Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
casa de marcat sau chitantier? - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


casa de marcat sau chitantier?

67 replies to this topic

#41 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 June 2010 - 12:52 PM

Si sa inteleg din ce spuneti dumneavoastra ca daca am contract numai e necesar sa se taie factura si chitanta ?
Intrebarea era daca poate taia factura si chitanta nu a specificat nimeni nimik de contract.



#42 Zzuper

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Craiova

Postat 30 June 2010 - 04:06 PM

Vezi postareadze, la Jun 30 2010, 01:45 PM, a spus:

de ce am nevoie de contract pt o operatie care dureaza 30 min? eu srl facturez si emit chitanta catre pfa ca urmare a efectuarii unei manopere pe x mp. stiam ca e necesar un contract atunci cand se factureaza pe prestari servicii si in contract se detaliaza operatiunile si costul lor. sa_mi explice si mie cineva. multumesc

ps cu atat mai mult cu cat banii au fost deja incasati in numerar. din ce stiu eu contractul e o forma care asigura ambele parti ca se respecta ceea ce s_a vbit. ce rost are sa fac contract daca manopera a fost deja platita. daca fac contract trebe si proces verbal predare primire. astept raspuns si multumesc inca o data pt promptitudine.

Da, corect! Daca e o singura operatiune, fara repetitie, nu e nevoie de contract. Nici nu am spus ca ar fi obligatoriu, ci doar ca era bine. ;)


Florin, eu am confirmat ceea ce ai spus si tu, ca poate emite factura si chitanta, doar ca nu ca urmare a ceea ce ai scris tu (PFA=persoana juridica), pentru ca PFA NU ESTE persoana juridica. ;) Atat!




#43 gejojo

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 13 November 2010 - 11:53 PM

buna seara,

Am si eu o mare rugaminte in legatura cu casa de marcat.
As vrea sa stiu daca pot sa emit factura si chitanta pentru persoana fizica?
Firma vinde in general la pers juridice dar odata pe luna mai exista si o pers. fizica.
Activitatea firmei este productia de rulouri exterioare.

Va multumesc!



#44 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 November 2010 - 10:29 AM

O data pe luna mi se pare cam des ca sa va incadrati la exceptii, v-a recomand totusi sa luati o casa de marcat ca sa nu stati la discutii contradictorii cu cei care vin in control.( tema discutiei contradictorii ar fi " ce inseamna vanzare exceptionala si care e limita lor ")

Aceasta postare a fost editata de Florin_76: 14 November 2010 - 10:31 AM




#45 Ioana66ok

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 28 February 2011 - 01:57 PM

Buna ziua!

Am si eu nevoie de o clarificare... Am o SRL - Activ. princ. Activitati de consultanta in afaceri si management (7022) si am ca si clienti doar PFA. In aceste conditii, din cate am inteles, NU am nevoie de casa de marcat. Emit fac. si chit.

Va rog sa imi confirmati/infirmati aceasta sa pot sta linistita (sau nu) :thumbup:

Va multumesc mult!



#46 cornell

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 217 Postari:
  • Gender:Male

Postat 28 February 2011 - 04:09 PM

oug 28/1999

Art. 1. - (1) Operatorii economicix) care efectuează livrări de bunuri cu amănuntul, precum și ******prestări de servicii direct către populație ***** sunt obligați să utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.
(2) Operatorii economicix) prevăzuți la alin. (1), denumiți în continuare utilizatori, au obligația să emită bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale și să le predea clienților. La solicitarea clienților, utilizatorii vor elibera acestora și factură fiscală.

Practic nu prestati direct populateiei....
nu vorbi rau despre tine - vei fi aprobat deindata



#47 remus2009

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 40 Postari:

Postat 09 May 2011 - 08:42 PM

Recent am vazut la cineva care a mers la un spital privat(functioneaza in cadrul unui SRL) ca a primit chitanta pentru serviciile primite acolo si nu bon fiscal. Eu stiu ca la exceptii de la obligatia utilizarii casei de marcat este prestarea de servicii medicale la domiciliul sau locul de munca al clientului si doar atat. Stie cineva daca mai sunt alte exceptii privind serviciile medicale sau ei risca si nu aplica legea?



#48 ramona_mioara

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 25 May 2011 - 12:04 PM

Buna ziua,
Am nevoie de un sfat cat mai urgent. Am un punct de lucru cu activitatea de comert cu ridicata produse tehnice. Vreau sa cumpar o casa de marcat pentru a vinde si persoanelor fizice( nu f. multe la numar). Este corect daca la sfarsitul zilei, Z-ului ii anexez o factura cu produsele vandute in acea zi, sa nu mai am nevoie de o alta gestiune?



#49 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 May 2011 - 05:14 PM

Ba ai nevoie, deoarece o sa ai 2 gestiuni, una En Gross si una En Detail.



#50 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 25 May 2011 - 07:54 PM

si de o separare fizica a gestiunilor



#51 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 May 2011 - 08:37 PM

Eu separea o fac doar in acte prin transfer marfa din gestiunea en gross in en detail ( fiindca vand rar cu amanuntul ) iar soldul la En Detail e intodeauna 0.



#52 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 26 May 2011 - 06:05 PM

De ce ziceti voi ca trebuie sa-si faca gestiune separata de vazari-en gros si en detail daca vrea sa vanda bunuri persoanelor fizice dintr-o gestiune en gros, cu casa de marcat? De unde rezulta obligativitatea de a vinde persoanelor fizice numai din gestiune en detail ?
cf. OUG 99/2000 - privind comercializarea produselor si serviciilor de piata:
Art. 29. - Vanzarile efectuate in structuri denumite magazin de fabrica sau depozit de fabrica sunt vanzarile din productia proprie, efectuate direct consumatorilor de catre producatori, acestia indeplinind obligatiile ce revin oricarui comerciant care desfasoara comert cu amanuntul. Vanzarile cu pret redus prin magazin sau depozit de fabrica nu sunt supuse notificarii.
In cazul firmelor de distributie (ca si in cazul prezentat), fara magazin, care isi tine evidenta cantitativ-valoric nu exista obligativitatea de a organiza evidenta valorica, pot vinde persoanelor fizice intocmind Factura cu evidentierea bunurilor vandute si Bon fiscal emis de casa de marcat.

Aceasta postare a fost editata de Lexiroxi: 26 May 2011 - 06:07 PM




#53 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 27 May 2011 - 10:51 AM

ramona nu zice ca ea ar fi producatorul, ci doar comerciantul, deci nu putem aplica art. acela, parerea mea ... sunt de acord cu Florin si mhaela_cva.

ramona, cand te-ai gandit sa faci o factura globala pt vanzarile en detail ca si cum ar fi cu ridicata, ai stiut si ce vei scrie la datele de identificare ale beneficiarului pers. fizica ?? vrei sa vinzi totul unei singure pers. fizice si nu crezi ca asta e un fals in documente contabile ? :thumbup: stii ca, uneori Garda face controale incrucisate si-ti verifica clientii ? ce te faci daca ai ghinionul sa iti verifice tocmai una dintre aceste facturi si-ti descopera ghidusia ?



#54 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 May 2011 - 03:13 PM

Eu am creat un singur client numit " clienti diversi - persoane fizice " care la emiterea facturii au doar rolul de iesire a produselor din gestiune ( care produse se regasesc si pe bonul fiscal ( casa de marcat are rol de " printer fiscal ")), si doar la cerere expresa emit factura cu datele clientului " persoana fizica ".



#55 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 27 May 2011 - 06:41 PM

Exact Otilia :thumbup: , societatea de distributie bunuri nu se incadreaza in prevederile acelui articol, deci nu este obligata societatea de a organiza si de a separa doua gestiuni: comert cu ridicata si comert in detail;
Aceasta este rezolvarea Florin :smile:, asa am gandit si eu, pentru descarcarea gestiunii cantitativ-valorice a unei societati care practica comert cu ridicata si face vanzari ocazionale catre persone fizice incasate prin numerar cu Bon fiscal;
Factura catre persoane fizice se intocmeste la cerere, specificand produsele vandute sau cu mentiunea “conform Bon fiscal nr./data” .



#56 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 May 2011 - 09:19 PM

Garda financiara si Politia economica au insistat ca trebuie separate gestiunile , dar le-am explicat clar ca spatiul fizic nu permite asa ceva , mai ales ca nu stiu ce anume o sa vand catre persoane fizice, si au fost de acord pana la urma ca separarea in acte e suficienta.



#57 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 30 May 2011 - 05:47 PM

Ordinul 2055/1998 privin aplicarea corespunzatoare a a HG 831/1997, prevedea:
Art. 3
(4) Persoanele prevazute la art. 1 din Legea nr. 82/1991, care desfasoara atat comert cu amanuntul, cat si comert angros, vor organiza gestiuni distincte pentru cele doua activitati, in spatii comerciale separate, cu personal aferent fiecarei gestiuni, si vor reflecta operatiunile efectuate in conturi analitice distincte.

Ordinul 2055/1998 nu se mai poate aplica, deoarece ordinul reglementa prevederile HG 831/1997, care a fost abrogata de catre HG 105/2009- privind abrogarea Hotararii Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiara si contabila si a normelor metodologice privind intocmirea si utilizarea acestora



#58 ade31

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 45 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Sibiu

Postat 09 June 2011 - 01:03 PM

Buna,
Cum procedez cu incasarea atunci cand efectuez lucrari de constructii si reparatii locuinte pentru persoane fizice? Am nevoie da casa de marcat? De obicei intocmesc un contract cu persoana fizica, emit facturi fiscale conf.contract si incasarea o facem pe baza de chitanta/op. Conf.OUG28/1999 :"Se exceptează de la prevederile art. 1 alin. (1)......o) efectuarea lucrărilor de construcții, reparații, amenajări și întreținere de locuințe;"... In cazul acesta este ok cum am procedat pana acum, cu chitante pentru persoane fizice? Multumesc



#59 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 June 2011 - 11:01 PM

da, desi vad a v-ati raspuns singur prin citarea articolului de lege.



#60 leo007

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 05 November 2014 - 08:13 PM

Buna! Am si eu o nelamurire,sunt P.F.A Neplatitor de T.V..A si prestez anumite servicii ,detin chitantier si facturier numerotate care le trec in registru si baza carora platesc impozitul de 16%
Stiam ca trebuie sa dau factura doar la sume care depasesc 100 ron, pana la 100 ron putand sa eliberez doar chitanta. Intrbare sunt obligat sa dau factura si la 10 lei sau pot da doar chitanta,daca ati putea sa imi spuneti legea care spune asa ceva? Multumesc






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL