#101
Postat 06 December 2008 - 05:30 PM
#102
Postat 14 January 2009 - 01:41 PM
Am si eu o nelamurire legata de un paratraznet achizitiont de societatea la care lucrez. Mai exact nu stiu cum ar trebui inregistrat, si daca acesta ar trebui amortizat. Valoarea lui a fost de 8000 lei. Si in plus, daca trebuie amortizat la ce grupa trebuie introdus.
Va multumesc anticipat!
#103
Postat 19 January 2009 - 10:57 AM
Am o problema destul de incurcata pentru care cer un sprijin; pentru un client , administratorul a hotarit ca pentru un utilaj , clientul sa il plateasca efectiv doar 50% iar diferenta ramane in evidenta societatii ( practic se compune din doua elemente bine definite) pentru care insa a incheiat contract de comodat pe acesta diferenta cu conditia ca dupa trei ani sa ii revina integral clientului. Acum problema mea este daca eu amortizez acea parte a utilajului care ramine la mine???? Il trec din 371 in 212 si fac proces verbal al administratorului sau AGA, ca il amortizeaza in acesti 3 ani pentru care s-a incheiat comodatul??? Dati-mi va rog un capat de care sa ma agat!!!!!
#104
Postat 27 January 2009 - 02:13 PM
Am avut o firma pe care am vandut-o anul acesta.Firma pe care am avut-o nu mi-a adus nici un venit.Tot ce am cumparat si bagat in firma ca mijloace fixe cum ar fi calculator, imprimanta , mobilier le-am cumparat din banii mei, dar le-am trecut in facturi pe firma, crezand ca la un moment dat voi recupera investitia.Cel care a cumparat firma nu vrea decat firma ca denumire, casa de marcat, stampilele iar calculatorul, imprimanta si mobilerul imi raman mie.Cum se face? Eu tr sa le scot din contabilitatea lui ca sa numai apara pe inventar.Cum se procedeaza?
Multumesc,
#105
Postat 04 February 2009 - 03:07 PM
#106
Postat 11 February 2009 - 09:54 PM
Autoturismul s-a vandut la licitatie cu o valoare mai mica decat era in patrimoniu.
Intrebarea mea ar fi cum inregistrez descarcarea lui din gestiune.
A fost amortizat cu o val de 5933 ron , val in patrimoniu era de 17800 ron si s-a vandut la 9609 ron. Va multumesc mult.
Aceasta postare a fost editata de andycassy: 11 February 2009 - 09:59 PM
#107
Postat 12 February 2009 - 09:07 AM
Buna, in cazul in care am o masina de care vreau sa scap, dar nu vreau sa-i fac factura de vanzare pentru a nu plati TVA, nu
e integral amortizata, sunt portite de iesire din asa ceva?
-as putea s-o dau la schimb?
-cum as inregistra?
-exista legislatie in domeniu? :wink:
#108
Postat 14 February 2009 - 05:31 PM
scoaterea din gestiune : %=213.02 17.800
281.03 5.933
6583 11.867
sunt tare curioasa ce parerea aveti despre suma din 6583 : e deductibila fiscal sau nu?
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 19 February 2009 - 10:32 PM
#109
Postat 16 February 2009 - 11:54 AM
7583 8075
4427 1534
In acest caz chelt.de 3792 este neded.fiscal (11867-8075).
Cnf.art.21 alin.3 litera i amortizarea este deductibila in limita prev.la art.24.
Art.24 :"(15) Pentru mijloacele fixe amortizabile, deducerile de amortizare se determină fără a lua în calcul amortizarea contabilă. Câștigurile sau pierderile rezultate din vânzarea ori din scoaterea din funcțiune a acestor mijloace fixe se calculează pe baza valorii fiscale a acestora, care reprezintă valoarea fiscală de intrare a mijloacelor fixe, diminuată cu amortizarea fiscală. Pentru mijloacele fixe cu valoarea contabilă evidențiată în sold la data de 31 decembrie 2003 amortizarea se calculează în baza valorii rămase neamortizate, pe durata normală de utilizare rămasă, folosindu-se metodele de amortizare aplicate până la această dată."
Dana
#110
Postat 21 February 2009 - 03:48 PM
Daca intr-o linie d eproductie am 4 utilaje, mi se pare normal sa le tratez ca 4 mijloace fixe, este corect asa sau sa le tratez ca un intreg?
Multumesc
#111
Postat 24 February 2009 - 11:11 AM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 24 February 2009 - 01:30 PM
citare mesaj anterior
#112
Postat 25 February 2009 - 02:55 PM
#113
Postat 25 February 2009 - 03:40 PM
Dana
#114
Postat 28 February 2009 - 06:26 PM
Achizitie mijloc fix-laptop in dec.2007 din capitala Belgiei pe baza de factura, inregistrarea mijlocului fix in contabilitate : 214=5121 25430 lei, mijloc fix neamortizat cu toate ca nu este in conservare, nedepusa nici o decl.cu privire la TVA.
Problema este ca a disparut factura, adm.soc. este sigur ca vechea contabila a facut-o disparuta mai ales ca a facut tare multe in luna cand a predat actelele firmei unuia dintre asociati (numai ca toate le-am descoperit in timp, respectiv in cele 3 luni si ceva de la preluare), am insistat pt. obtinerea unei copii de la Bruxelles, s-a luat legatura cu furnizorul dar magazinul respectiv a refuzat trimiterea unui duplicat. Deci nu exista doc.justificativ pt.inreg.in contabilitate, nu s-a facut nici PV de receptie pt. mijlocul fix la intrarea in soc ., mijlocul fix exista faptic si se foloseste, factura apare achitata prin banca in ian.2008 cu specificatia in extras a OP emis firmei din Bruxelles. Cum sa procedez in aceasta situatie pt. ca efectiv nu mai am idei ?
Dana
#115
Postat 28 February 2009 - 07:09 PM
De ajutat chiar mulți dintre "vizionari"ar putea, dar care își șiia răspunderea pentru un sfat pentru a cărei temeinicie nu are certidunea că documentul dispărut, plătit, și acum de amortizat conține un singur și nevinovat laptop?
P.S. dacă laptopul este de față, are marcă, configurație și an de fabricație sau și bietul de el este la second hand?
#116
Postat 28 February 2009 - 07:51 PM
Dana
#117
Postat 01 March 2009 - 09:24 AM
De asemenea se poate menționa că d.p.d.v. al firmei le ce va folosi acest activ: secretariat, management, gestiune, și nicidecum doar ca jucărie pentru patron când vrea să-și omoare timpul.
Nu uitați orice calculator este martorul cel mai sincer! Poate desconspira pe oricine, oricând, iar dacă-și acoperă cineva urmele, și dovezile acestor acte conștiente, premeditate, se pot constata și dovedi. Deci ...lăsați bugetarilor și parlamentarilor să se fălească cu laptopurile și Notebookurile lor , pentru că pentru dumnealor nu trebuie să fie și de multe ori se dovedesc că nu sunt active.Ci doar jucării de lux pe bani publici.
P..S. Scuzele mele pentru întrebările însinuante, dar auzind, citind de "grozăvii" mă gîndeam că ia te uită, un pește scăpat din undiță!
Referitor la mijloacele fixe care sunt 4 și nu sunt cu factură dar s-a plătit avans pe bază de contract, tratamentul contabil este că.
1. Dacă fiecare mijloc fix poate genera venituri în mod independent, atunci le poți trata individual, dacăîn schimb degeaba ai pe prima sau a treia că fără celelte trei nu le poți folosi, atunci invesziția este doar în curs, nefinalizată.
2. Dar ,dacă da , se pot folosi independent, se recepționează cu valoarea din contract, la furnizori evidențiind printre cei cu de la care aveți facturi de primit. Solicitați factura făcându-le cunoscut recepția și începerea scurgerii termenului pentru garanția de bună execuție.
3. Tratamentul contabil al TVA se poate face DOAR pe bază de factură!
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 06 March 2009 - 11:08 PM
#118
Postat 01 March 2009 - 09:19 PM
Multumesc pt.raspuns !
Dana
#119
Postat 10 March 2009 - 06:19 PM
As dori sa stiu daca e legala vanzarea de catre un birou notarial a unor mijl. fixe si ob de inventar catre un alt birou notarial (daca e permisa ca si activitate cu caracter intamplator si baza legala ptr asta) .As dori un raspuns cat mai curand posibil! Multumesc anticipat!
Annais
#120
Postat 15 March 2009 - 07:07 PM
Similar Topics
19 useri citesc topicul
0 membri, 19 vizitatori, 0 utilizatori anonimi






