Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Despre subiectele date la examen CECCAR 2008 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 5

Salt la continut


Despre subiectele date la examen CECCAR 2008


189 replies to this topic

#81 alexa1

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:
  • Gender:Female

Postat 22 October 2008 - 12:30 PM

Vezi postareaEugenia24, la Oct 22 2008, 12:20 PM, a spus:

Rezolvare pb 512. Eu asa am rezolvat si sunt destul de sigura. (am verificat si cu probleme asemanatoare din cartea lui Feleaga: Grupuri de intrep)
La nivelul filialei la 31.12.N se inreg : 6811=2814 100.000/10=10.000
La nivel de grup amortizarea trebuie sa fie in suma de (100.000-5.000)/5 = 19.000
Asadar in vederea consolidarii trebuie ca valoarea amortizarii sa fie adusa de la 10.000 (cat este la nivelul filialei) la 19.000b (cat tb sa fie potrivit politicilor grupului). Tb inreg un plus de amortiz de 9.000 [...]Eu asa am facut si sunt destul de sigura, pt ca m-am uitat si in carti si are si logica, am rezolvat-o eu, nu m-am uitat pe alte rezolvari. La conta din pacate nu am avut timp sa ma uit pe fisiere postate si sa semnalez nelamuririle mele pt ca mi-am pierdut tot timpul cu fiscalitatea...

Multumesc frumos! :thumbup:
Oricum este exagerat de mult, daca la o singura problema trebuie sa scrii asa de mult, cand sa le mai faci pe toate celelate...
Noi la cursuri am facut cu cineva de la ASE si nu a rezolvat asa, iar rezolvarile de pe net facute de altcineva, tot de la ASE, sunt si ele diferite.
Vom vedea...
Succes in continuare

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 23 October 2008 - 03:10 PM




#82 sory.anghel

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 78 Postari:
  • Gender:Female

Postat 22 October 2008 - 01:26 PM

Cine a avut problema 398?
care este pana la urma rezultatul?
cred ca am zbarcit o rau si asta pt ca nu am trecut deloc prin astea de gestiune.
va rog dati mi un rezultat la aceasta prb.
eu zic ca am procedat bine dar ................................




#83 marra_2000

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 508 Postari:

Postat 22 October 2008 - 03:35 PM

Vezi postareaNemesis, la Oct 21 2008, 08:44 PM, a spus:

[ nu-mi aduc aminte cat la % aveau problemele si daca stie cineva cum calculeaza ei ptr.nota finala.
fiecare problema este notata de la 1-10
ponderea pt fiecare a fost:
fiscalitate si drept:
1-1.6%
2-1.6%
3-1.6%
4-1.6%
5-1.6%
6-2%
contabilitate, din cate imi amintesc ( nu sunt prea sigura): cele de la inceput au avut 1.2%, au fost pe urma cu 1.6% si ultima (asa minte) era cu 2%



#84 Eugenia24

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 24 Postari:

Postat 22 October 2008 - 03:59 PM

Vezi postareasory.anghel, la Oct 22 2008, 02:26 PM, a spus:

Cine a avut problema 398?
care este pana la urma rezultatul?
cred ca am zbarcit o rau si asta pt ca nu am trecut deloc prin astea de gestiune.
va rog dati mi un rezultat la aceasta prb.
eu zic ca am procedat bine dar ................................



Rezolvare

CPP dupa functii

Cifra de afaceri.......60.000 u.m.
-Costul vanzarilor (costul de productie al produselor vandute)..........30.000*
=Marja vanzarilor.....................30.000
-Chelt distributie.......................4.500
-Chelt generale de adm.............5.500
=Rezultat..............................20.000


Calculul costului vanzarilor

Cost vanz = costul de productie al produselor vandute = iesiri 345 = RC

Variatia stocurilor = SF 345-SI 345 = 10.000
SI3451+Intrari345 - Iesiri345 = SF345

Intrari 345 = RD 345 = costul de productie din perioada

Cost de productie = ch cu mat prima .....20.0000
+ ch cu sal din activ de productie ....(15.000-2.000)/13*9 = 9.000
+amortiz aferenta productiei ........70%*10.000 = 7.000
+ ch cu combustibil si energia pt productie .....4.000
=Cost Q = 40.000 = Intrari 345 (345=711 40.000). Dar pe noi ne intereseaz in CPP dupa functii costul vanzarilor adica RC 345

Deci RC 345 = SI-SF+RD345
=-10.000+40.000 = 30.000

Chelt distrib

chelt salariale (15.000-12.000)/13*2=2.000
+amortizare af distrib .....20%*10.000= 2.000
+chelt cu comb si energia 500
=4.500

Chelt adm

chelt salariu manager ...2.000
+chelt salarii af adm .....(15.000-2.000)/13*2 = 2.000
+amortizare af adm ...10%*10.000=1.000
+chelt comb si energie........500
=5.500

Verificare. CPP dupa natura

Ca......60.000
Variatia stocurilor....10.000
=Total vt ......70.000
-Cheltuieli mat prime .....20.000
-Chelt sal..............15.000
-Chelt cu amortiz......10.000
-Chelt comb si ener.....5.000
=Rezultat.........20.0000





Vezi postareaalexa1, la Oct 22 2008, 01:30 PM, a spus:

Noi la cursuri am facut cu cineva de la ASE si nu a rezolvat asa, iar rezolvarile de pe net facute de altcineva, tot de la ASE, sunt si ele diferite.
Vom vedea...
Succes in continuare


Poti te rog sa postezi rezolvarea care vi s-a facut la cursuri? Mersi.



#85 teofilia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 214 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:timisoara

Postat 22 October 2008 - 04:35 PM

A avut cineva problema 95 de la fiscalitate? Daca da, ce ati raspuns? Se recupereaza sau nu pierdere daca ai fost microintreprindere platit de imp pe ve si ai trecut la imp pe profit?



#86 marra_2000

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 508 Postari:

Postat 22 October 2008 - 04:56 PM

si eu am avut intrebarea 95, la care am raspuns:
pierderea inregistrata in perioada cat intrepr a fost micro nu poate fi recuperata
iata si baza legala:

Impozit pe profit
ART. 26
Pierderi fiscale

(1) Pierderea anuală, stabilită prin declarația de impozit pe profit, se recuperează din profiturile impozabile obținute în următorii 5 ani consecutivi. Recuperarea pierderilor se va efectua în ordinea înregistrării acestora, la fiecare termen de plată a impozitului pe profit, potrivit prevederilor legale în vigoare din anul înregistrării acestora.

(2) Pierderea fiscală înregistrată de contribuabilii care își încetează existența prin divizare sau fuziune nu se recuperează de către contribuabilii nou-înființați sau de către cei care preiau patrimoniul societății absorbite, după caz.

(3) În cazul persoanelor juridice străine, prevederile alin. (1) se aplică luându-se în considerare numai veniturile și cheltuielile atribuibile sediului permanent în România.

(4) Contribuabilii care au fost plătitori de impozit pe venit și care anterior au realizat pierdere fiscală intră sub incidența prevederilor alin. (1) de la data la care au revenit la sistemul de impozitare reglementat de prezentul titlu. Această pierdere se recuperează pe perioada cuprinsă între data înregistrării pierderii fiscale și limita celor 5 ani.

Aceasta postare a fost editata de marra_2000: 22 October 2008 - 04:58 PM




#87 sory.anghel

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 78 Postari:
  • Gender:Female

Postat 22 October 2008 - 05:20 PM

Vezi postareaEugenia24, la Oct 22 2008, 05:59 PM, a spus:

Vezi postareasory.anghel, la Oct 22 2008, 02:26 PM, a spus:

Cine a avut problema 398?
care este pana la urma rezultatul?
cred ca am zbarcit o rau si asta pt ca nu am trecut deloc prin astea de gestiune.
va rog dati mi un rezultat la aceasta prb.
eu zic ca am procedat bine dar ................................
Rezolvare
CPP dupa functii
Cifra de afaceri.......60.000 u.m.
-Costul vanzarilor (costul de productie al produselor vandute)..........30.000*
=Marja vanzarilor.....................30.000
-Chelt distributie.......................4.500
-Chelt generale de adm.............5.500
=Rezultat..............................20.000 [...]

Vezi postareaalexa1, la Oct 22 2008, 01:30 PM, a spus:

Noi la cursuri am facut cu cineva de la ASE si nu a rezolvat asa, iar rezolvarile de pe net facute de altcineva, tot de la ASE, sunt si ele diferite. Vom vedea...Succes in continuare
Poti te rog sa postezi rezolvarea care vi s-a facut la cursuri? Mersi.
MA NU STIU CE SA MAI SPUN:
LA UNII IESE REZULTATUL 20000 LA ALTII 22000.
ACUM SINCERA SA FIU CRED CA MAI DEGRABA E 22.000 DECAT 20.000
PAREREA MEA SI A MULTORA
ASTEPTAM ALTE PARERI.
CHIAR MA FACE CURIAOASA

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 23 October 2008 - 03:14 PM




#88 alexa1

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:
  • Gender:Female

Postat 22 October 2008 - 08:34 PM

Problema 512.
N
213=404 100.000
6811=281 10.000
117.5=281 9.000
6912=4412 1.440
N+1
6912=4412 1.440
N=2
461=7583 150.000
% = 213 100.000
281 20.000
6583 80.000
4412=7912 2.880
Asa am facut la curs, bineanteles ca mai era si multa vorbarie, dar inregistrarile erau acestea!



#89 adoria65

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 22 October 2008 - 09:25 PM

Vezi postareaEugenia24, la Oct 22 2008, 11:58 AM, a spus:

Referitor la problema 404, cea cu umbrele de soare.
Eu nu am avut-o la examen dar asta este rezolvarea (Sunt sigura. E rezolvata de mine, dar am facut multe asemanatoare in facultate)[...]

problemele acestea sunt rezolvate in cartea lui OVIDIU CONSTANTIN BUNGET ,de la 398-413 sunt pe ContabilExpertClub pe grupul yahoo, scanate din carte

are cineva cartea ? de unde as putea s- o cumpar?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 23 October 2008 - 03:15 PM




#90 Bica Rodica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 115 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 22 October 2008 - 09:52 PM

Eu am cumparat cartea d-lui Bunget de la Ceccar Timisoara, costa 20 de lei, dar nu stiu daca se mai gaseste, si nu stiu daca se gaseste si in alte localitati decat Timisoara.



#91 hamlly

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 22 October 2008 - 10:43 PM

pierderea inregistrata in perioada cat intrepr a fost micro poate fi recuperata asa cum si impozitul pe venit platit se scade din impozitul pe profit calculat dupa trecerea de la micro.



#92 loredana19

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 116 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 23 October 2008 - 03:46 AM

Vezi postareateofilia, la Oct 22 2008, 05:35 PM, a spus:

A avut cineva problema 95 de la fiscalitate? Daca da, ce ati raspuns? Se recupereaza sau nu pierdere daca ai fost microintreprindere platit de imp pe ve si ai trecut la imp pe profit?


Pierderea inregistrata de microintreprindere nu se recupereaza!

daca ai fost platitoare de impozit pe profit, ai inregistrat pierdere, dupa care ai devenit micro, si in final ai revenit la sistemul de impozitare pe profit, poti sa recuperezi pierderea inregistrata ca platitoare de impozit pe profit, inregistrata inainte de a deveni micro!




Vezi postareahamlly, la Oct 22 2008, 11:43 PM, a spus:

pierderea inregistrata in perioada cat intrepr a fost micro poate fi recuperata asa cum si impozitul pe venit platit se scade din impozitul pe profit calculat dupa trecerea de la micro.

Vorbesti de doua lucruri diferite: pierdere si impozit! Legea iti pemite sa deduci impozitul pe venit platit din impozitul pe profit, daca in timpul anului nu mai respecti conditiile referitoare la venituri si esti obligat, incepand cu trimestru in care nu mai indeplinesti conditiile sa treci la impozit pe profit.Avand in vedere ca impozitul pe profit se calculeaza luand in considerare ch si veniturile cumulate de la inceputul anului, este logic sa scazi ce ai platit ca impozit pe venit!

Nu exista notiunea de pierdere fiscala la micro!
loredana



#93 Eugenia24

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 24 Postari:

Postat 23 October 2008 - 08:29 AM

Vezi postareasory.anghel, la Oct 22 2008, 06:20 PM, a spus:

MA NU STIU CE SA MAI SPUN:
LA UNII IESE REZULTATUL 20000 LA ALTII 22000.
ACUM SINCERA SA FIU CRED CA MAI DEGRABA E 22.000 DECAT 20.000
PAREREA MEA SI A MULTORA
ASTEPTAM ALTE PARERI.
CHIAR MA FACE CURIAOASA

Pb 398

Nu inteleg de ce crezi ca rezultatul e 22.000!!!!! Adica daca faci prin CPP dupa ntura, metoda clasica Total vt- total chelt rezulta clar ca da 20.000 (60.000+10.000-20.000-15.000-10.000-5.000), iar eu ti-am demonstrat cum sa dea acelasi rezultat si prin CPP dupa functii, pe care de fapt il cerea problema. Cum adica crezi ca e 22.000, pe ce te bazezi? Alte pareri!!!!!!!???? Citeste cu atentie explicatia mea, si intreba-ma unde ai nelamuriri, cu toate ca eu cred ca totul este foarte logic.

Aceasta postare a fost editata de Eugenia24: 23 October 2008 - 08:30 AM




#94 cricutz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 30 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 23 October 2008 - 09:05 AM

la problema cu umbrele, am o nelamurire
spune ca comision vanzator este 5 lei, adica diferenta intre pret vanzare si cost este de 5 lei, ceea ce inseamna pret vanzare 60- comision 5= cost total pe produs 55 lei, cum am determinat costul de 45, inseamna ca diferenta de 10 lei este cheltuiala de desfacere
ce parere aveti?



#95 Eugenia24

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 24 Postari:

Postat 23 October 2008 - 09:09 AM

Vezi postareaalexa1, la Oct 22 2008, 09:34 PM, a spus:

Problema 512.
N
213=404 100.000
6811=281 10.000
117.5=281 9.000
6912=4412 1.440
N+1
6912=4412 1.440
N=2
461=7583 150.000
% = 213 100.000
281 20.000
6583 80.000
4412=7912 2.880
Asa am facut la curs, bineanteles ca mai era si multa vorbarie, dar inregistrarile erau acestea!

Mersi!

Dar am de facut niste comentarii pe baza acestei rezolvari.

1. Intradevar tebuie la sf an N facuta retratarea de marire a amortizarii cu 9.000. Eu am facut 6811=281. Vad ca voua la curs vi s-a facut 117.5 = 281. Din cate stiu eu 117 se foloseste cand vrei sa afectezi rezultatul din anii precedenti, ceea ce aici nu e cazul pt ca marim amortizarea din anul N adica anul curent. M-am uitat la functionarea conturilor si am vazut ca 117 se poate folosi si pentru rezultat provenit din corectarea erorilor contabile in corespondenta cu 281 si altele. Eu una nu vad faptul ca filiala foloseste o politica de amortizare si soc mama alta politica, sa fie o eroare contabila, retratarea pentru omogenizare nu o vad ca pe o corectare a erorilor contabile, ci pur si simplu o omogenizare a politicilor contabile la nivel de grup, pentru a se realiza bilantul contabil consolidat. Eu in toate cartile de consolidare, am cazut ca prin retratare se afecta cheltuielile curente (la metoda pe fluxuri). Acum nu stiu daca este permisa si metoda asta cu 117 dar sigur cea cu 6811 este corecta, am vazut-o in mai multe carti, printre care unele sunt propuse si la bibliografia pt examen.

2. Acum nelamurirea mea cea mai mare intervine la impozitul amanat.
Situatia este asa:
La nivel filiala chelt cu amortizaea este 10.000 (chelt fiscala), iar la nivel grup chelt cu amortiz este 19.000 (val contabila) mai mare cu 9.000.
Regula de determinare a impozitului amanat pt ACTIVE este : "Atunci când valoarea contabilă a unui activ este mai mare decât baza sa
fiscală, se obține o diferență temporară impozabilă
, deoarece beneficiile
economice generate de recuperarea activului depășesc valoarea ce va fi
permisă sub forma deducerilor în scopuri fiscale. Invers diferența temporară
va fi deductibilă
." citat din cartea de Contabilitate -Feleaga. Uitati si un articol referitor la impozitul amanat pt mai multe lamuriri: http://www.revistaco...0/evaluarea.pdf

Noi avem: Valoarea contabila (de la nivel grup) = 100.000-19.000 = 81.000
Baza impozabila (valoarea contabila de la nivel filiala, pt ca stim ca dpdv al imp pe profit, acesta se calculeaza si se datoreaza la nivelul fiecarei filiale, si nu la nivel de grup)= 100.000-10.000=90.000
Deci Val contab <Baza de impozit rezulta DIFERENTA TEMPORARA DEDUCTIBILA deci CREANTA DE IMPOZIT AMANAT. De unde si pana unde chelt cu imp amanat!!!!! As fi curioasa cum a explicat lucrul acesta.

3. In anul N+2 vad ca e facuta numai inreg de la nivelul filialei (vanzarea utilajului). Unde e facuta inregistrarea de omogenizare privind descarcarea gestiunii?

Sincer, in urma a tot ceea ce am spus, am serioase dubii cu privire la aceasta rezolvare, si nu spun ca e total eronata din cauza ca nu imi permit pt ca de-abia am terminat facultatea(CIG ASE Bucuresti) si am inteles ca aceasta este rezolvata de un profesor de acolo, deci e clar ca nu am competenta necesara. Dar dubii serioase am.

Ce prof ati avut la aceste cursuri de contab?



#96 rodiana

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 23 October 2008 - 09:10 AM

referitor la problema 398
celor care au obtinut rezultatul 22.000 lei ii rog sa adune cheltuielile cu salariile si sa vada daca obtin cei 15.000 lei.Cei 15.000 lei au fost cheltuiti astfel:
2000-manager+13.000 salarii egale(9000 activ de baza+2.000 distributie+2000 adm).=>ch.cu salarii repartizate astfel:
-activ de baza 9000
-desfacere 2000
-adm 4000(2000mn+2000 adm)
TOTAL 15.000
In rezolvarea in care se obtine 22.000 nu s-au scazut din chelt de administratie cei 2000 salariul managerului.
Consider ca raspunsul corect este 20.000.
Astept pareri



#97 teofilia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 214 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:timisoara

Postat 23 October 2008 - 09:16 AM

Vezi postareasory.anghel, la Oct 22 2008, 01:26 PM, a spus:

Cine a avut problema 398?
care este pana la urma rezultatul?
cred ca am zbarcit o rau si asta pt ca nu am trecut deloc prin astea de gestiune.
va rog dati mi un rezultat la aceasta prb.
eu zic ca am procedat bine dar ................................
Eu am avut problema 398 si rezolvarea corecta este a Eugeniei cu rez 20.000 Noi am facut-o asa la curs si mai mult profesorul respectiv a scos si o carte cu rezolvari unde problema e la fel rezolvata. Cine a avut rez 22000 a gresit. Nu stiu unde s-a gresit pt ca nu am urmarit rezolvarea respectiva. Cei care corecteaza nu pun accent pe rezultat corect ci pe judecata corecta, deci daca s-a gresit la calcule s-ar putea sa scape.
depasiti momentul. Nici macar nu mai conteaza acum ce a-ti facut duminica. ganditi-va la urmatorul examen. Oricum nu se sfiseaza notele la cei admisi ci numai la respinsi.



#98 cricutz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 30 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 23 October 2008 - 09:17 AM

indiferent prin ce metoda de aranjare a cheltuiellor, rezultatul trebuie sa fie acelasi
deci 20.000, chiar daca le grupezi pe functii sau dupa natura



#99 Eugenia24

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 24 Postari:

Postat 23 October 2008 - 09:18 AM

Vezi postareacricutz, la Oct 23 2008, 10:05 AM, a spus:

la problema cu umbrele, am o nelamurire
spune ca comision vanzator este 5 lei, adica diferenta intre pret vanzare si cost este de 5 lei, ceea ce inseamna pret vanzare 60- comision 5= cost total pe produs 55 lei, cum am determinat costul de 45, inseamna ca diferenta de 10 lei este cheltuiala de desfacere
ce parere aveti?

De ce consideri ca profitul pe produs este de 5 lei, adica comision vanzator??. Adica daca costul total pe produs este 55 si vt 60, atunci 5 lei comisionul este exact profitul societatii??? Asa ai gandit???
Trebuie sa vezi pb dpdv al societatii. Pentru ea comis vanzatorului este O CHELTUIALA DE DESFACERE (trebuie sa plateasca vanzatorul cu 5 lei, fie ca este propriul angagat sau separat de societate, pt ea tot o chelt este) si nu profitul ei pe produs.



#100 cricutz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 30 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 23 October 2008 - 09:25 AM

pai ma gandesc ca firma le vinde( ca doar de asta ai inclus in CA pretul de vanzare), deci comisionul este al ei

ma rog.... inca nu-s elucidata
oricum, am facut o varza toata contabilitatea :thumbup: desi nu aveam motiv






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL