Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
contract de munca obligatoriu in cazul II ? - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


contract de munca obligatoriu in cazul II ?

39 replies to this topic

#1 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 20 November 2008 - 10:49 AM

Doresc sa ma transform din PFA in II. As dori sa stiu daca este obligatorie existenta unui contract de munca pentru a desfasura activitate, ( asemeni societatilor la deschidere ) sau pot sa o fac in continuare prin forte proprii si numai daca va fi cazul, sa angajez o persoana sau mai multe...? Stie cineva exista vreo asemnea restrictie ?
Pot sa ma angajez pe mine cu contract de munca la propria II ? Multumesc !



#2 gabitza

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 46 Postari:

Postat 20 November 2008 - 11:32 AM

Banuiesc ca e vorba de intreprindere individuala. Conform OU 44/2008 poti sa lucrezi tu in II fara contract. Nu este obligatoriu sa ai angajati. Cand te dezvolti poti sa-ti faci angajarea ta sau a altor persoane. Deocamdata nu au aparut normele sau asa stiu,doar ordonanta.

Aceasta postare a fost editata de a.d.n.: 09 September 2009 - 12:37 PM

gabi



#3 oana31

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 08 September 2009 - 12:05 PM

Buna ziua,

Am infiintat de curand o intrepindere individuala si inca nu m-am lamurit cu privire la 2 specte. As aprecia orice sugestie sau indrumare spre legislatie:
- titularul intreprinderii individuale se poate angaja pe sine insusi cu contract de munca inregistrat la ITM?
- daca nu, cheltuielile cu plata contributiilor la pensii si sanatate pentru titular sunt deductibile la calculul impozitului pe venitul realizat de intreprinderea individuala?

Va multumesc.



#4 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 08 September 2009 - 08:10 PM

OUG 44/2008 nu da dreptul persoanei care infiinteaza II sa se angajeze cu contract individual de munca in cadrul II, urmand ca aceasta sa incheie contracte individuale pentru plata contributiilor sale la CAS, CASS, CCI, dar poate fi si angajat al altei societati, sau poate angaja terte persoane cu contract individual de munca. Doar Lg. 31/1990 da dreptul asociatului unic sa fie angajat in cadrul SRL-ului infiintat de acesta.



#5 oana31

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 09 September 2009 - 11:23 AM

Multumesc de raspuns.
Intre timp am mai umblat pe la ITM si Casa de Pensii si m-am mai lamurit in ceea ce priveste contractul individual de munca pentru titularul II, nu se poate, asa ca am procedat la intocmirea de contracte individuale pentru plata contributiilor, respectiv pentru CAS. Cu celelalte, in speta sanatatea, ma mai gandesc, avand in vedere ca legea spune ca "poate" fi asigurat.

Raman cu intrebarea referitoare la deductibilitatea acestor cheltuieli la impozitul pe venit.

Aceasta postare a fost editata de a.d.n.: 09 September 2009 - 12:37 PM




#6 Guest_whitemanagement_*

  • Guests

Postat 04 October 2009 - 07:43 PM

Vezi postareaoana31, la Sep 9 2009, 12:23 PM, a spus:

Multumesc de raspuns.
Intre timp am mai umblat pe la ITM si Casa de Pensii si m-am mai lamurit in ceea ce priveste contractul individual de munca pentru titularul II, nu se poate, asa ca am procedat la intocmirea de contracte individuale pentru plata contributiilor, respectiv pentru CAS. Cu celelalte, in speta sanatatea, ma mai gandesc, avand in vedere ca legea spune ca "poate" fi asigurat.

Raman cu intrebarea referitoare la deductibilitatea acestor cheltuieli la impozitul pe venit.


Asigurarea de sanatate este singura care este obligatorie prin lege (5,5%) si nu optionala. Contributia pentru pensie este optionala daca aveti si un contract de munca in derulare in paralel cu I.I.
Daca va asumati riscul neplatii asigurarii de sanatate veti avea probleme mai tarziu cand veti fi obligat sa platiti sumele respective + penalitati.
Cheltuielile cu CAS si CASS sunt deductibile.



#7 rhoodey

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 09 October 2009 - 07:34 PM

Buna, am si eu o nelamurire.
Am deschis nu demult o I.I.. Toate cele bune, deja am inteles contabilitatea in partida simpla, dar treburile s-au complicat pentru ca azi l-am angajat pe cineva cu 2 ore(pensionar). - cu 200 lei brut
- am fost la ITM, acolo am rezolvat, dar la finante e mai complicat: din cate am inteles pana acum, trebuie sa predau declaratia 070, dupa care trimestrial declaratiile 100 si 102? Unde si cand platesc contributiile? cum se calculeaza statu de salarii,
Efectiv ce am de facut acum, si in continuare?



#8 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 09 October 2009 - 08:23 PM

nu numai statul de salarii si 100,102 mai treb sa duci decl la sanatate, pensii, somaj, itm ...vezi programele de pe site-urile lor sau ia legatura cu un contabil sau pentru primul stat spune exact sal incadrare, daca are functie de baza etc si ti le facem noi aici urmand ca tu sa iti faci decl sau sa iei contabil



#9 rhoodey

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 10 October 2009 - 11:20 AM

Deci dupa cum inteleg, trebuie sa am programele:
1. Declaratii fiscale 2009 (pt decl. 100, 102) - trimestrial
2. Revisal ( pentru ITM) - lunar
3. FNUASS (sanatate) - lunar?
4. BASS-CNPAS (pensii) - lunar?
5. Declsom (somaj) - lunar?

E corect?

Omul care l-am angajat este pensionar normal din 2003. Atunci ma gandesc ca nu mai trebuie sa depun pentru somaj? si la pensii?
L-am angajat cu 2 ore/zi, la 200 lei, functia-sef serviciu-specialist in domeniul securitatii si sanatatii in munca (241220).
Cat platesc pentru el contributiile? cum se calculeaza

Ms pt ajutor



#10 rhoodey

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 12 October 2009 - 05:01 PM

SI INCA O INTREBARE
IN DECLARATIA 100, LA IMPOZIT PE VENIT-SALARII
LA UN SALAR BRUT DE 200 LEI/LUNAR, CAT VINE IMPOZIT DE VENIT PE TRIMESTRU. MENTIONEZ CA SALARIATUL NU ARE COPII IN INGRIJIRE, E ANGAJAT CU 2 ORE SI E PENSIONAR. DIN CATE AM INTELES IN CAZUL ANGAJARII PART TIME NU EXISTA DEDUCERE PERSONALA. DECI IMPOZITUL AR FI:
200+200+200 =600 (PT 3 LUNI)
MINUS:
CAS individual 10.5 %
63
Şomaj 0.5 %
3
Asigurări de sănătate 5.5 %
33
=501 * 16% = 80

BINE AM CALCULAT?



#11 rhoodey

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 12 October 2009 - 05:12 PM

si inca ceva, am completat decl 102, dar nu stiu , ce sume sunt deductibile ?ce rubrici se pot deduce



#12 claudiaionela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 319 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:PITESTI

Postat 19 November 2009 - 06:32 PM

Daca e II, atunci trebuie sa existe si un contract individual de munca. In acest caz, treaba se complica, pentru ca trebuie sa depui in fiecare luna declaratii si sa faci platile aferente statului. Nu cred ca te vei descurca, daca nu esti contabil.



#13 Zzuper

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Craiova

Postat 20 November 2009 - 10:35 PM

Dra/Dna Claudia Ionela, v-am rugat pe topicul meu (cel de sub acesta de fata), sa-mi indicati si mie textul de lege care spune ca este obligatoriu ca o I.I. sa aiba cel putin un angajat. Vad ca si pe alte topicuri sustineti aceeasi chestie, presupun ca stiti ceva concret. Va rog.



#14 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 21 November 2009 - 12:57 AM

din ce stiam eu nu e obligatoriu, ci e singura care poate angaja, dintre cele 3. Poate de-asta nu mai raspunde..



#15 Zzuper

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Craiova

Postat 21 November 2009 - 09:23 AM

Eu as putea baga mana in foc ca nu e obligatoriu, dar nu vreau sa dau drumul la foc prea devreme. Ba mai mult, poate angaja chiar si pe titularul ei, contrar unor zvonuri citite tot pe forumul de fata. Cert este ca eu nu am gasit nicaieri in lege unde sa se specifice obligativitatea angajarii si nici imposibilitatea angajarii propriului titular. Chiar am citit pe un alt forum cum ca cineva este deja angajat la propria II.



#16 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 November 2009 - 02:34 PM

Da , un titular se poate angaja la propria II ( stiu sigur deoarece fac declaratiile salariale la un II si e angajat chiar si titularul )



#17 elenavio

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 24 November 2009 - 12:38 PM

Vezi postareaZzuper, la Nov 21 2009, 10:23 AM, a spus:

Eu as putea baga mana in foc ca nu e obligatoriu, dar nu vreau sa dau drumul la foc prea devreme. Ba mai mult, poate angaja chiar si pe titularul ei, contrar unor zvonuri citite tot pe forumul de fata. Cert este ca eu nu am gasit nicaieri in lege unde sa se specifice obligativitatea angajarii si nici imposibilitatea angajarii propriului titular. Chiar am citit pe un alt forum cum ca cineva este deja angajat la propria II.



Ba da, sunt in cautarea unui contabil.Mi-ati putea spune ce registre trebuiesc cumparate?? ce acte trebuie sa inmanez contabilului knd ma voi duce la el??? Cat despre angajarea... poate sta titularul ca vanzator si daca vrea are dreptul la 2 angajati,,,dar nu este obligatoriu sa aibe unul.



#18 claudiaionela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 319 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:PITESTI

Postat 24 November 2009 - 10:12 PM

Am citit toata legislatia referitoare la o II. Intr-adevar, este specificat ca poate (nu trebuie)sa angajeze o persoana. Un inspector i-a dat acest raspuns unei prietene si de aceea stiam ca e obligatoriu.Imi cer scuze elena, daca te-am derutat.
N-am mai intrat pe forum, de asta ti-am raspuns asa de tarziu.



#19 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 25 November 2009 - 12:01 AM

D-na Claudiaionela, poate ca nu este treaba mea, dar ati derutat si pe Zzuper, nu numai pe Elena.



#20 claudiaionela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 319 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:PITESTI

Postat 25 November 2009 - 08:15 PM

[In acest caz, ii cer scuze si lui Zzuper! Nu am intentionat sa derutez sau sa informez gresit,am vrut doar sa ajut.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL