Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
diverse probleme mijl. fixe - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 6

Salt la continut


diverse probleme mijl. fixe


271 replies to this topic

#101 sima_laura

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 180 Postari:

Postat 06 December 2008 - 05:30 PM

Intra in pretul mijlocului fix, nu se da pe cheltuieli.



#102 RamonaLCT

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 14 January 2009 - 01:41 PM

Buna tuturor.
Am si eu o nelamurire legata de un paratraznet achizitiont de societatea la care lucrez. Mai exact nu stiu cum ar trebui inregistrat, si daca acesta ar trebui amortizat. Valoarea lui a fost de 8000 lei. Si in plus, daca trebuie amortizat la ce grupa trebuie introdus.
Va multumesc anticipat!




#103 miha69

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 19 January 2009 - 10:57 AM

Stimati colegi! Buna ziua. Scriu pentru prima data aici si sper sa si reusesc sa va trasmnit corect mesajul
Am o problema destul de incurcata pentru care cer un sprijin; pentru un client , administratorul a hotarit ca pentru un utilaj , clientul sa il plateasca efectiv doar 50% iar diferenta ramane in evidenta societatii ( practic se compune din doua elemente bine definite) pentru care insa a incheiat contract de comodat pe acesta diferenta cu conditia ca dupa trei ani sa ii revina integral clientului. Acum problema mea este daca eu amortizez acea parte a utilajului care ramine la mine???? Il trec din 371 in 212 si fac proces verbal al administratorului sau AGA, ca il amortizeaza in acesti 3 ani pentru care s-a incheiat comodatul??? Dati-mi va rog un capat de care sa ma agat!!!!!



#104 yvona

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 27 January 2009 - 02:13 PM

Buna ziua,

Am avut o firma pe care am vandut-o anul acesta.Firma pe care am avut-o nu mi-a adus nici un venit.Tot ce am cumparat si bagat in firma ca mijloace fixe cum ar fi calculator, imprimanta , mobilier le-am cumparat din banii mei, dar le-am trecut in facturi pe firma, crezand ca la un moment dat voi recupera investitia.Cel care a cumparat firma nu vrea decat firma ca denumire, casa de marcat, stampilele iar calculatorul, imprimanta si mobilerul imi raman mie.Cum se face? Eu tr sa le scot din contabilitatea lui ca sa numai apara pe inventar.Cum se procedeaza?
Multumesc,



#105 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 04 February 2009 - 03:07 PM

Utilajul se compune din 2 parti din care una s-a vandut iar pentru cealalta s-a incheiat un comodat. La finele comodatului partea a doua revine clientului...cum? in baza a ce act? Ar trebui sa se faca tot factura de vanzare, sa se colecteze tva si desigur, incasarea facturii. Daca la cumparare nu s-a dedus tva atunci asta nu mai este o problema. Oricum, mai corecta mi se pare ''darea in custodie'' decat comodat...iar cedarea gratuita suna mai mult a donatie si nu cred ca este corect. La momentul la care se va face acest transfer, in maniera prezentata de tine, consider ca valoarea bunului trebuie inregistrata pe cheltuieli nedeductibile, colectat tva daca este cazul, dar nu consider corecta amortizarea bunului de catre firma mai ales daca utilajul functioneaza doar cu ambele parti integrate/legate.
Madalina



#106 andycassy

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 11 February 2009 - 09:54 PM

As dori un ajutor in legatura cu un sechestru auto.
Autoturismul s-a vandut la licitatie cu o valoare mai mica decat era in patrimoniu.
Intrebarea mea ar fi cum inregistrez descarcarea lui din gestiune.
A fost amortizat cu o val de 5933 ron , val in patrimoniu era de 17800 ron si s-a vandut la 9609 ron. Va multumesc mult.

Aceasta postare a fost editata de andycassy: 11 February 2009 - 09:59 PM




#107 Maria Popica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 12 February 2009 - 09:07 AM

Dati-mi va rog un raspuns in aceasta problema " nebuna."
Buna, in cazul in care am o masina de care vreau sa scap, dar nu vreau sa-i fac factura de vanzare pentru a nu plati TVA, nu
e integral amortizata, sunt portite de iesire din asa ceva?
-as putea s-o dau la schimb?
-cum as inregistra?
-exista legislatie in domeniu? :wink:



#108 Brindusa Rosca

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 14 February 2009 - 05:31 PM

vanzarea: 461=7583 9.609
scoaterea din gestiune : %=213.02 17.800
281.03 5.933
6583 11.867

sunt tare curioasa ce parerea aveti despre suma din 6583 : e deductibila fiscal sau nu?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 19 February 2009 - 10:32 PM




#109 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 16 February 2009 - 11:54 AM

Daca val.de vanzare cu TVA este 9609, inreg.vanzarii este : 461 % 9609
7583 8075
4427 1534
In acest caz chelt.de 3792 este neded.fiscal (11867-8075).
Cnf.art.21 alin.3 litera i amortizarea este deductibila in limita prev.la art.24.
Art.24 :"(15) Pentru mijloacele fixe amortizabile, deducerile de amortizare se determină fără a lua în calcul amortizarea contabilă. Câștigurile sau pierderile rezultate din vânzarea ori din scoaterea din funcțiune a acestor mijloace fixe se calculează pe baza valorii fiscale a acestora, care reprezintă valoarea fiscală de intrare a mijloacelor fixe, diminuată cu amortizarea fiscală. Pentru mijloacele fixe cu valoarea contabilă evidențiată în sold la data de 31 decembrie 2003 amortizarea se calculează în baza valorii rămase neamortizate, pe durata normală de utilizare rămasă, folosindu-se metodele de amortizare aplicate până la această dată."

Dana




#110 cristianamatache

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 292 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 21 February 2009 - 03:48 PM

Am urmatoarea situatie - am achitat un avans pentru un mijloc fix parte componenta a unei linii de productie, am roces verbal de punere in functiune dar nu am factura. Ma pot inregistra cu el inc ontbailitate doar in baza contractului si voi anexa factura cand va sosi pentru al putea amortiza deja?

Daca intr-o linie d eproductie am 4 utilaje, mi se pare normal sa le tratez ca 4 mijloace fixe, este corect asa sau sa le tratez ca un intreg?

Multumesc



#111 crystyna

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 18 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Arges
  • Interests:internet, calatorii

Postat 24 February 2009 - 11:11 AM

Inregistrarea unui mijloc fix in contabilitate se face pe baza facturii.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 24 February 2009 - 01:30 PM
citare mesaj anterior




#112 liavio

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 25 February 2009 - 02:55 PM

Deci,am achizitionat un utilaje pe firma care eu nu stiam ca era dizolvata de anul trecut(nedepunere bilant la reg comertului).Cand am aflat deja cumparasem utilajele.Astept rezultatul recursului la sf lunii martie sa vad daca mai pot salva firma.Daca nu reusesc,imi voi infiinta alta societate,dar cum fac cu utilajele luate pe firma veche,sa le inregistrez pe cea noua?
:frusty:[/font]



#113 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 25 February 2009 - 03:40 PM

Daca firma este dizolvata nu mai ai dreptul sa faci operatiuni in numele ei, ma refer la vanzarea utilajelor de pe firma veche pe cea "viitoare". Asteapta sa vezi cum se termina recursul.

Dana




#114 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 28 February 2009 - 06:26 PM

Am urmatoarea situatie pe care am descoperit-o la prel.unei noi contabilitati, printre alte multe "grozavii":
Achizitie mijloc fix-laptop in dec.2007 din capitala Belgiei pe baza de factura, inregistrarea mijlocului fix in contabilitate : 214=5121 25430 lei, mijloc fix neamortizat cu toate ca nu este in conservare, nedepusa nici o decl.cu privire la TVA.
Problema este ca a disparut factura, adm.soc. este sigur ca vechea contabila a facut-o disparuta mai ales ca a facut tare multe in luna cand a predat actelele firmei unuia dintre asociati (numai ca toate le-am descoperit in timp, respectiv in cele 3 luni si ceva de la preluare), am insistat pt. obtinerea unei copii de la Bruxelles, s-a luat legatura cu furnizorul dar magazinul respectiv a refuzat trimiterea unui duplicat. Deci nu exista doc.justificativ pt.inreg.in contabilitate, nu s-a facut nici PV de receptie pt. mijlocul fix la intrarea in soc ., mijlocul fix exista faptic si se foloseste, factura apare achitata prin banca in ian.2008 cu specificatia in extras a OP emis firmei din Bruxelles. Cum sa procedez in aceasta situatie pt. ca efectiv nu mai am idei ?

Dana




#115 Mares Stefan

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 28 February 2009 - 07:09 PM

Doar 25430 lei? Un singur laptop? Păi este explicabil că a dispărut factura! Și fosta contabilă! Doar patronul administratorul a rămas. Care nici usturoi n-a mâncat nici gura nu-i miroase! Dar factura furnizorului pe baza plății făcute în ianuarie cred că găsești în copie la bancă. Sau nici la bancă nu-i voie să întrebați?
De ajutat chiar mulți dintre "vizionari"ar putea, dar care își șiia răspunderea pentru un sfat pentru a cărei temeinicie nu are certidunea că documentul dispărut, plătit, și acum de amortizat conține un singur și nevinovat laptop?
P.S. dacă laptopul este de față, are marcă, configurație și an de fabricație sau și bietul de el este la second hand?



#116 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 28 February 2009 - 07:51 PM

Scuze : 2543 lei, am batut un zero in plus din greseala. Laptopul este nou, se lucreaza pe el in firma administratorul nu a stiut ce inreg.contabile s-au facut si nici nu a stiut de disparitia facturii, eu am sesizat acest lucru si in plus chiar nu avea nici un interes sa faca disparuta factura iar plata prin banca s-a facut prin Internet.

Dana




#117 Mares Stefan

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 01 March 2009 - 09:24 AM

Dacă totul este O.K. La inventariere a fost identificat laptopul, luat în evidență, și concluzionat că plusul nu este plus de inventar ci omisiune din scriptic , atunci în cadrul dosatului de inventariere poți reconstitui toate documentele primare lipsă la apel pe bază de declarații date-luate pe propria răspundere. Și încă pe 2008 se pot contabiliza și amortizarea cu o treime din valoare. Durata normata este 3 ani. În actele de intrare reconstituite trebuie -este recomandat- să fie menționate toate caracteristicile constructive ale laptopului,cât și softurile achiziționate la cumpărarea inițială, preinstalate, cu sau fără Kituri pe CD. D.p.d.v. fiscal de asemenea se pot realiza toate operațiile omise șifăcute dupăcat rectificative.(Conform regulilor UE nu există pardon pentru furnizorul-vânzător să trimită o nouă factură -copie a originalului, solicitată pentru reconstituirea și formalizarea achiziției și plății- treaba cu plata electronică fără documente justificative mă cam miră dar poate vreo sucursala a unei bănci străine își permite să alimenteze conturile băncii mamă și cu operații mărunte ca să nu fie luat la ochi pentru spălare de bani. dar aceasta nu e treaba noastră)
De asemenea se poate menționa că d.p.d.v. al firmei le ce va folosi acest activ: secretariat, management, gestiune, și nicidecum doar ca jucărie pentru patron când vrea să-și omoare timpul.
Nu uitați orice calculator este martorul cel mai sincer! Poate desconspira pe oricine, oricând, iar dacă-și acoperă cineva urmele, și dovezile acestor acte conștiente, premeditate, se pot constata și dovedi. Deci ...lăsați bugetarilor și parlamentarilor să se fălească cu laptopurile și Notebookurile lor , pentru că pentru dumnealor nu trebuie să fie și de multe ori se dovedesc că nu sunt active.Ci doar jucării de lux pe bani publici.
P..S. Scuzele mele pentru întrebările însinuante, dar auzind, citind de "grozăvii" mă gîndeam că ia te uită, un pește scăpat din undiță!

Referitor la mijloacele fixe care sunt 4 și nu sunt cu factură dar s-a plătit avans pe bază de contract, tratamentul contabil este că.
1. Dacă fiecare mijloc fix poate genera venituri în mod independent, atunci le poți trata individual, dacăîn schimb degeaba ai pe prima sau a treia că fără celelte trei nu le poți folosi, atunci invesziția este doar în curs, nefinalizată.
2. Dar ,dacă da , se pot folosi independent, se recepționează cu valoarea din contract, la furnizori evidențiind printre cei cu de la care aveți facturi de primit. Solicitați factura făcându-le cunoscut recepția și începerea scurgerii termenului pentru garanția de bună execuție.
3. Tratamentul contabil al TVA se poate face DOAR pe bază de factură!

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 06 March 2009 - 11:08 PM




#118 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 01 March 2009 - 09:19 PM

Pt.dl.Mares
Multumesc pt.raspuns ! :frusty:

Dana




#119 annais

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 7 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 10 March 2009 - 06:19 PM

Buna ziua,

As dori sa stiu daca e legala vanzarea de catre un birou notarial a unor mijl. fixe si ob de inventar catre un alt birou notarial (daca e permisa ca si activitate cu caracter intamplator si baza legala ptr asta) .As dori un raspuns cat mai curand posibil! Multumesc anticipat!

Annais



#120 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 15 March 2009 - 07:07 PM

Da pot fi vandute, dar atentie la felul in care se inregistreaza veniturile si cheltuielile ocazionate de vanzare (scoaterea din inventar a mijloacelor fixe la valoarea neamortizata diferenta fata de valoarea la care s-a vandut este venit ce se impoziteaza)






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL