Cu placere . Scuze aciditatea dar ....... Se mai aprinde omu.... Mai ales ca pe acest forum majoritatea suntem de cealalta baricada. Adica vrem sa nu luam amenzi. spor la treaba.
#101
Postat 03 April 2009 - 12:31 PM
Cu placere . Scuze aciditatea dar ....... Se mai aprinde omu.... Mai ales ca pe acest forum majoritatea suntem de cealalta baricada. Adica vrem sa nu luam amenzi. spor la treaba.
#102
Postat 18 May 2009 - 06:47 PM
am mare nevoie de ajutorul vostru pentru a nu gresi .Deci sunt in situatia in care prin restrangere a ramas o cladirie nefolosita la firma si ideea este sa o trecem in conservare . Daca cineva a avut un caz asemanator ...ce trebuie facut? am nevoie de aprobare de la Fisc? declar acest fapt undeva? ce acte trebuiesc intocmite si ce lege guverneaza o asemenea speta...sincer am citit si in L15 si prin Cod Fiscal dar nu m-am lamurit.
Astept cu nerabdare raspunsul vostru .Multumesc anticipat.
#103
Postat 26 May 2009 - 09:00 AM
Va rog urgent cine ma poate ajuta in urmatoare problema, in luna mai am amenajat cladirea( spatiu birouri), marindu-i valoarea in contabilitate cu o suma.Acum vreau sa vand cladirea, ce se intapmla cu valoarea amenajarii, care nu a fost amortizata si tva pe care l-am dedus?MEntionez ca vanzarea se face la o valoare mai mare decat cea care a ramads de amortizat?
Va mutumesc!
#104
Postat 28 May 2009 - 08:37 PM
Aceasta postare a fost editata de MIKY2010: 01 June 2009 - 02:30 PM
#105
Postat 27 August 2009 - 09:41 AM
Am achizitionat un teren cu o constructie pe el . Achizitia sa facut de la o persoana juridica pe baza de contract de vanzare cumparare si factura ( deci am TVA de dedus). In contract se specifica clar valoare terenului si valoare cladirii. Eu am cumparat aceste bunuri cu scopul clar de a construi un nou sediu de firma. Cladire este veche, deci o demolez cu toate aprobarile necesare ( incercam sa recuperam ceva din caramida dar nu e sigur ca avem la cine). Daca pot sa valorific ceva fac alte venituri din exp. si tva colectat , nu?
Intrebarea mea este eu ce fac cu val cladiri care este in contul 212 o trec direct pe chelt. cont 6583. Aceasta chelt.este deductibila sau nu, si daca da cf carei art de lege.
multumesc
AM DE RECUPERAT O CREANTA DE LA UN CLIENT LA CARE SA STABILIT CLAR ( DE ORGANELE COMPETENTE ) STAREA DE FALIMENT
CREANTA EU NU O MAI POT RECUPERA, DAR AM INTELES CA POT RECUPERA ( STORNA ) TVA-UL AFERENT CREANTEI . CUM SE PROCEDEAZA?
DAR CU VENITUL PE CARE L-AM INREGISTRAT , RESPECTIV IMPOZITUL PE CARE L-AM ACHITAT PENTRU ACESATA CREANTA CE SE INTAMPLA?
MULTUMESC ANTICIPT
#106
Postat 29 August 2009 - 02:40 PM
Avem autorizatie de constructie ptr o anexa gospodareasca care a expirat pe 21 iulie 2009 si inca nu am facut procesul verbal de receptie(apropo acest proces se face de catre noi sau de alte autoritati?)arhitectul a estimat ca lucrarea va necesita 240000 lei iar noi pana acum nu avem in contabilitate decat 135000 lei,iar primaria vrea sa ne treaca aceasta cladire cu o valoare pe care o stabilesc ei nu stiu de unde(bineinteles mai mare)
Acum ma intreb are primaria dreptul sa-mi impuna valoarea cladirii din moment ce eu o am esimata de un arhitect?
Inca nu a fost declarata si eu cred k nu se poate sa ma oblige sa declar ce valoare vor ei.
Daca o declar ce valoare o sa trec:valoarea arhitectului sau pe cea din contabilitatea mea(cred ca pe a mea trb sa o declar)
Multumesc.
#107
Postat 11 September 2009 - 12:50 PM
am si eu o problema, la care sper sa ma ajutati.
Ca societate, am vrut sa achizitionam un imobil nou, in curs de constructie.
Ca atare, am incheiat un contract de cesiune, prin care am preluat de la o persoana fizica, un antecontract de vanzare cumparare, la care persoana fizica achitase un avans, in euro la curs antecontract, sa zicem 3 lei/eur.
Urmare a contractului de cesiune, noi am achitat persoanei fizice, contravaloarea avansului, la curs BNR din data platii, sa zicem 4 lei/euro.
S-au finalizat lucrarile, am semnat contractul de vanzare cumparare si constructorul a emis factura pentru toata valoarea in euro, la curs 3 lei. (din care, noi am achitat o parte persoanei fizice si diferenta constructorului)
Cum vedeti diferenta achitata persoanei fizice fata de factura constructorului? x euro * (4-3)
Poate intra in valoarea imobilului, sau este cheltuiala exercitiului?
#108
Postat 15 September 2009 - 05:27 PM
Am si eu o intrebare. As vrea sa incep constructia unei case. Pamantul este cumparat pe persoana fizica,
iar materialele as vrea sa le achizitonez pe firma pentru a deduce T.V.A-ul si pentru a-mi micsora profitul.
As vrea sa stiu daca pot face un contract prin care sa specific ca persoana fizica 'aduce" pamantul, tamplaria PVC, instalatia electrica si suporta cheltuielile cu manopera constructiei, etc ................... (50% din valoarea investitiei), iar firma suporta cheltuielile cu materiale (ex. ciment, grsie, faianta,etc). La finalizarea constructiei, as vrea sa declar ca la
parterul constructiei va fi sediul firmei, iar la mansarda va fi casa de locuit. De asemenea, vreau sa intabulez constructia
pe persoana fizica. Este legal? Exista astfel de tip de contract?
#109
Postat 22 September 2009 - 09:28 AM
- cladire pusa in functiune in dec.2005 la val. de inventar = 90033 Lei
- reevaluarea a avut loc in ian.2009, iar val.de piata la care a fost reevaluata de un evaluator = 130572 Lei
- am efectuat urmatoarele NC:
212 = 105 45791 [130572- (90033-5252 )]
2812= 212 5252 ( amortizarea calculata pe per.ian.2006-dec.2008)
Acum administratorul firmei vrea sa cumpere cladirea ( impozitul pe cladiri la pers. fizice fiind mai mic si nu ar mai trebui efectuata alta reevaluare dupa alti 3 ani). Intrebarile mele sunt:
- Factura o voi intocmi fara TVA? - de la prs. juridica la prs. fizica -( cladirea fiind mai veche de un an )
-Valoarea din contul 105 se impoziteaza cand voi face 105=1065 45791 ?
Mentionez ca am citit si recitit art.161 alin 8, si art. 149 cod fiscal care se refera la asa ceva- inclusiv la o ajustare de TVA- dar nu sunt sigura daca am inteles si interpretat bine toate acestea.
De aceea va rog spuneti-mi daca am gresit cu ceva si ce trebuie sa mai fac?
Va multumesc.
#110
Postat 13 October 2009 - 08:24 PM
trei intrebari:
1. aceasta operatiune nu este de fapt scutita de tva ? cladirea nu este noua. eu parca asa am inteles din art. 141. alin 2 din codul fiscal, ca doar la vinzarea cladirilor noi se calculeaza tva, la cele vechi nu. este asta corect ?
2. trebuie sa intocmesc factura ?
3. care este contarea ce trebuie folosita (monografia) ? tinind cont de "halul" in care este intocmit contractul...ma refer concret la tva
#111
Postat 13 October 2009 - 11:19 PM
Se face factura, in baza contractului.
Contarea este cea obisnuita: 461=7583, (4427), 6583=2121
#112
Postat 19 November 2009 - 03:38 PM
cum ai rezolvat cu vanzarea imobilului de la firma la persoana ?Se poate sub valoarea din contabilitate ? am exact aceeasi situatie
nopris, la Apr 18 2008, 03:19 PM, a spus:
Cladirea se poate vinde si neamortizata integral.
In ce priveste pretul, acum vreo 2 ani era obligatorie o reevaluare la momentul vanzarii (daca nu se vindea printr-o firma de imobiliare). Acum nu am mai gasit aceasta restrictie dar nici nu cred ca se poate vinde la orice pret vrea patronul. Trebuie sa fie un pret al pietei, totusi. Cred ca scrie pe undeva despre asta. Sau, ca sa nu aveti probleme, vindeti prin firma de imobiliare.
Art.141 (2) f) din Codul fiscal spune ca daca cladirea nu e noua, nu se datoreaza TVA la vanzare.
Dupa vanzare se poate face contract de inchiriere sau contract de comodat.
Anumite cheltuieli revin in sarcina proprietarului, nu a chiriasului.
Investitiile pe care le face firma la o cladire inchiriata, trebuie amortizate pe durata contractului, iar in contract trebuie stabilit ce se intampla cu aceste sume la terminarea contractului.
Astea sunt aprecieri pur personale, eu neavand un astfel de caz. Sa asteptam informatii mai sigure de la cei care sunt mai cunoscatori ai problemei.
#113
Postat 19 November 2009 - 08:29 PM
#114
Postat 10 December 2009 - 03:44 PM
este necesar o expertiza a unui evaluator? cladirea a fost construita in regie proprie.
#115
Postat 05 February 2010 - 09:03 AM
Va rog mult sa ma ajutati in urmatoarea problema:
am inregistratin contabilitate o cladire la valoarea de intrare de 449917.55, amortizata cu valoare de 20408.61, deci valoarea neta este de 429508.64.
In luna August mi s-a intocmit un raport de evaluare a acestei cladiri de catre un evaluator la valoarea de piata de 1.590.412. lei.
In luna Octombrie am vandut acesta cladire la valorea de 751450 ron.
Va rog mult sa ma ajutati cu inregistrarile contabile care trebuia sa le efectuez si daca trebuia sa tin cont de evaluare, mentionez ca eu nu am efectuat in contabilitate rexultatul evaluarii.
Va multumesc!
#116
Postat 05 February 2010 - 10:04 PM
#117
Postat 26 February 2010 - 04:31 PM
#118
Postat 02 March 2010 - 12:03 PM
#119
Postat 03 March 2010 - 06:22 PM
ramane teren neconstruit, valoarea este destul de mare avand in vedere ca au fost efectuate reevaluari in decursul a mai multor ani
daca poate sa-mi raspunda cineva va rog sunt disperata!!!!!!!!!
va multumesc :
#120
Postat 04 March 2010 - 11:12 AM
Documentul pe baza caruia se face scaderea din evidenta contabila este PROCES-VERBAL DE SCOATERE DIN FUNCȚIUNE A MIJLOACELOR FIXE prevazut de Ordinul MEF nr 3512/2008
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
? PROCES-VERBAL ? APROBAT? DATA ?
? UNITATEA DE SCOATERE DIN FUNCȚIUNE ??????????????????
? ......... A MIJLOACELOR FIXE ??????????????????
? ......... ?????????????????? ??????????????????
? DE DECLAȘARE A UNOR BUNURI ??????????????????
? MATERIALE ?
? ?
? ?????????????????????????????????????????? ?
? ? Număr ? Data ? ? ?
? ?document?????????????????????? Predător ? ?
? ? ? Ziua ? Luna ? Anul ? ? ?
? ?????????????????????????????????????????? ?
? ? ? ? ? ? ? ?
? ?????????????????????????????????????????? ?
? ?
? I. CONSTATĂRILE ȘI CONCLUZIILE COMISIEI .................................. ?
? .......................................................................... ?
? .......................................................................... ?
? .......................................................................... ?
? .......................................................................... ?
? .......................................................................... ?
? II. MIJLOACELE FIXE SCOASE DIN FUNCȚIUNE SAU BUNURILE MATERIALE DECLASATE ?
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
? Nr.? Denumirea ? Cod ? U/M ?Cantitatea? Preț ?Valoarea? Amortizarea ?
?crt.? ? ? ? ? unitar ? ? până la ?
? ? ? ? ? ? ? ? scoaterea din ?
? ? ? ? ? ? ? ? funcțiune ?
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
III. ANSAMBLE, SUBANSAMBLE, PIESE, COMPONENTE ȘI MATERIALE REZULTATE
????????????????????????????????????????????????????
? Număr ? Data ? ? ?
?document?????????????????????? Predător ?Primitor ?
? ? Ziua ? Luna ? Anul ? ? ?
????????????????????????????????????????????????????
? ? ? ? ? ? ?
????????????????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
? Nr.? Denumirea ? Cod ? U/M ?Cantitatea? Preț ? ?
?crt.? ? ? ? ? unitar ? Valoarea ?
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
? ?Delegați la ? Primit în ?
? COMISIA ?dezmembrare sau ? gestiune ?
? ?la declașare ? ?
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
?Nume și?Semnătura?Nume și?Semnătura?Nume și?Semnătura?Nume și?Semnătura? ?
?prenume? ?prenume? ?prenume? ?prenume? ? ?
????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ?
?????????????????????????????????? ??????????????? ?????????? ?
????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ?
????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ?
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
14-2-3/aA
Mare atentie la inregistrarile contabile in cazul neamortizarii complete a cladirii.
Aceasta postare a fost editata de G David: 04 March 2010 - 11:15 AM
Similar Topics
Topic | Forum | Deschis de | Statistici | Ultima postare | |
---|---|---|---|---|---|
fisa postului - CONSTRUCTII SI INSTALATIIdiverse fise de post din acest domeniu |
FISA POSTULUI | Welcome |
|
||
Ghid privind actele justificative necesare eliberarii diverselor categorii de documente solicitate de contribuabili persoane fizice - publicat in data de 05.11.2021 |
Materiale ANAF (MFP) | Otilia Alupei |
|
||
impozit - sediul profesional in cladiri detinute de persoane fizice |
Declaratii PFA | DanaPFA |
|
||
Probleme instalare noua versiune 6.0.8 a aplicatiei Revisal |
REVISAL | sirius |
|
||
usa blindata -mijloc fix separat sau creste valoarea cladirii? |
IMOBILIZARI | tatiana_c |
|
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi