Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
comert cu amanuntul/ridicata - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


comert cu amanuntul/ridicata


14 replies to this topic

#1 mirela 0702

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 920 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 13 February 2008 - 08:41 PM

COMERT CU AMANUNTUL/COMERT CU RIDICATA


Comert cu amanuntul inseamna ca incasarile de numerar se fac doar pe baza bonului fiscal, iar la cerere se poate emite factura la bon.

Comert cu ridicata inseamna ca incasarile de numerar se fac doar cu chitanta si efecte comerciale, pentru care in prealabil a fost intocmita factura.

Unde pot sa ma informez in legatura cu aceste detalii, destul de banale poate, insa mie nu-mi sunt foarte clare, iar pentru mine aceste aspecte sunt oarecum noi???

Intreb asta, pentru ca, de curand mi-am schimbat serviciul, iar obiectul de activitate al firmei este comertul cu amanuntul de piese auto, subansambluri si chestii de astea. In momentul de fata gestiunea este una cu amanuntul, iar vanzarile se fac atat catre persoane juridice cat si fizice, iar incasarile numerar se fac atat cu chitanta (ptr persoane juridice) cat si cu bon fiscal (pentru persoane fizice in mare parte), iar mie nu mi se pare in regula asta. Stiu ca gestiunile cu amanuntul si cu ridicata se tin separat, iar la mine este o singura gestiune - cu amanuntul. Din cate stiu eu, toata marfa care iese dintr-o gestiune cu amanuntul trebuie sa fie batuta in casa de marcat, iar pentru persoane juridice se pot emite facturi la bon....deja m-am cam repetat....in final cred ca nu imi este foarte clar care este distinctia intre cele doua modalitati de vanzare, si ce anume implica fiecare dintre ele.

Poate cineva sa ma ajute...macar cu trimitere la niste norme sau ceva din care sa ma pot lamuri, va rog ??????

Am vazut ca s-a discutat mult...insa nu am reusit sa inteleg..... :tongue:

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 17 September 2008 - 06:58 PM




#2 miha2

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 14 February 2008 - 11:24 AM

Detalii despre vanzarea cu amanuntul gasesti in orice carte de specialitate privind contabilitatea.
Vanzarea cu amanuntul se foloseste in magazine care vand multe articole si au o miscare rapida a stocurilor.crezi ca la sf zilei vei reusi sa faci stocul la 10 feluri de bucse si surubele , pe care poate le cumperi la kg si le vinzi la bucata?
Parerea mea e ca daca citesti sau chiar cauti pe internet sigur te lamuresti.




#3 Iaro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 423 Postari:

Postat 14 February 2008 - 09:15 PM

Incasarile in numerar efectuate la alta data, decat cea a vanzari , se fac tot in baza chitantei. (ex: se cumpara produse azi in valoare de 300 lei, iar plata urmeaza a fi efectuat in termen de 30 de zile)!
Daca vinzi si cu plata prin banca sau cu efecte comerciale (bilete la ordin) sau financiare (cecuri), sau in rate, atunci trebuie ca sa faci la sfarsitul lunii o separare intre facturile emise cu bonuri fiscale si facturile emise incasate cu alte instrumente de plata (chitanta, BO, CEC, rate)! La facturile emise in baza bonurilor fiscale, atasezi la acestea Raportul Periodic din luna respectiva, emis de casa de marcat (ex: Raport Periodic in perioada 01-31 ianuarie 2008)! Trebuiesc defalcate cele doua tipuri de facturi tocmai pentru a evidentia modalitatea de incasare a c-val. acestora! :tongue:

Aceasta postare a fost editata de Iaro: 14 February 2008 - 09:16 PM




#4 mirela 0702

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 920 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 14 February 2008 - 09:39 PM

Vezi postareamiha2, la Feb 14 2008, 11:24 AM, a spus:

Detalii despre vanzarea cu amanuntul gasesti in orice carte de specialitate privind contabilitatea.
Vanzarea cu amanuntul se foloseste in magazine care vand multe articole si au o miscare rapida a stocurilor.crezi ca la sf zilei vei reusi sa faci stocul la 10 feluri de bucse si surubele , pe care poate le cumperi la kg si le vinzi la bucata?
Parerea mea e ca daca citesti sau chiar cauti pe internet sigur te lamuresti.



Nu...nu cred ca voi putea face stocul zilnic....de ce? crezi ca intr-un depozit in care se vinde marfa en-gros se face inventarul zilnic??? Adica nu stiu ce relevanta are inventarul zilnic cu ceea ce implica fiecare dintre gestiunile despre am cerut cateva lamuriri...o sa incerc sa ma informez in cartile de contabilitate pe care le am in casa si pe internet (aici sunt tot pe internet, dar voi incerca un search pe google)....merci, oricum, pentru raspuns....



#5 mirela 0702

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 920 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 14 February 2008 - 09:45 PM

Cred ca ma descurc cu vanzarea cu amanuntul, doar ca nu-mi este foarte clar care sunt diferentele din punct de vedere contabil si mai ales fiscal intre gestiunea cu amanuntul si gestiunea en-gros (miscari de marfa pot exista in ambele cazuri, iar surubele pot fi vandute si en-gros si en-detail)...iar stocul...sincer...nu stiu cine il face zilnic...probabil nu cei care au marfuri de zeci de miliarde pe stoc....indiferent in ce mod le-ar vinde.....



#6 Elena Pana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 279 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 15 February 2008 - 08:44 PM

Draga Mirela,
Diferenta dintre gestiunea cu amanuntul si cea cu ridicata este urmatoarea:
- in gestiunea cu amanuntul-preturile de vanzare sunt stabilite clar, de la intrarea marfii in societate. Se intocmeste NIR cu adaos comercial si TVA neexigibil aferent..stabilindu-se astfel pretul de vanzare(pret de raft). din pct de vedere contabil, evidenta se tine valoric, descarcarea de gestiune facandu-se prin coeficientul K. Periodic...si obligatoriu la sfarsitul anului...se face si inventarierea faptica, a caror rezultate se pun de acord cu evidenta contabila. Ca si documente se pot folosi... facturi, chitante si bonuri de casa. Desigur, facturile pot fi incasate si dupa un anumit termen, prin diferite instrumente de plata(OP,CEC,BO..etc)
- in gestiunea en gros- evidenta contabila se tine atat valoric cat si cantitativ prin bine-cunoscutele metode LIFO, FIFO CMP. Pretul de vanzare poate varia de la o zi la alta, de la un minut la altul. Evidenta contabila se tine conform metodei stabilite. Metoda nu poate fi schimbata in decursul unui an fiscal. Ea se schimba de la un an la altul cu conditia de a se specifica acest lucru ca informatie in bilant si bineintele, de a se motiva.

Si ...cred eu...o chestiune ffff importanta....trebuie sa-ti organizezi gestiunea in functie de obiectul de activitate declarat. Daca ai declarat comert cu amanuntul....nu ai voie sa vinzi cu ridicata...si invers. Daca ai ca activitate secundare si vanzarea cu ridicata a pieselor auto..poti face acest lucru, dar nu in acelasi spatiu....ci la alt punct de lucru.
elenacca



#7 mirela 0702

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 920 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 18 February 2008 - 08:32 PM

Am inteles...multumesc frumos. Am citit intre timp si ordonanta 99/2000, precum si normele de aplicare ale acesteia. Situatia mea este cam asa: gestiunea este cu amanuntul si se tine cantitativ valoric, in mare parte vanzarea se face cu bon fiscal, dar si cu incasari prin OP si CEC, problema cred ca vine tocmai din cauza ca, unele facturi se incaseaza cu chitanta...cam asta e situatia. In concluzie, gestiunea ramane cu amanuntul, vanzarea se face cu bon fiscal, iar programul in care lucrez imi permite si descarcarea marfurilor cantitativ (pe baza monetarului si a bonurilor fiscale - deoarece casa de marcat este legata la calculator), se fac facturi fiscale pentru cine nu plateste in momentul cumpararii, iar pretul de vanzare este cel de raft, iar singura problema pe care trebuie s-o rezolv este incasarea de numerar cu chitanta, asa e??? In afara de asta, pe factura se poate trece ceva de genul "se interzice revanzarea marfii" - asta fiind una dintre caracteristicile principale ale marfurilor din gestiunea cu amanuntul. Este bine asa?????? Ce credeti?



#8 mirela 0702

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 920 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 18 February 2008 - 09:21 PM

Nu are nimeni o sugestie? Imi cer scuze pentru insistente, dar as vrea sa rezolv problema asta inainte de a primi vreo amenda..... :tongue:



#9 Iaro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 423 Postari:

Postat 18 February 2008 - 10:45 PM

Vezi postareamirela 0702, la Feb 18 2008, 08:32 PM, a spus:

Am inteles...multumesc frumos. Am citit intre timp si ordonanta 99/2000, precum si normele de aplicare ale acesteia. Situatia mea este cam asa: gestiunea este cu amanuntul si se tine cantitativ valoric, in mare parte vanzarea se face cu bon fiscal, dar si cu incasari prin OP si CEC, problema cred ca vine tocmai din cauza ca, unele facturi se incaseaza cu chitanta...cam asta e situatia. In concluzie, gestiunea ramane cu amanuntul, vanzarea se face cu bon fiscal, iar programul in care lucrez imi permite si descarcarea marfurilor cantitativ (pe baza monetarului si a bonurilor fiscale - deoarece casa de marcat este legata la calculator), se fac facturi fiscale pentru cine nu plateste in momentul cumpararii, iar pretul de vanzare este cel de raft, iar singura problema pe care trebuie s-o rezolv este incasarea de numerar cu chitanta, asa e??? In afara de asta, pe factura se poate trece ceva de genul "se interzice revanzarea marfii" - asta fiind una dintre caracteristicile principale ale marfurilor din gestiunea cu amanuntul. Este bine asa?????? Ce credeti?
Chestiunea cu "Se interzice revanzarea marfurilor" este posibila a fi inscrisa in documente numai daca dvs. sunteti reprezentantul unic al anumitei firme, marci, francize in Romania si vindeti acele produse la un pret preferential si numai unor utilizatori finali!
In general gestiunea cu amanuntul este caracterizata de pretul de evaluare al marfurilor si anume la "pret de vanzare" care include adaos comercial si TVA si de descarcarea gestiunii "global-valoric"! Astea sunt caracteristice gestiunii cu amanuntul!
In ceea ce priveste afirmatia dvs. conform careia descarea gestiunii cantitativ valorrice pe baza monetarului si a bonurilor fiscale, mi se pare o treaba destul de complexa si putin probabil a putea fi realizata efectiv intr-un magazin de comert cu amanuntul!
Ok problema ta daca tii gestiune cu manuntul si evidenta cantitativ valorica!
Chitanta se acorda numai pentru acei clienti care achita ulterior c-val. bunurilor! Daca plata acestora se face in momentul vanzarii, trebuie emis bon fiscal indiferent ca e vb despre pers. fizica sau pers. juridica, in cazul cumparatorului!
Cazul de gestiune cu amanuntul si evidenta cantitativ valoica este un caz particular, nu general si se practica din cate stiu in Romania destul de rar! Deci e mai degraba un caz particular, decat unul general!
That's all for today! Tommorow may be better!



#10 (anisoara bobi)

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 73 Postari:

Postat 19 February 2008 - 12:08 AM

Vezi postareamirela 0702, la Feb 18 2008, 11:21 PM, a spus:

Nu are nimeni o sugestie? Imi cer scuze pentru insistente, dar as vrea sa rezolv problema asta inainte de a primi vreo amenda..... :tongue:


am lucrat la un magazin cu amanuntul piese auto si tineam evidenta cantitativ valoric am avut control de fond si m-au intrebat de ce nu am contul 378
Le-am explicat ca tin evidenta cantitativ valoric si ca am clar contul 607 pt fiecare produs vandut; in ceea ce priveste chitanta se elibera pt facturile emise care nu erau incasate in aceeasi zi sau integral; exact cum ai si tu si cinci ani cat am lucrat acolo nu am avut probleme si doar am avut controlul de fond plus ca a intrat in faliment si m-a mai luat la puricat si lichidatorul cu contabila lui



#11 a.d.n.

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 537 Postari:
  • Gender:Female

Postat 19 February 2008 - 12:01 PM

Vezi postareamirela 0702, la Feb 18 2008, 09:21 PM, a spus:

Nu are nimeni o sugestie? Imi cer scuze pentru insistente, dar as vrea sa rezolv problema asta inainte de a primi vreo amenda..... :tongue:
1.Citeste si OUG 28/1999 privind casele de marcat,cu modificari si completari. Important!!!
2. Unde lucrez eu, facem asa:
-la depozit engross marfa se inregistreza la pret de achizitie 371.1=401. Gestiunea se tine cantitativ-valoric. Se vinde la diverse preturi, mai mari decat cel de achizitie, iar descarcarea se face prin 607 cu diferenta dintre pretul de vanzare si cel de achizitie. Din gestiunea engross transferam si la endetail asa 371.2=371.1 si aici punem adaos si tva neex. La depozit vindem pe baza de facturi fiscale pe care le incasam cu chit, bo, cec,op.
-la magazin gestinuea o tinem valoric (in contabilitate). Ne inregistram la pret de vanzare cu adaos si tva neex. . Inteleg ce vrei sa spui cu cantitativ-valoric la magazin, cu casa de marcat legata la calculator. E in regula., adica poti spune in orice moment, din calculator, cate produse ai de un anumit tip. Nu asta e important, in ceea ce te intereseaza acum. Din magazin vindem, ne scadem din stoc, numai prin casa de marcat, indiferent daca vindem cu factura sau nu , la PF sau PJ. Mai exact, totul trece prin casa, asa:
-vanzare cu bon fiscal, incasat pe loc. Sunt clienti (mai ales PJ ) care cer factura la bonul fiscal. In acest caz, li se emite factura pe care mentionam "s-a achitat cu bf nr..." si ne inregistram cu vanzarea o singura data, pe baza bf.
-vanzare cu factura, incasata cu op,cec, bo. Pt. acest caz exista optiunea la casa noastra de marcat vanzare CEC.Asa "trecem"vanzarea prin casa, dar vanzarea o inregistram pe baza facturii.
-vanzare cu POS , incasata prin banca. Pt. acest caz inregistram vanzarea pe baza raportului emis de aparatul POS
Pe raportul zilnic de la casa de marcat se regaseste totalul valorii vanzarii, detaliat, pe fiecere tip de vanzare in parte(bf, pos, fact.)
Important este ca nu se mai utilizeaza chitantele pt. a incasa de la punte de vanzare cu amanuntul.
3.Trebuie sa faci gestiuni separate! Noi avem analitice si pe 371 si pe 607 (depozit si magazin).
4.Imi cer scuze daca m-am pierdut in detalii si poate ca deja stii tot ce am scris eu aici, dar daca ai alte intrebari, iti raspund cu placere.



#12 mirela 0702

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 920 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 19 February 2008 - 02:28 PM

Multumesc tuturor pentru raspunsuri...mi-au fost de mare ajutor.

O completare, insa, ptr dl/d-na Iaro:

conform ordonantei 99/2000 - privind comercializarea produselor pe piata:

"comert cu ridicata/en gros - activitatea desfasurata de comerciantii care cumpara produse in cantitati mari in scopul revanzarii acestora in cantitati mai mici altor comercianti sau utilizatori profesionali si colectivi"

"comert cu amanuntul/en detail - activitatea desfasurata de comerciantii care vand produse, de regula, direct consumatorilor pentru uzul personal al acestora"




Acestea sunt definitiile pe care le-am gasit eu. Daca mai gasiti si altele va rog sa le atasati aici.....



#13 ClaudiaNicu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 99 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 29 May 2008 - 07:57 PM

Am citit cele mai sus si am ajuns sa pun acum si eu o intrebare la fel am si eu o societate care in codul caen spune comert cu ridicata dar el cumpara pina si numai 2 tricouri de exemplu si le vinde mai departe la alte societati deci sa inteleg ca daca nu a vandut eu tin evidenta si la cantitate nu numai la valoare?si nu mai am treaba cu 4428 in nir?deoarece ce pret a stabilit la inceput cu acela a mers pana la capat deoarece cumpara doar ce ar vinde si repede sa nu stea pe stoc si stiti de ce intreb ca vine cu facturi de la bucuresti cumparate de la chinezi si abia deslusesc facturile nu mai spun ca sint calculate si gresit.



#14 christine2008

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 17 September 2008 - 06:52 PM

ce cumpar de la un magazin cu factura si bon fiscal nu pot sa revand?care este legea care reglementeaza? multumesc



#15 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 17 September 2008 - 07:05 PM

Mirela :thumbup: , ti-am modificat titlul topicului fiindca :
extras din regulament :
Dati un titlu cat mai clar si sugestiv pentru topicul deschis!

"O MARE DILEMA" (titlu vechi) nu este unul sugestiv pt tema discutata ci doar pt ceea ce simtiai tu la acel moment :biggrin: ti-am schimbat titlul si pt a facilita identificarea problemei cand se foloseste fct. de cautare ! sa-i lasam si pe altii sa gaseasca mai usor si sa poata citi informatiile de aici, da ?

numai bine.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL