Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
marfa depreciata - deductibilitate la impozit profit - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


marfa depreciata - deductibilitate la impozit profit


21 replies to this topic

#1 pierre_de_timp

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 22 April 2008 - 01:59 PM

Cum inregistrezi si cum justifici marfa depreciata astfel incat sa fie deductibila la calculul impozitului pe profit? :pullhair:



#2 claudiaionela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 319 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:PITESTI

Postat 23 April 2008 - 12:26 PM

Proces-verbal de la protectia consumatorului.




#3 S_mihaela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 15 Postari:

Postat 23 April 2008 - 03:11 PM

Sau iti mai dau eu o idee.... in cazul in care nu e vorba de o valoarea prea mare fa si tu un bon de consum.
E o solutie care mi-a zis-o cineva de la finante.



#4 a.d.n.

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 537 Postari:
  • Gender:Female

Postat 24 April 2008 - 09:00 AM

Nu prea inteleg ideea cu bon de consum. Chiar daca se face proces vebal de constatare semnat de toata lumea(gestionar, contabil, adminstrator), tot cu bon de consum scoti din gestiune. Gresesc?

Cat priveste deductibilitatea, eu atat cunosc si aplic.

Codul Fiscal, art.21:
(3) Următoarele cheltuieli au deductibilitate limitată:

d) perisabilitățile, în limitele stabilite de organele de specialitate ale administrației centrale, împreună cu instituțiile de specialitate, cu avizul Ministerului Finanțelor Publice;
(4) Următoarele cheltuieli nu sunt deductibile:

c) cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor sau a activelor corporale constatate lipsă din gestiune ori degradate, neimputabile, pentru care nu au fost încheiate contracte de asigurare, precum și taxa pe valoarea adăugată aferentă, dacă aceasta este datorată potrivit prevederilor titlului VI. Nu intră sub incidența acestor prevederi stocurile și mijloacele fixe amortizabile, distruse ca urmare a unor calamități naturale sau a altor cauze de forță majoră, în condițiile stabilite prin norme;

Fisier atasat  Norma__din_2004_privind_perisabilitatile.html   96.42K   566 downloads



#5 S_mihaela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 15 Postari:

Postat 24 April 2008 - 10:32 AM

Ma refeream la faptul ca nu mai faci acel proces verbal.
Am sa iti dau exact exemplul pe care l-am intalnit eu:
La o firma cu profil de activitate vanzari piese auto si prestari servicii de intretinere si reparatii auto (care avea un magazin si un service ca puncte de lucru) au fost gasite 12 bidonase de aditivi pentru motorina...ceva de genul.
Avand parc auto s-au trecut direct pe un bon de consum si astfel cheltuiala e in totalitate deductibila.
Cam asta vroiam sa zic...prin acel bon de consum.



#6 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 24 April 2008 - 12:07 PM

Pentru perisabilitati trebuie facut un proces verbal de constatare a produselor, cantitatilor, a starii de fapt.
Dar nu pot fi perisabilitati decat pentru produsele mentionate in norma si doar in limitele maxime precizate in norma postata ma sus.

In ce priveste bonul de consum, el se poate face doar argumentat, in limita unei fise de consum, a unei retete de fabricatie, a unui deviz etc. Nu poti da in consum un sac de ciment fara sa se regaseasca in produsele finite (cam aceeasi cantitate) sau fara sa cimentezi vre-un teren sau perete.
De asemenea nu poti da in consum un produs care nu se preteaza la consum (de exemplu oale sparte).
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#7 a.d.n.

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 537 Postari:
  • Gender:Female

Postat 24 April 2008 - 05:39 PM

Ok.

Datorita faptului ca programul meu de gestiune (cam dapasit) nu stie sa descarce/incarce un produs decat prin factura, nota de transfer, bon de consum, probabil ca m-am blocat si eu pe variantele acestea.

In programul de contabilitate am si optiunea marire/diminuare de stoc care opereaza procese verbale de constatare.

Deci, nu dam in consum produse deteriorate, expirate etc.

Multumesc, NOPRIS.



#8 pierre_de_timp

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 24 April 2008 - 07:56 PM

In ceea ce priveste perisabilitatile inteleg ca sunt deductibile doar in limitele stabilite organele de specialitate ale administrației centrale, împreună cu instituțiile de specialitate, cu avizul Ministerului Finanțelor Publice(care si unde or fi astea nu mai intreb, ca ma ia durerea de cap :lostit (13): ), iar celelalte pierderi neimputabile chiar daca sunt degradate, DACA nu este incheiat un contract de asigurare ptr ele, iar daca este incheiata o asigurare si pierderea se datoreaza unui eveniment asigurat, atunci du-te-n...la asigurari :pullhair: . Cam asa e,nu? Adica mai pe scurt, daca lucrez cu marfa depreciabila, si am pierderi, trebuie sa platesc ca berila impozit pe profit si TVA ptr ea. Inteleg ca asta este litera legii iar spiritul este interzicerea vanzarii la negru si evitarea impozitarii. Atunci, in spiritul legii, daca fac dovada ca acele produse au fost predate spre distrugere unei firme specializate de salubritate, nu inseamna ca eu chiar am pierdut si ca nu are sens sa platesc impozit pe profit si TVA pe pierdere? Este ca si cum, rafinariile , daca isi curata rezervoarele si dau spre prelucrare deseul rezultat unei firme specializate, ar trebui sa plateasca accize pe apa cu detergent si urme de petrol, nu? Oare nu exista nicaieri o prevedere care sa permita trecerea la pierderi deductibile a marfurilor a caror depreciere este confirmata?? :frusty:



#9 anca duma

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:
  • Gender:Female

Postat 25 April 2008 - 11:43 AM

Am si eu o problema.De fapt am eu mai multe, dar asta se inscrie in topic.
Am o firma care pana la 1 aprilie a fost firma normala,trei masini, transport ocazional pe baza de contract, cu serviciile facturate , totul era o.k.De la 1 aprilie achizitioneaza pe baza de borderou de achizitii melci de la diferite persoane si vinde " marfa" la o firme specializata in prelucrarea melcilor.Cu toate operatiunile sunt lamurita, stiu ce trebuie facut.Problema este ca " marfa" cu pricina scade foarte mult in greutate.Omu' care se ocupa de afacere zice ca rromii( ca ei sunt mari achizitori) ii umfla de apa ( nu ma intrebati cum fac asta) sa traga la cantar. Cert este ca la 1000 kg melci achizitionati din teren are o pierdere de 150-200 kg intrun interval de 24 ore( cam atat dureaza de cand ii achizitioneaza pana ii vinde).Am cautat de la inceputul lunii de am inebunit sa gasesc o portita( deductibila) sa pot sa scad din gestiune pierdere de greutate si nu gasesc.Nu se face niciunde referire la melci, sau nu gasesc eu.In anexele de la perisabilitati nu sunt trecuti.Daca cineva de pe forum lucreaza cu asa ceva, sau cu achizitii de fucte de padure sau ciuperci poate imi spuneti si mie cum procedati cu diferentele de cantitate.



#10 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 25 April 2008 - 01:01 PM

Vezi postareapierre_de_timp, la Apr 24 2008, 07:56 PM, a spus:

...Este ca si cum, rafinariile , daca isi curata rezervoarele si dau spre prelucrare deseul rezultat unei firme specializate, ar trebui sa plateasca accize pe apa cu detergent si urme de petrol, nu? Oare nu exista nicaieri o prevedere care sa permita trecerea la pierderi deductibile a marfurilor a caror depreciere este confirmata??
Esti foarte suparat pe limitele de deductibilitate ale produselor. Trebuie inteles ca au fost date pentru a evita evaziunea fiscala. De exemplu, se putea vinde marfa fara acte si apoi se declara perisabila. Se obtinea un venit ilicit neimpozitat. S-au facut aprecieri statistice in ce priveste produsele care se pot deprecia si cam care e procentul de depreciere la fiecare, din cauza transpotului, manipularii, depozitarii. In urma acestor studii statistice s-a elaborat HG 831 din 2004 care contin normele postate aici (mai sus) de "a.d.n.". Nu trebuie confundate perisabilitatile cu deseurile rezultate din procesele de productie (la rafinarii etc.). Nu trebuie confundate perisabilitatile (deprecieri normale datorate mai ales trecerii timpului) cu deprecierile datorate depozitarii gresite (cimentul in ploaie), manipularii gresite (rasturnarea unui stativ de cofraje de oua), depozitarii prea indelungate (aprovizionarea unei cantitati mai mari decat s-a putut vinde in termenul de garantie), deprecieri de la o inundatie sau incendiu si alte erori umane grave care au dus la deprecieri. Pentru anumite intamplari neprevazute (incendiu, transport cu accident etc.) se pot face asigurari. Pentru deprecierile normale, guvernul a dat limitele maxime de deducribilitate prezentate in norme. Pentru restul se considera pierderi si se poate incerca o minima recuparare a pierderii prin vanzarea lor ca deseu sau ca aliment pentru animale.
Raspunsul la intrebare este: DA, pentru deprecierea unui produs prevazut in norme se poate deduce pierderea in limita prevazuta de norme, cu aprobarea conducatorului firmei, doar daca firma este platitoare de impozit pe profit (nu pe venit).
Poate sunt cazuri neprevazute de guvern, dar trebuie acceptata buna intentie a hotararii, daca si noi suntem cu buna intentie.

In ce priveste dorinta lui "anca duma" de a considera perisabilitati la melci, acestia nu sunt trecuti explicit in norme, dar cred ca i-am putea incadra la "carne, slanina, organe si produse subcomentibile...". Art.1 defineste "perisabilitati, in sensul prezentelor norme, se intelege scazamintele care se produc in timpul transportului, manipularii, depozitarii si desfacerii marfurilor, determinate de procese naturale cum sunt: uscare, evaporare, volatilizare...". Ca sa nu aveti probleme faceti o adresa scrisa catre Administratia fiscala si intrebati daca puteti incadra melcii la punctul 1 din norme, sau la care din ele se recomanda, tinond cont ca in timp acestia se usuca si scad in greutatea, iar aprovizionarea se face la kg.

Atrag atentia ca in HG 831/2004, la art.2 se spune: "Pentru institutiile publice, limitele maxime de perisabilitate admise se aproba de ordonatorul principal de credite...", deci nu mai sunt cele din norme. Depind de ramura etc.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#11 anca duma

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:
  • Gender:Female

Postat 25 April 2008 - 02:52 PM

Nopris, multumesc.Chestia cu adresa catre Administratie nu-mi trecuse prin cap.



#12 flo8200

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 99 Postari:

Postat 01 May 2008 - 11:33 AM

Vezi postareaanca duma, la Apr 25 2008, 12:43 PM, a spus:

...De la 1 aprilie achizitioneaza pe baza de borderou de achizitii melci de la diferite persoane si vinde " marfa" la o firme specializata in prelucrarea melcilor...Am cautat de la inceputul lunii de am inebunit sa gasesc o portita( deductibila) sa pot sa scad din gestiune pierdere de greutate si nu gasesc....
O varianta ar fi sa se faca un borderou de achizitie unde producatorul va semna, dar nu va fi trecuta cantitatea efectiv cumparata. Acesta se va completa cu cantitatea dupa ce se calculeaza scazamintele care apar pana la vanzare.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 07 August 2009 - 07:06 PM




#13 butelie

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 188 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Slatina
  • Interests:timpul liber

Postat 01 May 2008 - 05:17 PM

In cazul in care nu ati preparat melci , trebuie sa stiti ca acestia sunt lasati cel putin o zi ca sa elimine partile necomestibile si numai dupa aceea sunt buni de consum , altfel nu sunt asa gustosi !
Adresa la finante este solutia perfecta in acest caz , pentru ca pentru asta exista informatii contribuabil !



#14 anaarepere1985

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 06 February 2009 - 02:49 PM

Buna
am si eu cateva nelamuriri, va rog sa ma ajutati, nu sunt noua, sunt foarte noua, si.... :frusty:
1. Daca scot din gestiune prin BC, marfa expirata (alimentara) si deteriorata (cea nealimentara), fac nota 607=371.
(nu e impropriu spus sa dai in consum o marfa expirata, deteriorata?)
Intrebarea mea este:

-fac concomitent si inreg 635=4427, caz in care valoarea din 635 e nedeductibila fiscal la calc impozitului p[e profit?
-stiu ca exista un plafon cf HOT. 831/2004 in care este prevazuta lim max pt perisabilitati dar nu stiu la ce valoare sa aplic acel procent . La valoare totala stoc marfa la sfarsit de luna? Si, daca depasesc, valoarea depasirilor o trec pe un analitic 607.nededuct=371?
-daca din stocul de marfa se da cateva produse in folosinta firmei (ca si consumabile) fac 3028=371 si 6028=3028? E deductibila valoare din 6028 in acest caz?

2.Tichetele cadou primite pe factura de la furnizor ca si bonus pt achizitiile facute de la ei, cum se inregistreaza si cum se considera a fi , deductibile sau nu?

3. Am o factura de protocol de la Metro cu tot felul de alimente, printre care si bauturi alcoolice. Cum inregistrez factura, ce fac cu TVA-ul aferent bauturilor, nu-l iau in calcul defel la TVA? Dar valoarea fara tva aferenta bauturilor alcoolice o consider tot cu deductibilitate limitata ca si pe restul ch de protocol sau aceasta este nedeductibila fiscal?
Multumiri.. :sad:

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 07 August 2009 - 07:07 PM




#15 pav

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 173 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 06 February 2009 - 03:40 PM

la punctul 3. pentru tva la factura de la metro
unii procedeaza asa:

baza o inregistreaza pe cheltuieli de protocol nedeductibile , iar tva-ul il duce intr-un cont de cheltuiala (635.xx ) intitulat chelt cu tva nedeductibil...

contolul nu a comentat nimic la acest mod de inregistrare.

poate alti colegi au alta opinie.



#16 SERBAN MARIANA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 789 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BUCURESTI

Postat 06 February 2009 - 04:42 PM

1- pentru marfa care se incadreaza in baza de perisabilitate faci
607=371
2-pentru marfa care depaseste nivelul de perisabilitate faci
6584=371 unde 6584 inseamna chelt neded fiscal
3-referitor la faptul sa zicem ca din produsele firmei iei niste detergenti(teoretic) pe care ii folosesti la societate pentru curatenie ai dreptul sa faci 3028=371 si 6028=3028
4-la fact METRO - bauturile sant nedeductibile fiscal deci cum am spus mai sus cf analitic pe care il folosesc eu 6232 (protocol nedeductibil)
5- tva este oricum nedeductibila la bauturi,restul achizitiilor sant deductibile.

sper ca am raspuns la cateva din intrebarile tale si iti urez, normal , spor la munca.
RIANA784


Treburile ce se pot indeplini cu blandete niciodata nu dau gres



#17 angelamama70

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 95 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:suceava
  • Interests:fotbalul, inotul

Postat 05 August 2009 - 12:35 PM

Daca timp de 6 luni am vandut marfa un pic sub pret (combustibil auto), deoarece am vrut ca peco-ul sa functioneze pana cand reusesc sa-l inchiriez (lucru care s-a si intamplat deja) cheltuiala cu marfa este sau nu deductibila? Veniturile din chirie dupa 1.08.2009 vor fi destul de mari, dar pana in iunie am mers tot pe pierdere.



#18 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 05 August 2009 - 05:40 PM

Cheltuiala cu marfa este deductibila dar diferenta nefavorabila dintre pretul de achizitie si cel de vanzare este nedeductibila.(parerea mea este ca trebuie ajustat si TVA la aceasta diferenta.)



#19 loredana.m

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 18 Postari:

Postat 09 September 2009 - 02:32 PM

Buna,
daca am marfa deteriorata , in limita stabilita de lege, dar nu am nici-un angajat caruia sa o pot imputa , in cazul asta o pot inregistra pe contul de cheltuieli cu marfa?
Daca da va rog frumos sa-mi spuneti si cum trebuie sa inchid contul respectiv(607).

Va multumesc.
Lore :lostit (13):



#20 teofilia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 214 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:timisoara

Postat 10 September 2009 - 02:50 PM

Poate vrei sa spui peste limita stabilita de lege si atunci cheltuiala de pe 607 e nedeductibiola si calculezi si tva colectat.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 13 September 2009 - 03:33 PM
citare mesaj anterior







Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL