Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
MINUS LA INVENTAR - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


MINUS LA INVENTAR


12 replies to this topic

#1 L.Sanda

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 50 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Arad

Postat 22 January 2009 - 05:12 AM

Daca am un mius de 1000 ron la inventar,imputabil gestionarului, ce inreg, contabile fac?
461=% 1190
7... 1000
4427 190
si 607=371 1000
SAU

461=% 1190
371 1000
4427 190
Multumesc.



#2 liana08

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 143 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:sibiu

Postat 22 January 2009 - 10:10 AM

Se iregistreaza 461 = % 7588, 4427 .
Din 371 marfa nu poti sa o scazi , nu ai cum pt. ca este lipsa deja. Pe masura incasarii debitului inregistrezi 5311=461.




#3 coderamy

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 78 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Piatra Neamt

Postat 22 January 2009 - 12:26 PM

Vezi postarealiana08, la Jan 22 2009, 10:10 AM, a spus:

Se iregistreaza 461 = % 7588, 4427 .
Din 371 marfa nu poti sa o scazi , nu ai cum pt. ca este lipsa deja. Pe masura incasarii debitului inregistrezi 5311=461.


pai mie mi se pare mai normal sa o scada pentru ca nu o sa dea niciodata scripticul cu fapticul. Ea are intr-adevar lipsa de marfa la inventar dar are faptic nu si in balanta asa ca trebuie sa scada scriptic 371 ca sa dea cu fapticul si cred ca mai corect ar fi pe langa nota care i-ai scris-o tu sa mai fac una care sa arate cam asa:

6588 = 371 cu valoarea marfii

daca gresesc va rog sa ma corectati ...dar nu prea cred..
ramy



#4 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 22 January 2009 - 12:38 PM

Vezi postareaL.Sanda, la Jan 22 2009, 05:12 AM, a spus:

Daca am un mius de 1000 ron la inventar,imputabil gestionarului, ce inreg, contabile fac?
[...]
Din ceea ce ai scris se intelege ca este vorba despre comert cu ridicata pt.ca vad ca nu utilizezi conturile 378 si 4428. Inregistrarile ar fi urmatoarele :
1. Imputarea catre gestionar (care este si angajat) a minusului de marfa:
4282% 1190
7581 1000
4427 190
2. Retinerea debitului de pe statul de plata
421=4282 1190
3. Descarcarea gestiunii pt.marfa lipsa la inventar
607=371 1000

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 28 February 2009 - 11:29 AM

Dana




#5 L.Sanda

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 50 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Arad

Postat 22 January 2009 - 12:58 PM

Va multumesc pt.raspunsuri.Am facut
607=371 si
4282 = %
7588
4427.
Nu era postat foarte bine topicul,(dar acesta mi-a "cazut" primul in mana cand am scris) , in sensul ca se potrivea mai bine la impozitul pe venit, pentru ca societatea care are minus la inventar este platitoare de impozit pe venit ; ar fi vrut sa evite impozitarea acestor minusuri, dar asta e, nu poti fi cu toate: si cu impozit mic si cu minus mare neimpozabil.
Aici au avantaj cei cu 16% pentru ca nu colecteaza decat TVA-ul.
Multumesc si spor la Declaratii ca mai sunt 3 zile :)



#6 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 22 January 2009 - 09:48 PM

Codul fiscal:
ART. 128
(4) Sunt asimilate livrarilor de bunuri efectuate cu plata urmatoarele operatiuni:
d) bunurile constatate lipsa din gestiune,
cu exceptia celor la care se face referire la alin. (8) lit. a)-c).
Norme metodologice:
70. (1) Autofactura pentru livrari de bunuri sau prestari de servicii catre sine trebuie emisa numai daca operatiunile in cauza sunt taxabile si numai in scopul taxei, fiind obligatorie mentionarea urmatoarelor informatii:
a) numarul facturii, care va fi un numar secvential acordat in baza uneia sau mai multor serii, care identifica in mod unic o factura;
b) data emiterii;
c) numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA al persoanei impozabile, la rubrica furnizor;
d) pentru situatiile prevazute la 128 alin. (4) lit. a), c) si d) din Codul fiscal, si la prima teza a art. 129 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal, la rubrica cumparator se inscriu informatiile mentionate la lit. c);
e) numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA ale beneficiarului, la rubrica cumparator, pentru situatiile prevazute la art. 128 alin. (4) lit. b), si a doua teza a art. 129 alin. (4) lit. b) din Codul fiscal;
f) denumirea si descrierea bunurilor livrate sau serviciilor prestate;
g) valoarea bunurilor sau serviciilor, exclusiv taxa;
h) cota de taxa aplicabila;
i) valoarea taxei colectate.
(2) Informatiile din factura emisa prin autofacturare se inscriu in jurnalele pentru vanzari si sunt preluate corespunzator in decontul de taxa prevăzut la art. 1562 din Codul fiscal, ca taxa colectata.

In Autofactura pe care trebuie sa o intocmesti conform Codului fiscal, in scopul taxei pe valoarea adaugata, la rubrica cumparator poti trece in paranteza si numele persoanei care suporta debitul.

Aceasta postare a fost editata de Lexiroxi: 22 January 2009 - 09:50 PM




#7 dita36

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 57 Postari:

Postat 30 January 2009 - 12:26 PM

Eu am urmatoarea situatie legata de rezultratele inventarierii:
-plus la doua dintre gestiuni ex 25000
-minus la a treia ex 10000
Mentionez ca prin cele trei depozite(gestiuni cum am spus mai sus) se desfac acelasi gen de marfuri, dar ca depozitele se afla in localitati diferite. Sefa mea spune sa facem compensare valorica intre gestiuni si in contabilitate sa inregistram un plus de 15000 pe venituri. Se colecteaza si tva?

Vi se pare corecta acesta compensare?
Mentionez ca inte cele trei depozite se lucreaza frecvent cu bonuri de tranfer si asta ar fi justificarea compensarii, erori faptice sau scriptice in cadrul transferurilor.



#8 constantini

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 72 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:constanta
  • Interests:informatii

Postat 30 January 2009 - 02:07 PM

Vezi postareadita36, la Jan 30 2009, 12:26 PM, a spus:

sa inregistram un plus de 15000 pe venituri. Se colecteaza si tva?

Vi se pare corecta acesta compensare?

Eu cred ca este posibil sa compensezi intre gestiunile aceleiasi societati.
Cit despre trecerea pe venituri a plusului de inventar , eu as lucra pe o corectie de descarcare de gestiune , adica storno 607 pentru comert si o repunere de stoc - storno 600,602 pentru rest



#9 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 30 January 2009 - 03:28 PM

Citez din normele (legale) privind inventarierea:
La stabilirea valorii debitului, în cazurile în care lipsurile în gestiune nu sunt considerate infracțiuni, se va avea în vedere posibilitatea compensării lipsurilor cu eventualele plusuri constatate, dacă sunt îndeplinite următoarele condiții:
- să existe riscul de confuzie între sorturile aceluiași bun material, din cauza asemănării în ceea ce privește aspectul exterior: culoare, desen, model, dimensiuni, ambalaj sau alte elemente;
- diferențele constatate în plus sau în minus să privească aceeași perioadă de gestiune și aceeași gestiune.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#10 radulm

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 36 Postari:

Postat 30 January 2009 - 03:43 PM

Legat de colectarea tva pt minusuri,am intalnit si opinia ca se va colecta tva pt toate minusurile constatate(deci pt fiecare gestiune in parte),si nu tva doar la minusul ce rezulta dupa compensarea + cu - (datorita riscului de confuzie).
Eu personal colectez tva prin autofacturare ,dar doar dupa efectuarea compensarii.



#11 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 30 January 2009 - 04:25 PM

Nu e opinie ci lege. Si se vede din citatul de mai sus ca nu se face compensare intre gestiuni, ci doar in cadrul aceleeasi gestiuni, doar la produsele cu risc de confuzie. Lista produselor cu risc de confuzie se da anual de conducatorul unitatii.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#12 lazarh

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 08 February 2009 - 07:23 PM

Daca avem lipsuri de gestiune neimputabile se mai colecteaza TVA?



#13 (anisoara bobi)

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 73 Postari:

Postat 09 February 2009 - 11:59 AM

Desigur, in ambele cazuri, lipsa imputabila si neimputabila se colecteaza TVA






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL