Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
receptii - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

receptii


64 replies to this topic

#1 Diana_

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 278 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 29 September 2008 - 09:41 PM

Buna,

Am urmatoarea situatie: o societate al carei obiect de activitate e comertul cu haine second hand, patronul firmei cumpara hainele de la persoane fizice din Olanda si apoi le vinde in magazin. Persoanele fizice din Olanda nu elibereaza factura.
Intrebarea mea este urmatoarea: Cum intra marfa in gestiune? Pe baza carui document?

Multumesc mult,
Diana

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 04 November 2009 - 02:16 PM

Traim in Romania .... si asta ne ocupa tot timpul



#2 PasareaPhoenix

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 181 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 30 September 2008 - 11:11 AM

Cum le aduce din Olanda?Adica, la vama ce documente prezinta?

Aceasta postare a fost editata de PasareaPhoenix: 30 September 2008 - 11:11 AM




#3 John2008

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 105 Postari:
  • Gender:Male

Postat 16 October 2008 - 10:21 AM

Ce pot sa fac in cazul in care in luna mai am importat marfa din USA, si acum in octombrie, cand s-a facut un inventar s-a constatat ca in loc de 500 de produse cate erau trecute in invoice, erau decat 450?
Alt caz asemanator este acela ca, de exemplu, pe invoice "produsul a" era trecut cu 233 bucati, iar "produsul b" cu 254 de bucati, dar in realitate erau tocmai invers. Adica "a" 254 bucati si "b" 233 bucati.
Cum as putea sa corectez acum, tinand con ca DVI ul s-a facut la cantitatile din invoice.
Multumesc.

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 04 November 2009 - 02:02 PM




#4 eugen ursache

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 517 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:agricultura, lemne fiare si motoare

Postat 16 October 2008 - 11:14 AM

1. Ai gestionar?
2. A facut NIR la produse?
3. Le-a numarat la receptie?

Daca la 1,2,3 ai raspuns da, ia-i banii pentru diferenta si fa-i plangere penala.
Daca la 1,2,3 ai raspuns nu, patronul (managementul) suporta paguba, pe motiv de incompetenta. Nu poti sa vii in octombrie sa ceri unui furnizor sa recunoasca o gresala de livrare dupa ce mai bine de 6 luni marfa a fost la tine, receptionata. Iti va rade in nas! :biggrin:

DVI-ul se face pe baza de documente, verificarea fizica a marfii vamuite fiind optionala, de cele mai multe ori pe deasupra, eventual cu numararea nr de paleti, (vamesul fiind mai interesat de ce i-ar trebui lui, nu de concordante). Daca se apuca sa faca verificare la sange, e groasa, inseamna ca are suspiciuni de contrabanda sau ilegalitati.

Oricum ar fi procedura e sa se inregistreze in contabilitate diferentele constatate la inventar, pentru corectarea stocului faptic-scriptic, urmand ca diferentele sa fie suportate de cei mentionati anterior.
Motan m-as fi dorit sa fiu / cu gheare si mustete lungi, / cu coada-n sus, cu blana-n dungi, / c-un ochi verzui si-un ochi capriu. // Pisicile de prin vecini / sa le gonesc pe la pricini, / sa-mi fete fiecare-un fiu / c-un ochi verzui si-un ochi capriu (Nichita Stanescu)



#5 varga anca

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 19 November 2008 - 11:08 PM

intr-un magazin de vanzare cu amanuntul (cu casa de marcat)este obligatorie receptia cu adaosul comercial cu tot? sau se poate face la pret de achizitie ?multumesc



#6 ovidiu_adrian79

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 256 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:VASLUI

Postat 20 November 2008 - 09:44 AM

trebuie receptie la pret de achizitie plus adaos comercial.



#7 lilianarodica

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1548 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 29 November 2008 - 01:08 AM

receptie=marfa la pret de achizitie+adaos comercial+tva neexigibil Nota contabila ;

371=
401
378
4428

Aceasta postare a fost editata de lilianarodica: 29 November 2008 - 01:09 AM




#8 agamaria

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 26 February 2009 - 02:04 PM

si eu am o situatie asemanatoare, dar eu am acte pe marfa dar fara voalare adica, am primit de la o firma din Germania anvelope second hand, pe baza unei comenzi, firma respectiva a primit de la statul german bani pentru ca a dat marfa unei alte firme. Eu nu stiu cum sa fac receptia si cum sa fac inregistarile in contabilitate. Am aviz de insotire a marfi, am actele de la vama. Astept raspuns. Multumesc mult



#9 scorpiutza_leny

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 100 Postari:

Postat 20 March 2009 - 11:41 AM

:sad: In urma unui punctaj cu un furnizor am constatat ca in februarie 2007 am un aviz de la el caruia i s-a intocmit nir, insa el nu este inregistrat cu aviz, ca iesire. Ce pot face? Este corect? Sau trebuie sa-i cer in sprijin o factura? Dar din febr 2007 .... Ajutati-ma va rog!



#10 tucu_ro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:

Postat 26 March 2009 - 09:30 AM

Vezi postareascorpiutza_leny, la Mar 20 2009, 12:41 PM, a spus:

:sad: In urma unui punctaj cu un furnizor am constatat ca in februarie 2007 am un aviz de la el caruia i s-a intocmit nir, insa el nu este inregistrat cu aviz, ca iesire. Ce pot face? Este corect? Sau trebuie sa-i cer in sprijin o factura? Dar din febr 2007 .... Ajutati-ma va rog!

Normal , trebuia sa inregistrezi NIR-ul pe 408-Furnizori-facturi nesosite, sa tii cont de asta si sa soliciti apoi factura.Nu inteleg de ce intr-un an de zile nu ai observat?? :smile: Daca mai esti si platitore de TVA, aveai 4428.Eu zic ca trebuie sa soliciti factura.



#11 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 March 2009 - 08:53 PM

Solicitati factura si o inregistrati ca sa inchideti 408, desi e ciudat cum la inventarierea furnizorilor la decembrie 2007 nu sa descoperit .

Aceasta postare a fost editata de Florin_76: 26 March 2009 - 08:54 PM




#12 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 26 March 2009 - 09:10 PM

Citeaza

scorpiutza_leny: el nu este inregistrat cu aviz, ca iesire

Ciudat este si faptul ca furnizorul nu si-a scazut din gestiune stocurile, daca ar fi facut-o nu se mai observa dif.la punctaj si lipsa facturii, de aceea cred eu ca nu s-a observat nici la punctajul din 2007. Furnizorul era obligat sa emita fact. pana in 15 a lunii urm., parca acesta era termenul si in 2007, oricum, eu cred ca nu a emis factura, sau a emis-o si nu a
inregistrat-o ?!
In rest, de acord cu colegii mei, care te-au sfatuit bine !

Dana




#13 shmeqera

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 27 April 2009 - 01:00 PM

Am un magazin de papetarie si birotica.Am mai facut nir-uri dar nu pe astfel de marfa si vreau sa stiu cum se trece marfa facuta retur pe nir?Se trece cu minus sau cum?Multumesc mult!

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 29 April 2009 - 09:01 PM




#14 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 27 April 2009 - 01:43 PM

E bine NIR cu minus deoarece nu e o vanzare ci anularea unei intrari, cu aceleasi valori ca pe NIR-ul de intrare dar cu pretul pozitiv, iar cantitatea si valorile negative. Dar trebuie sa ai o baza pentru aceasta anulare. Aceasta baza trebuie sa fie factura cu minus trimisa de furnizor, care trebuie sa aibe aceleasi preturi ca pe factura de la venirea marfurilor.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#15 shmeqera

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 27 April 2009 - 02:00 PM

Am factura si pe factura sunt trecute cu minus dar nu stiam cum sa le trec in NIR.Marfa nu a fost vanduta si ne-au facut retur pe ea.Multumesc mult pentru raspuns

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 29 April 2009 - 09:01 PM




#16 oanapopa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:
  • Gender:Female

Postat 09 June 2009 - 11:59 AM

va rog sa ma ajutati
la receptie de marfa pe baza de aviz in ce cont inregistrez marfa din aviz? in 408?
Si apoi cand primesc factura cum o mai inregistrez?



#17 a.d.n.

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 537 Postari:
  • Gender:Female

Postat 09 June 2009 - 12:32 PM

1.marfa pe baza de aviz:

% = 408
371
4428(tva aferent)

2.factura la aviz:

408=401
si
4426=4428



#18 cam

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 30 Postari:

Postat 09 June 2009 - 12:37 PM

si daca pe aviz nu este trecut nici un pret, doar cantitatea?



#19 oanapopa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:
  • Gender:Female

Postat 09 June 2009 - 12:47 PM

pe aviz sunt trecute cantitatile si preturile si am facut NIR.
Nu eram sigura cu inregistrarea facturii.
Multumesc mult pentru ajutor



#20 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 09 June 2009 - 12:48 PM

faci nir cu cantitatea de produse receptionate si astepti factura pentru inregistrare in contabilitate. Contacteaza furnizorul.
Nu este corect cum au intocmit avizul furnizorii, deci nu poti ca tu sa faci corect inreg.in ctb.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL