Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 16 December 2009 - 12:19 PM
#1
Postat 03 December 2008 - 12:56 PM
#2
Postat 03 December 2008 - 09:59 PM
in schimb vezi ce faci cu impozitul pe venit nerezidenti.
Alinutza
#3
Postat 01 April 2009 - 10:52 AM
#4
Postat 29 May 2009 - 04:09 PM
Santem o firma care presteaza servicii intr-o tara UE. In perioada in care suntem acolo facem diverse achizitii de genul: benzina, consumabile, unele materiale, obiecte de inventar, cartele telefonice, chiria, servirea mesei, etc. Peste tot ni se factureaza si platim inclusiv TVA-ul. Auzisem pe cineva spunand ca ar trebui sa cerem sa ni se factureze si sa platim fara TVA.
Este adevarat? Se poate acest lucru? Daca se poate care ar fi procedura? Ar fi suficient sa comunicam doar codul de TVA? Si pentru care achizitii s-ar putea face acest lucru? Inclusiv benzina, chirii sau doar marfurile, materialele sau obiectele de inventar care se aduc in RO?
Si in cazul in care se poate care este situatia ulterior? Trebuie platit aici in RO TVA-ul aferent achizitiilor respective?
Multumesc
#5
Postat 01 June 2009 - 09:59 PM
#6
Postat 02 June 2009 - 08:49 AM
Si in D390 declaram numai in cazul in care facem achizitii fara TVA? Sau nu?
Mentionez ca eu nu sunt contabilul sunt doar intreprinzatorul, deci nu dati cu pietre pentru greseli de exprimare ale termenilor contabili. Desigur am si contabil dar de multe ori este prea ocupat sa imi explice, de fapt am contract cu o firma de contabilitate.
Si intotdeauna mai multe opinii sunt binevenite.
Va multumesc
Aceasta postare a fost editata de MIKY2010: 03 June 2009 - 09:41 AM
#7
Postat 02 June 2009 - 03:31 PM
ETIC, la Jun 1 2009, 10:59 PM, a spus:
ART. 130^1
(1) Se considera achizitie intracomunitara de bunuri obtinerea dreptului de a dispune, ca si un proprietar, de bunuri mobile corporale expediate sau transportate la destinatia indicata de cumparator, de catre furnizor, de catre cumparator sau de catre alta persoana, in contul furnizorului sau al cumparatorului, catre un stat membru, altul decat cel de plecare a transportului sau de expediere a bunurilor
fara existenta relatiei de transport prin care sa se faca dovada ca bunul respectiv a afost transportat in Romania, achizitia respectiva nu poate fi considerata „achizitie intracomunitara”, deci ea va fi facturata cu TVA in statul de provenienta si nu va fi considerata livrare intracomunitara de catre furnizor. Nu se declara in Declaratia 390- „Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile intracomunitare de bunuri". Tot ce este cumparat de la magazin dintr-o tara comunitara va fi facturat cu TVA si nu este considerat achizitie intracomunitara, nu se poate face dovada ca bunul respectiv a fost utilizat in tara respectiva sau in Romania, se inregistreaza in contabilitate cu pretul de aprovizionare care include si TVA-ul, iar in Decontul de TVA se inregistreaza la achizitii scutite, neimpozabile.
#8
Postat 02 June 2009 - 07:23 PM
Va multumesc frumos. Am inteles cum este situatia.
As mai avea o intrebare despre care nu m-am lamurit inca si anume tot legat de aceasta situatie sa zicem:
-ca pleaca delegatul firmei in strainatate in data de 25 a lunii,
-in data de 5 a lunii urmatoare face unele cumparaturi de materiale din magazine, deci plateste cu TVA, materiale care le foloseste acolo,
-in data de 28 a lunii se intoarce in tara, depune decontul si aduce si factura pentru materialele respective. La ce data si cu ce curs este corect sa se intocmeasca NIR-urile si bonurile de consum? La data emiterii facturii, data de 5, sau la data depunerii decontului, data de 28. E corect daca delegatul aduce factura cu el cand se intoarce in tara in data de 28, sau ar trebui sa o trimita prin posta mai repede? Sau ar trebui sa intocmeasca NIR si bon de consum direct acolo in strainatate la data facturii? Sau alta varianta?
Va multumesc
#9
Postat 13 June 2009 - 03:33 PM
am citit pe forum cam tot ce s-a scris
problema e ca eu nu sunt contabil/economist si sincer mi se pare foarte greu sa inteleg multe scrise de voi
problema mea e super simpla
sunt IMM platitor TVA cu domeniu de activitate tiparituri
si fac un proiect de cofinatare cu UE (50% UE / 50% firma mea)
problema mea
din informatiile detinute de mine DACA cumpar ceva din UE ... NU platesc TVA
ca ex
acum o saptamana
prin Ebay + PayPal
am achizitionat un copiator SH din Germania
suma totala a fost 840 euro valoare produs FARA TVA + 240 euro transport DHL pana in Bucuresti
deci NU am platit TVA catre neamt
intrebarea este :
1. e corect ce am facut ?
2. trebuie acum dupa ce a ajuns copiatorul la mine in firma sa ma duc sa platesc TVA undeva ?
3. sau pur si simplu factura primita de la neamt o bag in contabilitate si atat ?
legat de Proiectul de Cofinantare cu UE
cei de la institutia de stat unde trebuie sa depun proiectul spre aprobare
mi-au zis sa fac tot posibilul ca pentru achititiile care le fac sa am factura de UE adica dintr-o tara din UE
chiar si daca cumpar ceva de la o firma din Romania sa incerc sa conving firma care vinde in Romania acel produs sa-mi dea factura din UE
adica daca semnez contract de achizitie cu firma din Romania care este Dealer Autorizat factura sa fie de la reprezentanta din Germania sa zicem
deci sa am factura din UE
de ce toata tavertura asta ?
pentru ca prin proiectul de cofinantare UE mi se deconteaza 50% din valoare produs nu si din TVA sau Taxe Vamale (daca e cazul)
deci daca NU am factura dintr-o tara UE trebuie sa suport separat doar eu TVA si Taxe Vamale
asta stiu eu pana acum
dar acum cateva zile am avut o intalnire cu un Dealer Autorizat care vinde niste utilaje
si am abordat acest subiect
i-am zis ca vreau sa cumpar de la el utilajul
dar vreau factura din Franta (unde e depozitul de utilaje pe Europa)
a zis ca nu poate face asa ceva
si a inceput o mica contradictie intre noi
el a zis ca NU mai sunt valabile fazele cu scutirea de plata TVA incepand cu anul 2009 in cazul achizitiilor din UE
adica
eu stiam ca : daca ai Factura din UE nu mai platesti TVA
el zice : nu e adevarat platesti TVA
CINE are dreptate ?
sper sa ma fi facut inteles :)
Aceasta postare a fost editata de EHM: 13 June 2009 - 03:36 PM
#10
Postat 13 June 2009 - 03:39 PM
Trebuie sa indeplinesti conditiile (pe factura primita sa scrie...)
#11
Postat 14 June 2009 - 09:29 AM
uite atasez factura
logic am pus in ceata datele firmei mele in rest este totul intact
http://www.lst.lx.ro...10970_17648.jpg
merci de ajutor
Aceasta postare a fost editata de MIKY2010: 15 June 2009 - 01:33 PM
#12
Postat 14 June 2009 - 10:31 AM
Art. 146. –
e) pentru taxa aferentă unei achiziții intracomunitare de bunuri:
1. să dețină o factură sau documentul prevăzut la art. 1551 alin. (1); și
2. să înregistreze taxa ca taxă colectată în decontul aferent perioadei fiscale în care ia naștere exigibilitatea;
Art. 151. - Persoana care efectuează o achiziție intracomunitară de bunuri care este taxabilă, conform prezentului titlu, este obligată la plata taxeI
72. (1) Factura prevăzută la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal va fi întocmită în orice limbă oficială a statelor membre ale Uniunii Europene, dar la solicitarea organelor de control trebuie asigurată traducerea în limba română. Baza de impozitare poate fi înscrisă în valută, dar dacă operațiunea nu este scutită de taxă, suma taxei trebuie înscrisă și în lei. Pentru înregistrarea în jurnalele de vânzări, baza impozabilă va fi convertită în lei utilizând cursul de schimb prevăzut la art. 1391 din Codul fiscal
(5) Factura cuprinde în mod obligatoriu următoarele informații:
a) numărul de ordine, în baza uneia sau mai multor serii, care identifică factura în mod unic;
b) data emiterii facturii;
c) denumirea/numele, adresa și codul de înregistrare prevăzut la art. 153, după caz, ale persoanei impozabile care emite factura;
d) denumirea/numele, adresa și codul de înregistrare prevăzut la art. 153, ale reprezentantului fiscal, în cazul în care furnizorul/prestatorul nu este stabilit în România și și-a desemnat un reprezentant fiscal, dacă acesta din urmă este persoana obligată la plata taxei;
e) denumirea/numele, adresa și codul de înregistrare prevăzut la art. 153, ale cumpărătorului de bunuri sau servicii, după caz;
f) numele și adresa cumpărătorului, precum și codul de înregistrare în scopuri de TVA, în cazul în care cumpărătorul este înregistrat, conform art. 153, precum și adresa exactă a locului în care au fost transferate bunurile, în cazul livrărilor intracomunitare de bunuri prevăzute la art. 143 alin. (2) lit. d);
g) denumirea/numele, adresa și codul de înregistrare prevăzut la art. 153, ale reprezentantului fiscal, în cazul în care cealaltă parte contractantă nu este stabilită în România și și-a desemnat un reprezentant fiscal în România, în cazul în care reprezentantul fiscal este persoană obligată la plata taxei;
h) codul de înregistrare în scopuri de TVA furnizat de client prestatorului, pentru serviciile prevăzute la art. 133 alin. (2) lit. c)-f), lit. h) pct. 2 și lit. i);
i) codul de înregistrare în scopuri de TVA cu care se identifică cumpărătorul în celălalt stat membru, în cazul operațiunii prevăzute la art. 143 alin. (2) lit. a);
j) codul de înregistrare în scopuri de TVA cu care furnizorul s-a identificat în alt stat membru și sub care a efectuat achiziția intracomunitară în România, precum și codul de înregistrare în scopuri de TVA, prevăzut la art. 153 sau 1531, al cumpărătorului, în cazul aplicării art. 126 alin. (4) lit. b);
k) denumirea și cantitatea bunurilor livrate, denumirea serviciilor prestate, precum și particularitățile prevăzute la art. 1251 alin. (3) în definirea bunurilor, în cazul livrării intracomunitare de mijloace de transport noi;
l) data la care au fost livrate bunurile/prestate serviciile sau data încasării unui avans, cu excepția cazului în care factura este emisă înainte de data livrării/prestării sau încasării avansului;
m) baza de impozitare a bunurilor și serviciilor, pentru fiecare cotă, scutire sau operațiune netaxabilă, prețul unitar, exclusiv taxa, precum și rabaturile, remizele, risturnele și alte reduceri de preț;
n) indicarea, în funcție de cotele taxei, a taxei colectate și a sumei totale a taxei colectate, exprimate în lei, sau a următoarelor mențiuni:
1. în cazul în care nu se datorează taxa, o mențiune referitoare la prevederile aplicabile din prezentul titlu sau din Directiva 112 ori mențiunile «scutit cu drept de deducere», «scutit fără drept de deducere», «neimpozabilă în România» sau, după caz, «neinclus în baza de impozitare»;
2. în cazul în care taxa se datorează de beneficiar în condițiile art. 150 alin. (1) lit. b)-d) și g), o mențiune la prevederile prezentului titlu sau ale Directivei 112 ori mențiunea «taxare inversă» pentru operațiunile prevăzute la art. 160;
3. în cazul în care se aplică regimul special pentru agențiile de turism, trimiterea la art. 1521 ori la art. 306 din Directiva 112 sau orice altă trimitere care să indice faptul că a fost aplicat regimul special;
4. dacă se aplică unul dintre regimurile speciale pentru bunuri second-hand, opere de artă, obiecte de colecție și antichități, trimiterea la art. 1522 sau la art. 313, 326 ori 333 din Directiva 112 sau orice altă trimitere care să indice faptul că a fost aplicat unul dintre regimurile respective;
o) o referire la alte facturi sau documente emise anterior, atunci când se emit mai multe facturi sau documente pentru aceeași operațiune;
p) orice altă mențiune cerută de acest titlu.
Poti sa traduci factura? eu nu inteleg mare lucru...nu vad dac furnizorul tau e platitor tva in tara lui si iti trebuie copie cod valid TVA. Nu vad mentiunea referitoare la tva in factura.
altfel, poti sa citesti in cod fiscal sau macar ce ti-am extras eu aici
#13
Postat 15 June 2009 - 10:01 AM
#14
Postat 15 June 2009 - 10:41 AM
Aceasta postare a fost editata de Bea: 15 June 2009 - 10:43 AM
#15
Postat 16 June 2009 - 03:33 PM
Lexiroxi, la Jun 2 2009, 04:31 PM, a spus:
ETIC, la Jun 1 2009, 10:59 PM, a spus:
ART. 130^1
(1) Se considera achizitie intracomunitara de bunuri obtinerea dreptului de a dispune, ca si un proprietar, de bunuri mobile corporale expediate sau transportate la destinatia indicata de cumparator, de catre furnizor, de catre cumparator sau de catre alta persoana, in contul furnizorului sau al cumparatorului, catre un stat membru, altul decat cel de plecare a transportului sau de expediere a bunurilor
fara existenta relatiei de transport prin care sa se faca dovada ca bunul respectiv a afost transportat in Romania, achizitia respectiva nu poate fi considerata „achizitie intracomunitara”, deci ea va fi facturata cu TVA in statul de provenienta si nu va fi considerata livrare intracomunitara de catre furnizor. Nu se declara in Declaratia 390- „Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile intracomunitare de bunuri". Tot ce este cumparat de la magazin dintr-o tara comunitara va fi facturat cu TVA si nu este considerat achizitie intracomunitara, nu se poate face dovada ca bunul respectiv a fost utilizat in tara respectiva sau in Romania, se inregistreaza in contabilitate cu pretul de aprovizionare care include si TVA-ul, iar in Decontul de TVA se inregistreaza la achizitii scutite, neimpozabile.
referitor la aceasta postare:
in opinia DGFP TM, orice achizitie de bunuri facuta intr-un stat membru, pentru care se face NIR in Romania(deci se receptioneaza in Romania), este achizitie intracomunitara, chiar daca s-a platit TVA strain in statul membru de unde a fost cumparat bunul, se va aplica taxare inversa la totalul facturii, respectiv se va declara ca achizitie intracomunitara!!!
si asta ca urmare a faptului, ca la o administratie financiara am intrebat prin telefon, si mi s-a raspuns ca nu, aceste achizitii nici nu se declara, nici nu se considera achizitii pentru care cumparatorul este obligat la plata TVA(prin taxare inversa) si se includ la neimpozabile in Ro.
pentru ca nu eram convinsa 100%, am trimis intrebarea la finante prin siteul anaf, si uite raspunsul sosit azi.
#16
Postat 17 June 2009 - 07:00 PM
Am o firma care a achizitionat din UE un cauciuc in valoare aproximativa de 200 ron. Cand i-am spus patronului ca trebuie facut decont lunar de TVA (conform noilor reglementari legale) si in continuare se va face lunar si se va plati lunar TVA (firma platea inainte TVA trimestrial) mi-a spus ca nu mai vrea sa inregistrez factura, oricum e valoare mica.
Intrebarea mea este urmatoarea: se poate verifica ulterior intrastat sau altfel si sa aiba probleme ca nu a declarat achizitia intracomunitara?
Multumesc pentru raspunsuri,
#17
Postat 17 June 2009 - 09:47 PM
#18
Postat 24 June 2009 - 03:33 PM
#19
Postat 03 December 2009 - 11:15 AM
firma A cu sediul in Ungaria presteaza (in Ungaria) servicii de cercetare pentru firma B cu sediul in Romania. Firma A emite factura catre firma B cu TVA 0 ( atat firma A cat si firma B sunt inregistrati ca platitori de TVA).
Aplic taxarea inversa? La ce rand in decont 300 trec suma? voi declara si in 390?
Multumesc
#20
Postat 03 December 2009 - 11:23 PM
cattagrig, la Dec 3 2008, 12:56 PM, a spus:
1. Presupun ca nu faceti consultanta pentru un bun imobil- ca atunci lucrurile se complica putin.
2. Prestatorului din Ungaria, i-ati dat codul vostru de TVA, de aceea a facut factura fara TVA. Persoana obligata la plata sunteti voi si plata se face prin taxare inversa, atentie, ca principiu si acum si in viitor, orice operatiune in comunitate, cu exceptille de rigoare si care sunt limitate, este taxabila adica cineva trebuie sa achite TVA-ul, aici se face prin taxare inversa, aplicand cota de 19% la valoare si punand pe 4426 si concomitent pe 4427. Asta este de fapt tot plata cf. conform Cod Fiscal.
3. facturarea in Romania cu TVA.
4. Nu intru mereu pe forum, pentru mai multe lamuriri- mladin.florin@yahoo.com-si in limita timpului va voi raspunde cat de repede pot.
Similar Topics
4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi






