Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
protectia muncii - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


protectia muncii

46 replies to this topic

#41 wannabe

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 29 May 2009 - 09:03 AM

Salut, zilele trecute firma la care lucrez a avut un control de la ITM legat de protectia muncii.
Bineinteles ca nu aveam nici un fel de documentatie, acum "norocosul" de mine are un task in plus ...

Nu stiu ce protectia muncii poti sa faci unor oameni care fac numai munca de birou dar inspectorul care a venit in control a lasat o lista destul de lunga ...

Intrebarea mea : voi cum procedati ? ati angajat o firma care sa se ocupe ? a-ti trimis un om la instruire ? e multa bataie de cap sa te apuci sa intocmesti un plan de masuri ?



#42 maria viorica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 147 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:medias
  • Interests:literatura, jocuri PC

Postat 29 May 2009 - 10:11 AM

grea problema...

in primul rand, cred ca pentru a face totul de unul singur este destul de greu, in sensul ca e f.multa documentatie de intocmit (fise de protectia muncii, elaborarea de norme de protectia muncii si PSI, regulament de ordine interioara, evaluarea riscurilor pe activitati desfasurate si pe meserii, etc...).
e destul de complicat si ar trebui sa cunosti bine legislatia in domeniu.

poti, de asemenea, sa ai o persoana din cadrul firmei care sa se ocupe de asta, dar presupun ca trebuie sa faca niste cursuri, instruire, etc., in urma caruia sa obtina un atestat, ceva ... nu stiu care ar fi costurile in acest caz.

noi am incheiat contract cu o firma specializata care se ocupa - sau ar trebui sa se ocupe - de toate astea, dar costa destul de mult (in functie de numarul de salariati si de specificul activitatii) si din pacate nu prea fac mare lucru. au intocmit, intr-adevar, ceva documentatie dar practic nu fac nimic, nu au tinut niciodata sedinte de instruire cu personalul si ne-au cerut sa completam noi, lunar, fisele de PM ale angajatilor. ei vin doar o data pe luna sa le semneze si ... sa-si incaseze banii.
... si tot am platit amenzi in urma controalelor de la itm, asta in timp ce ei ne "acordau consultanta" pe banii nostrii !!

oricum ai proceda exista avantaje si dezavantaje. dar trebuie sa ne ocupam si de asta ca sa evitam amenzile de la itm, care nu sunt deloc mici...

iti doresc succes !! :sad:

apropo: ti-au dat amenda ? cat ?

Aceasta postare a fost editata de maria viorica: 29 May 2009 - 10:16 AM




#43 wannabe

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 29 May 2009 - 02:40 PM

Nu am primit amenda, citez : "de data asta", dar avem la dispozitie 8 zile lucratoare in care putem se ne punem la punct.

Am mai vb si eu cu colegi de la alte firme care mi-au spus cam acelas lucru pe care mi-l spui si tu ...
Despre angajat o persoana pentru asta, nu renteaza (in primul rand persoana trebuie sa aibe studii superioare tehnice, si trebuie sa faca 3 cursuri unul de protectia muncii, unul de psi, si unul de evaluare de risc care te costa pe undeva pe la 4800 RON + TVA si in puls pierzi o groaza de timp sa le faci) :|
Maria, vreau sa te intreb ai idee cam la ce amenzi ar trebui sa ma astept ? Inspectorul imi spunea ca suntem pasibili de amenda de pana la 4000 RON ?!?! A-ti patit-o vre-odata ?



#44 maria viorica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 147 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:medias
  • Interests:literatura, jocuri PC

Postat 29 May 2009 - 05:22 PM

asa este,
noi am primit aceeasi amenda de 4000 ron (si am platit jumatate in 48 de ore) pentru ca nu erau completate la zi fisele de instructaj ale angajatilor si nu aveam afisat la loc vizibil planul de masuri privind PSI... sau planul de evacuare... ??, cam asa ceva. dar cred ca amenzile pot fi si mai mari, depinde ce prevederi se incalca.

daca incheiati contract cu o firma specializata sa puneti o clauza contractuala cu privire la raspunderea lor, in cazul primirii unor amenzi sa si le asume ei, ca doar de asta ii platiti !!

si sa nu uit
parca tot tinand de securitatea si sanatatea muncii exista si obligativitatea de a incheia contract cu un medic de medicina muncii...

stie cineva ?? asa e ??

o zi buna :sad:



#45 cami_laura

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 01 June 2009 - 11:38 AM

Draga Maria-Viorica,

Intr-adevar e grea problema ta,insa e rezolvabila, legea e lege ... aproape pentru toti.Daca nu faci fata cu toate documentatiile L.319/2006 poti angaja o firma de consultanta de la tine din oras.Insa trebuie sa respecti ceea ce-ti cere legea,referitor la echipamente,norme etc.Din ce ai scris tu deduc ca nu ai avut mai nimic la firma,pacat pentru ca muncesti cu oameni si in momentul in care se intampla ceva ,viata unui om are prioritate.Majoritatea administratorilor de firme vor sa fie in regula,pe bani putini,si nici atunci nu-si respecta obligatiile ce le revin.Daca tot iti faci documentatia singura nu uita sa afisezi si legea maternitatii,e obligatorie.Daca mai ai intrebari ,incerc sa te ajut . :sad:



#46 maria viorica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 147 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:medias
  • Interests:literatura, jocuri PC

Postat 03 June 2009 - 05:05 PM

Vezi postareacami_laura, la Jun 1 2009, 12:38 PM, a spus:

Draga Maria-Viorica,
Daca nu faci fata cu toate documentatiile L.319/2006 poti angaja o firma de consultanta de la tine din oras.
cami_laura,

multumesc pt. oferta ta, dar nu cred ca ma voi ocupa personal de aceste probleme - eu sunt contabila, nu intra in sfera mea de atributii. doar incercam sa raspund unei postari ale lui wannabe.
oricum, iarta-ma ca te contrazic, dar nu ai intru-totul dreptate pt. ca:
asa cum spuneam si in postarile anterioare, noi am angajat deja o firma specializata si totusi am primit amenda, ceea ce nu mi se pare deloc cinstit. dar a fost si "greseala" noastra ca nu am cerut sa se stipuleze in contract raspunderea lor in cazul amenzilor primite.

Citeaza

Din ce ai scris tu deduc ca nu ai avut mai nimic la firma...
nu-i asa, am avut destula documentatie intocmita de firma in cauza (ROI, norme de protectia muncii, evaluari de riscuri, s.a.) dar nu tot ce era necesar. fisele de protectia muncii tot ei trebuiau sa le tina la zi, ca doar de asta ii platim !

Citeaza

Majoritatea administratorilor de firme vor sa fie in regula,pe bani putini
iarasi te contrazic. majoritatea patronilor vor sa fie inregula si sa nu plateasca amenzi, ca de-aia angajeaza firme de consultanta pe bani destul de frumosi numai ca, din pacate, acestea nu-si fac intotdeauna datoria.

oricum, multumesc pt. amabilitate. o zi buna. :sad:

Aceasta postare a fost editata de maria viorica: 03 June 2009 - 05:08 PM




#47 cory1980

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 88 Postari:

Postat 02 June 2010 - 12:31 PM

buna ziua
pentru o societate care nu are salariati (doar asociat unic si administrator) ce trebuie prezentat in cazul unui control de la protectia muncii?? trebuiesc cumva intocmite aceleasi acte care se fac pentru angajati,,de catre firma specializata?

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 21 February 2011 - 03:22 PM







Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL