Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
cladiri - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 4

Salt la continut


cladiri


142 replies to this topic

#61 pav

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 173 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 15 October 2008 - 02:08 PM

daca este persoana juridica emiti factura cu valoarea cladirii (valoare cu care vrei sa vinzi) catre clientul respectiv, la randul tau ai facturi pe care nu le-ai achitat catre el

in ordinul de compensare treci toate facturile care le ai de achitat catre furnizor (clientul tau) si compenssezi la nivelul sumei care o doresti - neaparat sumele sa fie egale , cat si data ordinului de compensare sa fie in aceeasi zi . aici sunt mai multe probleme -in sensul ca daca factura este mai mare de 10000 lei sau mai veche de 30de zile trebuie sa se mearga la IMI- unii mai fac compensari fara sa se inregistreze la IMI

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 19 October 2008 - 08:28 PM




#62 Bobu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 19 October 2008 - 07:11 PM

Se efetueaza compensare cf HG685/1991, in situatia in care este persoana juridica, daca vrei sa lucrezi legal fiind vorba de o valoare mai mare de 10.000ron poti efectua compensarea printr-un centru acreditat, cum ar fi IMI BUCURESTI(www:gama.imi.ro),.Acest tip de tranzactie e cel mai legal si garantat in fata legii.




#63 conliviu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 31 October 2008 - 12:53 PM

Ipoteza de lucru:
Un SA a avut in proprietate un imobil (teren + constructii). La un moment dat, a procedat la dezmembrarea imobilului in x loturi.
Ulterior, SA a dobandit calitatea de asociat la un SRL, cu o participatie de 74 %. Parte din acest procent a fost dobandit prin aportarea la capitalul social al SRL terenului susmentionat (de fapt, suprafetele de teren aferente loturilor rezultate din dezmembrare). Constructiile au ramas in proprietatea SA. Aceste constructii urmeaza a fi demolate, obligatie care ii revine SA (conform unor intelegeri, etc.).
La acest moment, trebuie facuta o comasare, pentru a readuce imobilul la situatia anterioara. Doar ca trebuie sa ai identitate de proprietar, si pe terenuri si pe cladiri. Deci, SRL ar trebui sa devina proprietarul constructiilor.
Intrebare:
Daca intre SA si SRL se incheie un contract de vanzare-cumparare cu privire la constructii, care este si cum se determina pretul minim de vanzare, tinand cont de faptul ca acestea urmeaza a fi demolate ?
Eventual, care sunt actele normative in baza carora stabilesc acest pret ?
Multumesc anticipat pentru ajutor !

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 06 April 2009 - 12:18 PM




#64 Alina_C

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 152 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 31 October 2008 - 09:17 PM

nu cred sa existe un act normativ care sa iti limiteze pretul de vanzare, mai ales daca sunt amortizare integral cladirile.
daca nu sunt amortizate integral, normal ar fi sa le vinzi macar la valoarea ramasa neamortizata, altfel diferenta va fi cheltuiala nedeductibila din cate stiu eu...
dar mai asteptam pareri....
Cu respect,
Alinutza



#65 conliviu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 04 November 2008 - 12:33 PM

:thumbup: Ideea este ca art. 11 Cod fiscal ma rupe in mai multe bucati, cu prevederile legate de tranzactiile intre persoane afiliate si cu stabilirea pretului in legatura cu pretul de piata :tongue: Operatiunea pe care am descris-o este una pur tehnica, SA vinde cladiri nu pentru a realiza un profit, ci pentru a se putea "reglementa" situatia juridica a imobilului (identitate de proprietar cu privire la teren si cladiri)...astept, in continuare, lamuriri si ajutor...multumesc, inca o data ! :tongue:



#66 ANGHEL NICOLAE

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 61 Postari:
  • Location:CUGIR-ALBA

Postat 04 November 2008 - 02:17 PM

In incinta unitatii unde imi desfasor activitatea s-a amenajat de catre o firma pe baza unui contract un grup sanitar(instalatii sanitare+incaperea construita din rigips), pentru personalul care asigura paza. La finalul lucrarii societatea respectiva mi-a emis o factura. Cum inregistrez in contabilitate respectiva lucrare avand in vedere ca se afla in interiorul imobilului?

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 16 December 2008 - 01:14 PM




#67 cristian0

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 128 Postari:

Postat 04 November 2008 - 05:57 PM

Faceti AGA si stabiliti ca vreti sa faceti evaluarea in scopul aratat de tine.
Luati un evaluator autorizat.
Stabileste frumos ca sunt demolabile si pretul lor e in orice caz mai mare decat cel din evidente.
In baza raportului faceti factura.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 08 November 2008 - 12:12 AM
citare mesaj anterior




#68 maria viorica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 147 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:medias
  • Interests:literatura, jocuri PC

Postat 05 November 2008 - 10:45 AM

Art. 11 din Codul fiscal reglementeaza pretul de piata ca fiind pretul corect pentru efectuarea unei tranzactii, probabil, in ideea ca persoanele afiliate sa nu prejudicieze cumva bugetul de stat. In acest sens, organele fiscale pot reevalua baza impozabila a unei tranzactii cu scopul de a evidentia pretul corect. Daca acesta este motivul pentru care ai retineri privind tranzactia la care te referi, pot sa-ti spun ca reevaluarea NU SE APLICA daca este vorba de doua persoane afiliate romane (pct. 22 din Normele metodologice date in aplicarea art. 11 din Codul fiscal)!

Citeaza

daca nu sunt amortizate integral, normal ar fi sa le vinzi macar la valoarea ramasa neamortizata, altfel diferenta va fi cheltuiala nedeductibila
Si parerea mea este ca poti sa vinzi cladirile la un pret cel putin egal cu valoarea ramasa neamortizata, fara probleme.
Succes! :thumbup:

Aceasta postare a fost editata de maria viorica: 05 November 2008 - 10:46 AM




#69 grig

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 40 Postari:

Postat 06 November 2008 - 04:50 PM

Nu te inteleg - de ce ca sa-si execute o obligatie - sa demoleze niste imobile, pp ca sunt niste cladiri, care-i apartin - tb sa vanda aceste imobile proprietarului terenurilor? Cladirile sunt una - terenul este altceva nu tb sa faci nicio comasare pt demolarea lor.



#70 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 07 November 2008 - 10:13 PM

Mariana48, pentru a adauga un mesaj foloseste butonul ADDREPLY.
Ati primit acest mesaj, deoarece utilizatorul Mariana48 a raportat un topic sau un mesaj avand titlul de mai jos:
------------------------------------------------
Titlul Mesajului Raportat: Vanzare imobil
------------------------------------------------
Link Direct la Mesaj: http://www.conta.ro/...o...st&p=181317
------------------------------------------------
Mesajul Raportului:

un patron a achizitionat o vila pe firma si acum vrea sa si-o vanda lui
este permis? se face factura de la firma catre persoana fizica?.
cu tva la valoarea ramasa neamotizata a cladirii?
se merge la notar, la ad-tie?
care sunt pasii ca totul sa fie legal si corect?
Madalina



#71 ANGHEL NICOLAE

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 61 Postari:
  • Location:CUGIR-ALBA

Postat 26 November 2008 - 07:39 AM

Nu s-a mai intalnit nimeni cu o astfel de situatie?



#72 SERBAN MARIANA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 789 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BUCURESTI

Postat 26 November 2008 - 08:03 AM

ce a scris pe fact sau pe devizul de lucrari?
RIANA784


Treburile ce se pot indeplini cu blandete niciodata nu dau gres



#73 ANGHEL NICOLAE

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 61 Postari:
  • Location:CUGIR-ALBA

Postat 27 November 2008 - 12:13 PM

Amenajare grup sanitar conform contract. In deviz sunt cuprinse materialele folosite + manopera aferenta.



#74 bubuvict

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 60 Postari:

Postat 27 November 2008 - 12:20 PM

imobilul al cui e? platiti chirie sau e proprietate proprie? ''s-a amenajat de catre o firma pe baza unui contract'' intre cine si cine? personalul de paza al cui e, al cladirii al unitatii voastre? scuze vreau sa te ajut pentru ca am avut si eu o situatie similara dar daca poti, fi un pic mai explicit.



#75 ANGHEL NICOLAE

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 61 Postari:
  • Location:CUGIR-ALBA

Postat 28 November 2008 - 02:05 PM

Imobilul este proprietate proprie. Lucrarea s-a executat de catre o firma in baza unui contract. Paza este asigurata de catre o firma specializata tot in baza unui contract.



#76 bubuvict

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 60 Postari:

Postat 28 November 2008 - 02:46 PM

daca am inteles bine practic in cladirea detinuta de societate s-a construit o baie care momentan este folosita de agentii de paza dar care este a cladirii. noi am tratat o asemenea transformare (adica a aparut ceva nou si nu doar s-a renovat ceva existent) ca marire de valoare a cladirii.



#77 onuta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 130 Postari:

Postat 28 November 2008 - 05:52 PM

si sa nu uiti sa declari modernizarea si la impozite si taxe locale pt. stabilirea impozitului pe cladiri.



#78 Puscasu Gabi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 108 Postari:

Postat 17 December 2008 - 08:40 AM

Buna ziua,

Va rog cine s-a confruntat cu aceasta problema sa imi dea un ajutor.Am construit un imobil cu mai multe apartamente, pt care am platit taxe de autorizatie, taxa de santier, in total ,toate aceste taxe totalizand vreo 25.000 ron. Aceasta suma reprezinta cheltuiala cu alte imp si taxe, sau face parte din valoarea apartamentelor.

Va multumesc!



#79 SERBAN MARIANA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 789 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BUCURESTI

Postat 17 December 2008 - 08:52 AM

intra in valoarea constructiei, a apartamentelor in acest caz
RIANA784


Treburile ce se pot indeplini cu blandete niciodata nu dau gres



#80 ralsera

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 309 Postari:

Postat 23 January 2009 - 03:55 PM

O societate a cumparat la inceptul anului de la alta societate un imobil in valoare de 30000 euro . In contract s-a stabilit ca suma se plateste in rate de 500 euro/lunar si ca imobilul intra in posesia cumparatorului odata cu semnarea contractului .
La sfarsitul anunului nemaiavand cu ce sa plateasca a revandut imobilul firmei de la care l-a cumparat cu valoarea de 3500 euro ( 7 lunix 500 euro, cat a paltit pana atunci)
La cumaparare am facut 212=167 cu 30000 euro si lunar 167=400 cu 500 euro si am calculat si amortizarea . Nu prea stiu ce inregistrari as putea sa fac la scoaterea acestuia din firma(intreaga valoare ramasa amortizata este neimpozabila???)
serafimescu






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL