Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
in ce consta contabilitatea pt o firma recent deschisa? - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


in ce consta contabilitatea pt o firma recent deschisa?


100 replies to this topic

#21 claudiaionela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 319 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:PITESTI

Postat 05 November 2007 - 09:45 AM

Ce incompetenti astia de la ORC, nu mi-au spus nimic de toate astea si i-am intrebat daca mai trebuie sa fac ceva.. m-au intrebat de punct de lucru, le-am zis ca nu deschid si mi-au zis sa revin cand vreau sa deschid punct de lucru.
[/quote]

Normal ca te-au intrebat de punct de lucru, ca trebuie declarat la ei si in felul asta te taxau. Doar asta era in avantajul lor. :smile:



#22 Imre F.

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 13 November 2007 - 10:34 AM

am o intrebare legata tot de o firma care inca nu a avut nici o activitate (prefer sa nu deschid un nou topic). Firma este infiintata din 2004. Declaratiile sunt la zi. Acum vreau s-o pornesc firma. Intrebarea: este posibil ca cheltuielile (facturile) care au fost pana acum cu firma sa nu mai fie introduse in contabilitate? De exemplu am un abonament de telefon pe firma. As vrea ca facturile de telefon sa fie introduse numai din acest moment in contabilitate. Posibil?

Mersi pt un raspuns.




#23 claudiaionela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 319 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:PITESTI

Postat 13 November 2007 - 11:46 AM

Cel mai bine este sa introduci o cheltuiala pe firma in momentul in care societatea are si un venit.

Aceasta postare a fost editata de claudiaionela: 13 November 2007 - 11:47 AM




#24 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 13 November 2007 - 01:47 PM

Oameni buni, documentele justificative se inreg. cronologic in ctb.
Imre F: semestrial se depune la fisc declaratia recapitulativa cu facturile primite si emise - daca societ. este platitoare de TVA. Asa incat, daca ai facturi de cheltuieli primite pe firma, inregistreaza-le asa cum este corect. E adevarat, fiscul nu se supara daca nu deduci TVA, dar gandirea ta-de a omite inregistrarea documentelor- este un pic ''offtopic'' judecatii contabile.
claudiaionela: sunt de acord cu tine, in sensul ca este ideal ca o societate sa aiba o activitate din care sa reiasa si ceva profit, nu doar sa cheltuiasca in nestire, sa ai la sfarsit de luna o balanta cu rulaje ''babane'' la venituri, solduri 0 la conturile de datorii...in fine; avand in vedere ca firma isi reia activitatea, deci este la inceput de drum, este oarecum normala inreg. unor cheltuieli(daca sunt justificate) pana ce obtine un venit.
Madalina



#25 Imre F.

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 13 November 2007 - 02:10 PM

mersi pt raspunsuri!

daca pana acum au fost numai declaratii pe "0", nu aveam cum sa inregistrez facturi. Corect? Ideea mea era ca firma are deja 3 ani de la infiintare si cum sa introduc in contabilitate niste facturi de 2-3 ani. Preferabil as introduce numai cheltuielile avute la infiintarea firmei si atat :)

inca o intrebare: facturierul emis de vreo 2 ani este inca valabil, poate fi folosit? Intreb din cauza schimbarii din "R 123456" in "RO 123456"



#26 fboji

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1114 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 13 November 2007 - 02:27 PM

Cheltuielile de infiintare a firmei era normal sa le inregistrezi in anul infiintarii. Dar pe semne ai vrut sa nu depui bilant si ai preferat sa scrii ca nu ai activitate :sad: . Daca le-ai inregistra acum ar fi cheltuieli din alte exercitii financiare, trecute. Pentru ca, dat fiind independenta exercitiilor financiare, ele au fost facute pentru obtinerea venitului, din anul respectiv. Sau a pierderii :smile: . Acum e cam tarziu sa le contabilizezi. Prin declaratii ai recunoscut ca n-ai avut activitate in anii respectivi (cam alambicata argumentatia dar sper ca ai inteles :biggrin: ).
Dar facturile de telefoane din sem 2 2007 nu e tarziu sa le inreg. Ai sunat sa prospectezi piata :biggrin: pentru a incepe activitatea...
Si eu folosesc facturile vechi :)

Aceasta postare a fost editata de fboji: 13 November 2007 - 02:36 PM

Daca ti se pare simplu ce ai de facut... inseamna ca nu cunosti toate amanuntele Imagine postata



#27 Imre F.

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 13 November 2007 - 03:13 PM

m-ai iluminat :D

multumiri!



#28 Musca Ilie

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 13 November 2007 - 08:02 PM

revin cu o intrebare..

am depus declaratia 100 pe 0 si mi s-a spus ca in februarie trebuie sa vin cu declaratia anuala..

cheltuielile de infiintare vor fi cuprinse in bilantul anual?



#29 fboji

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1114 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 14 November 2007 - 12:13 PM

Vezi postareaMusca Ilie, la Nov 13 2007, 06:02 PM, a spus:

am depus declaratia 100 pe 0 si mi s-a spus ca in februarie trebuie sa vin cu declaratia anuala..

cheltuielile de infiintare vor fi cuprinse in bilantul anual?
Scuza-ma, este o intrebare de... Gaga :smile: . Chiar ai nevoie de un contabil sau macar de un curs de initiere in conta. Iti scriu acum cateva notiuni de baza:

Orice firma se infiinteaza pentru a obtine venituri. Pentru ele se fac niste cheltuieli (a nu se intelege incasari si plati), inclusiv de constituire. Daca nu ai emis nici o factura tot anul, sau n-ai dobanda la banii depusi in banca , n-ai venit. Deci o sa ai pierdere la sfarsitul anului. Impozit pe profit=0. In februarie depui un fel de centralizator pe tot anul.
Iar bilantul trebuie sa ti-l faca un contabil, daca nu vrei sa faci precum ImreF, adica sa depui ca n-ai avut activitate. Si atunci cheltuielile nu le mai inregistrezi (ca deh, n-ai avut activitate, deci nici cheltuieli).
Alte opinii?
Daca ti se pare simplu ce ai de facut... inseamna ca nu cunosti toate amanuntele Imagine postata



#30 tumnus

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 01 December 2007 - 01:08 PM

Buna ziua tuturor!
Am infiintat in 09.11.2007 un srl cu 2 asociati la care eu sunt administrator. Domeniul principal e CAEN 7440. Nu am declarat deocamdata inceperea activitatii pentru ca nu ne am hotarat unde vom desfasura activitatea. Intrebarea mea e ce trebuie facut legat de finante pentru ca nu am fost pe acolo...trebuie depuse deja acte daca nu am declarat inceperea activitatii>?



#31 GAMA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 675 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Brasov
  • Interests:Dialogul este cea mai buna cale de a ajunge mai repede la solutii pozitive

Postat 01 December 2007 - 01:32 PM

[quote name='tumnus' date='Dec 1 2007, 03:08 PM' post='152378']
Din momentul in care ati primit certificatul de inmatriculare de la reg.comertului,existati ca firma
Daca prin vectorul fiscal v-ati declarat platitori de TVA,trebuie sa mergeti la Finante sa cereti eliberarea certificatului de inregistrare in scop de TVA,sa cumparati reg.de evidenta fiscala(daca sunteti platitori de impozit pe profit,daca sunteti micro-nu trebuie) si reg.unic de control.
Primele declaratii le veti depune in ianuarie(D.100,D.300,D.101),chiar daca nu desfasurati nici o activitate in luna nov.si dec.,declaratiile trebuie sa le depuneti cu zero. Si oricum,va trebuie contabil,pentru ca,fara activitate sau cu activitate,cheltuielile legate de infiintarea firmei si subscrierea/depunerea de capital social trebuie inregistrate in contabilitate si facuta balanta.



#32 tumnus

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 01 December 2007 - 10:43 PM

ms mult de raspuns :)



#33 Viorel R

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 09 December 2007 - 01:36 PM

Am infiintat o firma pe 24.09.2007 .
Am inteles ca ar trebui depusa declaratia 010 ca declaratie de inregistrare.
Eu nu am depus-o inca. Cat este de urgent si pana cand as putea sa o depun. (este o adevarata nebunie, pentru ca atunci cand am fost sa intreb mai multe informatii la Financiarul de care apartin, mi s-a spus ca nu au primit inca dosarul meu. :smile: )
Ce alte acte ar mai trebui depuse si pana la ce data?

In vectorul fiscal sunt inregistrat ca Neplatitor de TVA , Platitor de impozit pe profit , plata trimestriala.

Detalii firma: Jxx/xxxx/200x CUI : xxxxxxxx

Va multumesc !

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 14 November 2008 - 11:27 PM




#34 Septimiu

    Peter Pan

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4882 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Nici unu - am o lene de ma doare !!!

Postat 09 December 2007 - 01:37 PM

angajeaza un contabil :smile:



#35 Viorel R

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 19 December 2007 - 09:21 AM

Vezi postareaSeptimiu, la Dec 9 2007, 01:37 PM, a spus:

angajeaza un contabil :lostit (13):

alte sfaturi? as fi dorit un raspuns ... asa stiam si eu ca ar trebui un contabil ...

multumesc !



#36 lupoaica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 138 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 December 2007 - 03:49 PM

In termen de 30 de zile (la tine deja au trecut) trebuia sa depui 010, dar nu neaparat... Pt ca am inteles ca mai nou, transmit cei de le Registru informatiile si nu-ti mai primesc declaratia 010, insa tot trebuie sa te duci sa verifici. Dupa asta treb depui trimestrial declaratia 100 (aici trebuie sa ai contabil, ca nu cred ca te descurci). Treb sa-ti cumperi Registrul jurnal, Reg inventar si Registrul de evidenta fiscala (ca zici ca esti platitor de imp pe profit).
preda



#37 tmd

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 12 February 2008 - 09:47 AM

In ianuarie 2008 am infiintat o societate comerciala (actele au iesit de la Registrul Comertului in 24.01.08). Obiect activitate intermedieri comert, microintreprindere - impozit pe venit, platitoare TVA. Primul angajat 1 februarie. Cand depunem primele declaratii, ce registre trebuie sa achizitionam? Multumesc



#38 dacron

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 95 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 February 2008 - 11:45 AM

Ca un prim pas trebuie sa depuneti o delaratie 010 la Administratia Financiara ,prin care sa consemnati
-angajarea salariatului ,incepand ci 01.02.2008
- plata trimestriala a obigatiilor salariale
Atentie , trebuie sa aveti la Dvs, o copie dupa contractul de munca inregistrat la ITM si o copie dupa certificatul de inmatriculare.
Ca microintreprindere ve-ti depune la Administratia Financiara declaratiile aferente obligatiilor fiscale datorate
-bugetului de stat ,bugetului asigurarilor sociale si fondurilor speciale - trimestrial , adica in luna Aprilie 2008, pentru primul trimestru al anului 2008.
La Casa de Pensii , la Casa de Asigurari de sanatate, la Agentia de Ocupare a Fortei de Munca , la Itm , unde declaratiile se depun lunar, ve-ti merge in Martie 2008



#39 tmd

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 12 February 2008 - 12:17 PM

Multumesc pentru raspuns.
La infiintare am declarat vector fiscal (Anexa 1) - salariati si plata trimestriala a obligatiilor, am bifat trimestrial la aceste obligatii, daca plata o fac trimestrial, voi depune lunar declaratiile?

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 09 April 2009 - 09:20 AM




#40 dacron

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 95 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 February 2008 - 12:21 PM

La Administratia Financiara trimestrial , in rest lunar.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL