Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
receptii - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


- - - - -

receptii


64 replies to this topic

#21 oanapopa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:
  • Gender:Female

Postat 09 June 2009 - 12:53 PM

este vorba despre o librarie. Marfa intra pe baza de aviz si ulterior se factureaza dar doar ce s-a vandut si nu toata marfa de pe aviz.
Daca nu o inregistrez pe baza de aviz, acea marfa apare in depozit si nu apare in conta



#22 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 09 June 2009 - 12:55 PM

daca te uitai mai bine, vedeai ca ti-a raspuns deja (anticipat) a.d.n.
Singura adaugire este adaosul comercial, pentru unitatile cu amanuntul




#23 oanapopa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:
  • Gender:Female

Postat 09 June 2009 - 01:22 PM

m-am uitat bine, de aceea i-am si multumit.
Ultimile lamuriri erau pentru tine la raspunsul care mi l-ai dat cu asteptarea facturii.
Iti multumesc



#24 hercule

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 02 July 2009 - 08:25 AM

problem 1:
- daca o firma are punct de lucru, fac receptiile direct pe punct de lucru, sau intai pe sediu si apoi fac transfer?
- daca da, se aplica la orice [marfa, consumabil, samd ...?] si cel ce factureaza trebuie sa scrie pe fact doar datele sediului [si nu a punctului de lucru?]
problema 2:
- daca vand produse la pret diferit fata de cel de vanzare cu amanuntul, pot face asta doar la pers jur, si in regim de marfa in depozit?



#25 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 02 July 2009 - 08:47 AM

1. Receptia se face de gestionar la locul unde are gestiunea, unde intra marfa. In cazul de fata, direct pe punct de lucru. Nu cred ca marfa vine la sediu si apoi se transfera la punctul de lucru, fizic.
Pe factura se trec datele firmei si ale punctului de lucru (pentru transport, atunci cand nu exista aviz).
2. Nu numai. Daca aveti gestiunea cu amanuntul, atunci va trebuie sa organizati en-gross, si ocazional puteti vinde la pers. fizice (dar numai ocazional)



#26 hercule

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 02 July 2009 - 10:48 AM

1. marfa se duce direct la punct, rar se vinde ceva de pe sediu, insa sunt contabili care sustin ca receptia o faci pe sediu si faci transfer. pe fact trec adresa de sediu [daca marfa ramane aici] si cea de sediu+pct lucru daca marfa ajunge la punct?
2. marfa se vinde prin magazin in prop de 99% [si fac rec cu adaos pe marfa in magazin]. in anumite ocazii se vinde mai scump catre anumite soc com [si acolo fac rec pe marfa in dep]. voiam sa stiu daca e ok .... sa nu fie probl ca la un articol vand cu preturi diferite.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 02 July 2009 - 03:22 PM




#27 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 02 July 2009 - 12:30 PM

1. eu nu cred ca este corect sa faci receptia pe sediu si apoi transfer pe magazin. Am asa ceva in contabilitate dar nici nu mi-am pus problema de a face receptia pe sediu (am contracte incheiate cu furnizorii unde se specifica printre altele ca marfa se duce la magazin-punctul de lucru). Sunt curioasa daca au si altii de aici alta parere.
Pe factura se poate scrie la cumparator, dupa datele de identificare, si punctul de lucru, adresa...
2. Nu ai probleme daca ai si en-gross si en-detail, cu spatii separate si tot ce mai presupune.

NOTĂ DE RECEPŢIE SI CONSTATARE DE DIFERENŢE (Cod 14-3-1A)
1. a) Serveste ca:
- document pentru recepţia bunurilor aprovizionate;
- document justificativ pentru încărcare în gestiune;
- document justificativ de înregistrare în contabilitate.
b) Se foloseste ca document de recepţie obligatoriu numai în cazul:
- bunurilor materiale cuprinse într-o factură sau aviz de însoţire a mărfii, care fac parte din gestiuni diferite;
- bunurilor materiale primite spre prelucrare, în custodie sau în păstrare;
- bunurilor materiale procurate de la persoane fizice;
- bunurilor materiale care sosesc neînsoţite de documente de livrare;
- bunurilor materiale care prezintă diferenţe la recepţie;
- mărfurilor intrate în gestiunile la care evidenţa se ţine la preţ de vânzare.
c) În alte cazuri decât cele menţionate la lit. b), recepţia si încărcarea în gestiune, după caz, si înregistrarea în contabilitate se fac pe baza documentului de livrare care însoţeste transportul (factura, avizul de însoţire a mărfii etc.).
2. Se întocmeste în două exemplare, la locul de depozitare sau în unitatea cu amănuntul, după caz, pe măsura efectuării recepţiei. În situaţia în care la recepţie se constată diferenţe, Nota de recepţie si constatare de diferenţe se întocmeste în trei exemplare de către comisia de recepţie legal constituită. În cazul în care bunurile materiale sosesc în transe, se întocmeste câte un formular pentru fiecare transă, care se anexează apoi la factură sau la avizul de însoţire a mărfii.
Datele de pe verso formularului se completează numai atunci când se constată diferenţe la recepţie.
3. Circulă:
- la gestiune, pentru încărcarea în gestiune a bunurilor materiale recepţionate (toate exemplarele);
- la compartimentul financiar-contabil, pentru întocmirea formelor privind reglementarea diferenţelor constatate (toate exemplarele), precum si pentru înregistrarea în contabilitatea sintetică si analitică, atasată la documentele de livrare (factura sau avizul de însoţire a mărfii);
- la unitatea furnizoare (exemplarul 2) si la unitatea de transport (exemplarul 3), pentru comunicarea lipsurilor stabilite.
4. Se arhivează la compartimentul financiar-contabil.
5. Conţinutul minimal obligatoriu de informaţii al formularului este următorul:
- denumirea unităţii;
- denumirea, numărul si data (ziua, luna, anul) întocmirii formularului;
- numărul facturii/avizului de însoţire al mărfii etc., după caz;
- numărul curent; denumirea bunurilor recepţionate; U/M; cantitatea conform documentelor însoţitoare;
cantitatea recepţionată, preţul unitar de achiziţie si valoarea, după caz;
- numele, prenumele si semnătura membrilor comisiei de recepţie, în condiţiile în care se face recepţia mărfii primite direct de la furnizor sau data primirii în gestiune si semnătura gestionarului în situaţia în care apar diferenţe;
- preţul de vânzare si valoarea la preţ de vânzare, după caz, pentru unităţile cu amănuntul.
În condiţiile în care nu se înscriu datele valorice în Nota de recepţie si constatare de diferenţe, este obligatoriu ca aceste date să se regăsească într-un alt document justificativ care stă la baza înregistrării în contabilitate a valorii bunurilor.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 04 July 2009 - 09:44 AM




#28 hercule

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 03 July 2009 - 03:21 PM

treaba cu receptia pe sediu si apoi transfer o stiu de la alt contabil ... de aia si intreb. cand aflu si suportul legal ... completez.
mai stresata eram de vanzarea la alt pret decat cel afisat in magazin .... si le-am zis sa faca asta doar catre pers juridice ... [ca au in statut si vanzare en-gross], si sa faca fact+chit [sau incasare banca].



#29 GeorgianCraciun

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 27 July 2009 - 03:53 PM

Salut

[scuze, am vrut sa zic BON de ACHIZITIE]

Am o firma platitoare de TVA.
Cum inregistrez elementele din NIR pentru un produs achizitionat cu, sa zicem 2 lei pe un BON de ACHIZITIE ?
Adica adaus comercial, tva adaus si adausul procentual.

Eventual daca aveti un formular de bon de achizitie in format electronic...

Cu stima,

Aceasta postare a fost editata de conta_ro: 28 July 2009 - 10:57 AM




#30 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 27 July 2009 - 10:02 PM

Ce inseamna pt dvs. bonul de achizitie?
Pentru bonul de casa de marcat fiscala nu se deduce tva, in rest NIR-ul e la fel, cu adaos si TVA vanzare
Idem pentru borderoul de achizitie



#31 GeorgianCraciun

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 27 July 2009 - 10:57 PM

Despre Borderoul de Achizitii este vorba. Nu stiu care este completarea corecta a NIR-ului in ceea ce priveste inregistrarea pentru adaus comercial, tva la adaus si eventual cota de adaus (cum se calculeaza acestea). Cazul se refera la achizitii pentru vanzare.

Multumesc

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 29 July 2009 - 12:27 AM




#32 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 28 July 2009 - 08:23 PM

exemplu practic: grau 5 tone 1leu/kg= 5000lei la cumparare, vanzare cu 10.000lei (2lei/kg) inclusiv TVA
achizitie 5000
adaos 3403,36
Valoare fara tva 8403.36
Tva neexigibil 1596,64 (este egal cu TVA colectat)

Aceasta postare a fost editata de mihaela_cva: 28 July 2009 - 08:24 PM




#33 GeorgianCraciun

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 28 July 2009 - 10:07 PM

Si la "TVA adaos" ce scriu ?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 29 July 2009 - 12:28 AM




#34 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 29 July 2009 - 04:56 PM

de ce sa scrii tva adaos? tu ai un caz particular, cumperi fara tva si vinzi cu tva, nu platesti tva la cumparare, nu deduci tva.



#35 GeorgianCraciun

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 29 July 2009 - 11:21 PM

Vezi postareamihaela_cva, la Jul 29 2009, 05:56 PM, a spus:

de ce sa scrii tva adaos? tu ai un caz particular, cumperi fara tva si vinzi cu tva, nu platesti tva la cumparare, nu deduci tva.
Pentru completarea NIR-ului conform rubricilor. Trebuie sa scriu ceva si la "tva adaos comercial".



#36 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 30 July 2009 - 11:56 AM

atunci scrie cat este, dar nu tine cont de el cand inregistrezi vanzarea



#37 GeorgianCraciun

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 30 July 2009 - 02:17 PM

Credeam ca exista o corelatie intre tva adaos si celelalte...

Multumesc



#38 cataaur

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 17 August 2009 - 07:52 PM

Cum se face receptia la primirea de carburant (benzina; motorina) tinand cont ca pe factura este in kg ; tempratura este de peste 30 grade; iar rezevoarele sunt in pamant.



#39 Margo74

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 3 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 25 August 2009 - 07:29 PM

Buna seara,

va prezint urmatoarea situatie :

Achizitie marfa din UE in baza comenzii mele lansate catre furnizor.
Acesta imi trimite produsele solicitate,facturate pe e-mail.Platesc.
Vine marfa in colet gasesc factura initiala si cand fac NIR constat ca lipsesc trei articole.Pentru ele primesc ulterior factura pe minus intrucat nu le voi primi de la furnizor niciodata.

Monografia contabila?

Multumesc,



#40 Alina_C

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 152 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 25 August 2009 - 08:42 PM

eu asa as face:

1) 409=5124 plata avans
2) % = 401 total factura
371 marfurile receptionate
409 marfurile neprimite
4426 = 4427
3) 401=409 valoare totala factura 1
4) 409=401 factura de storno
5) 409=401 cu plus val facturii storno pe note contabile

mai departe inchizi 409 cu banca daca iti restituie banii sau cu o factura ulterioara daca mai achizitionati in continuare

poate mai sunt si alte pareri...
Cu respect,
Alinutza






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL