CAS LA TICHETELE DE MASA
#1
Postat 12 February 2008 - 02:54 PM
#2
Postat 15 February 2008 - 11:45 PM
Sintagma venitul brut realizat lunar cuprinde, fara sa se limiteze la acestea, urmatoarele:
I. venituri in bani:
k) ajutoarele, asimilate prestatiilor sociale, acordate de catre angajator salariatilor sau altor persoane, datorita producerii unor evenimente sociale sau familiale, peste limita cheltuielilor sociale deductibile fiscal;
m) cadourile in bani oferite de angajatori in beneficiul copiilor minori ai angajatilor, cu ocazia Pastelui, zilei de 1 iunie, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase, precum si cadourile oferite angajatelor cu ocazia zilei de 8 martie sau cu orice alta ocazie;
Norme metodologice CF:
69. Avantajele in bani si in natura sunt considerate a fi orice foloase primite de salariat de la terti sau ca urmare a prevederilor contractului individual de munca ori a unei relatii contractuale intre parti, dupa caz.
70. La stabilirea venitului impozabil se au in vedere si avantajele primate de persoana fizica, cum ar fi:
e) cadourile primite cu diverse ocazii, cu exceptia celor menționate la art.55 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal;
Art.55 CF:
(4) Urmatoarele sume nu sunt incluse in veniturile salariale si nu sunt impozabile, in intelesul impozitului pe venit:
a) ajutoarele de inmormantare, ajutoarele pentru pierderi produse in gospodariile proprii ca urmare a calamitatilor naturale, ajutoarele pentru bolile grave si incurabile, ajutoarele pentru nastere, veniturile reprezentand cadouri pentru copiii minori ai salariatilor, cadourile oferite salariatelor,contravaloarea transportului la si de la locul de munca al salariatului, costul
prestatiilor pentru tratament si odihna, inclusiv transportul pentru salariatii proprii si membrii de familie ai acestora, acordate de angajator pentru salariatii proprii sau alte persoane, astfel cum este prevazut in contractul de munca.
Cadourile oferite de angajatori in beneficiul copiilor minori ai angajatilor, cu ocazia Pastelui, zilei de 1 iunie, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase, precum si cadourile oferite angajatelor cu ocazia zilei de 8 martie sunt neimpozabile, in masura in care valoarea cadoului oferit fiecarei persoane, cu orice ocazie din cele de mai sus, nu depaseste
150 lei.
Ajutoare si cadouri acordate de angajatori salariatilor proprii, neimpozitate sau impozitate partial din punct de vedere al impozitului pe venitul din salarii, cuprinse in venituri brute asupra carora se datoreaza partial sau in totalitate contributiile de asigurari sociale.
#3
Postat 16 February 2008 - 09:12 AM
ARIAM, la Feb 12 2008, 03:54 PM, a spus:
Da! Incepand cu ianuarie 2008 se datoreaza CAS si asupra c/v tichetelor de masa. Voi posta in zilele urmatoare o adresa a Ministerului Muncii in care se precizeaza, fara dubii, ca valoarea tichetelor de masa face parte din baza de calcul a CAS. Tot in aceeasi adresa se precizeaza ca din baza vor face parte si tichetele cadou acordate in beneficiul copiilor minori ai salariatilor.
#4
Postat 16 February 2008 - 02:28 PM
Ordin nr. 92 din 08/02/2008
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 116 din 14/02/2008
pentru modificarea Normelor de aplicare a prevederilor Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare, aprobate prin Ordinul ministrului muncii și solidarității sociale nr. 340/2001
--------------------------------------------------------------------------------
Având în vedere:
- Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 381/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Muncii, Familiei și Egalității de Șanse,
ministrul muncii, familiei și egalității de șanse emite următorul ordin:
Art. I. - Normele de aplicare a prevederilor Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare, aprobate prin Ordinul ministrului muncii și solidarității sociale nr. 340/2001, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 237 din 10 mai 2001, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. La capitolul A "Contribuția de asigurări sociale" secțiunea a II-a, punctul 19 "Contribuție de asigurări sociale (Capitolul III din lege)" va avea următorul cuprins:
"19. Prin sintagma venitul brut realizat lunar se înțelege totalitatea veniturilor în bani sau în natură, realizate dintr-o activitate dependentă, indiferent de fondurile din care acestea se achită, realizate de asigurații care se află în una sau mai multe dintre situațiile prevăzute la art. 5 alin. (1) pct. I și II din lege. În venitul brut realizat de aceste categorii de persoane sunt incluse și acele venituri în bani sau în natură care sunt obținute ca urmare a desfășurării unor activități remunerate, în folosul unor entități, altele decât angajatorul/angajatorii la care se derulează activitatea de bază.
Sintagma «venitul brut realizat lunar» cuprinde, fără să se limiteze la acestea, următoarele:
I. venituri în bani:
a) salariile/indemnizațiile de bază brute corespunzătoare timpului efectiv lucrat în program normal și suplimentar potrivit formei de salarizare aplicate, inclusiv indemnizațiile de conducere, salariile de merit, indexări, compensări și alte drepturi care, potrivit actelor normative, fac parte din salariul de bază;
b) drepturile de soldă lunară și alte drepturi acordate soldaților și gradaților voluntari;
c) sporurile, indemnizațiile și sumele acordate sub formă de procent din salariu ori sume fixe, indiferent dacă au caracter permanent sau nu, plătite pentru: condiții deosebite de muncă (condiții grele, periculoase, nocive, penibile); activitate desfășurată în mediul rural, în zone izolate; munca prestată în schimbul de noapte; îndeplinirea unor sarcini, activități și responsabilități suplimentare funcției de bază; sporul de fidelitate și altele asemănătoare;
d) sumele plătite pentru timpul nelucrat (concedii de odihnă, indiferent de perioada efectuării, concedii de studii, zile de sărbători legale, zile de repaus săptămânal, concedii plătite pentru evenimente familiale deosebite, ziua profesiei, zile necesare instalării pe post în cazul transferului, întreruperi ale lucrului din motive neimputabile salariaților);
e) sumele acordate cu ocazia ieșirii la pensie;
f) premiile anuale și cele din cursul anului, sub diferite forme, altele decât cele reprezentând participarea salariaților la profit;
g) sumele plătite conform legii sau contractelor colective de muncă (al 13-lea salariu, prime de vacanță, aprovizionare de iarnă, prime acordate cu ocazia sărbătorilor naționale sau religioase);
h) alte adaosuri la salarii, aprobate prin lege sau stabilite prin contractele individuale ori colective de muncă (bonusuri, stimulente, compensații, indemnizația pentru concediul de odihnă neefectuat, precum și alte sume, reprezentând venituri curente sau aferente perioadelor anterioare, inclusiv cele achitate în lunile în care asigurații nu au prestat activitate salarizată);
i) sumele rezultate prin «plata cu ora», gărzi, indemnizații clinice;
j) sumele acordate, potrivit legii, contractului colectiv de muncă sau contractului individual de muncă, în cazul încetării raporturilor de muncă, încetării raporturilor de serviciu ale funcționarilor publici, a mandatului sau a calității de membru cooperator, ca urmare a concedierilor individuale ori colective, indiferent de denumirea, cuantumul și durata acordării acestora;
k) ajutoarele, asimilate prestațiilor sociale, acordate de către angajator salariaților sau altor persoane, datorită producerii unor evenimente sociale sau familiale, peste limita cheltuielilor sociale deductibile fiscal;
l) indemnizațiile din activități desfășurate ca urmare a unei funcții alese în cadrul persoanelor juridice fără scop lucrativ (sindicate, asociații, fundații);
m) cadourile în bani oferite de angajatori în beneficiul copiilor minori ai angajaților, cu ocazia Paștelui, zilei de 1 iunie, Crăciunului și a sărbătorilor similare ale altor culte religioase, precum și cadourile oferite angajatelor cu ocazia zilei de 8 martie sau cu orice altă ocazie; n) sumele primite de reprezentanții în organisme tripartite, în adunarea generală a acționarilor, în consiliul de administrație, în comitetul de direcție și în comisia de cenzori;
o) indemnizații de ședință acordate, potrivit legii, membrilor comisiilor constituite la nivelul autorităților și instituțiilor publice;
p) sumele primite de către diverse persoane fizice, altele decât cele autorizate, potrivit legii, să desfășoare activități independente, ca urmare a desfășurării unor activități profesionale (cum ar fi cele din domeniul asigurărilor, marketingului, publicității, imobiliar etc.);
r) sumele primite în baza unor convenții civile de prestări de servicii sau contracte de colaborare;
s) orice alte venituri în bani care, conform prevederilor legale, nu sunt exceptate de la plata contribuției de asigurări sociale.
II. venituri în natură:
a) plata în natură a unei părți din salariu, sub forma unor facilități acordate de angajator conform Codului muncii;
b) utilizarea oricărui bun, inclusiv a unui vehicul de orice tip, din patrimoniul afacerii, în scop personal, cu excepția deplasării pe distanța dus-întors de la domiciliu la locul de muncă;
c) contravaloarea chiriei sau a unei părți din aceasta și, după caz, a utilităților, suportate de către angajator, cazare, hrană, îmbrăcăminte, personal pentru munci casnice, precum și alte bunuri sau servicii oferite gratuit ori la un preț mai mic decât prețul pieței;
d) împrumuturi nerambursabile;
e) anularea unei creanțe a angajatorului asupra angajatului;
f) abonamentele și costul convorbirilor telefonice, inclusiv cartelele telefonice, în scop personal;
g) permise de călătorie pe orice mijloace de transport, folosite în scop personal;
h) primele de asigurare plătite de către suportator pentru salariații proprii sau alt beneficiar de venituri din salarii, la momentul plății primei respective, altele decât cele obligatorii."
2. La capitolul B "Pensii" secțiunea V "Referitor la pensia de urmaș (Secțiunea a 5-a capitolul IV din lege)", punctul 20 va avea următorul cuprins:
"20. Pensia de urmaș reglementată la art. 66 lit. b) din lege se acordă copiilor dacă își continuă studiile într-o formă de învățământ organizată potrivit legii, indiferent de nivelul ei, până la terminarea acestora, fără a depăși vârsta de 26 de ani."
3. La capitolul B "Pensii" secțiunea VI "Referitor la calculul pensiilor (Secțiunea a 6-a capitolul IV din lege)", punctul 26 va avea următorul cuprins:
"26. Punctajul anual al asiguratului se determină potrivit art. 78 alin. (1) și (2) din lege pe baza venitului brut realizat lunar, prevăzut la pct. 19 din prezentele norme, sau, după caz, a venitului lunar asigurat, care au constituit baza de calcul a contribuției individuale de asigurări sociale.
Beneficiază de majorarea punctajului prevăzută la art. 78 alin. (8) din lege persoanele care, după îndeplinirea cumulativă a condițiilor de pensionare pentru limită de vârstă prevăzute de lege, contribuie o anumită perioadă la sistemul public de pensii.
Această majorare se aplică numai punctajului corespunzător perioadei de stagiu de cotizare, realizată după îndeplinirea cumulativă a condițiilor de pensionare pentru limită de vârstă.
Majorarea punctajului se acordă și în cazul recalculării pensiilor, reglementată la art. 95 din lege, folosindu-se aceeași procedură."
Art. II. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul muncii, familiei și egalității de șanse,
Paul Păcuraru
București, 8 februarie 2008.
Nr. 92.
#5
Postat 18 February 2008 - 11:36 AM
#6
Postat 19 February 2008 - 10:32 AM
Geta L, la Feb 16 2008, 10:12 AM, a spus:
ARIAM, la Feb 12 2008, 03:54 PM, a spus:
Da! Incepand cu ianuarie 2008 se datoreaza CAS si asupra c/v tichetelor de masa. Voi posta in zilele urmatoare o adresa a Ministerului Muncii in care se precizeaza, fara dubii, ca valoarea tichetelor de masa face parte din baza de calcul a CAS. Tot in aceeasi adresa se precizeaza ca din baza vor face parte si tichetele cadou acordate in beneficiul copiilor minori ai salariatilor.
"Catre SC TERMOSERV TURCENI SA
Referitor la adresa dvs. va comunicam ca potrivit prevederilor OMMFES nr 1019/2007, avand in vedere ca prin venit brut realizat se intelege totalitatea veniturilor in bani sau in natura, indiferent de fondurile din care se achita aceste venituri, asupra sumelor acordate salariatilor pentru copiii minori, a tichetelor de masa si a tichetelor acordate cadou salariatilor, cu diverse ocazii, se datoreaza CAS.
Semnatura: DIRECTOR, GEORGETA BRATU"
In acelasi timp, pe forumul de pe site-ul cnpas se adreseaza urmatorul raspuns unei intrebari similare:
"Sintagma venit brut realizat lunar cuprinde si ajutoarele, asimilate prestatiilor sociale, acordate de catre angajator salariatilor, sau altor persoane, datorita producerii unor evenimente sociale sau familiale, peste limita cheltuielilor sociale deductibile fiscal.
Daca ajutoarele pe care le acorda societatea dvs. se incadreaza in limita cheltuielilor sociale deductibile fiscal, asupra acestor sume nu se datoreaza contributia de asigurari sociale (atat contributia individuala de asigurari sociale cat si contributia datorata de angajator bugetului asigurarilor sociale de stat).
In ceea ce priveste sumele corespunzatoare tichetelor de masa, acestea nu se iau in calcul nici pentru angajator, nici pentru salariat la stabilirea drepturilor si obligatiilor care se determina in raport cu venitul salarial.
In consecinta, asupra acestor sume nu se datoreaza contributia de asigurari sociale."
Daca mai avem in vedere si faptul ca ordinul 92/2008 precizeaza ca "sintagma venit brut realizat lunar cuprinde, fara sa se limiteze la acestea, urmatoarele" , cred ca problema e departe de a fi clarificata.
Intrebarea care ramane fara raspuns este CE FACEM PANA CAND INSTITUTIILE STATULUI ISI CLARIFICA DILEMA.
#7
Postat 19 February 2008 - 03:16 PM
Geta L, la Feb 19 2008, 10:32 AM, a spus:
Geta L, la Feb 16 2008, 10:12 AM, a spus:
ARIAM, la Feb 12 2008, 03:54 PM, a spus:
Da! Incepand cu ianuarie 2008 se datoreaza CAS si asupra c/v tichetelor de masa. Voi posta in zilele urmatoare o adresa a Ministerului Muncii in care se precizeaza, fara dubii, ca valoarea tichetelor de masa face parte din baza de calcul a CAS. Tot in aceeasi adresa se precizeaza ca din baza vor face parte si tichetele cadou acordate in beneficiul copiilor minori ai salariatilor.
"Catre SC TERMOSERV TURCENI SA
Referitor la adresa dvs. va comunicam ca potrivit prevederilor OMMFES nr 1019/2007, avand in vedere ca prin venit brut realizat se intelege totalitatea veniturilor in bani sau in natura, indiferent de fondurile din care se achita aceste venituri, asupra sumelor acordate salariatilor pentru copiii minori, a tichetelor de masa si a tichetelor acordate cadou salariatilor, cu diverse ocazii, se datoreaza CAS.
Semnatura: DIRECTOR, GEORGETA BRATU"
In acelasi timp, pe forumul de pe site-ul cnpas se adreseaza urmatorul raspuns unei intrebari similare:
"Sintagma venit brut realizat lunar cuprinde si ajutoarele, asimilate prestatiilor sociale, acordate de catre angajator salariatilor, sau altor persoane, datorita producerii unor evenimente sociale sau familiale, peste limita cheltuielilor sociale deductibile fiscal.
Daca ajutoarele pe care le acorda societatea dvs. se incadreaza in limita cheltuielilor sociale deductibile fiscal, asupra acestor sume nu se datoreaza contributia de asigurari sociale (atat contributia individuala de asigurari sociale cat si contributia datorata de angajator bugetului asigurarilor sociale de stat).
In ceea ce priveste sumele corespunzatoare tichetelor de masa, acestea nu se iau in calcul nici pentru angajator, nici pentru salariat la stabilirea drepturilor si obligatiilor care se determina in raport cu venitul salarial.
In consecinta, asupra acestor sume nu se datoreaza contributia de asigurari sociale."
Daca mai avem in vedere si faptul ca ordinul 92/2008 precizeaza ca "sintagma venit brut realizat lunar cuprinde, fara sa se limiteze la acestea, urmatoarele" , cred ca problema e departe de a fi clarificata.
Intrebarea care ramane fara raspuns este CE FACEM PANA CAND INSTITUTIILE STATULUI ISI CLARIFICA DILEMA.
Faceti diferenta intre legiuitor si cei care trebuie sa aplice.
Legile sunt date de unele institutiile ale statului (in speta Ministerul Muncii) pentru a fi aplicate atat de agentii economici cat si de institutiile care trebuie sa supravegheze la aplicarea lor. (in speta Casa de Pensii). Daca la Casa de Pensii organele de conducere nu inteleg legea asta nu inseamna ca noi agentii economcii nu o putem interpreta in folosul nostru.
Nu o data m-am lovit de necunosaterea legii de catre cei care sunt indriduiti sa verifice aplicarea corecta a ei. Deci?
#8
Postat 19 February 2008 - 07:32 PM
Daca ajutoarele de deces, de nastere, etc. se achita din fondul de salarii, atunci asupra acestora se datoreaza atat contributia individuala de asigurari sociale, cat si contributia angajatorului la bugetul asigurarilor sociale de stat.
Totodata, sintagma venit brut realizat lunar cuprinde si sumele acordate cu ocazia iesirii la pensie.
In consecinta, asupra sumelor acordate cu ocazia iesirii la pensie, se datoreaza atat contributia individuala de asigurari sociale, cat si contributia angajatorului la bugetul asigurarilor sociale de stat.
19-02-2008 14:48"
pe site-ul www.cnpas.org
#9
Postat 19 February 2008 - 08:49 PM
Art. 14. - (1) Baza lunara de calcul asupra careia angajatorii au obligatia de a retine si de a vira contributia individuala la bugetul asigurarilor pentru somaj, conform art. 27 alin. (1) din lege, este reprezentata de venitul brut realizat lunar de persoanele asigurate obligatoriu, prin efectul legii, prevăzute la art. 19 din lege, constituit, dupa caz, din urmatoarele elemente:
i) drepturile banesti acordate potrivit legii ori contractelor colective sau individuale de munca sub forma de stimulente, premii si prime;
j) orice alte sume platite din fondul de salarii.
Cadouri in bani, ajutoare platite din fondul de salarii, cuprinse in venituri brute realizate lunar asupra carora se datoreaza contributiile de asigurari pentru somaj.
#10
Postat 19 February 2008 - 09:32 PM
Sa inteleg ca se datoreaza CAS doar pt cadourile in bani, exceptie facand orice reprezinta cadou(nu neaparat in bani) dat unei angajate? ......desi fraza e la "venitui in bani"?Sau m-am imbolnavit de tot de cap de la atatea modificari?
Aceasta postare a fost editata de Gloalina: 19 February 2008 - 09:35 PM
#11
Postat 20 February 2008 - 11:08 AM
Toate acestea ar trebui incluse in venitul brut ???? Pai daca nici acestea nu sunt cheltuieli efectuate in sensul realizarii veniturilor, cf codului fiscal, atunci ce sunt ????
#12
Postat 20 February 2008 - 11:14 AM
Geta L, la Feb 19 2008, 10:32 AM, a spus:
Daca mai avem in vedere si faptul ca ordinul 92/2008 precizeaza ca "sintagma venit brut realizat lunar cuprinde, fara sa se limiteze la acestea, urmatoarele" , cred ca problema e departe de a fi clarificata.
Intrebarea care ramane fara raspuns este CE FACEM PANA CAND INSTITUTIILE STATULUI ISI CLARIFICA DILEMA.
#13
Postat 20 February 2008 - 12:30 PM
mihavesa, la Feb 20 2008, 11:08 AM, a spus:
Toate acestea ar trebui incluse in venitul brut ???? Pai daca nici acestea nu sunt cheltuieli efectuate in sensul realizarii veniturilor, cf codului fiscal, atunci ce sunt ????
Cele amintite de tine nu intra in venitul brut (nu intra sub incidenta Ordin 92/08.02.2008) pentru ca sunt cheltuieli in interesul firmei.
#14
Postat 20 February 2008 - 06:24 PM
COMUNICAT DE PRESĂ
Precizări privind modificările survenite în baza de calcul a contribuției de asigurări sociale
Referitor la comentariile apărute în presă ca urmare a publicării Ordinului ministrului muncii, familiei și egalității de șanse nr.92/2008 facem următoarele
precizări:
Până la apariția Legii nr.250/2007 pentru modificarea Legii nr.19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale baza de calcul a
contribuției individuale o reprezenta salariul individual brut realizat, inclusiv sporurile și adaosurile, în cazul asiguraților cu contract individual de muncă.
Baza de calcul a contribuției angajatorului era consituită din totalul salariilor individuale brute/veniturile realizate de asigurați, defalcat pe condiții de muncă,
plafonat la 5 salarii medii brute pe economie.
Odată cu apariția Legii nr.250/2007, care a fost inițiativă parlamentară, s-au produs următoarele modificări în baza de calcul a contribuției de asigurări sociale:
Baza de calcul a contribuției individuale de asigurări sociale, datorată de salariat, o constituia venitul brut lunar realizat care cuprinde salariul individual
brut realizat, sporurile și adaosurile, fără a mai exista un plafon până la care se datorează această contribuție.
Baza de calcul a contribuției datorate de angajator a rămas aceeași, respectiv obligația de plată a CAS în cotele prevăzute de lege calculate
asupra fondului total de salarii până la plafonul de 5 salarii medii brute pe economie.
Acest lucru a condus la încălcarea principiului contributivității consfințit de art.21 alin.(3) potrivit căruia „contribuția de asigurări sociale datorată de angajatori
reprezintă diferența dintre nivelul cotelor de contribuții de asigurări sociale stabilite diferențiat, în funcție de condițiile de muncă, prin legea anuală a bugetului
asigurărilor sociale de stat, și nivelul cotei contribuției individuale de asigurări sociale”.
Pentru eliminarea acestei neconcordanțe provocate de actul normativ mai sus amintit a fost promovată Ordonanța de urgență nr.91/2007 prin care a fost
clarificată sintagma „venit brut realizat lunar”, precum și baza de calcul a contribuției angajatorului ca fiind suma veniturilor care constituie baza de calcul a
contribuției individuale de asigurări sociale.
Ordinul ministrului muncii, familiei și egalității de șanse nr.1019/2007 a preluat sintagma venit brut realizat fără a detalia structura elementelor, care compun acest venit.
Urmare a numeroaselor întrebări formulate de agenții economici s-a promovat Ordinul ministrului muncii, familiei și egalității de șanse nr.92/2008 prin care se
detaliază atât veniturile brute realizate în bani cât și cele în natură, categorii de venituri care se regăsesc și în codul fiscal, fără a aduce nimic nou față de
prevederile legale deja existente.
De precizat că aceste venituri constituie bază de calcul a punctajului avut în vedere la stabilirea pensiei, ceea ce conduce la creșterea pensiei cuvenite
contribuabilului.
#15
Postat 20 February 2008 - 07:59 PM
#16
Postat 20 February 2008 - 08:08 PM
Paul Pacuraru s-a razgandit: Contributia de pensie nu va mai fi platita pentru avantaje in natura, cum ar fi: telefon, masina, abonament de transport
no comment, asteptam ordonanta 92 reloaded :cool:
#17
Postat 20 February 2008 - 09:52 PM
#18
Postat 20 February 2008 - 11:55 PM
#19
Postat 21 February 2008 - 12:18 PM
#20
Postat 21 February 2008 - 07:48 PM
Daca se refera la cei 2% din fondul de salarii atunci pentru cei care se incadreaza in aceste cheltuieli nu se calculeaza , retine si vireaza CAS iar daca se depaseste si se acorda din alte fonduri se aplica 9.5% respectiv 19.5 % la angajat respectiv angajator?
Similar Topics
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi