Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
documente de intocmit pfa comert - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


documente de intocmit pfa comert

24 replies to this topic

#1 suzy21

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 03 November 2008 - 09:24 PM

buna!
am si eu cateva nedumeriri. poate ma puteti ajuta.
ca pfa cu obiect de activitate comert trebuie sa tin fise de magazie pt marfuri si sa intocmesc raportul de gestiune zilnic?
cam ce vi s-a cerut pe la controalele de la finante?
multumesc anticipat pt raspunsuri!



#2 Cornny

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 82 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 04 November 2008 - 01:28 PM

Abia astept un raspuns la intrebarea ta.

Din Lege nu rezulta ca ar trebui asa ceva, insa din ce spun altii se pare ca DA. Mai mult, eu nu stiam nici ca trebuie facut inventar si la marfa comercializata, nu numai la mij fixe si ob de inventar




#3 MARIA-CARMEN

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 121 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 13 November 2008 - 09:48 PM

Vezi postareasuzy21, la Nov 3 2008, 09:24 PM, a spus:

buna!
am si eu cateva nedumeriri. poate ma puteti ajuta.
ca pfa cu obiect de activitate comert trebuie sa tin fise de magazie pt marfuri si sa intocmesc raportul de gestiune zilnic?
cam ce vi s-a cerut pe la controalele de la finante?
multumesc anticipat pt raspunsuri!

ce fel de comert faceti? en-gros sau en-detail?

Stiu un caz de comert en-detail unde controlul de la garda a cerut raportul de gestiune zilnic. Daca aveti comert en-gros mi se pare normal sa existe fise de magazie pentru marfuri: completati intrarile de pe facturile de la furnizori si iesirile de pe facturile dvs. La sfarsitul anului trebuie sa aveti marfa de pe fise aceeasi cu marfa din registrul inventar!



#4 Cornny

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 82 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 18 November 2008 - 09:26 PM

Dar daca in lege nu scrie asa ceva cum e posibil ca cei de la garda sa ne ceara raport de gestiune zilnic?
Stau sa notez fiecare vanzare si fiecare intrare in stoc?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 27 November 2008 - 05:53 PM
citare mesaj anterior




#5 MARIA-CARMEN

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 121 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 19 November 2008 - 08:20 AM

Atunci spuneti-mi dumneavoastra cum tineti evidenta stocului de marfa? Sau nu aveti obligatia sa stiti stocul? In acest registru se trec intrarile din ziua respectiva-cateva, cate or fi si iesirea pe total seara, asa ca nu scrieti decat cateva randuri...

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 27 November 2008 - 05:54 PM
citare mesaj anterior




#6 Cornny

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 82 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 21 November 2008 - 01:29 PM

Raportul de gestiune zilnic este un document tipizat?

In lege scrie ca am obligatia sa tin stocul de marfa?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 27 November 2008 - 05:56 PM
citare mesaje anterioare




#7 MARIA-CARMEN

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 121 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 21 November 2008 - 10:05 PM

Este document tipizat si ce scrie in registrul zilnic (sold la 31.12.2008 sa zicem trebuie sa coincida cu inventarul la acea data care se face in magazin)

Haideti sa va dau unde scrie de inventar (citat din lege):
LISTĂ DE INVENTARIERE

(pentru gestiuni global-valorice)
(cod 14-3-12/a)

1. Servește ca:

- document pentru inventarierea rechizitelor de birou, imprimatelor, materialelor destinate ambalării;
- document pentru inventarierea mărfurilor și ambalajelor aflate în unitățile cu amănuntul și pentru care evidența se ține cantitativ-valoric;
- document pentru stabilirea minusurilor și plusurilor valorice din gestiunile inventariate;
- document justificativ de înregistrare în evidența de la locurile de depozitare și în evidența contabilă în partidă simplă.

2. Se întocmește în două exemplare la locurile de depozitare.

Pentru bunurile deteriorate total sau parțial, degradate, precum și pentru cele fără mișcare sau cele care nu mai pot fi valorificate se întocmesc liste de inventariere separate.

Pentru bunurile aflate în ambalaje originale intacte, lichidele a căror cantitate faptică nu se poate stabili prin transvazare și măsurare sau mărfurile în vrac etc., a căror inventariere prin cântărire sau măsurare ar necesita cheltuieli importante sau ar conduce la degradarea bunurilor respective, în listele de inventariere se menționează modul în care s-a făcut inventarierea și datele tehnice care stau la baza calculelor.

În listele de inventariere se înscriu stocurile faptice stabilite de comisia de inventariere prin numărare, cântărire, măsurare sau cubare, după caz.

Datele privind bunurile inventariate se înscriu în listele de inventariere imediat după determinarea cantităților inventariate, în ordinea în care au fost grupate, ținându-se seama de dimensiunile și unitățile de măsură cu care figurează în evidența de la locurile de depozitare și în evidența contabilă în partidă simplă.

Valoarea de inventar se stabilește de comisia de inventariere, cu respectarea prevederilor legale.

Înainte de stabilirea rezultatelor inventarierii prin compararea stocului faptic valoric al bunurilor inventariate cu soldul scriptic din evidența contabilă în partidă simplă se procedează la o verificare amănunțită a exactității tuturor evaluărilor, calculelor, totalizărilor și înregistrărilor din evidența contabilă în partidă simplă și din evidența de la locurile de depozitare. Greșelile identificate cu această ocazie trebuie corectate înainte de stabilirea rezultatelor inventarierii.

Din ultimul fragment eu inteleg ca soldul faptic gasit si inventariat trebuie sa corespunda cu soldul scriptic din evidenta contabila. Si cum tineti evidenta scriptica a marfurilor decat cu Raport de gestiune? Ca doar nu faceti balanta? Daca vine uncontrol si zice ca trebuia sa aveti marfa de 300 lei si dvs aveti mai mult sau mai putin, cum demonstrati ca aveti dreptate? Faceti sumele la niruri de cand haul si scadeti incasarile? Sau cum? Eu asa fac si am iesit mereu bine...

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 27 November 2008 - 05:59 PM
citare mesaj anterior




#8 Cornny

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 82 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 25 November 2008 - 06:00 PM

1) Raportul de gestiune zilnic se poate completa pe calculator?

2) La numar document se trece numarul NIR-ului sau numarul FACTURII?

3) Ce trecem la explicatii?

Aceasta postare a fost editata de Cornny: 25 November 2008 - 06:04 PM




#9 suzy21

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 25 November 2008 - 09:17 PM

1. cred ca se poate completa si pe calculator (vezi ordinul 1040/2004 sau intreaba la asistenta contribuabili)
2. se trece nr nir-ului pt ca si valoarea trebuie sa fie cea de pe nir, adica cu tot cu adaos
3. la explicatii...intrare marfa/ iesire marfa...cred ca e destul de sugestiv

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 27 November 2008 - 06:00 PM
citare mesaj anterior




#10 MARIA-CARMEN

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 121 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 25 November 2008 - 11:28 PM

La nr. pentru intrare puteti pune nr. factura/nr.nir,iar la iesire nr. Z.

Important este sa-l faceti ca nu da nimeni importanta la detalii precum explicatiile....

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 27 November 2008 - 06:00 PM
citare mesaj anterior




#11 Cornny

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 82 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 26 November 2008 - 01:46 PM

Problema este ca nu pot sa-l am la zi niciodata, ci cu o saptamana intarziere (oricum e mai bine decat deloc). Calculatorul il am la sediu, care difera de punctul de lucru. Astfel ca nici NIR-urile nu sunt la zi ci cu o saptamana intarziere.


Am PFA de 2 ani si nu am tinut Rap de Gestiune Zilnica pana acum, si nici inventar nu am facut. As vrea sa incep de la 1 ian 2009. Cum este mai bine: sa calculez inventarul din NIR-uri si Incasari, sau sa fac inventarul faptic si sa-l iau de bun pe acesta din urma? E clar ca in cazul primei variante voi avea un stoc dublu, insa in cazul unui control nu cred ca vor aduna NIR-urile pe ultimii doi ani...

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 27 November 2008 - 06:00 PM
citare mesaj anterior




#12 MARIA-CARMEN

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 121 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 26 November 2008 - 02:14 PM

Eu zic sa faceti un calcul-nirurile adunate din care scadeti iesirile (vanzari) daca ati llucrat corect nu are cum sa va dea stoc dublu; luati un registru si tineti-l la punctul de lucu-nu e foarte greu dupa ce stabiliti de unde plecati-stocul faptic trebuie sa fie tot aceeasi suma cu calculul de pe niruri. Si la un pfa, nu va suparati, de cam cate ore credeti ca i-ar lua unui control sa adune niste niruri si sa scada veniturile? MAcar ca ar scadea veniturile pe total-adica pe an, ca tot acolo ajung.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 27 November 2008 - 06:00 PM
citare mesaj anterior




#13 Cornny

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 82 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 26 November 2008 - 02:25 PM

In momentul de fata stocul scriptic (dupa adunarea NIR si scadere Incasari) este de 15 000 RON, iar cel faptic in jur de 7 000 RON. Nu intotdeauna reusesti sa bati pe casa tot ce vinzi, mai ales cand e aglomeratie. Si dupa 2 ani am constatat ca stocul scriptic este imens

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 27 November 2008 - 06:01 PM
citare mesaj anterior




#14 MARIA-CARMEN

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 121 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 26 November 2008 - 04:12 PM

Asta suna a altceva...ai timp, nu ai, trebuie sa bati pe casa, chiar daca omul nu ia bonul...

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 27 November 2008 - 06:01 PM
citare mesaj anterior




#15 Cornny

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 82 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 27 November 2008 - 09:55 AM

In cazul unui control ce se poate intampla: sa fiu obligat sa bat pe casa diferenta sau se inchide magazinul? Totusi trebuie sa adune peste 600 de NIR-uri



#16 MARIA-CARMEN

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 121 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 27 November 2008 - 01:24 PM

Eu nu prea stiu ce sa zic, asta inseamna inconstienta, ca sa nu zic evaziune fiscala (dosar penal)...Va puneti problema in cat timp pot aduna cei veniti in control 600 de niruri? Pai in maxim 2 ore, sa zic...cu proba cu tot. Problema este ca trebuie sa faceti actele corect, sa treceti vanzarile cum trebuie...ar fi bine daca v-ar pune numai sa bateti pe casa diferenta. oricum daca acum ati constatat dvs. o diferenta, faceti tot posibilul sa o indreptati. Parerea mea...

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 27 November 2008 - 06:02 PM
citare mesaj anterior




#17 Cornny

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 82 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 27 November 2008 - 03:11 PM

Asta incerc sa fac, sa "repar" aceasta diferenta. Greseala a fost ca nu am avut nicio cheltuiala inclusa pe firma (din indiferenta si comoditate). Tocmai voi inregistra un contract de comodat pentru un autoturism si voi introduce in cheltuieli costul cu combustibilul si cu asigurarea obligatorie (sper ca este legal). Voi mai achizitiona si un calculator tot pe firma.

Insa daca spun ca am stoc de 17 000 de RON (adica exact conform NIR-urilor) la un eventual control in urmatoarele 3-4 luni nu il pot dovedi, dar nici nu pot bate pe casa 10 000 RON intr-o luna.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 27 November 2008 - 06:02 PM
citare mesaj anterior




#18 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 27 November 2008 - 06:08 PM

Cornny si MARIA-CARMEN, va rog sa folositi butonul ADDREPLY pentru a posta in forum.
Extras din Regulament:Nu citati integral mesajului anterior! (Daca este necesar, citati portiunea de text la care faceti referire. Citarea integrala a unui post este acceptata daca mesajul citat nu este vizibil si nu se mai intelege altfel contextul).

Multumesc pt. intelegere.
Madalina



#19 MARIA-CARMEN

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 121 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 27 November 2008 - 10:03 PM

Imi cer scuze, asa am sa fac! Numai bine!



#20 hrys

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 07 December 2008 - 06:46 PM

As dori si eu o lamurire cu privire la intocmirea nir-ului pt o IF (intreprindere familiala)neplatitoare de tva si nou infiintataavand ca si activitate comertul cu amanuntul!
Nelamurirea e urmatoarea: in cazul achizitiei de marfa, in momentul in care faci nir-ul (reamintesc:if-ul e neplatitor de tva) se aplica adaosul comercial la total valoare marfa achizitionata (inclusiv tva?) ?......... si inca ceva! am avut o discutie in contradictoriu cu cineva care sustinea ca if-ului i se aplica impozit pe profit 16%, dar eu am citit in og44/2008 la art.38cum ca....reproduc din text: " Art. 38. - Persoanele prevăzute la art. 4 sunt plătitoare de impozit pe venit în condițiile prevăzute de Legea nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare. "
Ce sa mai cred? :thumbup:
Va multumesc anticipat pt orice lamurire!






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL