Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Locuinta serviciu - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Locuinta serviciu


4 replies to this topic

#1 ury

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 36 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 07 September 2008 - 08:54 AM

buna ziua,

as vrea sa inchiriez de la o pers fizica pe firma un apartament ca locuinta de serviciu pe o anumita suma.

1) ce acte sunt necesare la administratia financiara ( si in special e nevoie de semnaturi de la vecini administrator etc??..sper ca nu :( )

2) cine duce contractele la adm. finaciara..noi firma sau persoana fizica?

3) toate facturile care vor veni de pe aceasta locuinta vor fi ba cu tva ba scutite...TVA de la cele cu tva se deduce de catre firma?

4) banuiesc ca suma cu care se inchiriaza va intra la cheltuieli si in felul acesta scade baza de impozitare la impozitul pe profit...urmand ca pers. fizica sa isi plateasca acel 16 % impozit pe chirie...asa este?

5) pot plati direct din cont electronic in contul la furnizori pentru aceasta locuinta desi contractele vor fi pe acea persoana fizica?

6) in cazul in care vreau sa fac o renovare...cam ce cheltuieli pot deduce din ele pe firma si daca si TVA se deduce de la acestea?

Va multumesc

...cam multe intrebari dar astea is toate nelamuririle mele



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 07 September 2008 - 09:21 PM

ca sa te mai lamuresti singur(a), vezi ca s-a mai discutat despre locuintele de serviciu, da o cautare dupa cuvantul "locuinta" in toate forumurile si-o sa vezi ca-ti vor aparea cateva topicuri.

ca idee imediata, definitia locuintei de serviciu o gasesti in legea 114/1996 ( legea locuintei) si acolo se specifica clar, din aducerile mele aminte, ca firma trebuie sa fie proprietara lor.
vezi si normele de aplicare ale acestei legi, din care iti dau acum :

Normă metodologică din 12/08/1997
Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 203 din 21/08/1997

I. PREVEDERI GENERALE
----------------------------------------------------------------------------------------------
Locuința de serviciu și locuința de intervenție

34. Locuințele de serviciu și cele de intervenție fac parte din patrimoniul agenților economici, instituțiilor publice centrale sau locale și se administrează în interesul acestora prin închiriere salariaților proprii, cu contract accesoriu la contractul individual de muncă.
Condițiile de administrare și de închiriere a acestor locuințe se stabilesc de către conducerile agenților economici deținători, cu respectarea prevederilor legale.

deci, mai intai trebuie sa fie respectate conditiile ca o locuinta sa poata fi de serviciu si abia apoi ne aliniem codului fiscal privind deductibilitatea chiriei, a chelt. de intretinere, etc ...


aaa, sa nu uit, legea locuintei s-a modificat prin 2002, cel mai bine e sa vezi acea forma a ei.




#3 roberts

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 08 December 2009 - 04:55 PM

Buna seara,
o societate infiintata in Romania are un imputernicit in functia de administrator o persoana din Polonia. acest imputernicit a incheiat in numele firmei un apartament ca sa aiba unde sa stea sa poata administra afacerea.
Firma trebuie sa declare acest punct de lucru la ONRC si respectiv la AFP? Poate sa deduca cheltuiala cu chiria lunara si cheltuielile de intretinere pentru acest apartament? In legea locuintei nr. 114/1996 se specifica ca locuinta de serviciu este locuinta utilizata in baza unui contract de munca, ori societatea nu are incheiat nici un contract de munca cu aceasta persoana.
Avand in vedere faptul ca societatea nu are incheiat nici un contract de mandat sau administrare cu acest imputernicit ar putea fi considerata chiria pentru el drept venit de natura salariala?

Va multumesc.



#4 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 08 December 2009 - 06:31 PM

Deci legal , nu are nici un act prin care sa demonstreze ca este imputernicit din partea firmei.
Daca are un contract de mandat , exista codul fiscal:

(3) Urmatoarele cheltuieli au deductibilitate limitata
l) cheltuielile pentru functionarea, întretinerea si repararea locuintelor de serviciu situate în localitatea unde se afla sediul social
sau unde societatea are sedii secundare, deductibile în limita corespunzatoare suprafetelor construite prevazute de Legea locuintei
nr. 114/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care se majoreaza din punct de vedere fiscal cu 10%;@
m) cheltuielile de functionare, întretinere si reparatii aferente unui sediu aflat în locuinta proprietate personala a unei persoane
fizice, folosita si în scop personal, deductibile în limita corespunzatoare suprafetelor puse la dispozitia societatii în baza contractelor
încheiate între parti, în acest scop;



#5 mik37

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:

Postat 09 December 2009 - 11:05 AM

Buna ziua!
...un asociat in firma care este si angajat (nu are prevazut nimic in contractul individual de munca), care nu este de fel din localitatea unde este si functioneaza societatea...cand si-a schimbat cartea de identitate nu mai are adresa de P...(de unde este) ci de B...(unde este firma cu sediu cu tot)....
...acum ce a facut?...un contract de inchiriere la administatia financiara intre societate si o persoana fizica, in care societatea inchiriaza acea locuinta ca si locuinta de serviciu(pentru el caci asociatul celalalt este din orasul in care este si firma)
....poate face acest lucru SI SA FIE SI DEDUCTIBIL in masura in care el acum(dupa adresa din buletin) locuieste deja in acelasi oras in care-si are sediul si functioneaza societatea?????????(l-a luat o matusa in spatiu cand a preschimbat buletinul)
Multumesc!






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL