Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
cum va descurcati cu zeci de companii ? - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


cum va descurcati cu zeci de companii ?


74 replies to this topic

#21 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 11 October 2008 - 10:04 AM

E foarte corect,
intrebarea mea este in legatura cu listatul , eu listez jurnal vanz, jurn cump, registrul centralizat jurnal, reg de casa , in caz ca nu exista de la client, balanta, o balanta cu mijloace fixe ... si cam atat... , parerea mea este ca ai voie sa le pastrezi pe suport informatic ( eu le salvez pe Cd) si i caz de nevoie le restaurez in program si-mi printez ce situatii vreau, printez doar ce absolut obligatoriu .



#22 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 15 October 2008 - 03:51 PM

eu printez tot, mai putin cartea-mare care ramane pe discheta sau cd, cu toata baza de date. lucrez cu saga si fiindca se poate descarca gratuit ei vor putea avea oricand posibilitatea sa-si restaureze baza de date si sa listeze acest reg. obligatoriu, la cerere - cf. legii.
bine, il pot salva si ca fisier excel (saga permite asta), dar nu ma mai chinui fiindca var. prezentata mai sus e mai buna, ea cuprinde chiar toata baza de date, nu numai reg. cartea-mare.

sigur ca toate listarile le indosariez "pe caprarii" :thumbup: , asta e o munca de arhivare ce mai mananca ceva timp in fiecare luna si aduce chelt. aferente de consumabile.

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 15 October 2008 - 03:53 PM




#23 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 18 October 2008 - 12:16 PM

ca sa nu amestec topicurile, o sa intreb aici : ce faceti cu inchiderile de an, mai ales cu inventarierea patrimoniului ?? cine o face si pe asta ?? cine face extrasele de cont la terti ?? cine rezolva eventualele neconcordante ?? ca asta mananca timp - nu gluma si cand vorbim de 30 de firme la conta inseamna un volum de lucru semnificativ mai mare, cum va descurcati in per. inchiderii de an ??



#24 mutual

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 302 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:XBOX 360 ONE, TRAVELLING

Postat 18 October 2008 - 04:57 PM

Experienta proprie: 127 de clienti (109 srl, 10 pfa, 8 cabinete profesionale), 52.400 lei incasarile din august fara tva, 2 asociati, 3 angajati si 3 colaboratori. 2 angajati se ocupa exclusiv de salarii si depunerile de declaratii, 1 angajat si 2 colaboratori fac o munca de "operatori calculator", noi asociatii facem inchiderile, verificarile si supervizarea, eventual inregistram anumite documente sau operatiuni mai complexe. Nu lucram cu contabili sau experti contabili, colaboram numai cu f. buni operatori pe calculator si care inteleg ce fac programele de salarii, conta si office-ul. Erori max. 2% din contarile operate.

Sintem de 14 ani pe piata si ne cunoastem cu tot ce misca pe la finante (control fiscal, urmarire, garda), ITM, CAS, practicam preturi medii, dar pretindem intelegere si flexibilitate de la clienti in cazul oricaror controale sau servicii problematice (atestari fiscale de ex.) in sensul ca nu prezentam aproape niciodata perfectiunea, preferam lucrari rezonabil intocmite, cu erori sau omisiuni care il costa suplimentar pe client in cel mai rau caz 2500 lei/an, dar media este pe la 700-800 lei/an. in fine, nu tintim podiumul cu "contabilul anului". Sintem f. scumpi la dosare de credit, expertize, infiintari de firme, evaluari, servicii ocazionale. Ocazional "am revandut" servicii juridice, obtinere autorizatii, lichidari, reprezentare control fiscal. Lucram f. scump cu orice client strain, indiferent de natie, de fapt nu avem decit 5, 4 x 250 euro/luna fara tva pt. dosare subtiri si 1 cu 550 euro/luna cu ceva acte - sunt clientii cei mai dificili si cu pretentii pe care nu le au in tarile de origine, mai bine lipsa sau banul gros jos.

Listam la cerere orice este necesar: registrul de casa, jurnale contabile si TVA, NIR, BC, situatii de lucrari - avem machete pt. aproape orice si pe baza facturilor se poate intocmi ceea ce se cere, totul este sa poti da indicatiile necesare operatorului de calculator si la "necaz" sa il indrumi. Am mai avut o idee buna si lucram numai cu persoane cu un oarecare handicap fizic, dar sincer le platim la nivelul unui contabil cu studii medii: 7-9 lei/ora net, dar nu avem talentati sau vedete in firme. Si in caz de nevoie avem in rezerva permanent 2 persoane care ne pot ajuta.

Ideea este ca ne dorim permanent noi clienti, tinand cont ca vreo 10-15 dintre cei micuti, inchid afacerile anual si trebuie inlocuiti, si ne-am cam ferit sa preluam "ostil" clienti buni de la colegii de breasla mai cunoscuti din zona. Strict ca parere personala, consider ca un contabil poate tine piept lunar la cca. 30 - 40 de firme, din care 10 mai consistente - peste 400-500 contari/luna, eventual cu ajutorul unui curier care sa faca 2-3 drumuri lunare la inst. publice (100-150 lei/luna pt. 10-12 ore de coada).

Este un caz particular, nu cred sa fim un exemplu, dar am incercat sa tratam tinerea de contabilitati ca pe oricare alta afacere, veniturile si profitul trebuie sa creasca anual cu cel putin 15% ca sa fie bine.



#25 Ireth

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 18 October 2008 - 05:28 PM

Noi suntem 3 experti contabili, 2 juniori (myself included) si 2 pe salarizare, dintre care unul mai mult face drumuri.
Firme? cam 80-90. Stiti cum e, unii vin, altii pleaca...
Ca volum avem firme cu un volum foarte mare in fiecare luna, si firme cu un volum de 3 firfirici pe luna, dar din punctul meu de vedere toate le tratam cu seriozitate. Mai greu e la inchideri, pentru ca sunt destui cu imp. pe micro si care gandesc ca e mai bine sa vina odata la 3 luni decat in fiecare luna.... Recunosc, odata la 3 luni lucram si sambetele, unii isi mai iau si pentru duminica, iar la inchiderile de an "mult de munca" e putin spus. Am avut si zile cand am plecat la 2-3 dimineata (evident, a doua zi aveam predarea de bilanturi).
Avantaje? de fiecare data cand lucram peste program primim bani in plus. Si nici macar nu e cerinta noastra, asa s-a gandit sefa. Plus ca avem mare noroc de o sefa cu foarte multa experienta, cu multe legaturi (conteaza, nu?) si foarte intelegatoare. In ziua predarii avem liber dupa 12, si incepand cu 25-pana pe 5-10 putem sa ne luam oricand liber.
Facem de toate. Fiecare are un numar de firme si se ocupa de ele de la A-Z, cu observatia ca statele si declaratiile le fac cele 2 colege pe salarizare. In rest, noi aranjam actele, introducem tot, vorbim (mult!) cu clientii prin telefon/email pentru a regla eventualele probleme, facem declaratii, op-uri, de multe ori mergem sa reglam si eventualele neintelegeri pe la administratii (somatii de plata venite aiurea, etc). Listarile - eu le fac lunar, in acea perioada "moarta" intre 25-5 a lunii.
Evident ca, cel putin noi, junioarele, avem ajutor de la cei cu experienta. Dar in general ne-au invatat sa cautam singure raspunsul, si apoi sa venim cu problema si cu propunerea noastra de rezolvare - asa, ca sa invatam. Nu zic ca nu-ti ia timp (D-zeu stie cat am cautat prin codul fiscal daca veniturile din subventii se impoziteaza sau nu!) dar sincer, parca ai un anumit respect pentru persoana ta cand faci totul singur.
In concluzie: volum mare de munca, dar rasplata este pe masura - cel putin in cazul meu.
Va salut si toate cele bune!
Cei mai multi traiesc zile, putini traiesc viata.



#26 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 19 October 2008 - 11:01 AM

Vezi postareamutual, la Oct 18 2008, 05:57 PM, a spus:

Experienta proprie: 127 de clienti (109 srl, 10 pfa, 8 cabinete profesionale), ............
noi asociatii facem inchiderile, verificarile si supervizarea, eventual inregistram anumite documente sau operatiuni mai complexe.
la 127 de societati ... doar 2 oameni faceti inchiderile,... etc ... repet : la 127 de firme :thumbup: f. tare !!

Vezi postareamutual, la Oct 18 2008, 05:57 PM, a spus:

Strict ca parere personala, consider ca un contabil poate tine piept lunar la cca. 30 - 40 de firme, din care 10 mai consistente - peste 400-500 contari/luna, eventual cu ajutorul unui curier care sa faca 2-3 drumuri lunare la inst. publice (100-150 lei/luna pt. 10-12 ore de coada).
tot ca o parere personala, eu cred ca este exagerat fiindca cele 10 firme cu peste 400-500 inreg. lunare pot manca si 3 zile/firma daca nu au conta primara facuta corect.
de ex., la mine mai vin si cu vreo 5-6 delegatii in punga (nearhivate, necompletate, unele cu peste 10 docum. de inreg., unele externe = le fac si decontul), pe bf de combustibil nu-si trec numele firmei ci numai (si asta cu mari insistente)nr auto = completez eu restul ca nu se poate fara, mai fac si state drepturi de autor pt. cei platiti prin banca (celor cu nr. li se face de la firma), unora li se plateste si salariul cu acelasi op = du-te la statul de plata sal. si vezi cat e sal. net pe luna rasp., scade-l. din suma totala platita ca sa vezi cat e pe drepturi de autor ...

de ex., in cazul meu - la 500-600 inreg lunare efective/firma - fara salarii, fara amortizari, fara inchid. tva si inchid. venituri/chelt. pe care le face programul automat, doar trebuiesc verificate:
* 1 zi :
- arhivarea docum.(casa, banca, deleg., drepturi de autor, etc... 3-4 ore)
- deconturi delegatii 2-6 ore (depinde de felul deleg. si nr. de docum.)
- drepturi de autor (2 ore)
si, in caz fericit, daca au fost deleg. mai putine si mai simple:
- introd. facturi emise (1-2 ore).
deci minim-minimorum 3+2+2+1=8 ore, insa asta e f.f rar
* 1 zi fz. si casa (au zilnic bf de benzina, taxi + facturi + uneori chit., intocmire si arhivare dpc/dic afer. transfer. nr din cont si deconturilor de deleg., mai un nir, mai un pv de dare in fol., mai rar de receptie milj. fixe, etc ..)
* 1 zi :
- banca (destula) = vreo 8 conturi : bcr lei si valuta, bcr depozite lei si valuta, bancpost linie de credit si card, fd de investitii si un cont trezorerie, evident ca cel cu mai multe operatiuni e cel curent in bcr (operatiuni zilnice)
- compensari avansuri cu fact primite/emise
- inchiderea, verificarea soldurilor
- decl. toate (fara depus, evident)
- op-uri salarii (sediu si pct de lucru), tva si trim. imp. profit
- listari si arhivari docum listate
* nu mai pun inca macar 1 zi de vb la tel, de primire docum., de "da-mi si mie fisa lui cutarica la zi ..." sau " trimite-mi pe mail OP-ul cu care am platit ... " , "zi-mi si mie contul lui cutarica fiindca sunt la banca si am uitat sa-l completez" = cauta fz, vezi cand s-a mai facut o plata, du-te la dosarul de banca din luna resp si cauta op-ul, suna-l si da-i nr de cont ... si cate si mai cate ...

asta pe usor, repet ! 3 zile lucru efectiv (in forta) e un caz fericit si nemaintalnit la mine de vreo 2 ani deja fiindca de regula ma duc cel putin intr-o saptamana cu astea + alte zile de urmarire clienti (tel. sa plateasca - "nu-i in birou acum, reveniti", mai suni inca o data mai tarziu sau zice ca te suna el si n-o mai face, tot tu mai tre' sa suni peste 1-2 zile, uite asa se mananca timpul... ), cateodata probleme cu fz la dif de curs valutar... + diverse cerinte (cum v-am zis) de la patronii firmei care nu au nici o evid. primara la firma si ma suna pt. toate alea...
aaa, sa nu uit : + probleme personal (contracte, act. adit., decizii, concedii, zile libere, adev., etc)

Vezi postareamutual, la Oct 18 2008, 05:57 PM, a spus:

nu prezentam aproape niciodata perfectiunea, preferam lucrari rezonabil intocmite, cu erori sau omisiuni care il costa suplimentar pe client in cel mai rau caz 2500 lei/an, dar media este pe la 700-800 lei/an. in fine, nu tintim podiumul cu "contabilul anului".
2500 ron e o suma relativ mica pt. garda, asta o iei pt un rahat (ma scuzati), ca sa ramai in cadrul acestei sume tre' sa fii o firma mica si sa ai conta mai mult decat rezonabila, parerea mea.

chiar n-as vrea sa fiu inteleasa gresit, insa ceva imi scapa la felul in care trebuie lucrata conta ca sa se poata face cate 30-40 firme/contabil :tongue: pt. mine, cine zice ca se descurca profesionist cu atatea firme e un supraom !! eu nu inteleg cate ore are ziua pt voi, ce putere exceptionala de munca aveti pe termen lung ... ma rog, nu mai zic si altele ca nu vreau sa supar pe nimeni, dar ... :tongue:

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 19 October 2008 - 12:41 PM




#27 kathy

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 124 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 20 October 2008 - 10:25 AM

Vezi postareamutual, la Oct 19 2008, 02:57 AM, a spus:

Experienta proprie: 127 de clienti (109 srl, 10 pfa, 8 cabinete profesionale), 52.400 lei incasarile din august fara tva, 2 asociati, 3 angajati si 3 colaboratori. 2 angajati se ocupa exclusiv de salarii si depunerile de declaratii, 1 angajat si 2 colaboratori fac o munca de "operatori calculator", noi asociatii facem inchiderile, verificarile si supervizarea, eventual inregistram anumite documente sau operatiuni mai complexe. Nu lucram cu contabili sau experti contabili, colaboram numai cu f. buni operatori pe calculator si care inteleg ce fac programele de salarii, conta si office-ul. Erori max. 2% din contarile operate.[...]

Nu te supara dar te contrazic, am intalnit o gramada de oameni ca tine care au fost " injurati" intr-un final ptr ca da-ti dovada de neprofesionalism. Va intereseaza doar profitul, dar faceti de ras CONTABILITATEA ROMANEASCA. Ia incearca tu sa tii ctb la 30-40 de firme singur, dar CORECTA SI LA ZI si mai discutam. Iti spun din experienta ca nu se poate ORICAT AI INCERCA. Intr-un final ajungi pe patul de spital crede-ma pe cuvant.
De asta nu mai exista respect ptr munca noastra ptr ca vin tot felul de persoane care cer o suma mica ptr o munca incompleta, iar patronul ajunge peste 10 ani sa injure "CONTABILUL " CARE DE FAPT NU ESTE CONTABIL. Dar de asa este in Romania, pe toata lumea intereseaza ciolanul fara sa depuna prea mult efort.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 20 October 2008 - 02:52 PM

kathy



#28 mutual

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 302 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:XBOX 360 ONE, TRAVELLING

Postat 20 October 2008 - 07:00 PM

Va dau exemple de "profesionalism" la nivel inalt, extrase din criza actuala financiara: credeti ca i-au interesat pe sefii de la bancile americane intrate in colaps faptul ca "au facut de ras" breasla mondiala a bancherilor de elita, in conditiile in care au primit acum 20-30 de zile prime de consolare de zeci de milioane de $ pentru faptul ca au acordat credite sub-prime de miliarde de $ cu buna stiinta si nu din eroare.

Eu nu pot sa ma dau exemplu, am mai scris, dar in conditiile in care acceptati "plasa cu documente", in conditiile in care treceti cu vederea ca peste 70-75% din clienti nu sint deloc interesati de rezultatele (si calitatea) muncii de contabil, ci doar cum sa scape mai ieftin de amenzi si taxe, impozite si nu inteleg necesitatea vitala a unui inventar periodic a averii detinute, si altele, mi se pare o copilarie sa pretinzi "gloria profesiei de contabil". Mai mult, va simtiti atat de bine aparati si reprezentanti de CECCAR, CCF, CAR incat sa mai puteti vorba de mandria de a fi un contabil profesionist si sa pretindeti acest lucru unor "mercenari"? Si inca si mai mult, atat timp cat mai exista macar 1 functionar public de finante care tine contabilitati fara probleme, le rezolva chestiuni arzatoare clientilor direct de la birou, notiunea prestigiului profesiei de contabil este un fel de propaganda ieftina.

Am scris nu ca sa ma laud, ci sa dau o idee despre faptul ca productivitatea (lucrari/om si incasari lei/om) este un termen f. potrivit si meseriei de contabil, mai ales in conditiile de practica din Romania. As ridica nivelul calitativ al lucrarilor in detrimentul incasarilor numai in momentul in care vom putea transmite orice factura, la un tarif orar de min. 50 euro/ora, preferabil 100-120, prin posta sau email, si vom fi siguri de incasarea acesteia la scadenta. La ora actuala clientii nostri primesc separat lucrarile noastre numai dupa plata acestora si nu depozitam niciun act contabil provenit de la clienti la sediul nostru dupa data de 25-26 ale lunii. (Lauda de sine: cea mai mare amenda primita de clientii nostri a fost de 5000 lei la OG 15, operatiuni cash peste plafon, control incrucisat si 2 cazuri de evaziune fiscala pentru venituri neevidentiate din proprie initiativa).

Sincer va doresc multe succese si cat mai putin stres!



#29 eugen ursache

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 517 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:agricultura, lemne fiare si motoare

Postat 21 October 2008 - 09:42 AM

Vezi postareamutual, la Oct 20 2008, 08:00 PM, a spus:

dar in conditiile in care acceptati "plasa cu documente", in conditiile in care treceti cu vederea ca peste 70-75% din clienti nu sint deloc interesati de rezultatele (si calitatea) muncii de contabil, ci doar cum sa scape mai ieftin de amenzi si taxe, impozite si nu inteleg necesitatea vitala a unui inventar periodic a averii detinute, si altele, mi se pare o copilarie sa pretinzi "gloria profesiei de contabil".

De cele mai multe ori dracul nu e chiar asa de negru, nu mai sunt chiar asa de multi, ca s-a strans surubul ANAF destul de tare, si in situatiile mentionate mai sus, in cele mai multe cazuri contabilitatea scrisa ce ni se prezinta e doar varful icebergului, partea vazuta, la care se platesc impozite, banii clientului oricum provin din partea care nu se vede, asa ca e normal sa nu-l intereseze decat sa scape de amenzi si taxe, ca inventarul oricum e irelevant pentru el, fiind doar o oglinda a ce a scris, nu si a ce a facut. Asa ca, ce sa facem si noi, si banii lor sunt buni, chiar daca mai miros uneori. Cat priveste gloria, asta e o chestie care apartine altor domenii, noi ar trebui sa fim vazuti doar daca facem prostii :thumbup:
Motan m-as fi dorit sa fiu / cu gheare si mustete lungi, / cu coada-n sus, cu blana-n dungi, / c-un ochi verzui si-un ochi capriu. // Pisicile de prin vecini / sa le gonesc pe la pricini, / sa-mi fete fiecare-un fiu / c-un ochi verzui si-un ochi capriu (Nichita Stanescu)



#30 uana.be

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Oradea

Postat 21 October 2008 - 10:08 AM

aici trebuie sa primeasca omul dreptate ..ma refer la "mutual"...Totul depinde de productivitatea muncii pe care o prestezi...normal ca nu ai cum sa tii zeci de firme daca tu faci de la 0 totul si omul vine cu plasa de acte,,,in primul rand el e pasibil de amenda , pt ca nu are la zi si la sediul firmei o gramada de documente . In al doilea rand nici tu , ca si contabil , nu vei avea o situatie reala cu ceea ce se intampla la sediul clientului ...si la sfarsit de trimestru/semestru/an te vei trezi cu neconcordante in solduri si apoi stai si sapa sa vezi de unde sunt! Informatizarea este cheia productivitatii..normal..programele costa destul de mult , mai ales niste programe bune , daaar si beneficiile sunt mari , in sensul ca in loc sa-ti ia 3 zile un client iti ia maxim 1 , iar in restul mai poti lua alti 2 clienti! Cat despre CECCAR tre sa recunosc..sau cel putin este parerea mea...nu face mai nimic pt mine...Adica eu le platesc lor 8 mil cotizatie fixa si 1,5% din cifra de afaceri (care nu este de neglijat) si ce primesc in schimb?? Nimic! Daca CECCAR organizeaza cursuri tot trebuiesc platite..si nu-s ieftine deloc..minim 5 mil pe cap , profesia nu o apara , nu se sesizeaza ca sunt o gramada de oameni fara drept de semnatura care vizeaza bilanturi si ei habar nu au..sau nu vor ..si da..o gramada de functionari publici care tin contabilitati cand le este interzis...Si atunci eu ce primesc in schimbul acestor zeci de milioane pe care le platesc cotizatie??



#31 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 21 October 2008 - 10:41 AM

Vezi postareauana.be, la Oct 21 2008, 11:08 AM, a spus:

normal ca nu ai cum sa tii zeci de firme daca tu faci de la 0 totul si omul vine cu plasa de acte,,,in primul rand el e pasibil de amenda , pt ca nu are la zi si la sediul firmei o gramada de documente .
asa e, insa asta o stie si si-o asuma.

Vezi postareauana.be, la Oct 21 2008, 11:08 AM, a spus:

In al doilea rand nici tu , ca si contabil , nu vei avea o situatie reala cu ceea ce se intampla la sediul clientului ...
ba ai, dar la 25 a lunii curecte - pt. luna trecuta

Vezi postareauana.be, la Oct 21 2008, 11:08 AM, a spus:

si la sfarsit de trimestru/semestru/an te vei trezi cu neconcordante in solduri si apoi stai si sapa sa vezi de unde sunt!
nu la sf. de trimestru ci la sf de luna apar cele evidente si la sf de an (la inventariere) apar cele mai ascunse de gen fact. care nu au ajuns la contabilitatea clientilor desi noi aveam dovezi ca au primit fact. (semnatura de primire), asa cum mi s-a intamplat la invent. pt anul trecut, motiv pt care am decis sa ma ocup eu de clienti fiindca la firma resp. nu are cine.

Vezi postareauana.be, la Oct 21 2008, 11:08 AM, a spus:

Informatizarea este cheia productivitatii..
lucrez cu un program de conta care ma ajuta f mult, folosim mesageria electronica ori de cate ori este nevoie, insa problemele expuse de mine nu tin de informatizare ci de lipsa oricarei evidente primare la sediu - va dati seama cat sunt de reticenti la asta de vreme ce isi asuma riscul unei amenzi in loc sa angajezee un om la conta primara. de 2 ani le tot spun, mi s-a luat si mie sa-mi tot racesc gura de pomana, ei zic "da, da" si fac nu-nu !!
sigur ca as putea renunta la ei, insa va asigur ca nu sunt singurii care practica "sportul" cu actele in plasa, apoi daca isi fac conta primara si aia e gresita ... e si mai rau. am o alta firma care a inteles si acceptat sa-si tina reg de casa la ei, insa, dragilor, dupa ce i-am explicat fetisoarei de acolo cum se face registrul de casa in vreo 4-5 ture de discutii, l-am lucrat efectiv cu ea pt cateva zile, sa stiti ca l-am primit la sf. lunii cu 4 tipuri de greseli distincte, daca e posibil asa ceva :thumbup: , dintre care una tine de soldul negativ al casei.

sincer acum, eu stiu din auzite ca sunt frecvente cazurile in care clientii vin cu actele "in plasa", am dreptate ?? voi nu aveti nici un client care vi le aduce asa ??

o zi frumoasa sa aveti. :biggrin:



#32 Ireth

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 21 October 2008 - 12:12 PM

eu le primesc si cu urme de pantofi pe ele!! :thumbup:
Cei mai multi traiesc zile, putini traiesc viata.



#33 uana.be

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Oradea

Postat 21 October 2008 - 12:29 PM

1 la mana tre sa unim topicurile :) eu nu mai stiu unde sa scriu...ca vorbim aproximativ acelasi lucru pe 2 topice distincte , acesta si cel cu tarifele!
@otilia - e absurd...noi nici nu avem ce discuta cu clienti care nu vor sa-si ia programele si sa tina minimum de evidenta la sediul lor , si cum ziceam..nu de comoditate ..ca pana la urma tot noi suntem cei care ii instruim si care mergem la ei cand au probleme s.a.m.d , dar consideram ca nu merita sa lucram cu si pt clienti pe care nu`i intereseaza de firma lor! Registrul de casa (unde ai avut tu probleme ) e tot informatizat (defapt tot ce inseamna registre si documente sunt in program) si l-am configurat in asa fel incat sa nu poata gresi decat strict din rea-vointa...adica sa nu inregistreze ceva! Dar daca nu inregistreaza acel "ceva" e ca si inexistent...pt ca programul nu-ti permite sa operezi casa...ci exista un modul de evidenta a partenerilor in care se inregistreaza absolut tot ce inseamna facturi primite, plati si incasari de orice fel...indiferent ca acestea sunt cash sau prin banca...si din acel modul informatiile se duc spre registre si inventare si alte cele , iar in acest fel atat noi ,cat si clientul, avem o imagine in timp real a tot ce inseamna plati si incasari , a tot ce inseamna fz platit sau neplatiti , clienti incasati sau nu...nu trebuie sa astepte pana la inchidere ...Pot aparea diverse greseli in inregistrari ...dar asta mai mult ca nu stiu cu ce tip de doc sa inregistreze ...dar si asta apare rar si-i prindem repede:).
Cat despre clienti "cu plasa" , am mai spus , avem literalmente mai putini decat degetela de la o mana ...si pe acestia ii avem pt ca sunt prieteni din copilarie si au o activitate restransa , foarte putine acte si isi asuma intreaga "vina" pt eventualele amenzi legate de casa si alte doc care trebuiesc sa existe la sediul lor.
Te cred si inteleg ca zici ca muncesti zi lumina si nu intelegi cum pot altii sa faca atatia clienti...pt ca si eu il am "in administrare" pe unul din acei putini clienti care vin cu plasa...si literalmente imi ia de 10 ori mai mult tp sa-l inchid (si are maxim 2-3 facturi emise , max5-7 facuri primite , cateva bonuri de benzina si 1 salariat) ...si daca ma pun bine pe el imi ia 1 zi sa-l contez ,inregistrez , listez , inchid si iar listez toate cele + declaratiile aferente...) decat alt client care e repartizat la mine si are minim 100 de facturi emise , cel putin tot atatea primite , delegatii , bonuri de benzina cu sacul , CA de peste 100.000 euro , 2 puncte de lucru etc...dar e pe programe si-l termin de verificat in aproximativ 2 ore plus listatul si inchiderile... Cam asta e diferenta de productivitate intre un tip de client si altul si de aceea ii refuzam pe cei care nu vor sa se conformeze cerintelor noastre...care pana la urma sunt conforme cu prevederile legale in vigoare...
Eu recomand acest tip de lucru cu clientii tuturor...atat pt sanatatea voastra :) cat si pt acuratetea si legalitatea actelor si faptelor intocmite...
Ca un plus...clientii dispusi la acest mod de lucru sunt si clienti care platesc exact valoarea pe care trebuie sa o aiba aceasta munca...si mai mult..sunt seriosi si platesc la timp:) ..nu degeaba cred ca avem cea mai mare CA din judet intre firmele membre ceccar



#34 uana.be

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Oradea

Postat 21 October 2008 - 12:41 PM

@eugen - si din conta se fac bani frumusei atata doar sa va educati clientii si sa nu mai acceptati toate "ciurucurile" care considera ca e mult sa dea niste bani pe conta pt ca lor nu le serveste la nimic ci o tin doar pt stat! (ca am auzit si din astea:P )



#35 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 21 October 2008 - 03:41 PM

Vezi postareauana.be, la Oct 21 2008, 01:29 PM, a spus:

1 la mana tre sa unim topicurile :) eu nu mai stiu unde sa scriu...ca vorbim aproximativ acelasi lucru pe 2 topice distincte , acesta si cel cu tarifele!
:tongue: , CAM ASA CEVA ... si eu m-am concentrat sa nu scriu la celalalt topic elemente de aici !

despre restul mesajului ... citesc cat pot de repede (daca nu pot azi, atunci maine) si zic, daca am ceva de zis :thumbup:

numai bine. :biggrin:



#36 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 21 October 2008 - 03:56 PM

hai, ca am citit acum si zic :
* nu muncesc zi lumina (n-am zis asta) ci doar vreo 6 ore/zi maxim, asta inseamna ca mai am timp de inca vreo 3 firme mici, dar nu pot sa fac nicicum 30-40 / luna ca voi ci maxim 6-7 din care doar 1-2 mai cu activitate, restul sa fie "puricei"
* faza cu actele in plasa a ramas asa de la inceputuri cand activ era putina si oamenii de la ei la fel (2 patroni muncitori, inca un prieten al lor si cu mine = 4 oameni "mari si lati" :tongue: , acum suntem 14)- atunci nu avea cine sa faca conta primara si nici nu-si permiteau sa plateasca pe cineva pt asta, nu se justifica economic, ulterior s-au dezvoltat destul demult, dar obiceiurile au ramas neschimbate oricat m-am luptat sa le aduc la normalitate. intre timp, au devenit prietenii mei, tin mult la ei si ii respect pt cat de mult muncesc + ce isteti sunt si chiar daca am mai avut "meciuri de box categoria grea" pt. felul in care trateaza si-si fac treburile lor legate de actele contabile, tot nu pot sa-i trimit la plimbare atat timp cat isi asuma responsabilitatea pt. toate neregulile pe care vi le-am zis.
si cei mici pe care ii am fac la fel, la ei macar e de inteles ca nu au om la conta primara, partea buna e ca sunt disciplinati cu actele / le aduc corecte (nu gresesc facturi, sume de plata,...) si la timp. si pe ei ii am de mult timp, ne intelegem bine ...
apoi, stiu ca nu sunt caz singular cu tipul asta de firme, nici pe departe, asa ca ... asta-i viata, dragilor !

ok, am inteles, firme multe ziceti ca se pot face in anumite conditii si am priceput care sunt acelea, cazul tau, uana.be, e deosebit, banuiesc ca mutual se incadreaza in aceeasi categorie... oricum, si in conditiile astea tot mi se pare f mult 30-40 firme/om/luna.
parerea mea ...

v-am pupat si va multumesc mult de tot pt. mesaje. :thumbup:

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 21 October 2008 - 04:05 PM




#37 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 03 November 2008 - 11:18 AM

Vezi postareaRoxy73, la Nov 2 2008, 02:55 PM, a spus:

Mult succes, Otilia
multumesc mult de tot, sa dea D-zeu sa-mi iasa bine ce planuiesc.

dragilor, eu va felicit pe toti cei care sunteti in stare sa tineti firme cu zecile de unii singuri, v-am marturisit cu toata sinceritatea ca eu nu pot si cu greu inteleg cum o puteti face voi, chiar si cu conta primara facuta de firme corect, nu-mi imaginez ce e pe voi la fiecare trimestru cel putin, iar la sf de an tre' sa fie treaba intr-un mare fel :thumbup:
eu-una, daca m-as mobiliza f. mult, poate as reusi sa tin maxim maximorum 10 firme cu activitate relativ mica (adica 2 zile de firma) sau alte combinatii care sa duca per total la acelasi volum de munca. asta ar insemna un program de lucru sensibil mai incarcat decat il am acum, un stress semnificativ mai mare, o oboseala pe masura ... si nu cred ca ma incanta ideea :tongue:
oricum o dau, pt toate cele 30-40 firme lucrate de un singur om, personal imi este de neconceput tinerea contabilitatii in conditii calitative f. bune (atentie : nu zic "cele mai bune"!) :tongue: eu cred ca se face rabat la calitate in favoarea vitezei de lucru (pt a se finaliza lucrarile resp. intr-un anumit timp alocat = cat mai mic posibil), altfel nu e timp fizic vorbind.
mai cred cu tarie ca nu se poate lucra in forta (cate 14-16 ore/zi) pe timp mediu, daramite indelungat.
am mai auzit eu persoane fortoase care afirma ca lucreaza de cativa ani in ritmul asta infernal, insa luate la bani marunti am vazut ca din cele 14-16 ore cat zic ele ca lucreaza zilnic, 2-3 ore sunt alocate meselor pe la carciumi sau prin orice alt loc, 3-4 stau prin trafic, mai stau 1 ora de vb si pe la firma despre altele decat meseria, mai se duc cu catelul la doctor, mai isi iau/duc copilul de ici-colo, mai vb la tel cu alte pers decat clientii, mai merg si prin vreo vizita de drag si uite asa trece mare parte din cele 14-16 cu care ies la "raport".
apoi, dragilor, asta nu cred ca e chiar munca ... fiindca a munci cu adevarat contabilitate inseamna sa stai pe bune cu nasu' in acte (nu sa te uiti la acte si sa te gandesti la nemurirea sufletului) sau sa ai alte activitati strict legate de conta si de clientii aferenti, cel putin 12 din cele 14-16 ore cu care te "lauzi". la un asemenea nivel de munca nu poti rezista nici pe termen mediu, daramite pe termen lung fiindca iti omori ochii la monitor si creierii in cifre, munca cu oamenii nu e usoara deloc, ca sa nu mai zic ca incepi sa visezi si noaptea balante, conturi, note contabile... iar la 10-11 seara pleci de-ndoaselea de la firma si daca te intreaba cineva - nici cum te cheama nu stii din prima.
vb din proprie experienta si va marturisesc ca nu munceam efectiv 14-16 ore/zi ci doar 9 maxim 10 ore cu o pauza de masa de vreo 1/2 ora (daca nu uitam de ea) + inca vreo 1/2 de ora cu totul pt necesitati fiziologice, adica munceam, taticu', pe rupte circa 8-9 zi. eram capie la sf zilei (poate mintea ma mai ducea, dar imi fugeau cifrele in fata ochilor), deci stiu bine cat de mult timp se poate lucra conta in forta.
parerea mea ...

numai bine.

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 03 November 2008 - 05:46 PM




#38 lupoaica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 138 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 November 2008 - 12:41 PM

Off cata dreptate ai Otilia, mai ales cu "visatul balantelor"... nici eu nu inteleg cum pot tine unele persoane zeci de firme. Eu am cateva, si tot imi notez la inceputul fiecarei luni ce acte treb sa depun pt fiecare societate in parte si le tai cu o linie pe cele depuse... Pe 25 ale lunii le verific! Referitor la bani, mai bine fara societati decat munca prost platita! Succes tuturor!
preda



#39 butelie

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 188 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Slatina
  • Interests:timpul liber

Postat 05 November 2008 - 01:13 PM

Si eu sunt de parere ca decat sa prestezi munca aproape gratuita , mai bine castigi mai putin si esti mult mai sanatos !
Eu ii las pe astia mai tineri sau mai nemancati sa castigi banii oferiti de zcarciomani !

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 15 November 2008 - 12:42 AM
citare mesaj anterior




#40 eugen ursache

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 517 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:agricultura, lemne fiare si motoare

Postat 05 November 2008 - 01:27 PM

Asta o spui pt ca ai trecut in cat superioara si ai uitat cum era cand erai si tu tanar si fomist... :thumbup: Eu sa fiu cinstit ma cam uit cu groaza in urma, nu as mai putea face fata la un job full time + inca 6-7 puisori seara acasa!
Motan m-as fi dorit sa fiu / cu gheare si mustete lungi, / cu coada-n sus, cu blana-n dungi, / c-un ochi verzui si-un ochi capriu. // Pisicile de prin vecini / sa le gonesc pe la pricini, / sa-mi fete fiecare-un fiu / c-un ochi verzui si-un ochi capriu (Nichita Stanescu)






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL