Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
imi trebuie casa de marcat ? - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 12

Salt la continut


imi trebuie casa de marcat ?


241 replies to this topic

#221 radu_o

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 November 2010 - 10:27 AM

Vezi postareastanescuema, la Nov 2 2010, 11:21 AM, a spus:

Vezi postareamihaela_cva, la Nov 2 2010, 12:11 AM, a spus:

contestati p.vb al garzii, nu au dreptate
eu n-am fost atunci si acum e prea tarziu, insa i-as fi intrebat ce document inregistrez: raportul Z 5311-707,4427 sau factura 4111-707,4427 ? din ce zic ei nu mai e nevoie sa trec prin 4111, nu? dar asta ar presupune o alta amenda...
La prezentarea raportului de gestiune scaderea a fost facuta pe gestiunea casei de marcat.
Trebuie sa faceti dovada ca marfa vanduta cu factura este evidentiata intr-o gestiune separata si are un raport de gestiune separat(analitic diferit de gestiunea care vinde cu casa de marcat)
Amenda a fost data pentru descarcarea de gestiune nu pe contarea facturii.
radu_o



#222 Guest_stanescuema_*

  • Guests

Postat 02 November 2010 - 11:04 AM

nu m am facut inteleasa? dintr-un magazin unde am aceleasi preturi si pentru ionescu si pentru sc X SRL, vand la rand si cu cash si cu incasare prin banca. scaderea din gestiune o fac in baza raportului Z (care contine incasarile numerar si card) si in baza facturiilor pentru cei care platesc prin banca.
de ce trebuie gestiune separata?
eu nu ma aprovizionez pentru firme sau pentru clienti persoane fizice sunt un singur magazin , n am loc separt de depozitare "marfa PF" sau "marfa P.J" !!!
in plus daca o firma cumpara marfa in valoare de 5.001 ron cum o plateste??? n am voie sa i vand pentru ca nu sunt gestiune tip depozit??
amenda am luat-o pentru ca n am evidentiat si factura in casa de marcat, nu ca n am inregistrat descarcarea gestiunii cu factura si am deschis subiectul pentru ca mi s a parut abuziv si vroiam sa vad ce pareri aveti

Aceasta postare a fost editata de stanescuema: 02 November 2010 - 11:05 AM




#223 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 02 November 2010 - 11:52 AM

Ema, tu procedezi corect, amenda a fost data abuziv, trebuia, asa cum a spus si Mihaela, contestat PV. Macar de acum inainte sfatuieste-i pe adm.soc. sa nu se grabeasca sa semneze PV ca primaru' !

Citeaza

stanescuema: insa i-as fi intrebat ce document inregistrez: raportul Z 5311-707,4427 sau factura 4111-707,4427 ? din ce zic ei nu mai e nevoie sa trec prin 4111, nu?
Se inregistreaza clar factura cand se plateste prin banca, asa cum procedezi tu...poti eventual sa mergi la ei cu admin. soc., cu PV (atentie ce scrie in PV, care este art. si legea !) , doc. in cauza-factura si macar sa prezinti situatia sefului GF, nu-mi vine in minte altceva acum.

Aceasta postare a fost editata de Dana42: 02 November 2010 - 11:58 AM

Dana




#224 Guest_stanescuema_*

  • Guests

Postat 02 November 2010 - 12:51 PM

dupa mai multe postari, vad ca tu dana m ai inteles. sper sa nu fii singura :)
contestatie nu s-a facut, deci adm soc vor implementa "masurile" trasate de inspectorii GF : raportul Z o sa arate : Numerar 10lei, Card 5, Virament 20.
super, nu?
si astfel inca un caz de evaziune fiscala a fost eliminat...ha ha



#225 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 02 November 2010 - 04:00 PM

Ema, poti sa postezi, te rog, articolul si legea in baza carora s-a dat amenda ? Sunt curioasa sa stiu ce s-a scris in PV.

Dana




#226 Guest_stanescuema_*

  • Guests

Postat 10 November 2010 - 01:10 PM

art.73(22) din O.G. 99/2000
"22. exercitarea de activitati de comert cu ridicata si comert cu amanuntul in aceeasi structura de vanzare, respectiv suprafata de vanzare, cu amenda de la 2.000 lei la 10.000 lei si cu interzicerea uneia dintre cele doua activitati; "

au considerat vazarea catre p.j. una cu ridicata. de paraca noi am facut legea cu +5000 prin banca. deci ce e mai mult de 5.000 e cu amanuntul dupa ei

Aceasta postare a fost editata de stanescuema: 10 November 2010 - 01:15 PM




#227 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 11 November 2010 - 01:50 PM

Nu au considerat vanzare cu ridicata, dupa cum ai explicat tu, pur si simplu au "trantit" un art. care sa justifice sanctiunea. Nu te supara dar si adm. sunt de vina, PV se semneaza dupa ce se citeste, nu trebuia semnat, trebuia contestat.

Dana




#228 Alina-Mihaela

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 06 December 2010 - 02:12 PM

Buna ziua,

1) La o firma nou infiintata, care are ca ob de activitate servicii IT, web design si mai are si un cod CAEN legat de comertul cu amanuntul, imi trebuie casa de marcat? Eu am sediul acasa, prin contract de comodat, si prestez servicii persoanelor juridice, la sediul acestora. In baza contractelor de servicii le intocmesc factura si tai chitanta. Prestez servicii NUMAI persoanelor juridice.
2) Firma mea este neplatitoare de TVA, deci facturile sunt fara TVA. Dar daca de exemplu cumpar un monitor pentru un client, si vreau sa il refacturez pe acesta, fac factura pe suma totala sau pe suma fara TVA? Pot aplica si un adaos comercial la aceasta refacturare?

Multumesc!



#229 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 06 December 2010 - 11:41 PM

1. Nu iti trebuie casa de marcat.
2. Factura pe suma totala, obligatoriu cu adaos comercial (a nu vinde in pierdere,sau sub pret achizitie, sau egal cu pretul de achizitie, chiar si 1 leu adaos e suficient).



#230 akiro

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 11 January 2011 - 01:36 PM

Buna ziua!
Am cateva nelamuriri, la care m-as bucura daca as gasi raspuns pe acest forum.
Pentru un punct de lucru, cu activitatea de ,,colectare deseuri nepericuloase,, ( foile, carton, pet-uri, etc) de la persoane fizice si juridice, am nevoie de casa de marcat?
Daca nu? cu ce dovedesc plata contravalorii, sau cum se procedeaza?
Cu speranta ca m-am facut inteleasa, va multumesc anticipat.



#231 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 January 2011 - 07:01 PM

Pentru cumpare nu aveti nevoie de casa de marcat indiferent de la cine cumparati.
Daca le vindeti catre persoane fizice atunci va trebuie casa de marcat.



#232 Mariana_2007

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 30 Postari:

Postat 12 January 2011 - 08:46 PM

indraznesc sa va cer o solutie pentru folosirea casei de marcat in cazul unei firme care monteaza tamplarie pvc atat catre persoane juridice cat si persoane fizice si efectueaza si cu plata in rate. cum trebuie sa procedeze mai simplu si corect pentru a nu se dubla veniturile?



#233 akiro

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 17 January 2011 - 09:13 PM

Va multumesc pentru raspuns.



#234 Fici

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 197 Postari:

Postat 27 February 2011 - 05:05 PM

un srl cu activitate de tehnica dentara, are nevoie de casa de marcat, avand in vedere ca, cabinetele stomatologice cu care colaboreaza nu au personalitate juridica, ele functionand ca si persoane fizice autorizate?



#235 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 February 2011 - 06:13 PM

Daca colaborati cu firme sau PFA-uri nu aveti nevoie de casa de marcat, dar pentru persoane fizice neautorizate aveti nevoie de casa de marcat.

Aceasta postare a fost editata de Florin_76: 27 February 2011 - 06:14 PM




#236 Dana Darie

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 5 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 14 June 2011 - 11:59 AM

Am citit aproape toate postarile despre obligativitatea casei de marcat si tot nu am inteles daca in cazul meu este obligatoriu sau nu sa am casa de marcat.
Pe scurt problema mea: am o firma care are ca obiect principal de activitate comert cu amanuntul de piese si accesorii auto – CAEN 4532, dar am si ca obiect secundar comert en gros cu piese si accesorii. Nu se vand produse decat la PJ, nu am magazin de prezentare si vz, nu am stocuri de marfa, doar cumpar mai ieftin de la alte PJ, pun adaos comercial si vand imediat marfa catre alte PJ in aceeasi luna sau poate o luna mai tarziu.
Am intrebat mai multe persoane daca am nevoie de casa de marcat si unele au spus ca daca nu am magazin de prezentare si pentru ca nu vand catre populatie ci doar la PJ, NU am nevoie de casa de marcat, pot sa dau factura si chitanta si e in regula. Alte persoane in schimb, mi-au raspuns ca am nevoie de casa de marcat indiferent la cine vand, prin faptul ca am codul CAEN comert cu amanuntul si imediat un control cum vede ca ai ca activ principala comert cu amanuntul cere sa ai casa de marcat.
Spuneti-mi va rog parerea voastra, cum sa fac? imi trebuie sau nu casa de marcat? va rog sa imi dati un articol de lege pe care sa ma pot baza. Administartorul nu vrea sa ia casa de marcat tocmai ca vinde numai la PJ si nu vrea sa vanda la PF din aceasta cauza. Sa ii sugerez la adm. sa schimbe activ principala in comert en gros de piese si accesorii auto? ar fi suficient?
Va rog sa ma ajutati cu un raspuns
Multumesc
DANA D.



#237 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 14 June 2011 - 01:05 PM

Ambele parti au dreptate;
- pe de o parte daca vinzi doar firmelor nu trebuie casa de marcat;
- pe de alta parte ar trebui sa vinzi conform obiectului de activitate, codul principal trebuind sa reflecte majoritatea operatiunilor efectuate.
De aceea eu iti recomand sa se modifice obiectul principal de activitate ca sa nu mai fie cu amanuntul.
Nu este prea scumpa aceasta modificare, va reflecta mai bine realitatea si nu vei avea nevoie de casa de marcat.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#238 Dana Darie

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 5 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 15 June 2011 - 10:14 AM

Multumesc pentru raspuns, cred le voi propune sa schimbam activitatea principala, dar la cat va costa la Registru si avocatul (estimez eu cam la 600-700 lei), mai ieftin ar fi sa ia o casa de marcat mica, care stiu ca poate costa si 150-200 lei ...
DANA D.



#239 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 15 June 2011 - 12:41 PM

Eu estimez la 150-200 lei, daca nu apelati la avocat sau notar.
Dar mai bine intrebati la ONRC sau calculati dupa legea tarifelor la ONRC:
http://www.onrc.ro/r...tarife.php#hot1

Aceasta postare a fost editata de nopris: 15 June 2011 - 12:47 PM

Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#240 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 15 June 2011 - 06:32 PM

Vezi postareaDana Darie, la 14 June 2011 - 11:59 AM, a spus:

Pe scurt problema mea: am o firma care are ca obiect principal de activitate comert cu amanuntul de piese si accesorii auto – CAEN 4532, dar am si ca obiect secundar comert en gros cu piese si accesorii. Nu se vand produse decat la PJ, nu am magazin de prezentare si vz....
Spuneti-mi va rog parerea voastra, cum sa fac? imi trebuie sau nu casa de marcat? va rog sa imi dati un articol de lege pe care sa ma pot baza.
Indiferent cum ai organizata gestiunea de vanzare (cu amanuntul sau en gros), in cazul in care efectuezi vanzari cu caracter permanent catre persoane fizice, te incadrezi in prevederile OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.
Art. 1. - (1) Operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri cu amanuntul, precum si prestari de servicii direct cstre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.
Art. 6. - Obligatia operatorilor economici prevazuti la art. 1 de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale ia nastere de la data inceperii activitatilor comerciale desfasurate in fiecare locatie.
Este foarte greu de demonstrat ca vinzi en gros catre persoane fizice, atata timp cat ai in obiectul de activitate si vanzare cu amanuntul, vanzarile catre persoane fizice vor fi considerate de catre organele de control ca fiind vanzari en detail-catre consumatorii finali. Avand in vedere prevederile art. 6 –introdus de OG 47/ 2007, societatea comerciala trebuie sa se doteze cu casa de marcat la data inceperii activitatii comerciale.
Norma metodologica pentru aplicarea OUG 28/1999
Art. 3.
(3) In cazul in care in acelasi spatiu se efectueaza atat livrari de bunuri cu amanuntul sau prestari de servicii pentru care este obligatorie utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale, cat si livrari de bunuri cu amanuntul sau prestari de servicii pentru care nu exista aceasta obligatie, utilizatorii pot emite bon fiscal pentru toate bunurile livrate si/sau serviciile prestate.
Art. 4. - In sensul ordonantei de urgenta, prin livrari de bunuri cu amanuntul si prestari de servicii direct catre populatie se intelege acele activitati desfasurate cu caracter permanent. Nu intra in aceasta categorie eventualele livrari de bunuri si prestari de servicii direct catre persoane fizice efectuate intamplator de catre agentii economici, altii decat comerciantii cu amanuntul.






Similar Topics Collapse

5 useri citesc topicul

0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL