Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
cladiri - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 6

Salt la continut


cladiri


142 replies to this topic

#101 lyv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 278 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:oradea

Postat 03 April 2009 - 12:31 PM

[quote name='IONUT.H' date='Apr 3 2009, 08:55 AM' post='198362']

Cu placere . Scuze aciditatea dar ....... Se mai aprinde omu.... Mai ales ca pe acest forum majoritatea suntem de cealalta baricada. Adica vrem sa nu luam amenzi. spor la treaba.



#102 Constanta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 79 Postari:
  • Location:ploiesti
  • Interests:clarificarea aspectelor contabile

Postat 18 May 2009 - 06:47 PM

Buna colegi,
am mare nevoie de ajutorul vostru pentru a nu gresi .Deci sunt in situatia in care prin restrangere a ramas o cladirie nefolosita la firma si ideea este sa o trecem in conservare . Daca cineva a avut un caz asemanator ...ce trebuie facut? am nevoie de aprobare de la Fisc? declar acest fapt undeva? ce acte trebuiesc intocmite si ce lege guverneaza o asemenea speta...sincer am citit si in L15 si prin Cod Fiscal dar nu m-am lamurit.
Astept cu nerabdare raspunsul vostru .Multumesc anticipat.




#103 Puscasu Gabi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 108 Postari:

Postat 26 May 2009 - 09:00 AM

Buna ziua,,


Va rog urgent cine ma poate ajuta in urmatoare problema, in luna mai am amenajat cladirea( spatiu birouri), marindu-i valoarea in contabilitate cu o suma.Acum vreau sa vand cladirea, ce se intapmla cu valoarea amenajarii, care nu a fost amortizata si tva pe care l-am dedus?MEntionez ca vanzarea se face la o valoare mai mare decat cea care a ramads de amortizat?


Va mutumesc!



#104 micaela1

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 28 May 2009 - 08:37 PM

buna! din cite stiu eu poti trece in conservare un utilaj(de ce nu si o cladire) daca are loc restringerea act sau shimbarea tehnologiei timp de maxim un an cu aprobarea consiliului de administratie (sau administratorului).

Aceasta postare a fost editata de MIKY2010: 01 June 2009 - 02:30 PM




#105 Maria_Carmen22

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 27 August 2009 - 09:41 AM

Am si eu nevoie de un sfat.
Am achizitionat un teren cu o constructie pe el . Achizitia sa facut de la o persoana juridica pe baza de contract de vanzare cumparare si factura ( deci am TVA de dedus). In contract se specifica clar valoare terenului si valoare cladirii. Eu am cumparat aceste bunuri cu scopul clar de a construi un nou sediu de firma. Cladire este veche, deci o demolez cu toate aprobarile necesare ( incercam sa recuperam ceva din caramida dar nu e sigur ca avem la cine). Daca pot sa valorific ceva fac alte venituri din exp. si tva colectat , nu?
Intrebarea mea este eu ce fac cu val cladiri care este in contul 212 o trec direct pe chelt. cont 6583. Aceasta chelt.este deductibila sau nu, si daca da cf carei art de lege.
multumesc :lostit (13):

AM DE RECUPERAT O CREANTA DE LA UN CLIENT LA CARE SA STABILIT CLAR ( DE ORGANELE COMPETENTE ) STAREA DE FALIMENT
CREANTA EU NU O MAI POT RECUPERA, DAR AM INTELES CA POT RECUPERA ( STORNA ) TVA-UL AFERENT CREANTEI . CUM SE PROCEDEAZA?
DAR CU VENITUL PE CARE L-AM INREGISTRAT , RESPECTIV IMPOZITUL PE CARE L-AM ACHITAT PENTRU ACESATA CREANTA CE SE INTAMPLA?
MULTUMESC ANTICIPT



#106 elian etiy

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 29 August 2009 - 02:40 PM

Buna ziua tuturor.As vrea sa ma lamureasca si pe mine cineva intr-o problema cu un mijloc fix.
Avem autorizatie de constructie ptr o anexa gospodareasca care a expirat pe 21 iulie 2009 si inca nu am facut procesul verbal de receptie(apropo acest proces se face de catre noi sau de alte autoritati?)arhitectul a estimat ca lucrarea va necesita 240000 lei iar noi pana acum nu avem in contabilitate decat 135000 lei,iar primaria vrea sa ne treaca aceasta cladire cu o valoare pe care o stabilesc ei nu stiu de unde(bineinteles mai mare)
Acum ma intreb are primaria dreptul sa-mi impuna valoarea cladirii din moment ce eu o am esimata de un arhitect?
Inca nu a fost declarata si eu cred k nu se poate sa ma oblige sa declar ce valoare vor ei.
Daca o declar ce valoare o sa trec:valoarea arhitectului sau pe cea din contabilitatea mea(cred ca pe a mea trb sa o declar)

Multumesc.



#107 Micutza78

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 11 September 2009 - 12:50 PM

Buna,

am si eu o problema, la care sper sa ma ajutati.
Ca societate, am vrut sa achizitionam un imobil nou, in curs de constructie.
Ca atare, am incheiat un contract de cesiune, prin care am preluat de la o persoana fizica, un antecontract de vanzare cumparare, la care persoana fizica achitase un avans, in euro la curs antecontract, sa zicem 3 lei/eur.
Urmare a contractului de cesiune, noi am achitat persoanei fizice, contravaloarea avansului, la curs BNR din data platii, sa zicem 4 lei/euro.
S-au finalizat lucrarile, am semnat contractul de vanzare cumparare si constructorul a emis factura pentru toata valoarea in euro, la curs 3 lei. (din care, noi am achitat o parte persoanei fizice si diferenta constructorului)
Cum vedeti diferenta achitata persoanei fizice fata de factura constructorului? x euro * (4-3)
Poate intra in valoarea imobilului, sau este cheltuiala exercitiului? :lostit (13):



#108 Bogdan Muresan

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 15 September 2009 - 05:27 PM

Buna ziua!
Am si eu o intrebare. As vrea sa incep constructia unei case. Pamantul este cumparat pe persoana fizica,
iar materialele as vrea sa le achizitonez pe firma pentru a deduce T.V.A-ul si pentru a-mi micsora profitul.
As vrea sa stiu daca pot face un contract prin care sa specific ca persoana fizica 'aduce" pamantul, tamplaria PVC, instalatia electrica si suporta cheltuielile cu manopera constructiei, etc ................... (50% din valoarea investitiei), iar firma suporta cheltuielile cu materiale (ex. ciment, grsie, faianta,etc). La finalizarea constructiei, as vrea sa declar ca la
parterul constructiei va fi sediul firmei, iar la mansarda va fi casa de locuit. De asemenea, vreau sa intabulez constructia
pe persoana fizica. Este legal? Exista astfel de tip de contract?



#109 deea19

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 44 Postari:

Postat 22 September 2009 - 09:28 AM

Cu tot respectul v-as supune atentiei urmatoarea situatie:
- cladire pusa in functiune in dec.2005 la val. de inventar = 90033 Lei
- reevaluarea a avut loc in ian.2009, iar val.de piata la care a fost reevaluata de un evaluator = 130572 Lei
- am efectuat urmatoarele NC:
212 = 105 45791 [130572- (90033-5252 )]
2812= 212 5252 ( amortizarea calculata pe per.ian.2006-dec.2008)
Acum administratorul firmei vrea sa cumpere cladirea ( impozitul pe cladiri la pers. fizice fiind mai mic si nu ar mai trebui efectuata alta reevaluare dupa alti 3 ani). Intrebarile mele sunt:
- Factura o voi intocmi fara TVA? - de la prs. juridica la prs. fizica -( cladirea fiind mai veche de un an )
-Valoarea din contul 105 se impoziteaza cand voi face 105=1065 45791 ?
Mentionez ca am citit si recitit art.161 alin 8, si art. 149 cod fiscal care se refera la asa ceva- inclusiv la o ajustare de TVA- dar nu sunt sigura daca am inteles si interpretat bine toate acestea.
De aceea va rog spuneti-mi daca am gresit cu ceva si ce trebuie sa mai fac?
Va multumesc.



#110 gdtim

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 13 October 2009 - 08:24 PM

am vindut prin contract de vinzare cumparare cladirea care era proprietate a societatii. notarul care mi-a intocmit contractul a scris la pret 200.000 lei plus tva.

trei intrebari:

1. aceasta operatiune nu este de fapt scutita de tva ? cladirea nu este noua. eu parca asa am inteles din art. 141. alin 2 din codul fiscal, ca doar la vinzarea cladirilor noi se calculeaza tva, la cele vechi nu. este asta corect ?

2. trebuie sa intocmesc factura ?

3. care este contarea ce trebuie folosita (monografia) ? tinind cont de "halul" in care este intocmit contractul...ma refer concret la tva



#111 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 13 October 2009 - 11:19 PM

pentru tva la cladire se face ajustare-vedeti la sfarsitul capitolului tva Cod fiscal, art 160 parca. Depinde de cladire, daca era noua sau nu, cum ati folosit-o, dupa aderare, cum ati achizitionat-o etc
Se face factura, in baza contractului.
Contarea este cea obisnuita: 461=7583, (4427), 6583=2121



#112 bibita71

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 19 November 2009 - 03:38 PM

pentru sofia 1975
cum ai rezolvat cu vanzarea imobilului de la firma la persoana ?Se poate sub valoarea din contabilitate ? am exact aceeasi situatie

Vezi postareanopris, la Apr 18 2008, 03:19 PM, a spus:

Trebuie calculat daca impozitul pe persoana fizica este mai mic. Se plateste pe suprafata desfasurata, cu un spor daca e mai mare de 150 mp si cu un alt spor daca este a 2-a sau a 3-a proprietate imobiliara a patroanei, daca nu e inchiriata. Iar daca cladirea ramane la persoana juridica va trebui sa faca o reevaluare la fiecare 3 ani.

Cladirea se poate vinde si neamortizata integral.
In ce priveste pretul, acum vreo 2 ani era obligatorie o reevaluare la momentul vanzarii (daca nu se vindea printr-o firma de imobiliare). Acum nu am mai gasit aceasta restrictie dar nici nu cred ca se poate vinde la orice pret vrea patronul. Trebuie sa fie un pret al pietei, totusi. Cred ca scrie pe undeva despre asta. Sau, ca sa nu aveti probleme, vindeti prin firma de imobiliare.

Art.141 (2) f) din Codul fiscal spune ca daca cladirea nu e noua, nu se datoreaza TVA la vanzare.

Dupa vanzare se poate face contract de inchiriere sau contract de comodat.
Anumite cheltuieli revin in sarcina proprietarului, nu a chiriasului.
Investitiile pe care le face firma la o cladire inchiriata, trebuie amortizate pe durata contractului, iar in contract trebuie stabilit ce se intampla cu aceste sume la terminarea contractului.

Astea sunt aprecieri pur personale, eu neavand un astfel de caz. Sa asteptam informatii mai sigure de la cei care sunt mai cunoscatori ai problemei.




#113 zorba23

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 19 November 2009 - 08:29 PM

Buna ziua, va deranjez si eu cu o problema. Am o cladire construita in regie proprie care se doreste vanzarea ei catre o persoana fizica. Cladirea este mai veche, din 2003, ma intereseaza daca la vanzare emit factura cu TVA sau fara TVA? As dori si o argumentare legislativa. Multumesc.



#114 xperience

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 10 December 2009 - 03:44 PM

ma intereseaza ce acte stau la baza inregistrarii in contabilitate a dezmembrarii unei vile construite in regie proprie in 3 apartamente. In cadastru si in actul de dezmembrare sunt indicate cotele procentuale cat ii revine unui apartament din suprafata totala, dar nu stiu daca aceiasi regula se aplica la determinarea valorii fiecarui apartament, astfel incat insumate cele 3 apartamente sa dea valoarea totala a cladirii care este acum inregistrata.
este necesar o expertiza a unui evaluator? cladirea a fost construita in regie proprie.



#115 Puscasu Gabi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 108 Postari:

Postat 05 February 2010 - 09:03 AM

Buna ziua,

Va rog mult sa ma ajutati in urmatoarea problema:
am inregistratin contabilitate o cladire la valoarea de intrare de 449917.55, amortizata cu valoare de 20408.61, deci valoarea neta este de 429508.64.
In luna August mi s-a intocmit un raport de evaluare a acestei cladiri de catre un evaluator la valoarea de piata de 1.590.412. lei.

In luna Octombrie am vandut acesta cladire la valorea de 751450 ron.

Va rog mult sa ma ajutati cu inregistrarile contabile care trebuia sa le efectuez si daca trebuia sa tin cont de evaluare, mentionez ca eu nu am efectuat in contabilitate rexultatul evaluarii.


Va multumesc!



#116 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 05 February 2010 - 10:04 PM

Daca nu ai inregistrat evaluarea atunci inregistrarile sunt: 2812 = 212 20408.61, si 658 = 212 429508.64 iar vanzarea 461 = 758 751450. Ca sa inregistrezi diferenta dintre valoarea neta si valoarea reevaluata iti trebuie o hotarare a administratorului, in lipsa acesteia nu ei in considerare evaluarea.



#117 dara21

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 18 Postari:
  • Location:Alba Iulia

Postat 26 February 2010 - 04:31 PM

Stie cineva daca este necesar acordul Finantelor pentru vanzarea unui imobil detinut de catre o persoana juridica? Mi s-a spus de la Finante (dintr-o localitate mica din jud. Alba) cum ca la un moment dat ar fi fost obligatoriu ca si persoana juridica sa ai acest acord, dar ca acum nu se mai stie daca mai e in vigoare legea respectiva sau, ma rog, actul si ca ar fi bine sa fac o adresa la Finante Alba ca sa ma informez, ori as prefera sa nu ma incurc prea tare...in sensul ca sa nu trebuiasca si sa le dau idei :smile: Asa ca daca a vandut cineva de curand un imobil il/o rog sa-mi spuna daca a fost sau nu obligatoriu acordul Finantelor. Multumesc



#118 union_mihai

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 02 March 2010 - 12:03 PM

Am o cladire mai veche de 50 de ani care este amortizata total. Daca o reevaluez ii pot calcula amortisment in continuare ?



#119 lauvel

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 03 March 2010 - 06:22 PM

am autorizatie de demolare cladire, cum o scad din inventarul societatii
ramane teren neconstruit, valoarea este destul de mare avand in vedere ca au fost efectuate reevaluari in decursul a mai multor ani
daca poate sa-mi raspunda cineva va rog sunt disperata!!!!!!!!!
va multumesc : :smile:



#120 G David

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 95 Postari:

Postat 04 March 2010 - 11:12 AM

Scoaterea din functiune a miloacelor fixe este reglementata de Legea nr 15/1994 cu modificarile si completarile ulterioare, HG nr 909/1997 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 15/1994.
Documentul pe baza caruia se face scaderea din evidenta contabila este PROCES-VERBAL DE SCOATERE DIN FUNCȚIUNE A MIJLOACELOR FIXE prevazut de Ordinul MEF nr 3512/2008
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
? PROCES-VERBAL ? APROBAT? DATA ?
? UNITATEA DE SCOATERE DIN FUNCȚIUNE ??????????????????
? ......... A MIJLOACELOR FIXE ??????????????????
? ......... ?????????????????? ??????????????????
? DE DECLAȘARE A UNOR BUNURI ??????????????????
? MATERIALE ?
? ?
? ?????????????????????????????????????????? ?
? ? Număr ? Data ? ? ?
? ?document?????????????????????? Predător ? ?
? ? ? Ziua ? Luna ? Anul ? ? ?
? ?????????????????????????????????????????? ?
? ? ? ? ? ? ? ?
? ?????????????????????????????????????????? ?
? ?
? I. CONSTATĂRILE ȘI CONCLUZIILE COMISIEI .................................. ?
? .......................................................................... ?
? .......................................................................... ?
? .......................................................................... ?
? .......................................................................... ?
? .......................................................................... ?
? II. MIJLOACELE FIXE SCOASE DIN FUNCȚIUNE SAU BUNURILE MATERIALE DECLASATE ?
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
? Nr.? Denumirea ? Cod ? U/M ?Cantitatea? Preț ?Valoarea? Amortizarea ?
?crt.? ? ? ? ? unitar ? ? până la ?
? ? ? ? ? ? ? ? scoaterea din ?
? ? ? ? ? ? ? ? funcțiune ?
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

III. ANSAMBLE, SUBANSAMBLE, PIESE, COMPONENTE ȘI MATERIALE REZULTATE

????????????????????????????????????????????????????
? Număr ? Data ? ? ?
?document?????????????????????? Predător ?Primitor ?
? ? Ziua ? Luna ? Anul ? ? ?
????????????????????????????????????????????????????
? ? ? ? ? ? ?
????????????????????????????????????????????????????

????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
? Nr.? Denumirea ? Cod ? U/M ?Cantitatea? Preț ? ?
?crt.? ? ? ? ? unitar ? Valoarea ?
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
? ?Delegați la ? Primit în ?
? COMISIA ?dezmembrare sau ? gestiune ?
? ?la declașare ? ?
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
?Nume și?Semnătura?Nume și?Semnătura?Nume și?Semnătura?Nume și?Semnătura? ?
?prenume? ?prenume? ?prenume? ?prenume? ? ?
????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ?
?????????????????????????????????? ??????????????? ?????????? ?
????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ?
????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ?
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
14-2-3/aA

Mare atentie la inregistrarile contabile in cazul neamortizarii complete a cladirii.

Aceasta postare a fost editata de G David: 04 March 2010 - 11:15 AM







Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL