Nu e foarte complicat dar trebuie sa ai nervi de fier pt. ca in general esti trimis de la un ghiseu la altul de te saturi.
Primul pas: te duci la primarie la informatii pentru cetateni, iti da niste formulare, platesti niste taxe:
-
1.96 ron - Taxa de transmitere
-
12.5 ron - Taxa de verificare si rezervare + fd. lichidare
-
20 ron - taxa cazier fiscal
Platesti taxele la caserie, faci copie in 3 exemplare dupa chitantele obtinute si dupa buletin (parca) si te intorci la inf. pt. cetateni.
si iti mai da doamna de acolo o lista cu ce acte trebuie sa mai aduci si niste formulare (la mine a cerut CI+copie in 3 exemplare, acte de studii - asta numai pt anumite cazuri ca sa dovedesti ca esti caliicat pentru activitatea pe care vrei sa o desf, certificat medical - asta e de fapt o simpla adeverinta medicala de la doctorul de familie dar te costa si asta parca
5 ron).
Peste o saptamana revii cu actele cerute si mai platesti:
-
10 ron taxa obtinere CU de inregistrare
-
37.5 ron taxa de inregistrare RC + fond lichidare
-
68 ron - taxa emitere autorizatie
Dupa 3 saptamani revii si daca ai noroc (eu am avut, dar spunea ca sunt f. aglomerati si nu toti au fost la fel de norocosi, deci poate dura mai mult de 3 saptamani) vei primi autorizatia si certificatul de inregistrare la Registrul comertului.
Rasufli usurat si dupa ce iti revii te duci la finante. Aici te plimbi si mai mult. Eu am fost intr-o zi sa ma interesez cam ce am nevoie si m-am plimbat pe la 3 ghisee dupa care nu am mai avut pitere si am plecat, dar am luat macar formularele si informatiile necesare. Astazi am mers din nou: la camera 113 am dus copii dupa autorizatie, certificatul de inregistrare la registrul comertului si CI si formularul 070 completat in 3 exemplare. Au verificat actele si formularele, dupa care am mers la registratura sa le stampileze si sa le dea un nr. de inregistrare. Am revenit la 113 si am primit pe loc certificatul de inregistrare fiscala.
Cum astazi este vineri si e program scurt nu am reusit sa finalizez la finante... Luni voi merge la camera 409 sa cumpar registru unic de control (asta nu stiu cat costa). La xeroxul din incinta cumpar registru de incasari si plati si registru de inventar (
6.7 ron fiecare). Cu registrele astea, cu autorizatia, certif. de inregistrare fiscala si cel de la RC si cu copii dupa acestea si dupa CI ma voi duce apoi la camera 411 (parca nici nu mai stiu exact numarul, dar stiu usa
). Acolo mi se vor viza aceste registre.
Mai departe stiu ca trebuie sa merg la Casa de Asigurari de Sanatate sa depun si acolo o declaratie... in rest nu stiu daca mai am de facut ceva.
M-am mai lamurit tot astazi ca nu am nevoie de stampila (vezi art. 155 din codul fiscal), asa ca scutesc aproximativ 90 ron.
Cam asta e.
Daca mai e ceva poate ma completeaza cineva...
Bafta!
Sper ca raspunsul meu ii va fi de folos si lui
atudor si
cristianna_c
Aceasta postare a fost editata de Carmen - Sibiu: 01 February 2008 - 09:56 PM