In situatia ta era mai avantajoasa inregistrarea ca si platitor de impozit pe venitul microintreprinderilor...ce legatura are TVA cu profit?!
#21
Postat 07 December 2008 - 12:45 PM
In situatia ta era mai avantajoasa inregistrarea ca si platitor de impozit pe venitul microintreprinderilor...ce legatura are TVA cu profit?!
#22
Postat 07 December 2008 - 03:18 PM
sabins, la Dec 6 2008, 11:53 PM, a spus:
Un contabil rabdator iti va explica diferente intre impozite, avantaje si dezavantaje.
sabins, la Dec 7 2008, 11:18 AM, a spus:
sabins, la Dec 7 2008, 11:18 AM, a spus:
Negocierea pretului se face intodeauna la valoarea fara tva.
Repet, discuta cu un specialist si te vei lamuri.
#23
Postat 29 December 2008 - 04:56 PM
Astept in continuare un raspuns avizat. Multumesc anticipat.
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 30 December 2008 - 01:51 PM
#24
Postat 30 December 2008 - 10:41 PM
In primul rand, fiind microintreprindere - in sensul Codului Fiscal - nu se pune problema deductibilitatii.
Apoi, s-a inregistrat corect valoarea inclusiv TVA si, da, ar fi fost cheltuiala deductibila daca ar fi fost platitoare de impozit pe profit, dar deductibila ca si chetuiala nu ca TVA de dedus (sper ca ai inteles ideea). Adica TVA-ul evidentiat distinct in facturile de la furnizori nu se poate deduce prin procedeul existent la societatile platitoare de TVA, deci nu mai are sens intrebarea ''cum procedeaza''.
#25
Postat 10 April 2009 - 03:04 PM
Intrebare: Firmele care nu platesc TVA, atunci cand cumpara ceva platesc Tva si cand vand nu adauga TVA la pretul de vanzare? Am cautat pe mai multe site-uri dar inca nu am gasit o explicatie care sa ma lamureasca.
#26
Postat 10 April 2009 - 03:12 PM
Firmele neplatitoare de TVA nici nu deduc TVA (nu fac decl 300), trec intregul pret al produsului pe cheltuiala / ob. inventar / etc.
#27
Postat 10 April 2009 - 03:19 PM
#28
Postat 10 April 2009 - 03:30 PM
O firma platitoare de TVA, trebuie sa tine o evidenta a TVA de la cumparari si de la vanzari.
Pentru tot ce vinde va colecat circa 16% din pretul cu amanuntul care este datotrat statului, dar din care are dreptul sa scada TVA-ul de la cumparari, numit (de regula) TVA deductibil.
Exemplu: Firma cumpara un telefon cu 100 lei+TVA 19 lei, total 119 lei. Trebuie sa vanda acel telefon la un pret mai mare decat cheltuielile facute (plus TVA). Sa zicem ca-l vinde la pretul 200 lei + 38 lei, total 238 lei pret cu amanuntul.
Daca firma e neplatitoare de TVA inseamna ca ea cumpara produsul cu 119 lei si-l poate vonde cu orice pret peste 119. Daca-l vinde cu 238 lei va avea un profit de 238-119=119 lei (facand abstractie de salarii si alte cheltuieli). El va putea sa vinda produsul si la preturi mai mici decat un platitor de TVA care trebuie sa adauge 38 lei la pret (care-i revin statului).
Daca este platitor de TVA, in afara ca va tine o evidenta in plus si va face niste declararii in plus) va trebui sa plateasca statului TVA in valoare data de TVA colectat - TVA deductibil, de regula trimestrial, adica va plati pt.acest produs un TVA de 38-19=19 lei. El va vinde produsul cu 238 lei dar va da statului 19 lei si va ramane cu 219 lei, minus cheltuiala de 119 lei, va avea un profit de 100 lei.
Aparent e mai avantajos sa fii neplatitor de TVA, dar exista riscul ca firmele platitoare de TVA sa nu vrea sa cumpere de la neplatitori de TVA deoarece nu pot deduce TVA din TVA-ul colectat la vanzare. Deci daca vinzi la firme platitoare de TVA e bine sa fii platitor de TVA, altfel nu. Multe magazine cu amanuntul nu au stiut ca pot sa fie neplatitoare de TVA (si ca era mai bine) si au preturi de vanzare marite cu acest TVA.
#29
Postat 10 April 2009 - 03:52 PM
#30
Postat 11 August 2009 - 04:33 PM
Am si eu o mica problema
Sunt titularul unui cabinet de avocatura - am contabilitate in partida simpla - in cursul lunii mai am incheiat un contract de asistenta emitand o factura de peste 35000 euro(pana in momentul respectiv nu trecusem de pregul de 35000euro) care potrivit contractului trebuia platita in cursul lunii august.Intrucat am avut diverse divergente cu clientul meu am renuntat integrel la contract si onorariu(notificandu-l prin executor in acest sens), stornand factura respectiva in totalitate in cursul lunii iulie. Mentionez ca nu am primit nici o suma de bani de la client. Intrebarea este daca devin platitor de tva si sunt obligat sa ma inregistrez chiar daca nu am incasat factura respectiva, ba mai mult am si stornat-o. Cei de la Administratia Financiara au zic ca nu stiu si sa le fac cerere scrisa si mi se va raspunde
Multumesc anticipat pentru raspunsuri
#31
Postat 11 August 2009 - 07:35 PM
#32
Postat 14 August 2009 - 08:31 AM
BIBI, la Aug 11 2009, 08:35 PM, a spus:
#33
Postat 14 August 2009 - 07:23 PM
Am un PFA din 2004 si la controlul ANAF s-a depistat ca am depasit suma de 35.000 de EUR inca din anul 2007, acum vor sa platesc TVA din 2007 pana in 2009(am trecut pe II in 2009 si acum o sa fiu declarat platitor de TVA). Pot sa deduc TVA aferent cheltuielilor din 2007, 2008, 2009? si daca pot sa deduc TVA-ul pentru marfa care era in stoc de cand ma declara ei platitor?
Va multumesc anticipat.
#34
Postat 14 August 2009 - 07:24 PM
multumesc
#35
Postat 20 August 2009 - 08:24 PM
Va rog frumos sa ma ajutati si pe mine intr-o problema.
Am un magazin cu vanzare cu amanuntul, am depasit plafonul in luna iulie, am obtinut certificatul fiscal si incvepand cu data de 01 septembrie devin platitor de TVA.
Ce pasi trebuie sa fac incepand cu aceasta data?
Trebuie sa depun listele de inventar cu stocul de la 31 iulie la finante pentru deducerea TVA-ului?
Ce mai trebuie facut?
#36
Postat 25 August 2009 - 02:23 PM
#37
Postat 26 August 2009 - 01:35 AM
#38
Postat 31 August 2009 - 09:38 PM
foxyexp, la Aug 25 2009, 03:23 PM, a spus:
Achizitii = marfuri, cheltuieli(chirie, combustibil)?
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 02 September 2009 - 10:37 PM
#39
Postat 01 September 2009 - 02:25 PM
daca controlul a fost cel care a anuntat depasirea plafonului, nu ai dreptul de a deduce tva la nimic din urma, ei vor colecta tva-ul la livrarile facute.
de acum inainte, vei avea de facut decont de tva, probabil trimestrial ca nu cred ca ai depasit plafonul de 100.000 euro anul trecut, si incepand cu data de la care devii platitor de tva ( vezi cerificatul de platitor de la finante), iti vei putea deduce tva-ul la achizitii ( cartuse de imprimanta, apa, marfuri, etc.) conform codului fiscal si va trebui sa facturezi cu tva.
daca insa nu prea stii contabilitate, te sfatuiesc sa iti cauti o contabila, cu care sa colaborezi macar sa vezi daca ai facut inregistrari corecte legate de tva( tva-ul la combustibil nu este deductibil in anumite situatii).
succes.
#40
Postat 07 September 2009 - 01:10 PM
Am mai cautat si forumuri si am gasit ca tine mult de cel care vine in control, unii calculeaza, altii nu si la tribunal la fel unii decid in favoarea deducerii, altii nu.
Corect ar fi sa poti, ca doar le platesti si dobanda, dar asta este Romania. Vedem ce va fi.
Un link ultil celor care se afla in aceasta situatie: http://codfiscal.net/anaf-deductibilitatea...scopuri-de-tva/
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 09 September 2009 - 06:58 PM
Similar Topics
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi