Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
semnatura bilant - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


semnatura bilant


120 replies to this topic

#21 van

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 47 Postari:

Postat 09 December 2008 - 09:10 PM

Chiar daca esti economist in contractul de munca, nu inseamna ca ai drept de semnatura pe bilant. Directorul economic, contabilul sef sau tu ca si economist daca esti imputernicit sa indeplinesti functie de conducere pot semna bilant. Daca nu....un expert contabil :wink:



#22 amma

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 10 December 2008 - 04:15 PM

deci,in final, un economist angajat cu carte de munca,poate semna
bilantul pt firma la care lucreaza? cat trebuie sa fie CA?




#23 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 10 December 2008 - 06:28 PM

Pai, in final, de ce nu incerci sa rasfoiesti un pic legislatia...chiar si in forum exista aceasta informatie.

Chiar si discutia legata de semnaturi, persoane abilitate, etc exista in forum...
Dragi colegi, in special colegii noi, mai dati si cautare pentru a va lamuri unele probleme.
Madalina



#24 alyna.grig

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:

Postat 20 January 2009 - 08:34 AM

Buna ziua.
Mai revin cu o intrebare..
Daca firma nu are angajati (nici activitate), bilantul poate fi semnat de catre administratorul firmei sau trebuie sa mearga la un expert sa il semneze.
Multumesc.



#25 teofilia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 214 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:timisoara

Postat 20 January 2009 - 11:08 AM

Vezi postareaalyna.grig, la Jan 20 2009, 08:34 AM, a spus:

Buna ziua.
Mai revin cu o intrebare..
Daca firma nu are angajati (nici activitate), bilantul poate fi semnat de catre administratorul firmei sau trebuie sa mearga la un expert sa il semneze.
Multumesc.
merge la un expert sau sc de contabiliate autorizata ceccar sa semneze



#26 interesat

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 17 February 2009 - 07:09 PM

Vezi postareaBRIELA, la Dec 6 2008, 01:00 PM, a spus:

Lucrez la o firma de consultanta. Administratorul este italian si ar studii economice, dar in Italia. Intrebarea este daca poate semna bilantul societatii? Daca nu poate, vrea sa stie exact in ce lege scrie. Am citit ca numai directorul economic sau contabilul-sef angajat sau expert contabil sau firma de expertiza. Legea este interpretabila!

Acum se cere de catre Finante lista expertilor contabili activi.Tocmai pentru a se verifica autenticitatea si competenta persoanei care semneaza bilantul. Dak firma are compartiment propriu e totul OK. Dak - si stiu cazuri - persoana care semneaza isi "insuseste" aceasta calitate, la control se depisteaza. Ce mare lucru- o data pe an - sa apelezi la un expert?

reclama@yahoo.com

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 18 February 2009 - 11:26 AM




#27 mirela 0702

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 920 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 18 February 2009 - 09:23 AM

Aceasta nu-i reclama???? :frusty:



#28 Bea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 546 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 19 February 2009 - 09:12 AM

Lista cu expertii si contabilii autorizati o aveau si din vara, cand am depus situatiile financiare periodice, revin cu sublinierea ca:
persoana cu studii superioare economice, numit prin decizie interna, administrator sau asociat, fara a avea vre-o forma de angajare in societate,
POATE SA SEMNEZE situatiile financiare,
pe langa documentele de depus, trebuie prezentata decizia interna, copie dupa actul de identitate si copie dupa diploma.
Bea



#29 Laura_Andreea

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 6 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 19 February 2009 - 10:51 AM

buna ziua!
Lucrez pentru o firma dintr-o alta tzara ca si contabil doar ca desi activez acolo tin contabilitatea sucursalei romanesti a firmei respective. Fiind eu angajata acolo, nu-mi pot semna bilantul fiindca nu am contract de munca in Romania. Am rot rascolit prin Codul Muncii si prin contractual national colectiv de munca si-am ajuns la concluzia ca m-as putea angaja cu 1-2 ore pe zi, pe perioada determinata 1-2 luni in perioada de bilant ca director economic. Daca am inteles eu bine, la salariul de 440 ron stipulat ca minim in contractual national colectiv de munca trebuie sa adaug coeficientul de 2 pt persoane cu studii superioare adica rezulta ca pt 2 ore pe zi ar trebui sa ma angajeze cam cu 300 RON pe luna. Va rog mult sa-mi spuneti daca gresesc sau daca ITM-ul ar accepta asemenea contract!
multumesc anticipat!!



#30 ElenaCta

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 22 February 2009 - 04:46 PM

Pana la urma , o persoana angajata ca dir.ec sau contabil sef(evident cu studii sup) in cadrul departam.fin-contabil al firmei are drept de semnatura la bilant ? Exista o CA la care bilantul trebuie vizat de un expert contabil , chiar daca firma are un dir.ec cu studii superioare ?
Multumesc !



#31 CristianaC

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 53 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:contabilitate

Postat 24 February 2009 - 11:23 PM

Este in regula daca vei face un contract cu timp partial de 2 ore, si cu salariul de 300 ron, doar ca trebuie sa atasezi la contracti si diploma de studii superioare. Astfel nu vei avea nici o problema la ITM. ps. Salariul minim este 600 ron, coeficientul este 2. 600*2=1200, raportat la 2 ore pe zi, este 300 ron.
CristianaC



#32 atticus

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 2 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 28 February 2009 - 05:32 PM

Directorul economic al uneia dintre firmele noastre este italian, cu studii economice. Am inaintat o adresa la fisc prin care am solicitat punctul de vedere, daca acesta poate semna bilantul, etc. Raspunsul fiind afirmativ, incepand cu 2007 asa se procedeaza. E nevoie de decizia de numire, traducerea legalizata de pe actul de studii. CA nu are importanta in acest caz.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 10 May 2009 - 11:12 AM




#33 Mares Stefan

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 28 February 2009 - 06:14 PM

Pentru mine este total dezarmant: Să dorești să ajungi să ai dreptul de a semna un bilanț contabil pe propria ta răspundere profesională și contractuală , dar
a) să nu respecți pe cei care deja au acest drept, și la care -ca și categorie profesională - obligatoriu- agenții economici, clienții voștri trebuie să apeleze, chiar în urma îndrumării voastre, sau
b) să nu-ți dai seama de diferența legală, factuală, profesională care există între competențele tale de a conduce oevidență contabilă dar nu și a avea dreptul să întocmești situațiile anuale financiare, care poate chiar întocmite și semnate de un expert contabil, trebuie ori certificate de altul ori și auditate, după caz, sau
c) să nu știi când, în ce condiții vei fi considerat salariat, cu funcția de director economic, ori contabil șef, cu răspunderile aferente conformLegii contabilității.
Și apriori, îmi cer scuze pentru nedumeririle mele șipentru faptul dacă pe cineva opinia mea supără? Dar ...să pretinzi să poți să semnezi un bilanț fără să ai și competența -inclusiv juridică -legală- deci fără să respecți legea chiar mă uimește!



#34 angelamama70

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 95 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:suceava
  • Interests:fotbalul, inotul

Postat 01 March 2009 - 07:11 PM

In Oradea ca si anul trecut oricine poate semna bilantul. Nu ii intereseaz nici pe cei de la CECCAR nici pe cei de la Finante



#35 teofilia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 214 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:timisoara

Postat 04 March 2009 - 05:50 PM

poti sa faci contractul si pe 1 ora pe zi salariul minim fiind 150 lei/luna. Fa contractul pe perioada nedeterminata pt ca functia de director economic nu presupune o activitate cu caracter sezonier. Daca vrei sa semnezi bilantul si sa nu ai nici un fel de probleme . Nu e cazul sa fii angajata 2 luni daca nu e necesar. Eu am societati mai mici la care ma angajez 5 zile dupa care imi fac decizie de incetare dar am grija sa depun bilantul in perioada in care figurez ca si angajata.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 08 July 2009 - 10:32 AM




#36 Andi24

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 62 Postari:

Postat 12 March 2009 - 12:58 PM

Daca firma este noua si are 3 asociati si un administrator(fara nici un angajat si fara CA deocamdata) dar are cateva ch mici si trebuie sa depuna bilant, cine semneaza bilantul? Nu poate fi administratorul? chiar daca nu are studii superioare.



#37 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 12 March 2009 - 01:28 PM

Daca aveti ceva chelt de infiintare si nu ati facturat nimic in anul 2008 se putea depune Declaratie de inactivitate , semnata numai de Administrator, in locul bilantului.

Daca sunteti 3 asociati si un administrator , nu aveti inca un contabil care sa semneze din punct de vedere legal?

Eu cred ca este cazul sa va luati o firma de contabilitate ,
care uneori se apropie de tarifele percepute de unii contabili care nu pot semna din punct de vedere legal,
Si cred ca merita o firma de contabilitate sa te asiguri.

Aceasta postare a fost editata de doiny: 12 March 2009 - 01:32 PM




#38 Andi24

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 62 Postari:

Postat 12 March 2009 - 02:08 PM

firma e din august 2008 luna in care a avut acele cheltuieli. Inca nu planuieste sa aiba venituri, ca urmare nici cheltuieli...:P de aceea ma intrebam daca totusi poate scapa de cheltuieli la bilantul asta. Multumesc Doiny.



#39 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 12 March 2009 - 03:33 PM

Declaratia de inactivitate trebuia depusa pana in 28.02.2009
Acum nu puteti decat sa depuneti Bilant, adica trebuie.

Puteti lua legatura cu un Expert din apropierea domiciliului dumneavoastra, lista expertilor se gaseste pe situl CECCAR ,
discutati cu cineva si nu cred ca este o problema, daca vreti puteti sa-mi scrieti la xxxx@yahoo.com

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 12 March 2009 - 04:21 PM




#40 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 March 2009 - 04:24 PM

Doiny, este foarte frumos ca ai sfatuit pe Andy sa consulte o lista dar apoi te-ai abatut de la un simplu sfat si ti-ai lasat adresa de email. Stii bine ca pentru asta exista sectiune separata, in site. Ti-am editat adresa de email si te rog sa fii mai atenta.

Multumesc pt. intelegere.
Madalina






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL