Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
in ce consta contabilitatea pt o firma recent deschisa? - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 5

Salt la continut


in ce consta contabilitatea pt o firma recent deschisa?


100 replies to this topic

#81 Viorel R

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 23 December 2008 - 07:38 PM

mi-am infiintat o firma cu ceva timp in urma (cam 1 an) si a fost declarata fara activitate.
Acum am avut ceva operatiuni si as vrea sa-mi spuneti si mie ce formular/declaratie trebuie depusa pentru declararea inceperii activitatii si unde.
Pe langa codul de activitate principal au fost trecute toate codurile CAEN.
As dori sa-mi spuneti daca am si alta activitate in afara de cea din domeniul de activitate (principal), mai trebuie depusa vreo declaratie ceva? Si trebuie sa mai platesc ceva?

Va multumesc.



#82 AnaB

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 215 Postari:

Postat 23 December 2008 - 08:43 PM

Ar trebui sa mergi si la admin fin si la reg com pentru declararea inceperii activitatii, dar in primul rand sa cauti un contabil ca altfel s-ar putea sa te trezesti ca ai de plata ceva amenzi




#83 sanclaudiu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 134 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Motru-GORJ

Postat 07 January 2009 - 10:08 PM

Ce inseamna micro? (declararea firmei ca platitoare de imp.de profit??)Ma intereseaza si pe mine problema cu angajarea/neangajarea unei persoane.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 08 January 2009 - 11:11 AM
citare mesaj anterior

"Gandirea nu costa nimic."



#84 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 08 January 2009 - 11:25 AM

Claudiu, te rog sa deschizi codul fiscal, normele si sa citesti acolo raspunsul. De asemenea, poti da cautare in forum si vei avea destule de citit pe tema asta.
Madalina



#85 Viorel R

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 08 January 2009 - 12:08 PM

View PostAnaB, on Dec 23 2008, 08:43 PM, said:

Ar trebui sa mergi si la admin fin si la reg com pentru declararea inceperii activitatii, dar in primul rand sa cauti un contabil ca altfel s-ar putea sa te trezesti ca ai de plata ceva amenzi
de ce sa am de plata amenzi?
am depus tot ce trebuia depus pana acum (cel putin asa mi-a spus contabilul)

ideea era daca puteati sa-mi spuneti ce formular trebuie depus.
si eventual daca este un termen limita de la emiterea primei facturi.


va multumesc!



#86 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 08 January 2009 - 02:10 PM

Nu poti avea toate codurile CAEN ca sunt vreo 1000. Poti avea activitate pe codul principal si pe cele secundare inscrise in actul constitutiv si la Registrul Comertului.
Exista o gramada de declaratii si notificari: lunare, trimestriale, semestriale, anuale. Depinde de specificul firmei:
- cand ai inceput efectiv activitatea;
- daca esti microintreprindere sau platitor de impozit pe profit;
- daca ai salariati sau nu ai;
- daca ai afaceri cu parteneri externi;
- daca vinzi masini second-hand sau nu;
- daca vinzi produse accizabile sau nu;
- daca ai activitate de turism sau nu;
- daca esti platitor de TVA sau nu.
Si mai sunt multe alte chestiuni de care depind raportarile.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#87 Viorel R

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 08 January 2009 - 03:08 PM

nu sunt platitor de TVA , prima factura a fost emisa dupa data de 1.Dec.2008, nu am salariati, DECI ?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 09 January 2009 - 05:07 AM
citare mesaj anterior




#88 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 08 January 2009 - 04:18 PM

Am zis ca mai sunt si alte chestiuni care conteaza. Nu ne-ati spus daca sunteti microintreprindere sau nu, ce activitate aveti: : daca organizati spectacole, daca faceti consignatie, asigurari, tranzactii financiare etc.
O parte din declaratii sunt mentionate in Codul fiscal.
O lista semnificativa de declaratii le gasiti pe saitul:
http://www.mfinante.ro/link.jsp?body=/cont.../programe11.htm
La majoritatea, dupa instalere, gasiti si legile pe care se bazeaza.
Din ce mi-aduc aminte acum, ar trebui declarat:
- Declaratia fiscala 100;
- Declaratia 392: Notificare privind valoarea vanzarilor catre platitori de TVA si catre neplatitori de TVA;
- Declaratia 101, daca esti platitor de impozit pe profit;
Nu va bazati doar pe ce gasiti pe forum. E bine sa apelati la un contabil deoarece a uita o declaratie sau a o depune cu intarziere se penalizeaza cu amenzi cam mari.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#89 AngelaSimina

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 24 April 2009 - 11:15 PM

Buna Seara,

Am infiintat o firma (SRL asociat unic, platitor tva si impozit pe profit) acum 1 saptamana si la sfatul juristului de la ONRC
nu am depus la dosarul de infiintare o declaratie pe proprie raspundere ca am inceput activitatea.
De la ONRC am ridicat certificatul de inregistrare si incheierea judecatorului.

Eu doresc sa mai am ragaz 2 luni pana cand incep sa alerg cu actele la stat
(adica declaratii contabile lunare trimestriale). Deci 2 luni fara activitate.
In declaratia respectiva scrie doar ca eu cunosc si respect legislatia sanitara mediului protectiei muncii
si sanitar veterinare.

Va rog sa imi confirmati ca ne depunand aceasta declaratie firma se considera a fi "inghetata" la "nastere"
si nu trebuie inca sa ma duc la circa financiara sa o inregistrez sau in acest rastimp sa platesc impozit forfetar?

Nu am facut inca un drum la circa financiara ca sa depun vreun act inca.

Va rog sa ma indrumati sa stiu daca am de facut ceva acte la admin financiara.
Contabil as vrea sa imi angajez dupa ce incep activitatea...

Cu Multumiri

Aceasta postare a fost editata de AngelaSimina: 24 April 2009 - 11:16 PM




#90 sorynyk

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 08 July 2009 - 02:03 PM

View PostIaro, on Apr 2 2008, 01:52 AM, said:

Dosarul lunar ar trebui sa contina urmatoarele:[...]
Este valabil si in cazul unei intreprinderi individuale? Mi am deschis un magazin de haine, nu am nici o cunsotina de contabilitate si mi -am prins urechile :sad: in toate actele si hartiile. Multumesc anticipat

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 08 July 2009 - 03:35 PM




#91 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 08 July 2009 - 02:40 PM

NU! Intreprinderea individuala aplica o contabilitate simpla (in partida simpla) si raportari putine. Vezi mai bine topicurile pentru Persoana Fizica Autorizata (PFA) caci legislatia lor se potriveste cu cea a intr.indiv.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 08 July 2009 - 03:35 PM

Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#92 ramo2008

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 38 Postari:
  • Gender:Female

Postat 19 July 2009 - 02:42 PM

buna ziua, am preluat conta la o firma srl , neplatitoare de tva, doar impozit pe profit.

firma avea inainte ob de activitate traduceri si tehnoredactari ,acum activitatea va fi comert (bar)

s-au facut actele cu noul cod caen, 

as vrea sa stiu (pe iunie am doar receptii,angajati nu sunt) ce declaratii tb sa depun pt iunie.

precizez ca firma nu a avut activitate cu primul cod caen., iar balanta ar fi 0 (nu am vazut-o inca) ceea ce nu mi se pare in regula.

o indrumare daca se poate ,cat de repede

multumesc anticipat

 



#93 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 19 July 2009 - 03:09 PM

Trebuie sa vezi vectorul fiscal, si acolo vei vedea ce declaratii trebuie sa depui, insa acum dupa cele postate de tine ar trebui sa depui numai declaratia 100.



#94 Roxaelena

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 29 July 2009 - 06:44 PM

[size="2"]Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati ,sunt noua in meserie si incep la o firma care este tot la inceput!
Inca nu exista sediu fizic si toata contabilitatea momentan ar trebui sa o desfasor la domiciliu in timpul liber.
Este nevoie de un program de gestiune?firma are ca obiect de activitate bazat pe inginerie si consultanta pentru afaceri si management etc.

Ce este prioritar de rezolvat acum?

Va multumesc,



#95 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 29 July 2009 - 09:01 PM

Firma are un sediu declarat, altfel nu i s-ar fi aprobat infiintarea. Poate sediul este impropriu pentru contabilitate.
In primul rand trebuie sa vezi ce contine declaratia 010 depusa de ONRC la Administratia fiscala, iar daca esti in 30 de zile de la infiintare mai poti sa o schimbi. Vezi ce tip de intreprindere este. Daca are consultanta peste 50% din activitate nu poate fii microintreprindere deci este platitoare de impozit pe profit. Vezi daca e platitoare de TVA si daca are angajati. Daca are angajati trebuie sa-i declari la ITM in 20 de zile de la prima angajare, impreuna cu copii dupa actele firmei si ale angajatilor (CI, studii). Inregistrezi in contabilitate capitalul social subscris si varsarea lui. Inregistrezi cheltuielile de constituire pana la inregistrarea primului venit (sau pana la infiintare). Depui la administratia fiscala o declaratie ca pe primul semestru nu a avut activitate (daca s-a infiintat inainte de 30.06.2009). Cumperi Registrul de evidenta fiscal, Registrul de control. Completezi Registrul actionarilor si fisele mijloacelor fixe. Cauti un soft cu care sa faci mai simplu dar bine contabilitatea, salariile si declaratiile fiscale (dai cautare cu "programe de contabilitate" pe Google sau chiar pe acest forum).
Mai sunt destule probleme, care-mi scapa acum.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#96 Roxaelena

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 29 July 2009 - 09:23 PM

Are sediul social declarat .Cand se considera infiintata?
Actele de la Registrul Comertului au aparut pe 29.07.
Primul angajat eu am sa fiu iar pana in toamna s-a gandit sa angajeze persoane de specialitate cu,contracte de colaborare,iarasi o procedura despre care am nevoie de informatii.
Avem nevoie si de un contabil expert in firma care sa ma poata ajuta.
Acest soft il pot instala pe calculatorul personal?
Multumesc mult pentru raspunsuri si astept si celelate probleme.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 31 July 2009 - 08:38 AM




#97 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 30 July 2009 - 12:06 PM

Data infiintarii este trecuta pe codul unic de inregistrare. Softul se instaleaza pe calculatorul pe care operezi. Trebuie sa ai arhiva electronica si sa o pui la dispozitie controlului fiscal (eventual cu programul respectiv)
In privinta unui expert contabil, gasesti pe CECCAR.ro tabloul, cauta in functie de orasul in care lucrati. Sau specificati aici orasul si veti gasi mai usor doritori.

Aceasta postare a fost editata de mihaela_cva: 30 July 2009 - 12:06 PM




#98 raluka78

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 14 April 2010 - 09:19 AM

Buna, am deschis o firma neplatitoare de tva (deocamdata), am urmat toti pasii legali dar la inregistrarea capitalului social m-am blocat. Am mai intrebat si fiecare are o parere diferita si nu stiu care este cea corecta... Suntem doi asociati, s-a depus 200 ron capital social adica x 80% si y 20%. Ma poate ajuta cineva cu formulele contabile? Multumesc mult



#99 SERBAN MARIANA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 789 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BUCURESTI

Postat 14 April 2010 - 10:13 AM

456 /x = 1011 160
456/y = 1011 40
5121 = 456/x 160
5121 = 456/y 40
1011 = 1012 200
RIANA784


Treburile ce se pot indeplini cu blandete niciodata nu dau gres



#100 raluka78

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 14 April 2010 - 06:39 PM

Multumesc, frumos :frusty:






Similar Topics Collapse

4 useri citesc topicul

0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL