Pot sa ma angajez pe mine cu contract de munca la propria II ? Multumesc !
contract de munca obligatoriu in cazul II ?
#1
Postat 20 November 2008 - 10:49 AM
Pot sa ma angajez pe mine cu contract de munca la propria II ? Multumesc !
#2
Postat 20 November 2008 - 11:32 AM
Aceasta postare a fost editata de a.d.n.: 09 September 2009 - 12:37 PM
#3
Postat 08 September 2009 - 12:05 PM
Am infiintat de curand o intrepindere individuala si inca nu m-am lamurit cu privire la 2 specte. As aprecia orice sugestie sau indrumare spre legislatie:
- titularul intreprinderii individuale se poate angaja pe sine insusi cu contract de munca inregistrat la ITM?
- daca nu, cheltuielile cu plata contributiilor la pensii si sanatate pentru titular sunt deductibile la calculul impozitului pe venitul realizat de intreprinderea individuala?
Va multumesc.
#4
Postat 08 September 2009 - 08:10 PM
#5
Postat 09 September 2009 - 11:23 AM
Intre timp am mai umblat pe la ITM si Casa de Pensii si m-am mai lamurit in ceea ce priveste contractul individual de munca pentru titularul II, nu se poate, asa ca am procedat la intocmirea de contracte individuale pentru plata contributiilor, respectiv pentru CAS. Cu celelalte, in speta sanatatea, ma mai gandesc, avand in vedere ca legea spune ca "poate" fi asigurat.
Raman cu intrebarea referitoare la deductibilitatea acestor cheltuieli la impozitul pe venit.
Aceasta postare a fost editata de a.d.n.: 09 September 2009 - 12:37 PM
#6 Guest_whitemanagement_*
Postat 04 October 2009 - 07:43 PM
oana31, la Sep 9 2009, 12:23 PM, a spus:
Intre timp am mai umblat pe la ITM si Casa de Pensii si m-am mai lamurit in ceea ce priveste contractul individual de munca pentru titularul II, nu se poate, asa ca am procedat la intocmirea de contracte individuale pentru plata contributiilor, respectiv pentru CAS. Cu celelalte, in speta sanatatea, ma mai gandesc, avand in vedere ca legea spune ca "poate" fi asigurat.
Raman cu intrebarea referitoare la deductibilitatea acestor cheltuieli la impozitul pe venit.
Asigurarea de sanatate este singura care este obligatorie prin lege (5,5%) si nu optionala. Contributia pentru pensie este optionala daca aveti si un contract de munca in derulare in paralel cu I.I.
Daca va asumati riscul neplatii asigurarii de sanatate veti avea probleme mai tarziu cand veti fi obligat sa platiti sumele respective + penalitati.
Cheltuielile cu CAS si CASS sunt deductibile.
#7
Postat 09 October 2009 - 07:34 PM
Am deschis nu demult o I.I.. Toate cele bune, deja am inteles contabilitatea in partida simpla, dar treburile s-au complicat pentru ca azi l-am angajat pe cineva cu 2 ore(pensionar). - cu 200 lei brut
- am fost la ITM, acolo am rezolvat, dar la finante e mai complicat: din cate am inteles pana acum, trebuie sa predau declaratia 070, dupa care trimestrial declaratiile 100 si 102? Unde si cand platesc contributiile? cum se calculeaza statu de salarii,
Efectiv ce am de facut acum, si in continuare?
#8
Postat 09 October 2009 - 08:23 PM
#9
Postat 10 October 2009 - 11:20 AM
1. Declaratii fiscale 2009 (pt decl. 100, 102) - trimestrial
2. Revisal ( pentru ITM) - lunar
3. FNUASS (sanatate) - lunar?
4. BASS-CNPAS (pensii) - lunar?
5. Declsom (somaj) - lunar?
E corect?
Omul care l-am angajat este pensionar normal din 2003. Atunci ma gandesc ca nu mai trebuie sa depun pentru somaj? si la pensii?
L-am angajat cu 2 ore/zi, la 200 lei, functia-sef serviciu-specialist in domeniul securitatii si sanatatii in munca (241220).
Cat platesc pentru el contributiile? cum se calculeaza
Ms pt ajutor
#10
Postat 12 October 2009 - 05:01 PM
IN DECLARATIA 100, LA IMPOZIT PE VENIT-SALARII
LA UN SALAR BRUT DE 200 LEI/LUNAR, CAT VINE IMPOZIT DE VENIT PE TRIMESTRU. MENTIONEZ CA SALARIATUL NU ARE COPII IN INGRIJIRE, E ANGAJAT CU 2 ORE SI E PENSIONAR. DIN CATE AM INTELES IN CAZUL ANGAJARII PART TIME NU EXISTA DEDUCERE PERSONALA. DECI IMPOZITUL AR FI:
200+200+200 =600 (PT 3 LUNI)
MINUS:
CAS individual 10.5 %
63
Şomaj 0.5 %
3
Asigurări de sănătate 5.5 %
33
=501 * 16% = 80
BINE AM CALCULAT?
#11
Postat 12 October 2009 - 05:12 PM
#12
Postat 19 November 2009 - 06:32 PM
#13
Postat 20 November 2009 - 10:35 PM
#14
Postat 21 November 2009 - 12:57 AM
#15
Postat 21 November 2009 - 09:23 AM
#16
Postat 22 November 2009 - 02:34 PM
#17
Postat 24 November 2009 - 12:38 PM
Zzuper, la Nov 21 2009, 10:23 AM, a spus:
Ba da, sunt in cautarea unui contabil.Mi-ati putea spune ce registre trebuiesc cumparate?? ce acte trebuie sa inmanez contabilului knd ma voi duce la el??? Cat despre angajarea... poate sta titularul ca vanzator si daca vrea are dreptul la 2 angajati,,,dar nu este obligatoriu sa aibe unul.
#18
Postat 24 November 2009 - 10:12 PM
N-am mai intrat pe forum, de asta ti-am raspuns asa de tarziu.
#19
Postat 25 November 2009 - 12:01 AM
#20
Postat 25 November 2009 - 08:15 PM
Similar Topics
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi