Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
imi trebuie casa de marcat ? - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 11

Salt la continut


imi trebuie casa de marcat ?


241 replies to this topic

#201 glencora

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 74 Postari:
  • Location:bucuresti,sector2,mihai bravu
  • Interests:comunicare

Postat 12 February 2010 - 06:57 PM

Vezi postareageorgianne, la Feb 12 2010, 03:17 PM, a spus:

Am si eu o intrebare, la un cabinet stomatologic e nevoie de casa de marcat?

Da.
Concluzia este momentul cand te-ai plictisit sa mai gandesti.



#202 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 12 February 2010 - 09:26 PM

Georgianne, daca cabinetul nu are forma de organizare a unei societati, NU ai nevoie de casa de marcat, vezi exceptiile OUG 28/1999 :
" ART. 2
Se exceptează de la prevederile art. 1 alin. (1):
...................
h) activitățile desfășurate ca profesii libere sub toate formele de organizare care nu implică crearea unei societăți comerciale;
......................"

Dana




#203 Marilisa

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 03 March 2010 - 04:34 PM

Am deschis si eu o inreprindere individuala, un atelier de tamplarie. Nu am magazin deschis, duc mobila la domiciliul clientului. Lucrez mai mult cu persoane fizice, am nevoie de casa de marcat ??

Astept raspunsuri

Multumesc



#204 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 March 2010 - 10:59 PM

Dupa parerea mea , da aveti nevoie ( vedeti in lege daca va incadrati la exceptii ( desi eu chiar si pe cei care se incadrau la exceptii iam sfatuit sa isi ia casa de marcat si sa dea bon fiscal , ca sa nu mai stea la explicatii )).



#205 Zzuper

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Craiova

Postat 12 April 2010 - 08:14 PM

Detin o I.I., cu vanzare en-detail de piese auto intr-un magazin, atat online cat si... offline (adica intr-un spatiu inchiriat). As avea si eu 2 intrebari legate de casele de marcat:

1. Este posibil ca pe bon sa nu scrie "1x nume produs", ci "Contravaloare marfa cf. factura"? Intreb asta deoarece am intalnit acest caz si mi se pare una dintre cele mai usoare cai de folosire a unei case de marcat.

2. Daca un client decide sa returneze marfa sau o parte din ea, eu neavand casa/casierie, cum procedez? Ce acte trebuie sa intocmesc in acest caz?



#206 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 12 April 2010 - 11:35 PM

1. La vanzarea prin case de marcat legea cere trecerea explicita pe bonul fiscal a denumitrii produselor. In caz ca se da bon fiscal nu mai este necesar sa faci factura. Daca totusi ti se cere factura de catre client, pe factura poti scrie "Produse conform bon fiscal nr..../......". Nu cred ca cea mai usoara cale e sa completezi pe factura manual numele produselor de sute de ori. Cred ca e mai simplu sa muncesti o singura data ca sa le introduci in casa de marcat, iar apoi doar tastezi codurile produselor vandute si-ti pune ea (casa) denumirile pe bon.

2. As intreba: de ce primesti inapoi produsele? In mod normal nu se reprimesc decat in caz de defecte, pentru reparare sau inlocuire. Daca firma vrea, poate sa aibe o politica de reprimire a produselor, fara nici o explicatie, dar cred ca asta ar trebui sa fie intr-un termen de maxim 30 de zile. Referitor la intrebare, daca la vanzare ai facturat (sau facut bon fiscal) pentru m produse cu pretul p si ti s-au returnat n produse atunci vei face o factura in care vei trece -n (minus n) produse cu pretul p si vei face o chitanta cu valoarea -nxp (minus n ori p).

S-ar putea sa existe si alte pareri, mai ales in ce priveste punctul 2. Nici mie nu prea-mi place solutia dar momentan nu-mi vine alta. Din cate stiu (nu prea mult), nu se pot face bonuri fiscale negative.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#207 _diana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 15 Postari:

Postat 13 April 2010 - 01:00 AM

Vezi postareanopris, la Apr 13 2010, 01:35 AM, a spus:

In mod normal nu se reprimesc decat in caz de defecte, pentru reparare sau inlocuire. Daca firma vrea, poate sa aibe o politica de reprimire a produselor, fara nici o explicatie, dar cred ca asta ar trebui sa fie intr-un termen de maxim 30 de zile.
De fapt, firma e obligata sa accepte marfa inapoi indiferent de motiv, daca e notificata 10 zile de la primirea produsului.



#208 Zzuper

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Craiova

Postat 13 April 2010 - 07:00 AM

Multumesc pt raspunsuri, dar:

Cum va explicati ca ditamai reprezentanta auto functioneaza de ani buni asa cum am descris mai sus? Adica scrie pe bon "Contravaloare marfa cf. factura". Pe mine nu m-ar deranja sa fac factura fiecarui client. Folosesc numai facturi emise de catre un soft (nu am facturier, fizic), si toate produsele sunt deja introduse in acest program. Este de-ajuns sa introduc primele 3-4 cifre ale codului produsului si imi apare restul denumirii pt fiecare. Cel putin in situatia mea, ar fi destul de lesne sa fac factura si bon la modul asta. Apropo, stiti cumva daca o casa de marcat cu interfata USB are posibilitatea de import a produselor?

Referitor la returnarea produselor. Din cauza ca destui clienti vin si cumpara "rulment fata", ca asa le-a spus mecanicul sau ca asta cred ei ca au defect la masina, apoi constata ca nu asta era piesa defecta, am gasit o solutie convenabila (sau nu) ambelor parti, "furata" din SUA: in cazul in care s-a cumparat alta piesa decat cea de care era nevoie, o pot returna, dar primesc doar 80% din pretul ei de cumparare. Acest lucru nu se aplica in cazul in care clientul vroia "rulment fata" si eu i-am vandut "rulment spate". Cu alte cuvinte nu se aplica daca gresesc eu, ci numai daca greseste clientul. In felul asta, majoritatea clientilor nu mai returneaza produsele din orice motive. Prefera sa le pastreze.

Aceasta postare a fost editata de Zzuper: 13 April 2010 - 07:02 AM




#209 72lia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 14 April 2010 - 07:35 PM

Vezi postareaancutza6, la Feb 8 2010, 03:50 PM, a spus:

Buna,
Sunt noua in domeniu, am o nelamurire si sper din tot sufletul sa ma ajute cineva.

Am preluat contabilitatea unei firme care detine un aparat automat pentru papuci ecologici si care conform OUG 28/1999 , Art. 2 este exceptata de la obligativitatea detinerii unei case de marcat (incasarile se fac pe baza monetarului). Trebuie sa mentionez ca Spitalul este compus din mai multe cladiri iar aparatul este montat la intrarea din cladirea principala. Mai nou, insa, conducerea spitalului a decis mutarea aparatului la poarta (care se afla la aprox. 100 m distanta de cladiri) dar pentru ca nu este admisa circulatia prin curte cu papuceii , doar in interiorul cladirilor, aparatul nu mai poate fi pus in functiune si papuceii sunt vanduti de catre pesonalul de paza.
Acum..... in aceasta situatie am sau nu am nevoie de casa de marcat? Vreau sa spun ca patronul firmei umbla de doua zile pe la Administratia financiara in speranta ca va gasi pe cineva care sa il lamureasca......si, bineinteles, unii zic ca da, altii zic ca ba. :frusty:

In speranta ca ne veti ajuta in a gasi o solutie pentru a fi in legalitate,
va multumesc




#210 Manolache Alexandru

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 22 April 2010 - 11:18 PM

O firma care ofera servicii de arhitectura este nevoita sa foloseasca o casa de marcat?



#211 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 April 2010 - 11:09 PM

Depinde catre cine faceti acele servicii?
Daca le faceti catre persoane juritice nu aveti nevoie de casa de marcat, iar daca le faceti catre persoane fizice cred ca aveti nevoie de casa de marcat.( verificati in lege daca va incadrati la exceptii ( desi eu chiar si pe cei care se incadreaza, ii sfatuiesc sa ia casa de marcat decat sa stea sa dovedeasca ca nu are nvoie de ea )).

Aceasta postare a fost editata de Florin_76: 23 April 2010 - 11:12 PM




#212 MANUELA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 214 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BACAU

Postat 27 April 2010 - 10:40 AM

Buna.
Ai mai aflat ceva?Ma intereseaza subiectul pentru ca incep si eu sa vand in targ.
Sa traiti bine!



#213 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 May 2010 - 01:59 AM

Depinde ce vindeti si catre cine ?
Pentru targuri parca stiu ca e un cod caen special.



#214 Guest_stanescuema_*

  • Guests

Postat 25 October 2010 - 12:17 PM

la o gestiune tip amanunt, vanzarile catre clienti cu plata prin banca la termene diferite, trebuie sa le evidentiez in casa de marcat la "viramente" ?



#215 radu_o

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 October 2010 - 02:15 PM

Vezi postareastanescuema, la Oct 25 2010, 01:17 PM, a spus:

la o gestiune tip amanunt, vanzarile catre clienti cu plata prin banca la termene diferite, trebuie sa le evidentiez in casa de marcat la "viramente" ?

Se evidentiaza prin casa de marcat la "viramente"doar incasarea prin card din magazin cu amanuntul.
radu_o



#216 Guest_stanescuema_*

  • Guests

Postat 28 October 2010 - 07:42 AM

am avut vanzare catre client pj din gest cu amanuntul, i am facut factura pe care am inreg in raportul de gestiune si nota ctb 4111-707,4427.
Garda financiara ne a amendat ca nu era cuprinsa in raportul Z al casei de marcat din ziua respectiva la "viramente". (incasarile cu card sunt evidentiate la "CARD")

Aceasta postare a fost editata de stanescuema: 28 October 2010 - 07:43 AM




#217 radu_o

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 October 2010 - 03:34 PM

Vezi postareastanescuema, la Oct 28 2010, 08:42 AM, a spus:

am avut vanzare catre client pj din gest cu amanuntul, i am facut factura pe care am inreg in raportul de gestiune si nota ctb 4111-707,4427.
Garda financiara ne a amendat ca nu era cuprinsa in raportul Z al casei de marcat din ziua respectiva la "viramente". (incasarile cu card sunt evidentiate la "CARD")
Cum a fost facuta plata?
radu_o



#218 Guest_stanescuema_*

  • Guests

Postat 29 October 2010 - 12:01 PM

Cum a fost facuta plata?
[/quote]

dupa 10 zile cu o.p.



#219 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 01 November 2010 - 11:11 PM

contestati p.vb al garzii, nu au dreptate



#220 Guest_stanescuema_*

  • Guests

Postat 02 November 2010 - 10:21 AM

Vezi postareamihaela_cva, la Nov 2 2010, 12:11 AM, a spus:

contestati p.vb al garzii, nu au dreptate
eu n-am fost atunci si acum e prea tarziu, insa i-as fi intrebat ce document inregistrez: raportul Z 5311-707,4427 sau factura 4111-707,4427 ? din ce zic ei nu mai e nevoie sa trec prin 4111, nu? dar asta ar presupune o alta amenda...






Similar Topics Collapse

3 useri citesc topicul

0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL