Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
diverse probleme mijl. fixe - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 9

Salt la continut


diverse probleme mijl. fixe


271 replies to this topic

#161 francesca2009

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 113 Postari:

Postat 02 July 2009 - 10:25 AM

Si totusi:
Monografie contabila privind leasingul operational
01.09.2008
A. La locator - finantator
Achizitionarea bunului de catre finantator
% = 404
21_
4426

Inregistrarea amortizarii lunare
681 = 281_

Facturarea ratei de leasing catre utilizator
411 = %
706 - cu valoarea ratei
4427 - TVA aferent operatiunii

Transferul dreptului de proprietate la terminarea contractului
461 = %
7583 - pentru valoarea reziduala
4427 - TVA aferent

% = 21_ pentru valoarea contabila
281_ amortizarea efectuata
6583 partea neamortizata

B. La locatar - utilizator
Inregistrarea facturii de leasing
% = 401
612
4426

Transferul dreptului de proprietate
% = 404
21_
4426

Concomitent se inregistreaza diferenta pina la nivelul valorii contabile a bunului, reprezentind amortizarea calculata de finantator, facturata utilizatorului
21_ = 281_

Sursa:site@expertizacontabila.ro.

Alte pareri? :sad:

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 04 July 2009 - 09:49 AM




#162 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 02 July 2009 - 12:02 PM

eu nu am inteles: schela ati inchiriat-o sau ati achizitionat-o? In primul caz este chelt chirii si prest. serviciu (montaj). In al doilea caz treb sa ma uit pe legea 15, este mijloc fix daca depaseste si valoarea de 1800 lei. Eu am avut schele dar erau ob inventar (valoare mica)

m-am uitat in catalog si cred ca aici poti sa incadrezi:
2.1.20.4 Masini, utilaje si instalatii pentru lucrari de zidarie, tencuieli, finisaje, izolatii si instalatii DU 4-8 ani
Constructie nu poate fi, au durata minima de 24 ani, prea mare dupa parerea mea.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 02 July 2009 - 03:21 PM




#163 cornel bors

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 29 Postari:

Postat 03 July 2009 - 09:31 AM

Va rog sa ma sfatuiti in rezolvarea urmatoarei probleme

O firma cumpara diverse compaonente (camere video,monitoare,etc)si face sisteme de supraveghere personalizate pe fiecere client Apoi le monteaza (gratuit) si le inchiriaza pe termen de 5 ani cu plata lunara a chiriei Este corect daca inregistrez aceasta activitate ca productie,si apoi trec produsul finit pe mijloace fixe ? Pot sa i calculez amortizare daca e inchiriat ?In acest caz nu deduc cheltuielile materiale (pt mijloc fix) ?
Va multumesc



#164 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 03 July 2009 - 11:26 AM

Banuiesc ca valoarea la care ajunge sistemul depaseste 1800 lei.
Eu as inregistra 3xx,4426=401, 6xx=3xx, 23x=72x, 2xx=23x, (astfel cheltuielile sunt egale cu veniturile si obtii mijlocul fix). Deduci cheltuielile material pentru obtinerea mijlocului fix ( nu treci prin 345, ca e mijloc fix din start)
Il inchiriezi si calculezi amortizare 4111=708,4427, 681=28x.



#165 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 03 July 2009 - 06:27 PM

Deci ceea ce ti-am spus si eu, este vorba de amortizarea calculata de finantator si pe care o factureaza utilizatorului, deci 21 = 281 numai pe baza de factura.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 04 July 2009 - 09:51 AM




#166 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 03 July 2009 - 06:32 PM

Achizitia nu inseamna inchiriere, chiar daca schela este montata. Deci firma de constructii a inchiriat schele nu a chizitionat-o si ca atare o inregistrezi in contabilitate ca si inchiriere, depinde pe ce termen, pentru ca atunci chiria pe care ai platit-o se esaloneaza pe toata perioada. Deci nu este mijloc fix, din cele relatate de tine.



#167 72lia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 05 July 2009 - 06:54 PM

O societate achizitioneaza si instaleaza prin CEZ un post de transformare. Conform regulilor din tara noastra acest post va deveni proprietatea CEZ. Cum se inregistreaza acesta "cedare"?



#168 mariana07

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 256 Postari:

Postat 06 July 2009 - 07:49 AM

Cred ca se face un contract de comodat intre societate si CEZ, prin care CEZ se angajeaza sa faca toate lucrarile de intretinere ale postului de transformare pe durata de viata a acestuia, iar societatea beneficiaza de acest post de transformare in calitate de "consumator" de energie electrica.



#169 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 06 July 2009 - 03:53 PM

Eu cred ca mai bine il recunosti ca si imobilizare necorporala in contul 205 "Concesiuni, brevete, licente, marci comerciale, drepturi si alte active" cu valoarea lui in baza procesului verbal de predare primire incheiat cu unitatea de distributie ca sa il amortizezi, pentru ca altfel el iesind din proprietatea ta nu ai nici o metoda de recunoastere a cheltuielilor cu obtinerea acestuia.



#170 francesca2009

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 113 Postari:

Postat 07 July 2009 - 07:44 AM

Aha, deci daca nu mai primesc nici o factura de la firma de leasing atunci mijlocul fix va ramane in contabilitatea firmei doar cu valoarea reziduala facturata. Ok, merci!



#171 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 07 July 2009 - 09:28 PM

Nu ai pentru ce. Asa este, mijlocul fix se transfera in proprietatea ta la valoarea reziduala.



#172 elenas

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 6 Postari:
  • Location:craiova

Postat 19 July 2009 - 11:23 PM

O societate a efectuat cheltuieli de investitii pentru realizarea unui put pentru apa, lucrare efectuata si platita .Ma intereseaza daca exista posibilitatea esalonarii cheltuielii pe mai multe luni .

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 20 July 2009 - 10:49 PM

elenas



#173 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 20 July 2009 - 08:38 AM

Nu inteleg intentia intrebarii. Nu doar ca poti dar esti obligat sa esalonezi cheltuielile imobilizarilor corporale prin amortizare lunara.
Conform HG 2139 din 2004, codul 1.8.1. "Puțuri săpate sau forate", trebuie amortizate in 24-36 ani, adica cheltuiala se trece treptat și uniform pe cheltuieli in 24-36 de ani (conform deciziei conducerii).

Aceasta postare a fost editata de nopris: 20 July 2009 - 08:39 AM

Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#174 HotChocolate

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 46 Postari:
  • Gender:Female

Postat 04 October 2009 - 09:42 PM

Rog putin ajutor intr-o problema.

O societate platitoare de tva detine un mijloc fix cu durata de amortizare de 2 ani. Din aceasta au mai ramas de amortizat 11 luni. Mijlocul fix nu a fost utilizat deoarece societatea nu a avut activitate. Se doreste vanzarea lui catre o persoana fizica.

Cum se poate proceda in conditiile in care societatea are in obiect doar activitati de prestari de servicii? Poate fi vandut un mijloc fix fara a avea in obiect o activitate specifica? Ar fi indicata si intocmirea unui contract de canzare-cumparare? Este corect daca pretul de vanzare este egal cu valoarea neamortizata? Plata se poate face si prin casa, sau doar prin banca?

Poate ma puteti ajuta si cu o monografie, mai ales a operatiunilor de scoatere din evidenta a mijlocului fix vandut si documentele necesare de intocmit sau orice informatie utila in acest caz.

Multumesc!



#175 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 05 October 2009 - 09:15 PM

Poate fi vandut un mijloc fix fara a avea in obiect o activitate specifica. Este activitate exceptionala, nu activitate zilnica
Nu este necesara, dar poate fi intocmit un contract de vanzare-cumparare. Este necesar daca este mijloc de transport pt a fi dus la Primarie in vederea radierii, impreuna cu factura.
Este corect daca pretul de vanzare este egal cu valoarea neamortizata+1 leu. Plata se poate face si prin casa, indiferent de suma, pentru ca este persoana fizica.

Monografie, mai ales a operatiunilor de scoatere din evidenta a mijlocului fix vandut:
461=7583,4427
6583=212, cu val neamortizata
281=212 val amortizata a mijl. fix.

Documentele necesare de intocmit: factura si/sau contract.

Aceasta postare a fost editata de mihaela_cva: 05 October 2009 - 09:17 PM




#176 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 06 October 2009 - 07:58 PM

Daca societatea nu a avut activitate amortizarea respectiva este nedeductibila fiscal si valoarea amortizarii pentru perioada in care nu a fost utilizat mijlocul fix se reesaloneaza.



#177 HotChocolate

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 46 Postari:
  • Gender:Female

Postat 11 October 2009 - 11:39 PM

Multumesc mult pt. raspunsuri!



#178 ralucaalexandra

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 19 October 2009 - 09:26 AM

Buna ziua!Am si eu nevoie de ajutor...am observat ca un autoturism a fost eronat inregistrat in contabilitate de 2 ori in 2007 ..la ac valoare:( Mentionez ca sc este microintreprindere neplatitoare de TVA..ce pot face?
Multumesc



#179 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 19 October 2009 - 11:11 AM

Dar inventarul? :pullhair:
Nu ai alta posibilitate decat sa stornezi intrarea 213 = 401, si a amortizarii inregistrate in 2007 si 2008 prin 117 = 2813 in rosu si in 2009 6811 = 2823 in rosu.



#180 jesper

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 19 October 2009 - 03:18 PM

Buna ziua tuturor !
Daca poate cineva sa ma ajute : o firma are 3 masini care nu sunt amortizate ; Administratorul doreste ca firma sa ramana fara masini , acestea trecand pe persoana fizica , posesorilor . Toate acestea vor fi sub forma de cadou . Din punct de vedere contabil cum poate scapa firma de acestea fara sa incaseze bani ?
Cu mult respect !






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL