Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
ochelari gratuiti pt calculator - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


ochelari gratuiti pt calculator

13 replies to this topic

#1 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 20 November 2008 - 08:01 PM

dragilor, :biggrin:

mai e valabila prevederea aia legala care dadea voie firmelor sa cumpere angajatilor ochelari de protectie pt calculator ?? daca stie cineva sigur-sigur, rog frumos un raspuns corect, eventual (daca nu cer prea mult) si art... din legea ... pls, plsss !

multumesc anticipat :frusty:

e destul de urgent :thumbup:

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 24 November 2008 - 08:44 AM




#2 Cristina Grigoras

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 610 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Hmmmmm!!!

Postat 20 November 2008 - 08:18 PM

Se pot trece pe cheltuieli sociale (deductibil pana la 2% din fd. salarii), pe baza prescriptie medicale.

Nu te certa niciodata cu un idiot: te aduce la nivelul lui, apoi te bate cu experienta !



#3 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 20 November 2008 - 08:36 PM

sa inteleg ca e in codul fiscal chestia asta, nu-i asa ??

Cristina, ms mult pt raspuns :thumbup:

lasati, ca am gasit tot aici, pe forum, traiasca fct de cautare :frusty:

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 20 November 2008 - 08:45 PM




#4 dana_cz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 218 Postari:
  • Gender:Female

Postat 20 November 2008 - 08:58 PM

Temeiul legal este: Hotărârea nr. 1028/2006 din 09/08/2006 privind cerințele minime de securitate și sănătate în muncă referitoare la utilizarea echipamentelor cu ecran de vizualizare
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 710 din 18/08/2006
Actul a intrat in vigoare la data de 01 octombrie 2006

Textul integral:

"În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

CAPITOLUL I
Dispoziții generale

Art. 1. - Prezenta hotărâre stabilește cerințele minime de securitate și sănătate în muncă privind utilizarea echipamentelor cu ecran de vizualizare definite la art. 4.
Art. 2. - Prevederile Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006 se aplică în întregime domeniului prevăzut la art. 1, fără a aduce atingere prevederilor mai restrictive și/sau specifice cuprinse în prezenta hotărâre.
Art. 3. - Prezenta hotărâre nu se aplică:
a) cabinei șoferului sau cabinei de comandă în cazul vehiculelor și mașinilor;
b) sistemelor informatice de la bordul mijloacelor de transport;
c) sistemelor informatice destinate în principal utilizării publice;
d) sistemelor portabile care nu se utilizează în mod prelungit la postul de lucru;
e) mașinilor de calculat, caselor de marcat și oricărui echipament prevăzut cu un mic dispozitiv de afișare sau de măsurare a datelor, necesar pentru utilizarea directă a acestui echipament;
f) mașinilor de scris de concepție clasică, de tipul "mașini de scris cu fereastră".
Art. 4. - În sensul prezentei hotărâri, termenii și expresiile de mai jos se definesc după cum urmează:
a) echipament cu ecran de vizualizare - ecran de vizualizare grafic sau alfanumeric, indiferent de procedeul de afișare folosit;
b) post de lucru - ansamblu care cuprinde un echipament cu ecran de vizualizare, prevăzut cu tastatură, sau un dispozitiv de introducere a datelor și/sau un program care stabilește interfața operator/mașină, accesorii opționale, periferice, inclusiv unitate de dischetă și/sau unitate optică, telefon, modem, imprimantă, suport pentru documente, scaun, masă sau suprafață de lucru, precum și mediul de muncă înconjurător;
c) lucrător - orice persoană angajată, definită conform prevederilor art. 5 lit. a) din Legea nr. 319/2006, care folosește în mod obișnuit un echipament cu ecran de vizualizare pe o durată semnificativă a timpului normal de lucru.

CAPITOLUL II
Obligațiile angajatorilor

Art. 5. - Angajatorii au obligația de a face o analiză a posturilor de lucru pentru a evalua condițiile de securitate și sănătate oferite lucrătorilor, în special în ceea ce privește eventualele riscuri pentru vedere, probleme fizice și solicitare mentală.
Art. 6. - Angajatorii trebuie să ia măsuri corespunzătoare pentru a remedia riscurile constatate pe baza analizei care face obiectul art. 5, ținând seama de efectele suplimentare și/sau combinate ale riscurilor identificate.
Art. 7. - Angajatorii trebuie să ia măsurile corespunzătoare pentru ca posturile de lucru să îndeplinească cerințele minime prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 8. - Angajatorul trebuie să planifice sarcinile lucrătorului astfel încât folosirea zilnică a ecranului de vizualizare să fie întreruptă periodic prin pauze sau schimbări de activitate, care să reducă suprasolicitarea în fața ecranului de vizualizare.

CAPITOLUL III
Informarea, instruirea, consultarea și participarea lucrătorilor

Art. 9. - (1) Cu respectarea dispozițiilor art. 16 și 17 din Legea nr. 319/2006, lucrătorii trebuie să fie informați asupra tuturor aspectelor legate de securitatea și sănătatea la postul de lucru, în special asupra măsurilor aplicabile posturilor de lucru, măsuri implementate conform art. 5, 6, 8 și 12-16.
(2) Lucrătorii sau reprezentanții lor trebuie să fie informați cu privire la toate măsurile de securitate și sănătate luate potrivit prezentei hotărâri.
Art. 10. - Fără a aduce atingere prevederilor art. 20 și 21 din Legea nr. 319/2006, fiecare lucrător trebuie să fie instruit cu privire la modalitățile de utilizare a postului de lucru înainte de a începe acest tip de activitate și ori de câte ori organizarea postului de lucru se modifică semnificativ.
Art. 11. - Consultarea și participarea lucrătorilor și/sau a reprezentanților acestora privind problemele la care se face referire în prezenta hotărâre se desfășoară în conformitate cu prevederile art. 18 și 19 din Legea nr. 319/2006.

CAPITOLUL IV
Protecția ochilor și a vederii

Art. 12. - Lucrătorii trebuie să beneficieze de un examen corespunzător al ochilor și al vederii, efectuat de o persoană care are competența necesară:
a) înainte de începerea activității la ecranul de vizualizare, prin examenul medical la angajare;
b) ulterior, la intervale regulate;
c) ori de câte ori apar tulburări de vedere care pot fi cauzate de activitatea la ecranul de vizualizare.
Art. 13. - Lucrătorii beneficiază de un examen oftalmologic, dacă rezultatele examenului prevăzut la art. 12 arată că acesta este necesar.
Art. 14. - Dacă rezultatele examenului prevăzut la art. 12 sau ale examenului la care face referire art. 13 arată că este necesar și dacă nu se pot utiliza dispozitive normale de corecție, lucrătorilor trebuie să li se furnizeze dispozitive de corecție speciale, care să corespundă activității respective.
Art. 15. - Măsurile luate potrivit art. 12-14 nu trebuie să implice în nici un caz costuri financiare pentru lucrători.
Art. 16. - Protecția ochilor și a vederii lucrătorilor poate fi asigurată din punctul de vedere al costurilor în cadrul sistemului național de sănătate, în conformitate cu legislația în vigoare.

CAPITOLUL V
Sancțiuni

Art. 17. - Încălcarea prevederilor prezentei hotărâri atrage răspunderea contravențională, civilă sau penală, după caz.

CAPITOLUL VI
Dispoziții finale

Art. 18. - Prezenta hotărâre intră în vigoare la data de 1 octombrie 2006.
* Prezenta hotărâre transpune Directiva 1990/270/CEE privind cerințele minime de securitate și sănătate în muncă referitoare la utilizarea echipamentelor cu ecran de vizualizare, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităților Europene (JOCE) nr. L 156/1990.

București, 9 august 2006.
Nr. 1.028.

ANEXĂ

CERINȚE MINIME

OBSERVAȚIE PRELIMINARĂ
Obligațiile prevăzute în prezenta anexă se aplică în vederea realizării obiectivelor prezentei hotărâri și în măsura în care, pe de o parte, elementele avute în vedere sunt prezente la postul de lucru și, pe de altă parte, cerințele sau caracteristicile intrinseci ale sarcinii de muncă nu împiedică acest lucru.
1. Echipament
a) Comentarii generale
Utilizarea acestui echipament nu trebuie să prezinte riscuri pentru lucrători.
b) Ecran de vizualizare
Caracterele de pe ecran trebuie să fie bine definite și distincte, de dimensiuni corespunzătoare și cu spațiu suficient între caractere și între rânduri.
Imaginea de pe ecran trebuie să fie stabilă, fără fenomene de scânteiere sau alte forme de instabilitate.
Strălucirea și/sau contrastul dintre caractere și fondul ecranului trebuie să poată fi ușor de reglat de către operator și ușor de adaptat condițiilor ambiante.
Pentru a se adapta nevoilor operatorului, ecranul trebuie să poată fi orientat și înclinat cu ușurință.
Trebuie să fie posibilă utilizarea unui postament separat sau a unei mese reglabile pentru ecran.
Ecranul nu trebuie să prezinte străluciri supărătoare sau reflexii care ar putea deranja utilizatorul.
c) Tastatură
Tastatura trebuie să fie înclinabilă și separată de ecran, astfel încât să permită lucrătorului găsirea unei poziții de lucru confortabile, care să evite oboseala brațelor și mâinilor.
Spațiul din fața tastaturii trebuie să fie suficient pentru a permite sprijinirea mâinilor și brațelor operatorului.
Pentru a evita reflexiile, suprafața tastaturii trebuie să fie mată.
Poziția tastaturii și caracteristicile tastelor trebuie să faciliteze utilizarea tastaturii.
Simbolurile tastelor trebuie să prezinte contrast suficient și să fie lizibile din poziția normală de lucru.
d) Masă sau suprafață de lucru
Masa sau suprafața de lucru trebuie să aibă o suprafață puțin reflectantă, să aibă dimensiuni suficiente și să permită o amplasare flexibilă a ecranului, tastaturii, documentelor și echipamentului auxiliar.
Suportul pentru documente trebuie să fie stabil și ușor de reglat și trebuie poziționat astfel încât să diminueze mișcările incomode ale capului și ochilor.
Trebuie să existe spațiu suficient pentru a permite lucrătorilor o poziție confortabilă.
e) Scaun de lucru
Scaunul de lucru trebuie să fie stabil și să asigure operatorului libertate de mișcare și o poziție confortabilă.
Scaunul trebuie să poată fi reglat pe verticală.
Spătarul scaunului trebuie să poată fi înclinat și reglat pe verticală.
Un reazem pentru picioare trebuie pus la dispoziție celor care îl doresc.
2. Mediu de muncă
a) Spațiu
Prin dimensiunile și amenajarea sa, postul de lucru trebuie să asigure utilizatorului un spațiu suficient, care să îi permită să își schimbe poziția și să varieze mișcările.
b) Iluminat
Iluminatul general și iluminatul local (lămpi de lucru) trebuie să asigure condiții de iluminat satisfăcătoare și un contrast corespunzător între ecran și mediul înconjurător, ținând seama de tipul de activitate și de necesitățile vizuale ale utilizatorului.
Strălucirile și reflexiile supărătoare pe ecran sau pe orice alte echipamente trebuie evitate prin amenajarea locului de muncă și a postului de lucru în funcție de amplasarea și caracteristicile tehnice ale surselor de lumină artificială.
c) Reflexii și străluciri
Posturile de lucru trebuie să fie amenajate astfel încât sursele de lumină, cum ar fi ferestrele și alte deschideri, pereții transparenți sau translucizi, precum și echipamentele și pereții de culori deschise, să nu provoace străluciri orbitoare directe și să antreneze cât mai puțin posibil reflexii pe ecran.
Ferestrele trebuie prevăzute cu un sistem adecvat de acoperire, cu posibilități de reglare pentru a atenua lumina naturală la postul de lucru.
d) Zgomot
La amenajarea postului/posturilor de lucru trebuie să se țină seama de zgomotul emis de echipamentul care aparține postului/posturilor de lucru, în special pentru a se evita distragerea atenției sau perturbarea comunicării verbale.
e) Căldură
Echipamentele care aparțin postului/posturilor de lucru nu trebuie să creeze disconfort lucrătorilor prin producerea de căldură în exces.
f) Radiații
Toate radiațiile, cu excepția părții vizibile a spectrului electromagnetic, trebuie reduse la niveluri neglijabile în ceea ce privește protecția sănătății și securitatea lucrătorilor.
g) Umiditate
Trebuie să fie atins și menținut un nivel de umiditate corespunzător.
3. Interfața operator/computer
La elaborarea, alegerea, achiziționarea și modificarea programelor, precum și pentru definirea sarcinilor care implică utilizarea echipamentelor cu ecran de vizualizare, angajatorul trebuie să țină seama de următoarele principii:
a) programul trebuie adaptat sarcinii de muncă;
b) programul trebuie să fie ușor de folosit și, dacă este cazul, să poată fi adaptat nivelului de cunoștințe sau experienței operatorului; niciun dispozitiv de verificare calitativă sau cantitativă nu poate fi folosit fără știrea lucrătorilor;
c) sistemele trebuie să furnizeze lucrătorilor indicații cu privire la derularea operațiunilor;
d) sistemele trebuie să afișeze informațiile într-un format și într-un ritm adaptate operatorilor;
e) trebuie aplicate principii de ergonomie informatică, în special în cazul operațiilor de prelucrare a datelor de către operator. "

Si da, inca este in vigoare.
Din cate stiu, amenzile pentru lipsa ecranului de protectie si a ochelarilor de vedere sunt cuprinse intre 1000 si 5000 de lei, dar patronii care pun la dispozitia angajatilor monitoare pe baza de cristale lichide (LCD-urile) nu au mai sunt obligati sa asigure ecranul de protectie.
Viata este suma tuturor alegerilor tale



#5 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 20 November 2008 - 09:04 PM

saru' mana, Danutaaaaa
te pup dulce, iubita mea !! :frusty: :sad: :thumbup:



#6 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 20 November 2008 - 09:21 PM

asaaaaa..... deci : am citit baza legala si nu am gasit explicit o limitare a chelt. cu acesti ochelari. daca firma vrea sa ia unui angajat ochelari de 1500 ron, o poate face, nu-i asa ??

zice codul fiscal :
Art. 21. - (1) Pentru determinarea profitului impozabil sunt considerate cheltuieli deductibile numai cheltuielile efectuate în scopul realizării de venituri impozabile, inclusiv cele reglementate prin acte normative în vigoare.
(2) Sunt cheltuieli efectuate în scopul realizării de venituri și:
...............
b) cheltuielile efectuate, potrivit legii, pentru protecția muncii și cheltuielile efectuate pentru prevenirea accidentelor de muncă și a bolilor profesionale;

inteleg ca NU sunt chelt. cu deductibilitate limitata, gresesc ??



#7 mariana07

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 256 Postari:

Postat 21 November 2008 - 08:46 AM

Societatea la care lucrez a decontat ochelarii achizitionati de salariati si da, cheltuiala a fost incadrata ca fiind deductibila fiscal conf. art. 21, alin.2, lit. b din Codul Fiscal si pct. 84 din Normele de aplicare.



#8 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 21 November 2008 - 12:31 PM

minunat :thumbup:

dragilor, se pare ca nu exista o limita financiara pt. acesti ochelari, cred ca legiuitorilor le-a scapat chestia asta la deductibilitati sau pur si simplu nu au crezut ca are vreo importanta ...

va multumesc inca o data tuturor celor care mi-ati raspuns si va doresc o zi frumoasa. :frusty:



#9 dangl

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 22 November 2008 - 10:09 AM

Toate bune si frumoase in teorie dar, acum n-o sa va inchipuiti ca daca sunteti angajat intr-o firma in care 2000 de oameni lucreaza la calculator, firma o sa va asigure ochelari cu rame Gucci sau Armani. Multinationalele si-au luat de mult masuri de prevedere si sprijinite de serviciul juridic propriu au stabilit ca "Art. 14. - Dacă rezultatele examenului prevăzut la art. 12 sau ale examenului la care face referire art. 13 arată că este necesar și dacă nu se pot utiliza dispozitive normale de corecție, lucrătorilor trebuie să li se furnizeze dispozitive de corecție speciale, care să corespundă activității respective." se traduce astfel: ochelarii de vedere sunt definiti ca fiind dispozitive normale de corectie si deci, fiecare lucrator si-i poate cumpara din veniturile proprii iar dispozitivele de corectie speciale sunt cele de la implant de cristalin in sus. Acum e clar ca din cei 2000 de lucratori poate ca 1-2 vor avea nevoie de asa ceva de-a lungul vietii, cu conditia sa demonstreze ca afectiunile oculare i s-au datorat lucrului cu calculatorul la servici si nu acasa, cu conditia sa nu i se restructureze postul atunci cand incep problemele oftalmologice...etc. In concluzie, legea nu a facut decat sa oblige patronii sa ia in serios controlul anual medical al angajatilor, control care se facea de mantuiala. Cat despre obligatia de a cumpara ochelari angajatilor, aceasta nici nu exista.

Aceasta postare a fost editata de dangl: 22 November 2008 - 10:11 AM




#10 mariana07

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 256 Postari:

Postat 24 November 2008 - 08:30 AM

Intr-adevar, societatile si-au luat masuri astfel incat angajatii sa nu-si cumpere ochelari de mii de euro...La noi au stabilit o suma maxima care sa se deconteze - 150 ron, iar decontarea s-a facut in baza unei prescriptii medicale facute de o firma de oftalmologie cu care a incheiat societatea noastra contract.



#11 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 24 November 2008 - 08:51 AM

Vezi postareadangl, la Nov 22 2008, 10:09 AM, a spus:

Cat despre obligatia de a cumpara ochelari angajatilor, aceasta nici nu exista.
exista, exista ... inca :thumbup:
cred ca ai pierdut din vedere si :
Art. 15. - Măsurile luate potrivit art. 12-14 nu trebuie să implice în nici un caz costuri financiare pentru lucrători.
asadar, fie ca sunt dispozitive de corectie normale sau speciale, nu lucratorul le plateste ci angajatorul sau :
Art. 16. - Protecția ochilor și a vederii lucrătorilor poate fi asigurată din punctul de vedere al costurilor în cadrul sistemului național de sănătate, în conformitate cu legislația în vigoare.
.......care procedura habar n-am cum ar trebui sa decurga, in afara de consultul oftalmologic efectiv.

o zi frumoasa.



#12 dangl

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 24 November 2008 - 11:17 PM

Nu ca as vrea sa supar pe cineva, dar cu cat cititi textul legii mai atent, va dati cu totii seama ca legiuitorul nu a facut nicio referire expresa la faptul ca firmele ar trebui sa asigure ochelari de vedere angajatilor. Singura obligatie consta doar in furnizarea dispozitivelor de corectie speciala( cristalin, etc) in cazul in care nu se pot utiliza( atentie, doar utiliza, nu ca ar fi obligat sa le furnizeze si pe acestea) dispozitive normale de corectie precum ochelarii de vedere.
Eu cred ca multi au facut o analogie intre ochelarii de protectie folositi in industrie si titlul capitolului IV-Protectia ochilor si a vederii din care au tras concluzia gresita ca firmele trebuie sa le asigure ochelari si celor care lucreaza cu calculatorul.Altfel nu-mi dau seama de ce aceste persoane s-au gandit numai la ochelari de vedere si nu si la lentile de contact.
Oricum, cei care au decontat ochelarii angajatilor trebuie sa se pregateasca sa le ia banii inapoi , bineinteles din motive neimputabile angajatului.



#13 DENISA GRIGORITA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 641 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:GALATI
  • Interests:INFORMARE

Postat 25 November 2008 - 10:53 PM

Poate raspunsul acesta va face mai multa lumina ca sa putem citi fara ochelari sau lentile de contact :thumbup: .

Fisiere atasate


%%%




***



#14 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 26 November 2008 - 01:56 PM

DENISA, multumim mult pt document :thumbup:

dragilor, am intrebat si la MF, asistenta contribuabil (tel. 031.4039160, rasp. un domn superdragut si indatoritor), mi s-a spus ca DA, se incadreaza aceste chelt. in art. 21, alin 2, lit b, cu conditia indeplinirii cerintei din normele la codul fiscal = pct. 25 si ca nu exista limita de suma.

Codul fiscal:
(2) Sunt cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri si: [...]
b) cheltuielile efectuate, potrivit legii, pentru protectia muncii si cheltuielile efectuate pentru prevenirea accidentelor de munca si a bolilor profesionale;

Norme metodologice:
25. Intra sub incidenta acestei prevederi cheltuielile efectuate in acest scop, in conditiile in care specificul activitatii desfasurate se incadreaza in domeniile pentru care se impune respectarea normelor de protectie a muncii, stabilite conform legislatiei in materie.



adica trebuie dovedit ca :

c) lucrător - orice persoană angajată, definită conform prevederilor art. 5 lit. a) din Legea nr. 319/2006, care folosește în mod obișnuit un echipament cu ecran de vizualizare pe o durată semnificativă a timpului normal de lucru.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL