3 ani de cand ? din un termen nestabilit cu certitudine ?).
in cazul in care nu s-a intocmit deloc ctr. de creditare, sit. e si mai clara din acest pdv. fiindca nu avem niciun fel de clauze.



#270 barbarian

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 25 May 2016 - 06:49 PM

Revin tot aici cu o intrebare, nu stiu daca e locul potrivit, daca un SRL, care este suspendat din 2009 si habar n-am ce statut mai are acum suspendat sau activat, doreste sa intre in dizolvare si apoi radiere, poate sa o faca? Sau trebuie sa mearga la reg. com. sa solicite reluarea activitatii ca sa poata fi dizolvata? :unsure:

Aceasta postare a fost editata de barbarian: 25 May 2016 - 06:51 PM




#271 tati_chi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 24 Postari:

Postat 19 January 2017 - 02:49 PM

Buna ziua,

Daca o societate infiintata in 2015, neplatitor de tva. La sf anului 2016 depaseste plafonul si ar trebui sa treaca la platitor de tva si nu vrea. Administratorul unic vrea sa inchida firma, chiar daca are profit. Ce ar trebui sa faca? Daca este dizolvare cu lichidare voluntara o sa aiba control de la anaf??? sau nu se poate inchide firma avand profit?
Se poate inchide fara lichidator, daca are adminitrator unic?



#272 Miha2000

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 15 March 2017 - 04:58 PM

Buna ziua ,
Am un client care din anul 2007 nu a mai avut activitate si care anul acesta s-a hotarat sa-si inchida societatea . I-am reglat fisa pe platitor la fisc, dar am constatat ca in anii in care a avut activitate a facut niste plati in plus aproximativ 1500 lei si mai are de recuperat de la TVA aproximativ 8500 lei. Societatea nu mai are cont in banca , la adresa declarata in acte nu mai locuieste nimeni (este un loc viran ) iar patronul a plecat sa lucreze in Spania .Pentru operatiunile aferente inchiderii societatii a fost imputernicit avocatul care se ocupa de lucrari la ONRC.
Din ceea ce stiu eu, in momentul inchiderii societatii , sumele achitate in plus sunt restituite contribuabilului in contul curent al societatii. In cazul de fata , stie cineva cum se va putea face aceasta restituire ? Se pot restitui banii prin mandat postal la sediul avocatului sau trebuie sa se deschida un cont nou la banca numai pentru incasatea acestor bani?



#273 dedes777

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 11 September 2017 - 11:32 AM

Am depus dosarul de lichidare si dizolvare voluntara cu unic asociat . Acesta a fost admis dar intre timp am gasit un prieten sa o preia. Trebuie doar schimbare de administrator. Sediul ramane acelasi. Cum trebuie sa procedez in continuare tinand cont ca dosarul de dizolvare si lichidare a fost admis. Va multumesc anticipat



#274 ykyb27

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 23 November 2017 - 12:16 PM

Buna ziua,
Pentru Inchidere SRL (dizolvare, radiere), din experienta proprie, recomandati sa se apeleze la o firma specializata gen (reclama) sau ne putem descurca singuri ?

Multumesc.

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 23 November 2017 - 12:21 PM
reclama neautorizata. Sanctiune : avertisment public !




#275 ykyb27

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 23 November 2017 - 03:51 PM

buna ziua, v-ati ocupat sigur sau ati apelat la consultanti fiscali/avocati pt lichidare/dizovare ? Ms



#276 geniest

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 01 October 2018 - 02:10 PM

Buna ziua!

Am decizia de radiere datata 03.08.2018 de la ONRC.
Am intrebat pe mail la ANAF si n-am primit niciun raspuns. La telefon nu raspund. Ce trebuie sa mai fac ca sa inchei socotelile cu administratia financiara???

Multumiri anticipate!

Georgiana



#277 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 01 October 2018 - 05:02 PM

Trebuie incheiata si radierea fiscala, pe langa cea juridica pe care o ai deja.
Daca bilantul de lichidare a fost depus la ANAF, atunci nu se mai depun alte declaratii/bilanturi. Oricum, pt radiere a fost nevoie de Certificat de atestare fiscala de la Administratia Financiara din care rezulta ca societatea nu are datorii la bugetul de stat (si cel local) si la contributiile sociale, precum si de dovada achitarii taxelor - deci nu ar trebui sa mai ai nimic de facut pe la ANAF legat de radierea firmei, iar ONRC ar trebui sa comunice ANAF decizia de radiere.


Din pacate, in practica si pt mai multa siguranta, e f bine sa faci o adresa pe care o depui la registratura ANAF, insotita de copie sentinta radiere si certificat original dupa CUI platitor TVA . Daca ANAF nu radiaza societatea din neglijenta functionarilor, vei mai primi notificari de depunere a bilanturilor. La aceste notificari vei raspunde cu adrese de inaintare (cu nr de inregistrare de la ANAF) in care vei atesta finalizarea procedurilor de radiere.
De asemenea, dupa data radierii firma nu mai poate fi obiectul inspectiei fiscale, insa inspectia poate sa vizeze alte persoane care pot dobandi obligatii fiscale ca urmare a disparitiei societatii.



#278 geniest

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 02 October 2018 - 01:42 PM

Multumesc foarte mult.
Bilantul de lichidare a fost depus la ANAF.
As putea sa trimit decizia de radiere electronic, ma gandesc.

:happy2: :happy: :happy: :happy: :happy:



#279 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 02 October 2018 - 06:07 PM

Cu drag si alta data ! :biggrin:

Ascultati sfatul unei "babe" in ale relatiei cu ANAF si faceti un drum la AF, e mult mai sigur ! Va luati si sfantul (din pacate, in RO) nr de inreg. pe stampila ANAF ! ANAF e (inca) mult mai sensibil la dovezile depuse direct la ghiseu decat la cele depuse online.
Probabil va mai trece ceva vreme pana vom lucra online, fara probleme, cu ANAF ... deci adaptati-va timpurilor si asigurati-va.

Bafta multa ! :smile:



#280 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 01 May 2019 - 02:06 PM

https://chat.anaf.ro...79?OpenDocument

Radierea înregistrării fiscale

Intrebare : Care este termenul în care trebuie depusă la organul fiscal declarația de radiere de către contribuabil ca urmare încetării calităţii sale de subiect de drept fiscal?


Raspuns : Potrivit Codului de procedură fiscală, la încetarea calităţii de subiect de drept fiscal, persoanele sau entităţile înregistrate fiscal prin declaraţie de înregistrare fiscală trebuie să solicite radierea înregistrării fiscale, adică retragerea codului de identificare fiscală şi a certificatului de înregistrare fiscală, prin depunerea unei declaraţii de radiere ( 010 Declarație de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni/Declarație de radiere pentru persoane juridice, asocieri și alte entități fără personalitate juridică, 070 Declarație de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni/Declarație de radiere pentru persoanele fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii libere) în termen de 30 de zile de la încetarea calităţii de subiect de drept fiscal, care trebuie însoţită de certificatul de înregistrare fiscală în vederea anulării acestuia.
În cazul în care organul fiscal constată îndeplinite condiţiile de radiere a înregistrării fiscale dar contribuabilul nu a depus declaraţia de radiere, radierea înregistrării fiscale se poate efectua şi din oficiu.

Baza legala : Legea nr 207 / 2015 articolul 90 al.1 și 2







Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL