Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
ORDINUL 2374/2007 SCHIMBA ORDINUL1752/2005 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


ORDINUL 2374/2007 SCHIMBA ORDINUL1752/2005

47 replies to this topic

#41 exp_contabil

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 28 February 2008 - 04:26 PM

MA POATE AJUTA CINEVA SI PE MINE CU UN MODEL DE CONTRACT PRESTARI SERVICII CONTABILE?

AM INTREBAT LA CECCAR SI MI-AU ZIS CA SE REGASESTE IN NORMA 21......DAR CA MOMENTAN EI N-O AU



#42 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 28 February 2008 - 06:47 PM

Registrul jurnal am dedus ca se face tot lunar ,asa ca nu ma bucur ,eu raman cu balantele lunare...




#43 DYDY

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 60 Postari:
  • Location:constanta
  • Interests:contabilitate

Postat 01 March 2008 - 10:54 PM

Vezi postareaexp_contabil, la Feb 28 2008, 04:26 PM, a spus:

MA POATE AJUTA CINEVA SI PE MINE CU UN MODEL DE CONTRACT PRESTARI SERVICII CONTABILE?

AM INTREBAT LA CECCAR SI MI-AU ZIS CA SE REGASESTE IN NORMA 21......DAR CA MOMENTAN EI N-O AU
C.E.C.C.A.R.


CONTRACT – CADRU
DE PRESTARI- SERVICII FINANCIAR- CONTABILE

Incheiat in baza art.13 din O.G. nr.65/1994, aprobata prin legea nr.42/1995, cu modificarile si completarile ulterioare , intre:

1) Societatea comerciala de expertiza contabila / contabilitate ( cabinet expert contabil / contabil autorizat )………………………….., cu sediul in
localitatea………………………..……, strada…………………………. nr…….,bloc…….…,
scara…….., etaj……, apartament…….., judetul/sectorul…………………….., inregistrata la Registrul comertului cu nr…………………………………., cod fiscal…………………………., cont bancar nr…………………………., deschis la ………………………………………, inregistrata in Tabloul Corpului Expertilor Contabili din Romania cu nr……………, avand autorizatia de functionare nr……………………., legal reprezentata de……………………………, in calitate de…………………………………., denumita in continuare prestator

si

2) Societatea comerciala ……………………….., cu sediul in localitatea………….....,
strada…………………………. nr…….,bloc…….…,scara……..,etaj……, apartament…….., judetul/sectorul……………..,inregistrata la Registrul comertului cu ….. nr…………………. cod…………………fiscal…………………………., cont bancar nr…………………………., deschis la…………………………………., legal reprezentata de……………………………, in calitate de…………………………………., denumita in continuare client

in urmatoarele conditii:


I.OBIECTUL CONTRACTULUI

Art1 – In baza prezentului contract prestatorul se obliga sa efectueze clientului sau urmatoarele servicii:……... ………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

II. PRETUL SERVICIILOR

Art.2 – Pentru serviciile prestate in baza prezentului contract clientul va plati prestatorului un onorariu in suma de ……….. euro/lei/luna, inclusiv/exclusiv T.V.A.
In cazul in care onorariu se stabileste in valuta , acesta va fi achitat in lei, la cursul leu/euro al B.N.R.din ziua efectuarii platii, pina – cel mai tarziu – la data de 5 ale lunii urmatoare.

III. OBLIGATIILE PARTILOR

Art.3 - Prestatorul se obliga sa efectueze lucrarile mentionate la art. 1 conform normelor legale si/sau profesionale, la termenele stipulate de acesta.
Art.4 – Clientul se obliga sa puna la dispozitia prestatorului toate informatiile si documentele necesare pentru buna desfasurare a activitatii si sa plateasca c/val. serviciilor ce i-au fost prestate la termenele stipulate in contract.

IV. RASPUNDERI

Art.5 – Nerespectarea termenului prevazut la art.2 obliga clientul la plata de penalitati de…….. % datorata pe fiecare zi de intarziere,dar nu mai mult de 60 zile.
Daca clientul nu plateste suma datorata si penalitatile aferente, la expirarea celor 60 zile contractul se desfiinteaza de plin drept fara punere in intarziere si fara interventia instantei.
Art.6 – Daca prestatorul nu isi indeplineste obligatiile asumate producand astfel prejudicii clientului va fi obligat la plata de daune catre acesta care trebuie sa acopere atat paguba efectiva produsa, cat si castigul nerealizat.
Art.7 - Neadeplinirea obligatiilor contractuale de catre una din parti da dreptul celeilalte sa considere contractul desfiintat de plin drept, fara interventia instantei, cu conditia anuntarii celeilalte parti cu cel putin 5 zile inainte.
Art. 8 – In cazul in care clientul este supus procedurii de insolventa prevazuta de Legea nr. 85/2006 , contractul se reziliaza de plin drept in conditiile articolului precedent.

V. FORTA MAJORA

Art.9 – Forta majora, inteleasa ca evinement absolut imprevizibil si insurmontabil de tipul razboiului, calamitatilor naturale , restrictii legale etc., apara de raspundere partea care o invoca cu conditia anuntari celeilalte parti in termen de cel mult 5 zile de la aparitie; incetarea fortei majore trebuie anuntata contractantului tot in termen de 5 zile.
Obligatiile partilor sunt suspendate pe durata fortei majore.
Daca forta majora se prelungeste mai mult de 60 zile, oricare dintre parti se poate retrage din contract fara despagubiri.

VI. ALTE CAUZE
Art.10 – Orice neintelegeri dintre parti rezultate din prezentul contract sau in legatura cu acesta se vor rezolva – de preferinta – pe cale amiabila, in caz contrar vor fi solutionate prin albitraj, organizat de Corpului Expertilor Contabili si Contabili Autorizati din Romania conform normelor si regulamentului sau de procedura arbitrala.
Art.11 – Denuntarea unilaterala a prezentului contract este permisa numai dupa un termen de cel putin 6 luni de la intrarea sa in vigoare si numai dupa anuntarea celeilalte parti cu cel putin 60 zile inainte.
Art.12 - Modificarea clauzelor prezentului contract poate fi facuta numai cu acordul scris al ambelor parti materializat intr-un act additional.
Art.13 – Prezentul contract se incheie pe o perioada de un an, incepand cu data semnarii sale de catre ambele parti, si se poate prelungi automat cu noi perioade de un an, daca nici una dintre parti nu isi manifesta intentia de a-I pune capat, anuntand cealalta parte cu cel putin 15 zile inainte.

Incheiat azi………………………., in doua exemplare cu valoare de original, cate unul pentru fiecare parte.

PRESTATOR, CLIENT



#44 Cosma Violeta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 96 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:braila

Postat 01 April 2008 - 01:27 PM

Vezi postareastelicad, la Jan 20 2008, 12:59 AM, a spus:

ATENTIE AVEM MODIFICARI! HAI SA LE DEZBATEM!

CE GASITY EU: DEC NU SE MAI FOLOSESTE 129

121 RAMANE CU SOLD
IANUARIE
121-117
(PANA LA HOT AGA)
129 NU SE MAI FOLOSESTE DECAT PTR. PROFITUL REPARTIZAT PTR. REZERVE!

ASA INTELES EU!

voI!

Contabilii nu fac audiență. Ei trăiesc în anonimat, nu caută lumina
reflectoarelor.



#45 Cosma Violeta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 96 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:braila

Postat 01 April 2008 - 01:55 PM

scuze, am incercat sa atasez un suport de curs , dar nu functioneaza... asa ca incerc altfel...
extras din curs, privind noutati la O 2374

Cheltuielile efectuate în legătură cu imobilizările corporale utilizate în baza unui contract de închiriere, locație de gestiune sau alte contracte similare se evidențiază în contabilitatea entității care le-a efectuat, la
• imobilizări corporale sau
• drept cheltuieli în perioada în care au fost efectuate, în funcție de beneficiile economice aferente, similar cheltuielilor efectuate în legătură cu imobilizările corporale proprii.”

Se supun, de asemenea, amortizării investițiile efectuate la imobilizările corporale luate cu chirie, pe durata contractului de închiriere.

La expirarea contractului de închiriere, valoarea investițiilor efectuate și a amortizării corespunzătoare se cedează proprietarului imobilizării.

În funcție de clauzele cuprinse în contractul de închiriere, transferul poate reprezenta o vânzare de active sau o altă modalitate de cedare.


Potrivit pct. 87 din reglementările mai sus menționate imobilizările corporale reprezintă active care:
a) sunt deținute de o entitate pentru a fi utilizate în producția de bunuri sau prestarea de servicii, pentru a fi închiriate terților sau pentru a fi folosite în scopuri administrative; și
b) sunt utilizate pe parcursul unei perioade mai mari de un an.

Conform pct. 98 din aceleași reglementări amortizarea imobilizărilor corporale concesionate, închiriate sau în locație de gestiune se calculează și se înregistrează în contabilitate de către entitatea care le are în proprietate.
În conformitate cu pct. 94 alin. (2) din reglementările mai sus menționate sunt recunoscute ca o componentă a activului investițiile efectuate la imobilizările corporale, sub forma cheltuielilor ulterioare. Acestea trebuie să aibă ca efect îmbunătățirea parametrilor tehnici inițiali ai acestora și să conducă la obținerea de beneficii economice viitoare, suplimentare față de cele estimate inițial. Obținerea de beneficii se poate realiza fie direct prin creșterea veniturilor, fie indirect prin reducerea cheltuielilor de întreținere și funcționare.

Potrivit pct. 15 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale și necorporale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 909/1997, cu modificările și completările ulterioare, investițiile efectuate la imobilizările corporale luate cu chirie se evidențiază în contabilitatea entității care le-a efectuat la imobilizări corporale.
Totodată investițiile efectuate la imobilizările corporale luate cu chirie se supun amortizării pe durata contractului de închiriere. La expirarea acestuia, valoarea investițiilor efectuate și a amortizării corespunzătoare se transferă proprietarului imobilizării.

Înregistrarea investițiilor efectuate în regie proprie la imobilizarile luate cu chirie

a) Înregistrări efectuate în contabilitatea chiriașului
- Colectarea cheltuielilor efectuate după natura lor
6xx = %
"Cheltuieli după natură" 3xx "Conturi de stocuri"
4xx "Conturi de terți"
5xx "Conturi de trezorerie"

- Recepționarea lucrărilor de investiții la mijloacele fixe închiriate
212 = 722
/ analitic distinct "Venituri din producția de imobilizări corporale"
sau
231 = 722
"Venituri din producția de imobilizări corporale" si
212 = 231

- Înregistrarea amortizării investițiilor efectuate la mijloacele fixe luate cu chirie pe perioada inițială a contractului de închiriere sau conform clauzelor contractuale
6811 = 281

- Scoaterea din evidență a investiției amortizate integral la expirarea contractului de închiriere
281 = 212

- Scoaterea din evidență a investiției neamortizate integral care, potrivit clauzelor contractuale, se recuperează de la proprietarul bunului
% = 212
281
6583
- Facturarea valorii de recuperat a investiției neamortizate, de la proprietarul mijlocului fix
461 = 758

b) Înregistrări efectuate în contabilitatea proprietarului imobilizarii

- Înregistrarea preluării pe bază de proces-verbal de predare-primire a investiției amortizate integral de către chiriași

212 = 281

- Înregistrarea preluării pe bază de proces-verbal de predare-primire a investiției neamortizate integral de către chiriași

212 = 281 - cu valoarea amortizarii
și
212 = 404 – cu valoarea ramasa neamortizata




Entitățile pot proceda la reevaluarea imobilizărilor corporale existente la sfârșitul exercițiului financiar, astfel încât acestea să fie prezentate în contabilitate la valoarea justă, cu reflectarea rezultatelor acestei reevaluări în situațiile financiare întocmite pentru acel exercițiu.

Amortizarea calculată pentru imobilizările corporale astfel reevaluate se înregistrează în contabilitate începând cu data de 1 ianuarie anul următor celui pentru care s-a efectuat reevaluarea.

Evaluările efectuate cu ocazia reorganizărilor de întreprinderi (fuziuni, divizări) nu constituie reevaluare în sensul prezentelor reglementări contabile, aceste evaluări efectuându-se în scopul stabilirii raportului de schimb, pentru toate elementele de bilanț.



Dacă o entitate recunoaște în valoarea contabilă a unei imobilizări corporale costul unei înlocuiri parțiale (înlocuirea unei componente), atunci ea scoate din evidență valoarea contabilă a părții înlocuite, cu amortizarea aferentă, dacă dispune de informațiile necesare."

În categoria stocurilor se cuprind și activele cu ciclu lung de fabricație, destinate vânzării (de exemplu, ansambluri sau complexuri de locuințe etc.).”
În conformitate cu prevederile art. 6 alineatul (1) din legea contabilității, orice operațiune economico - financiară efectuată se consemnează în momentul efectuării ei într-un document care stă la baza înregistrărilor în contabilitate, dobândind astfel calitatea de document justificativ.


În contul de debitori diverși se evidențiază și sumele reprezentând avansuri de trezorerie, nedecontate până la data bilanțului (articol contabil 461 “Debitori diverși” = 542 “Avansuri de trezorerie”)“.
PS
cum vedeti , inreg pe ct 212 a investitiilor facute la un imobil inchiriat de la pf-asociat firma?
Contabilii nu fac audiență. Ei trăiesc în anonimat, nu caută lumina
reflectoarelor.



#46 danbonta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 202 Postari:

Postat 02 April 2008 - 05:09 PM

Stie cineva ce se va intampla cu suma care este trecuta in contul 461, reprezentand avansuri de trezorerie nedecontate pana la data bilantului, in anul urmator?
Timpul este cel mai bun profesor, din pacate el isi omoara toti elevii.



#47 anca_r

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 28 May 2008 - 02:20 PM

Vezi postareadanbonta, la Apr 2 2008, 06:09 PM, a spus:

Stie cineva ce se va intampla cu suma care este trecuta in contul 461, reprezentand avansuri de trezorerie nedecontate pana la data bilantului, in anul urmator?

se trece inapoi pe 542 in ianuarie



#48 angelabiris

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:

Postat 28 May 2008 - 03:39 PM

unde scrie ca se face in ianuarie formula inversa?
la functionalitatea conturilor, cele doua conturi, au doar aceasta corespondenta
461 = 542






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL