marfa depreciata - deductibilitate la impozit profit
#1
Postat 22 April 2008 - 01:59 PM
#2
Postat 23 April 2008 - 12:26 PM
#3
Postat 23 April 2008 - 03:11 PM
E o solutie care mi-a zis-o cineva de la finante.
#4
Postat 24 April 2008 - 09:00 AM
Cat priveste deductibilitatea, eu atat cunosc si aplic.
Codul Fiscal, art.21:
(3) Următoarele cheltuieli au deductibilitate limitată:
d) perisabilitățile, în limitele stabilite de organele de specialitate ale administrației centrale, împreună cu instituțiile de specialitate, cu avizul Ministerului Finanțelor Publice;
(4) Următoarele cheltuieli nu sunt deductibile:
c) cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor sau a activelor corporale constatate lipsă din gestiune ori degradate, neimputabile, pentru care nu au fost încheiate contracte de asigurare, precum și taxa pe valoarea adăugată aferentă, dacă aceasta este datorată potrivit prevederilor titlului VI. Nu intră sub incidența acestor prevederi stocurile și mijloacele fixe amortizabile, distruse ca urmare a unor calamități naturale sau a altor cauze de forță majoră, în condițiile stabilite prin norme;
Norma__din_2004_privind_perisabilitatile.html 96.42K 566 downloads
#5
Postat 24 April 2008 - 10:32 AM
Am sa iti dau exact exemplul pe care l-am intalnit eu:
La o firma cu profil de activitate vanzari piese auto si prestari servicii de intretinere si reparatii auto (care avea un magazin si un service ca puncte de lucru) au fost gasite 12 bidonase de aditivi pentru motorina...ceva de genul.
Avand parc auto s-au trecut direct pe un bon de consum si astfel cheltuiala e in totalitate deductibila.
Cam asta vroiam sa zic...prin acel bon de consum.
#6
Postat 24 April 2008 - 12:07 PM
Dar nu pot fi perisabilitati decat pentru produsele mentionate in norma si doar in limitele maxime precizate in norma postata ma sus.
In ce priveste bonul de consum, el se poate face doar argumentat, in limita unei fise de consum, a unei retete de fabricatie, a unui deviz etc. Nu poti da in consum un sac de ciment fara sa se regaseasca in produsele finite (cam aceeasi cantitate) sau fara sa cimentezi vre-un teren sau perete.
De asemenea nu poti da in consum un produs care nu se preteaza la consum (de exemplu oale sparte).
#7
Postat 24 April 2008 - 05:39 PM
Datorita faptului ca programul meu de gestiune (cam dapasit) nu stie sa descarce/incarce un produs decat prin factura, nota de transfer, bon de consum, probabil ca m-am blocat si eu pe variantele acestea.
In programul de contabilitate am si optiunea marire/diminuare de stoc care opereaza procese verbale de constatare.
Deci, nu dam in consum produse deteriorate, expirate etc.
Multumesc, NOPRIS.
#8
Postat 24 April 2008 - 07:56 PM
#9
Postat 25 April 2008 - 11:43 AM
Am o firma care pana la 1 aprilie a fost firma normala,trei masini, transport ocazional pe baza de contract, cu serviciile facturate , totul era o.k.De la 1 aprilie achizitioneaza pe baza de borderou de achizitii melci de la diferite persoane si vinde " marfa" la o firme specializata in prelucrarea melcilor.Cu toate operatiunile sunt lamurita, stiu ce trebuie facut.Problema este ca " marfa" cu pricina scade foarte mult in greutate.Omu' care se ocupa de afacere zice ca rromii( ca ei sunt mari achizitori) ii umfla de apa ( nu ma intrebati cum fac asta) sa traga la cantar. Cert este ca la 1000 kg melci achizitionati din teren are o pierdere de 150-200 kg intrun interval de 24 ore( cam atat dureaza de cand ii achizitioneaza pana ii vinde).Am cautat de la inceputul lunii de am inebunit sa gasesc o portita( deductibila) sa pot sa scad din gestiune pierdere de greutate si nu gasesc.Nu se face niciunde referire la melci, sau nu gasesc eu.In anexele de la perisabilitati nu sunt trecuti.Daca cineva de pe forum lucreaza cu asa ceva, sau cu achizitii de fucte de padure sau ciuperci poate imi spuneti si mie cum procedati cu diferentele de cantitate.
#10
Postat 25 April 2008 - 01:01 PM
pierre_de_timp, la Apr 24 2008, 07:56 PM, a spus:
Raspunsul la intrebare este: DA, pentru deprecierea unui produs prevazut in norme se poate deduce pierderea in limita prevazuta de norme, cu aprobarea conducatorului firmei, doar daca firma este platitoare de impozit pe profit (nu pe venit).
Poate sunt cazuri neprevazute de guvern, dar trebuie acceptata buna intentie a hotararii, daca si noi suntem cu buna intentie.
In ce priveste dorinta lui "anca duma" de a considera perisabilitati la melci, acestia nu sunt trecuti explicit in norme, dar cred ca i-am putea incadra la "carne, slanina, organe si produse subcomentibile...". Art.1 defineste "perisabilitati, in sensul prezentelor norme, se intelege scazamintele care se produc in timpul transportului, manipularii, depozitarii si desfacerii marfurilor, determinate de procese naturale cum sunt: uscare, evaporare, volatilizare...". Ca sa nu aveti probleme faceti o adresa scrisa catre Administratia fiscala si intrebati daca puteti incadra melcii la punctul 1 din norme, sau la care din ele se recomanda, tinond cont ca in timp acestia se usuca si scad in greutatea, iar aprovizionarea se face la kg.
Atrag atentia ca in HG 831/2004, la art.2 se spune: "Pentru institutiile publice, limitele maxime de perisabilitate admise se aproba de ordonatorul principal de credite...", deci nu mai sunt cele din norme. Depind de ramura etc.
#11
Postat 25 April 2008 - 02:52 PM
#12
Postat 01 May 2008 - 11:33 AM
anca duma, la Apr 25 2008, 12:43 PM, a spus:
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 07 August 2009 - 07:06 PM
#13
Postat 01 May 2008 - 05:17 PM
Adresa la finante este solutia perfecta in acest caz , pentru ca pentru asta exista informatii contribuabil !
#14
Postat 06 February 2009 - 02:49 PM
am si eu cateva nelamuriri, va rog sa ma ajutati, nu sunt noua, sunt foarte noua, si....
1. Daca scot din gestiune prin BC, marfa expirata (alimentara) si deteriorata (cea nealimentara), fac nota 607=371.
(nu e impropriu spus sa dai in consum o marfa expirata, deteriorata?)
Intrebarea mea este:
-fac concomitent si inreg 635=4427, caz in care valoarea din 635 e nedeductibila fiscal la calc impozitului p[e profit?
-stiu ca exista un plafon cf HOT. 831/2004 in care este prevazuta lim max pt perisabilitati dar nu stiu la ce valoare sa aplic acel procent . La valoare totala stoc marfa la sfarsit de luna? Si, daca depasesc, valoarea depasirilor o trec pe un analitic 607.nededuct=371?
-daca din stocul de marfa se da cateva produse in folosinta firmei (ca si consumabile) fac 3028=371 si 6028=3028? E deductibila valoare din 6028 in acest caz?
2.Tichetele cadou primite pe factura de la furnizor ca si bonus pt achizitiile facute de la ei, cum se inregistreaza si cum se considera a fi , deductibile sau nu?
3. Am o factura de protocol de la Metro cu tot felul de alimente, printre care si bauturi alcoolice. Cum inregistrez factura, ce fac cu TVA-ul aferent bauturilor, nu-l iau in calcul defel la TVA? Dar valoarea fara tva aferenta bauturilor alcoolice o consider tot cu deductibilitate limitata ca si pe restul ch de protocol sau aceasta este nedeductibila fiscal?
Multumiri..
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 07 August 2009 - 07:07 PM
#15
Postat 06 February 2009 - 03:40 PM
unii procedeaza asa:
baza o inregistreaza pe cheltuieli de protocol nedeductibile , iar tva-ul il duce intr-un cont de cheltuiala (635.xx ) intitulat chelt cu tva nedeductibil...
contolul nu a comentat nimic la acest mod de inregistrare.
poate alti colegi au alta opinie.
#16
Postat 06 February 2009 - 04:42 PM
607=371
2-pentru marfa care depaseste nivelul de perisabilitate faci
6584=371 unde 6584 inseamna chelt neded fiscal
3-referitor la faptul sa zicem ca din produsele firmei iei niste detergenti(teoretic) pe care ii folosesti la societate pentru curatenie ai dreptul sa faci 3028=371 si 6028=3028
4-la fact METRO - bauturile sant nedeductibile fiscal deci cum am spus mai sus cf analitic pe care il folosesc eu 6232 (protocol nedeductibil)
5- tva este oricum nedeductibila la bauturi,restul achizitiilor sant deductibile.
sper ca am raspuns la cateva din intrebarile tale si iti urez, normal , spor la munca.
Treburile ce se pot indeplini cu blandete niciodata nu dau gres
#17
Postat 05 August 2009 - 12:35 PM
#18
Postat 05 August 2009 - 05:40 PM
#19
Postat 09 September 2009 - 02:32 PM
daca am marfa deteriorata , in limita stabilita de lege, dar nu am nici-un angajat caruia sa o pot imputa , in cazul asta o pot inregistra pe contul de cheltuieli cu marfa?
Daca da va rog frumos sa-mi spuneti si cum trebuie sa inchid contul respectiv(607).
Va multumesc.
Lore
#20
Postat 10 September 2009 - 02:50 PM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 13 September 2009 - 03:33 PM
citare mesaj anterior
Similar Topics
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi